Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Star Wars VIII

NYTT TEMA
Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20461
14.12.17 06:59
Knaxern: Digg å de Yoda igje

Det var også høydepunktet for min del i filmen. Og han var også veldig autentisk fremstilt som om det var tilbake måten han pratet på osv fra den gamle trilogien. 

Jeg er ikke så negativ til JJ Abrams. Han var også produsent/rådgiver til denne filmen. Han kan flyte på mesterverket til Rian Johnson. Det var så mye å fordøye at jeg ser veldig frem til å se den for 2 gang i morra. 

Luke Skywalker - Mark Hamill - Gud bedre så viktig han er for Star Wars-universet. Det oste autoritet der som man så med Alec Guiness og Obi Wan Kenobi i den gamle triologien. 
Rey er helt rå på alle måter. Og utvikler sitt reportoar . Snoke sin død var en av flere overraskende vendinger. 

Vi vil sikkert se Luke i samme form som vi så Yoda og Obi Wan i den gamle trilogien - som mentor for Rey. Mange av de nye skikkelsene inkl Porgene,krystall-revene mm traff de ganske bra med. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:09)

Mindfulness13
14.12.17 07:02
jonas: Luke var bare surrebukk. Først vil han ikke trene Rey, så skal gi henne 3 økter, etter første økt hopper han av før han ombestemmer seg og gir andre økt og så skal han brenne ned jedibøkene som plutselig? Og vedkommende som bestemte å slenge med en random Yoda burde få pryl.

Nå er du utrolig grinete synes jeg.. hehe. Skjerpings! Yoda, jeg skjønner at man kan være skuffet - det vil alltid være dem som er skuffet - jeg er ikke en av dem og må se den flere ganger for å fordøye en del her. 
Å ta med Yoda igjen er jo genialt faktisk. Og måten Luke ble fremstilt på i denne filmen var morsom og han viser jo hvorfor han er så viktig for denne filmens story og ikke minst hele Star Wars Universet. Det oser autoritet av han som minner noe om Obi Wan Kenobi i Alec Guiness sin skikkelse. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:07)

Mindfulness13
14.12.17 07:03
jonas: Og hele avstikkeren med gamblingplaneten? Finn og Rose hadde plutselig tilgang på et romskip med warp-mulighet uten at noen andre brydde seg om det? Plutselig i fengsel hvor de finner den ene personen som kan hjelpe?

Det er alltid synkronisiteter i Star Wars universet. De får hjelp når de virkelig trenger det de som kjemper for det gode. Også det samme vi ser i Harry Potter universet. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:03)

Mindfulness13
14.12.17 07:04
jonas: Det virket på meg som om de som lagde filmen var enig om å lage den men ingen greide å komme på hva den skulle handle om. Kan noen fortelle meg det? Hva var poenget? Hva var plottet? Hva kjemper de om?

Kanskje du burde se denne flere ganger for å fordøye den mer? Det virker som om du ikke har fordøyd den skikkelig. Det var et voldsomt tempo til tider - så kanskje man bør se den flere ganger og fordøye den - integrere den bedre. Dette var jo typisk ufordøyd sutring. hehe

Det er jo klart at Kylo Ren vs Rey er hovedelementet her. Hva som er plottet og hva er bakgrunnen er jo aldri helt gitt før man ser siste filmen i triogien. Det er flere ubesvarte spørsmål som sikkert vil bli besvart i neste film. 

Det som noen kan reagere på er at det er mye overraskende vendinger i historien og det er også nye vendinger og elementer,som er kanskje uvant for Star Wars -universet generelt. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:11)

Mindfulness13
14.12.17 07:13
BlackenedJustice: Telepatiscenene mellom Kylo og Rey får de jævlige kjærlighetssscenene mellom Christensen og Portman i Episode II til å bli troverdige.

Det var psykologiske elementer,som jeg synes er fin krydder for filmen inkl det som skjedde mellom Luke og Rey blant annet. 

