Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De neste Star Wars filmene

NYTT TEMA
JMAFC
JMAFCInnlegg: 3926
19.12.15 16:16

Dette er en bra periode å være Star Wars fan. Episode VII har akkurat kommet ut, fått strålende kritikker og kommer nok til å være en av de mest-tjenende filmene gjennom tidene. J.J. Abrams har lagt et strålende grunnlag for de nye filmene, og har, for de fleste, fått bort den vonde smaken i munnen mange hadde etter Episode I-III. De neste årene kommer det også en del nye filmer. Vi har de neste filmene i serien, Episode VIII og IX, også har vi de såkalte "Anthology" filmene. 

Rogue One: A Star Wars Story

Norgespremiere: 16. desember 2016

Regissør: Gareth Edwards

Manus: John Knoll, Gary Whitta og Chris Weitz

Skuespillere: Felicity Jones, Mads Mikkelsen, Donnie Yen, Forrest Whittaker

Handler om de som stjal Death Star planene. Tar plass like før Episode IV.

Star Wars: Episode VIII

Norgespremiere: 26. mai 2017

Regissør: Rian Johnson

Manus: Rian Johnson

Skuespillere: Daisy Ridley, Mark Hamill, John Boyega, Oscar Isaac, Benicio del Toro

Fortsettelsen av Star Wars sagaen. Tar plass etter Episode VII.

Untitled Han Solo Anthology film

Norgespremiere: 25. mai 2018

Regissør: Phil Lord og Christopher Miller

Manus: Jon Kasdan og Lawrence Kasdan

Skuespillere: Foreløpig ukjent

Ukjent plot. Antakeligvis om en ung Han Solo. Tar antakeligvis plass før Episode IV.

Star Wars: Episode IX

Norgespremiere: 2019

Regissør: Colin Trevorrow

Manus: Rian Johnson

Skuespillere: Foreløpig ukjent

Fortsettelsen av Star Wars sagaen. Tar plass etter Episode VIII.

(Innlegget ble redigert 19.12.15 16:17)

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 18744
29.12.15 08:44

Det er mye å se frem til ja for oss Star Wars-fans. Jon Kasdan - er sønnen til Lawrence Kasdan og begge skal ha manuset til Han Solo-spin off filmen!

jonas
jonasInnlegg: 27387
29.12.15 11:52

For å være skeptisk, jeg greier ikke finne mye engasjement for disse pausefilmene som kommer. Altså Rogue one og Han Solo-filmen. Unødvendige historier som ikke har noen betydning for den store historien. 

Jeg vil vite hva som skjer videre med Rey, Kylo og dem. Dødstjernen ble sprengt for 30 år siden, trenger ikke se hvordan planene ble stjelt den gang da. 

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
29.12.15 11:53
jonas: Dødstjernen ble sprengt for 30 år siden, trenger ikke se hvordan planene ble stjelt den gang da.

Hey, a lot of bothans died to get that information. 

Mindfulness13
29.12.15 16:11

Imponerende merittliste til presidenten av Lucasfilm(hun ble det i 2012 da Disney overtok ansvaret) ,Kathleen Kennedy. Så mange filmer som har blitt Oscar Nominert - 120 ganger tror jeg totalt av de filmene hun har hatt ansvar for og siden hun og Lucasfilm har ansvar for Star Wars og Indy Jones så vil det nok også garantert komme en ny Indy Jones-film. Håper Harrison orker å være med :)

De som er skeptiske til at Disney overtok Lucasfilm bør tenke seg godt om ;)

Hun er kjent for å få det som hun vil og klare å overtale personer hun ønsker å ha med i team,som med JJ Abrams ,som var skeptisk i starten og Harrison Ford f.eks i Star Wars 7 - TFA.
-------

Kennedy has produced or executive produced over 60 films, which have collectively garnered 120 Academy Award® nominations, 25 wins, and have grossed over $11 billion worldwide. Among her credits are four of the highest grossing films in motion picture history: Jurassic ParkE.T. The Extra TerrestrialIndiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, and The Sixth Sense, as well as such blockbuster entertainments as the Back to the Futuretrilogy, Who Framed Roger RabbitGremlinsThe GooniesPoltergeistWar of the WorldsTwister, and A.I. Artificial Intelligence.

Her diverse filmography also includes acclaimed dramas like LincolnWar HorseThe Curious Case of Benjamin ButtonThe Diving Bell and the ButterflyMunichSeabiscuitSchindler’s List and The Color Purple, and animated motion pictures like The Adventures of TintinPersepolisAn American Tail, and The Land Before Time.

Kennedy has produced the films of many celebrated directors, including Steven Spielberg, David Fincher, Martin Scorsese, Clint Eastwood, Robert Zemeckis, M. Night Shyamalan, Frank Oz, Peter Bogdanovich, and Richard Donner.