Hvis det er noe jeg savnet så var det å se mer av Maz Kanata og hennes bakgrunn samt få vite hvem som egentlig var foreldrene til Rey og om hun har en "kjent" familiebakgrunn. Det blir jo videreført til siste film. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:16)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 32578
14.12.17 07:18
Mindfulness13: Det er jo klart at Kylo Ren vs Rey er hovedelementet her. Hva som er plottet og hva er bakgrunnen er jo aldri helt gitt før man ser siste filmen i triogien. Det er flere ubesvarte spørsmål som sikkert vil bli besvart i neste film. Det som noen kan reagere på er at det er mye overraskende vendinger i historien og det er også nye vendinger og elementer,som er kanskje uvant for Star Wars -universet generelt.

Vi kunne virkelig fått vite lite mer om Snoke før han ble kutta i to. Dukka opp fra nærmest ingenting i forrige film og viser seg som ekstrem sterk bruker av the force, men vi får ikke vite noe om hvem han egentlig er og hvordan han havnet som leder av First Order før han dør. Meget skuffende.

Samt at jeg kunne tenkt meg å se mer av Luke. Den eneste av de gamle som ikke er død er jo Leia, og det er jo litt paradoksalt siden Carrie Fisher nå er død. Vi kunne virkelig fått med Luke inn i den siste filmen også i en eller annen rolle.

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:22)

Mindfulness13
14.12.17 07:25
KongOlav2: Vi kunne virkelig fått med Luke inn i den siste filmen også i en eller annen rolle.

Jeg tror vi vil se han som vi så Obi Wan Kenobi i Alec Guiness skikkelse (I både Empire Strikes Back og Return of the Jedi) som skuespiller i åndelig form,som mentor for Rey i neste film. Det vil overraske meg om han ikke vil være det.

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:27)

Mindfulness13
14.12.17 07:26
KongOlav2: Vi kunne virkelig fått vite lite mer om Snoke før han ble kutta i to. Dukka opp fra nærmest ingenting i forrige film og viser seg som ekstrem sterk bruker av the force, men vi får ikke vite noe om hvem han egentlig er og hvordan han havnet som leder av First Order før han dør. Meget skuffende.

Det kunne vi sikkert,men han var ikke så sentral som vi trodde og jeg er mer spent på Rey sin bakgrunn.

Nå er det endel materiale som ikke kom med så kanskje vi får vite mer i blu ray utgaven. 

KongOlav2
14.12.17 07:29
Mindfulness13: Det kunne vi sikkert,men han var ikke så sentral som vi trodde og jeg er mer spent på Rey sin bakgrunn. Nå er det endel materiale som ikke kom med så kanskje vi får vite mer i blu ray utgaven.

Ja, men han var jo helt sentral for First Order og at Ben Solo vendte seg til den mørke siden. Da hadde vært kurant å få vite mer enn at han het Snoke og var ekstremt kraftig. Basert på det jeg så virket han jo nesten som mektigere enn alle force-brukerne jeg har sett i filmene, inkl. Palpatine og Yoda.

Mindfulness13
14.12.17 07:30
KongOlav2: Basert på det jeg så virket han jo nesten som mektigere enn alle force-brukerne jeg har sett i filmene, inkl. Palpatine og Yoda.

Det var isåfall overdrevet det vi tenkte der kan det virke som.  Ingen slår Palpatine og Yoda :) Darth Vader og Obi Wan var også ganske store på sin måte. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 07:31)

KongOlav2
14.12.17 07:33
Mindfulness13: Det var isåfall overdrevet det vi tenkte der kan det virke som. Ingen slår Palpatine og Yoda :) Darth Vader og Obi Wan var også ganske store på sin måte.

Han kastet jo omkring på Rey som hun var en tøydokke, probet hjernen hennes ganske enkelt og var i stand til å koble sammen Rey og Kylo på den måtehn han gjorde. Fremsto som sagt som ekstrem kraftig. Derfor høyst merkelig at vi ikke fikk høre noe om hvem han var eller hvordan han havnet der han gjorde.

Mindfulness13
14.12.17 07:39

Det er mulig Rian og JJ Abrams ønsker å spare bakgrunnen til Snoke og hvordan han rekrutterte Kylo Ren til siste filmen. Vi fikk heller ikke vite noe mer om bakgrunnen til Rey eller Maz Kanata for den saks skyld. Mulig det vil spare det til siste film. Det er mye å fortelle her så de må prioritere helt sikkert. Når vi har sett alle filmene i helhet så får en som vi får besvart dette og mer til. 

KnutMagnar
KnutMagnarInnlegg: 791
14.12.17 08:08

Lærte av i fjor å ikkje ha for høge forventningar trass særs gode anmeldingar, men er nok likevel skuffa. Ikkje på langt nær så svak som Rogue One, men ikkje noko meir enn ein grei terningkast 4-film i beste fall, og ikkje noko ein brenn etter å sjå fleire gongar.

Svakheter ved filmen hev fleire greid ut om her allerede, skal ikkje gjenta det som er skrive, men må seia det tok ufatteleg kort tid frå Rey var hjå Luke til ho plutseleg var på skipet til Snoke og møtte Kylo Ren. Ein slags kopi av då Luke var på Dagobah og Yoda/Obi-wan ikkje ville han skulle dra til Cloud City, berre så ufatteleg mykje dårlegare utført i denne filmen, kjentes veldig rusha trass at filmen var en dryg halvtime lenger.

Snoke og hans skjebne var berre latterleg. Om dei hadde gjort noko liknande med The Emperor i slutten av ROTJ hadde folk blitt forbanna, for øvrig også ei liknande scene som vart veldig svak i denne filmen.

(Innlegget ble redigert 14.12.17 08:16)

Mindfulness13
14.12.17 08:22

Faren er at man hele tiden skal prøve å sammenlikne andre Star Wars filmer - det bør vi egentlig slutte med og prøve å se dette som ny film. Det vil alltid være visse paralleller,men hvorfor skal man på død og liv sammenlikne og ikke kose seg som det er? :) Star Wars-fansen er noe av de rareste ulla etter min mening og jeg er glad jeg ikke har behov for å sammenlikne så ekstremt. Jeg har forventninger,men jeg lar meg ikke skuffe,men heller kose meg som det er. Rian Johnson er kreativ og nyskapene regissør og jeg koser meg med hans morsomme og kreative vendinger i historien. 

Snoke er Snoke og ikke Palpatine - hvorfor sammenlikne han med han? Luke er Luke og ikke Yoda.  

Det vil alltid være noen som klager på disse filmene uansett eller være skuffet. Jeg kunne kose meg med Star Wars I til og med i sin tid fordi jeg har ikke det ekstreme behovet for å sammenlikne blant annet. Jeg er glad JJ Abrams og Disney tok opp stafettpinnen til George Lucas og kose meg med det. Så får andre klage så mye de vil for min del. hehe :) 

Det er også tydelig at noen personer ikke har sansen for psykologiske og emosjonelle sider ,som Rian ville fremheve i denne filmen hos visse personer som Kylo Ren,Rey,Luke mm. Yoda sin inntog forøvrig er jo et sjakktrekk. Det var god timing i det i mitt perspektiv. 

Mitt poeng - summasumarum. Kjære Star Wars-fans - slutt å sammenlikne med andre SW filmer og kos dere mer istedenfor å ha urealistiske forventninger og ha den trangen til å sammenlikne så ekstremt. Jaja, en får jo ha den holdning som man vil - men det vil jo alltid bli noen som er skuffet pga dette - de lærer ikke....man ber om å bli skuffet istedenfor å kose seg som det er. Det høres også som en livsleksjon - å prøve å ikke ha noe særlig forventninger til det som skjer - men heller ha en holdning om å møte livet med mer halv-full holdning enn halv-tom holdnig for å si det sånn....

(Innlegget ble redigert 14.12.17 08:31)

KongOlav2
14.12.17 08:30
Mindfulness13: Mitt poeng - summasumarum. Kjære Star Wars-fans - slutt å sammenlikne med andre SW filmer og kos dere mer istedenfor å ha urealistiske forventninger og ha den trangen til å sammenlikne så ekstremt. Jaja, en får jo ha den holdning som man vil - men det vil jo alltid bli noen som er skuffet pga dette - de lærer ikke....