Prior to joining Lucasfilm, Kennedy headed The Kennedy/Marshall Company, which she founded in 1992 with director/producer Frank Marshall, and in 1982 she co-founded the phenomenally successful Amblin Entertainment with Marshall and Steven Spielberg.

(Innlegget ble redigert 29.12.15 16:17)

JMAFC
29.12.15 16:14

Er ikke tvil om at Disney har truffet perfekt med Kathleen Kennedy, hun er en av de flinkeste i bransjen. Med folk som henne, J.J. Abrams, Lawrence Kasdan osv er Star Wars i gode hender!

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
29.12.15 16:15

Er hun i slekt med Mark Kennedy tror dere?

JMAFC
29.12.15 16:17
sistebossen: Er hun i slekt med Mark Kennedy tror dere?

Må jo være det, er ikke mange i verden med etternavnet Kennedy.

Mindfulness13
29.12.15 16:17
sistebossen: Er hun i slekt med Mark Kennedy tror dere?

Liverpool-spiller?:) Jeg sier som Pippin i Ringenes Herre - "on the motherside...et eller annet". heh. 

Hun er vel nærmere "The Kennedys"(JFK og gjengen). 

(Innlegget ble redigert 29.12.15 16:19)

Mindfulness13
04.01.16 09:19

(Innlegget ble redigert 04.01.16 09:20)

storpeder
storpederInnlegg: 4743
04.01.16 12:25
Fygaren: Hey, a lot of bothans died to get that information.

Nå er du på feil dødsstjerne.. Men hey, er så mange av dem nå at hvem bryr seg?

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12538
04.01.16 12:27
jonas: Jeg vil vite hva som skjer videre med Rey, Kylo og dem. Dødstjernen ble sprengt for 30 år siden, trenger ikke se hvordan planene ble stjelt den gang da.

Da er det bare å la vær å se filmen :P

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
04.01.16 12:31
storpeder: Nå er du på feil dødsstjerne..

Er det egentlig noensinne en rett dødsstjerne å være på? De blir jo sprengt uansett. 

jonas
jonasInnlegg: 27387
05.01.16 15:15
Jazzeron: Da er det bare å la vær å se filmen

Nope, det er Star Wars. Så man må sjå det. Men det blir nesten som å spille stigespill på julaftenmorgen når man vet det ligger en PS4 under juletreet. 

Mindfulness13
09.01.16 09:01

Abrams svarte på interessante spørsmål om kritikken mot Star Wars 7 - The Force Awakens ,om å regissere film 8 og om at han og Kasdan er med og påvirker historien til Star Wars 8:

Abrams was a guest on a recent episode of The Hollywood Reporter's Awards Chatter Podcast where he talked about the criticisms and revealed that he saw at least some of the complaints coming beforehand:

"I knew that, whatever we did, there would be a group of people — and I was just hoping and praying that it would be smaller than not — that would take issue with any number of things, But I knew we weren't making the movie for any other reason than we believed that it could be something meaningful and special and entertaining and worthy of people's time."

He also directly addressed the criticisms that The Force Awakens is too similar to A New Hope:

"I can understand that someone might say, 'Oh, it's a complete rip-off!' What was important for me was introducing brand new characters using relationships that were embracing the history that we know to tell a story that is new — to go backwards to go forwards."

He also discussed his decisions to not return to the director's chair for Episode VIII:

"I realized when I was working on [The Force Awakens], the amount of energy that was required to tell the story, and do it justice, knowing when Episode VIII would start shooting, there was no way — if I wanted to still have my children talk to me in my old age — that doing that would make any sense,"

But he added that he still had some say in where the story goes in future films:

"Larry [Kasdan] and I had a bunch of thoughts of where certain things could go and we shared those things with Rian Johnson, who's directing VIII. He had things that he came up with where he asked if it was possible if we could make some adjustments with what we were doing at the end, most of which we did — there were just a couple that didn't feel right, so he made adjustments — but it was just collaboration."
Mindfulness13
11.01.16 20:20

Abrams har selvfølgelig lest manuskriptet til neste film og sier dette som gjør det veldig spennende. Boyega har også nå nylig nevnt at det vil bli en mørkere film enn 4eren. 
-----

JJ Abrams' time in the Star Wars director's chair may done, with the next installment in the saga being directed by Rian Johnson.  Abrams, who will still be an executive producer on Star Wars Episode VIII, has read the script for the sequel and, according to Greg Grunberg, he loves it.   Grunberg, who plays X-Wing pilot Temmin "Snap" Wexley in The Force Awakens, told The Washington Post, “He read it and said something he never, ever says,” Grunberg, who plays pilot Snap Wexley in the new film, tells The Post’s Comic Riffs. “He said: ‘It’s so good, I wish I were making it.’