Var ikke nødvendigvis det at Kylo tok livet av Snoka pga eget personlig maktbegjær (og ikke fordi Rey snudde ham til den lyse siden) var feil, men synes det skjedde for fort og uten at vi fikk vite nok.

Og ang Luke, så hadde de ikke trengt å inkludere ham i det hele tatt for min del. Men når de først gjorde det, ble det tynt at det eneste han brukte kraften på var en projeksjon av seg selv for hjelpe rebellene før han døde (var det virkelig så kraftkrevende å gjøre det der).

Uansett synes jeg det var en bra film. Den beste siden den første trilogien.

Mindfulness13
14.12.17 08:35
KongOlav2: Og ang Luke, så hadde de ikke trengt å inkludere ham i det hele tatt for min del. Men når de først gjorde det, ble det tynt at det eneste han brukte kraften på var en projeksjon av seg selv for hjelpe rebellene før han døde (var det virkelig så kraftkrevende å gjøre det der).

Det virket å være ganske kraftkrevende å fremskape en slags hologram-versjon av seg selv ved hjelp av tankekraft,men han følte det var hans siste oppgave i levende skikkelse- men han vil jo "leve" videre som vi har sett med Yoda,Obi Wan Kenobi mm....de dør jo aldri - kroppen dør ja,men de lever videre i annen form. 
Luke hadde gjort sitt.

Luke er viktig for storyen selv i SW force awakens siden man skulle finne han der og han er med å bære filmen The Last Jedi. Han gav også litt leksjon til Rey,som var essensielt for henne. 

Men som en av anmelderene nevnte så er ikke Luke og Leia og co hovedfigurene lengre i Star Wars-universet. Det er Rey,Kylo Ren,Finn mm. Det er også noe å tenke på og som er også både JJ Abrams og Rian var opptatt av. Jeg er uansett veldig takknemlig for å oppleve disse nye filmene med Luke,Leia mm igjen. Det er alltid en glede å se dem og deres univers. Jeg vil sikkert kose meg med ny Han Solo film neste år,Star Wars 9 og så forhåpentligvis en film om Obi Wan Kenobi. Og helt sikkert ny trilogi etter der igjen. Det er uendelig mye å ta av her sånn. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 08:41)

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12908
14.12.17 09:14

Litt usikker på hva jeg skal mene faktisk. Deler av den var genial,  fikk gåsehud og det som var. Mens andre deler og enkelte scener var bare irriterende. Flygreiene til Leia, og at Rey og Ren var kompiser i ca 5 minutter irriterte meg. Ellers syns jeg ikke filmen hang så veldig bra sammen. Alt med Snoke var også egentlig ganske ubrukelig. Og syns ikke Ren burde droppet masken. Han er jo på langt nær like skummel/slem uten, og jeg kjøper det egentlig ikke helt. Og Hux var også bare tåpelig. Synd egentlig, for jeg liker Poe Dameron, Finn og Rey veldig godt, så det er veldig mye å bygge på, men det blir litt for mye rart syns jeg. Alt med gamblingplaneten sugde, bortsett fra at de fremhevet undertrykkingen av folk og dyr, det er viktig og essensielt for å kjøpe historien. De revene eller hva det var for noe var bra.

Det skjedde jo ekstremt mye, kanskje for mye. Men jeg må definitivt se den en gang til for å bearbeide den. Tror jeg egentlig bare holder kjeft til jeg har sett den en gang til :P

allister
allisterInnlegg: 272
14.12.17 10:12

Jeg personlig synes dette er en av de bedre SW jeg har sett. Mye drama og god underholdning hele veien. Holder på en måte pulsen oppe hele tiden uten at det bare er krig som i Episode 2. Mere stjernekrig kommer garantert i Episode 9, da rebellene kommer til å samle hele gjengen i Outer rim og slå imot etter det som hendte der i siste scenene.

Det som jeg synes var skuffende var å miste Snoke så tidlig(selvom det var en uventet og bra vri) uten at vi fikk vite litt mer om hvem han var. Virket som en meget sterk Sith. Det værste er vel at hvordan skal Rey og Kylo Ren utvikle seg? Synes personlig de var like dårlige som brukere av forcen i denne filmen som i episode 7. Rey har jo fått en utvikling men Kylo Ren synes jeg virker like uferdig. Så hvordan skal han bli en ''habil'' sith uten en læremester er for meg uforklarelig(kjedelig uten en skikkelig slem bad ass, spesielt når potensialet er så stort).

sunderland_odd
sunderland_oddInnlegg: 439
14.12.17 10:29

Snoke er ikke en sith. Sithene døde ut med Palpatine og Vader.