“He may have said something one time on ‘Lost,’ with Damon [Lindelof, the co-creator],” continues Grunberg, whose credits on Abrams series include “Lost” and “Felicity,” “but I never hear him express regret like that.”
  Production on Episode VIII is expected begin in January with the majority of the main cast returning (with one, sad, obvious exception).  Daisy Ridley, who plays Rey, also shared her thoughts on the Episode VIII script recently, calling it "very good".  Some scenes involving Mark Hamill were shot for Episode VIII back in September at Skellig Michael (you know, THAT location from the end of the film).  

As for Grunberg returning, he didn't confirm anything but, he did reveal that while shooting the film he shot a bunch of reaction shots but refused to say the line "I'm hit."  Maybe Snap will be the Wedge of the new trilogy.
Mindfulness13
12.01.16 07:38
Mindfulness13: en mørkere film enn 4eren

en 7`eren...

JMAFC
12.01.16 08:33
Mindfulness13: en 7`eren...

Tror det kan passe godt, håper bare den neste er en mer original film med en del uventede tvister. Jeg elsket Episode VII, men de kan ikke spille det like safe på den neste filmen.

Mindfulness13
12.01.16 08:40

Vi vil få flere svar på flere spørsmål. De burde ha gjort som Ringenes Herre. Plottet inn 20-30 minutter ekstra scener i en utvidet blu ray/dvd versjon. Jeg så at JJ Abrams og co nevne at de hadde laget en versjon som varte neste 3 timer(2 t 50 min). Dvs 35 minutter lengre enn orginalen. Nå vil man få inn noen slettede scener,men det blir ikke det samme. 

Mindfulness13
20.01.16 15:05

Now I am told Episode VIII has been pushed about a month. Rian Johnson is going to do another rewrite, and I heard an Asian actress got the role Bel and Gina were up for. But I don’t know if the Bel Powely thing will work out. I said before there were two young female roles, now I actually heard that the rewrite will make these roles smaller. They want to get to know better the characters they already have. So the new rewrite is shrinking the new roles in order to spend more time with Rey, Poe and so on.

(Innlegget ble redigert 20.01.16 15:06)

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1021
08.02.16 11:14

Har begynt å glede meg veldig til Rough one jeg nå. Har fått med meg at dette skal bli den mørkeste av alle Star wars filmer. Darth Vader er med. Høres bare ut som Gull :D

Mindfulness13
09.02.16 07:35
GrinderX9: l Rough one jeg nå

Blir sikkert en rough one. Men den heter nok Rogue one. heh. :) Jeg er spent på når Star Wars Force Awakens kommer ut på blu ray. Det snakkes vel om april. 

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2153
09.02.16 10:47

Håper den er like bra som de 6 i originaltrioligien. 7 må jeg se noen ganger til for å gjøre meg opp en mening om.

GrinderX9
11.02.16 18:33
Mindfulness13: Blir sikkert en rough one. Men den heter nok Rogue one. heh. :) Jeg er spent på når Star Wars Force Awakens kommer ut på blu ray. Det snakkes vel om april.

Hehe, rett skal være rett :)

Jazzeron
29.02.16 14:53
GrinderX9: Darth Vader er med

Er dette bekreftet?

Kumite
KumiteInnlegg: 4867
01.03.16 05:45
Mindfulness13: Blir sikkert en rough one. Men den heter nok Rogue one. heh. :) Jeg er spent på når Star Wars Force Awakens kommer ut på blu ray. Det snakkes vel om april.

Tror 5 April er utslipps-dato. Tror jeg skal forhåndsbestille denne.

GrinderX9
01.03.16 23:06
Jazzeron: Er dette bekreftet?

Fanken, nå kan jeg ikke for alt i verden huske hvor jeg leste det.

JMAFC
01.03.16 23:15
Jazzeron: Er dette bekreftet?

Tror ikke det er bekreftet, men det er en selvfølge at han er med. Kanskje den mest gjenkjennelige karakteren i filmhistorien og filmen tar plass i hans "prime". Sjukehus hvis han ikke er med, vil si det er 99,9 % sikkert.

Mindfulness13
02.03.16 07:32

Det er naturlig at Darth Vader blir med siden han er jo en stor leder på den tiden. Gryende stor leder. :)

Jazzeron
02.03.16 10:55
JMAFC: Tror ikke det er bekreftet, men det er en selvfølge at han er med. Kanskje den mest gjenkjennelige karakteren i filmhistorien og filmen tar plass i hans "prime". Sjukehus hvis han ikke er med, vil si det er 99,9 % sikkert.

Absolutt, men man vet ikke hva folk finner på i disse dager :P

Klikk for å gå tilbake til toppen