Det at Kylo Ren virker uferdig er jo det som gjør han til en litt annerledes og spennende karakter. 

Om en vil ha de stereotypiske badasskarakterene, så er det nok av marvel-, dc- og transformers-filmer.

jonas
jonasInnlegg: 28366
14.12.17 10:43
Mindfulness13: Det er mulig Rian og JJ Abrams ønsker å spare bakgrunnen til Snoke og hvordan han rekrutterte Kylo Ren til siste filmen. Vi fikk heller ikke vite noe mer om bakgrunnen til Rey eller Maz Kanata for den saks skyld. Mulig det vil spare det til siste film.

Det vil i såfall virkelig være å skyte seg selv i foten. I den grad filmen hadde noe poeng var det å gi slipp på fortida og leve i nået.

- Alle vil ha hjelp av Luke pga hans legendestatus, ting han gjorde i fortida.
- Luke er i isolasjon fordi han gjorde en feil i opptreninga av Kylo.
- Kylo blir aldri skikkelig mektig fordi han prøver å være en kopi av Darth Vader.
- Rey blir ikke jedi fordi hun tror hun må lære det gjennom bøker og opplæringen til Luke.
- Snoke er fastlåst i sith-tradisjonen med en hersker og en lærling.
- Rey forsøker gjenta Lukes handlinger ved å berge den onde lærlingen.

Vendepunktet kommer når de gir slipp på alt dette. Luke brenner ned de gamle jedi-tekstene, Yoda forteller at han må se på hva som er nå. Kylo gir slipp på tvilen, dreper Snoke og tar makta. Rey innser at hun kan bruke Kraften uten å kjenne til fortiden sin og fortiden til jediene. 

Rebellene har fått håp på grunn av hennes styrke, ikke pga en gammel legende. Så får vi håpe de fortsetter dette i siste film, ikke suller bort tida på irrelevante bikarakterer.

jonas
jonasInnlegg: 28366
14.12.17 10:52
Mindfulness13: slutt å sammenlikne med andre SW filmer

Jeg har ingen innvendinger som skyldes sammenligning med andre SW filmer. Jeg synes det var nok rot i denne uten å sammenligne.

allister
allisterInnlegg: 272
14.12.17 11:01
sunderland_odd: Snoke er ikke en sith. Sithene døde ut med Palpatine og Vader. Det at Kylo Ren virker uferdig er jo det som gjør han til en litt annerledes og spennende karakter. Om en vil ha de stereotypiske badasskarakterene, så er det nok av marvel-, dc- og transformers-filmer.

Snoke er sith, derav Kylo Ren som lærlingen. Sitat Kylo Ren: La sithene og jediene dø med de og la oss starte noe nytt sammen. Så jo han er Sith.

Forsåvidt enig at Kylo Ren er spennende, men iforhold til oppbyggingen i episode 7 og der Snoke sier på slutten at han skal nå sluttferdig treningen, gjorde at jeg kanskje hadde litt forventninger til noe mer enn det som var.

Marvel, DC og Transformers? NEI TAKK! Jeg ser ikke etter superhelt ting og andre usaklige slemminger. Er bare at jeg er veldig fan av Sith / Jedi ordningen, derav liker jeg mektige sither og jedi's. Men må bare innse at dette er en vending som kanskje ikke er slik jeg vil det, men det er helt okei. Er jo det som jeg syntes er morro med film at det går ikke helt slik som man vil men det blir bra alikevel.

molster
molsterInnlegg: 8577
14.12.17 11:24

Alt i alt likte jeg The Last Jedi. Noen ting irriterte meg litt, men ikke tilstrekkelig at det ødela for helheten. Mener det er en bra ting at Johnson tør å gjøre noe nytt, der TFA kjørte helt safe. Det ligger så mye mer mellom linjene i denne enn i noen annen Star Wars-film. Hvor det tidligere har vært light side vs. dark side, svart mot hvitt, er det nå mer nyansert. Denne distanserer av fra tanken om Sith mot Jedi. Nå gjenstår det å se hva som oppstår fra asken. Slutten på filmen illustrerer godt at tidligere helter, som Luke Skywalker, er blitt til legender i galaksen. Dette baner vei for nye helter og skurker. Skjønner at det føles radikalt, men jeg anser ikke dette som noe negativt. Jeg erkjenner likevel at alt står og faller på episode IX nå. 

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12908
14.12.17 11:27

Enig med molster. Så langt ned i grøften ep 1-3 kjørte SW i grøfta er virkelig denne trilogien her positiv så langt.

molster
molsterInnlegg: 8577
14.12.17 11:59
Jazzeron: Så langt ned i grøften ep 1-3 kjørte SW i grøfta er virkelig denne trilogien her positiv så langt.

Enig. Ser at innlegget mitt er fullt av leifer. Fort gjort når det skrives på telefonen. Måtte bare få det ut.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33996
14.12.17 14:28

Problemet skjedde i den første filmen. First Order og Snoke kom ut av ingenting, nada med info.

Jeg liker vrien man gjør i denne filmen med å begrave det gamle, og heller fokusere på den nye generasjonen.

sunderland_odd
sunderland_oddInnlegg: 439
14.12.17 17:05

Både Andy Serkis og J.J.Abrams har bekreftet at verken Snoke eller Kylo Ren er sith.

"Kylo Ren is not a Sith. He works under Supreme Leader Snoke, who is a powerful figure on the Dark Side of the Force." J.J.Abrams

He’s strong with the Dark side of the Force, and he loves the color red, but Supreme Leader Snoke, creator of the First Order, is not a Sith Lord." Andy Serkis

“Snoke is bloody dark; way darker than Palpatine. He’s riddled with this osteoporosis so his body’s twisted, like a corkscrew. He’s incredibly damaged, so there’s a bizarre vulnerability about him. Beneath that vulnerability, though, is this intense hatred… He’s definitely not a Sith, but he’s certainly at the darker end of the Force. Without giving too much away, that begins to unfold a little in this one.”  Andy Serkis

(Innlegget ble redigert 14.12.17 17:05)

KnutMagnar
14.12.17 17:36
Mindfulness13: Snoke er Snoke og ikke Palpatine - hvorfor sammenlikne han med han? Luke er Luke og ikke Yoda.

Det er ikkje eg som dreg desse parallellane, det er manusforfattaren av episode 8.

Scena kor Rey overgjev seg til Kylo Ren, som tek Rey med for å møta Snoke er ein bleik kopi av scena kor Luke overgjev seg til Darth Vader, som tek Luke med for å møta Palpatine. Kor mykje dårlegare scena vert løyst her er det rimeleg å påpeika.

Tilsvarande med at Yoda trener Luke, og Luke drar så for å møta Darth Vader, kor det her er Luke som trener, eller "trener" Rey, som drar for å møta Kylo Ren, av same grunn, og igjen til samanlikning latterleg dårleg utført i episode 8. 

Og i båe tilfelle heilt uavhengig av at Snoke ikkje er Palpatine og at Luke ikkje er Yoda, så ser ikkje heilt kva du skal fram til.

KnutMagnar
14.12.17 17:39
KongOlav2: Var ikke nødvendigvis det at Kylo tok livet av Snoka pga eget personlig maktbegjær (og ikke fordi Rey snudde ham til den lyse siden) var feil, men synes det skjedde for fort og uten at vi fikk vite nok.

Og ikkje minst for lett. Som om ikkje Snoke ville sensa noko, ut frå korleis premissane elles er i dette universet. Måten Darth Vader snudde på, samt motivet, for å ta keiseren av daget, var truverdig og godt fortalt. At Kylo Ren har hatt tanker om å drepa Snoke og utfører dette enkelt utan at Snoke såg det koma er ikkje anna enn dårleg historieforteljing.

Mindfulness13
14.12.17 18:16
KnutMagnar: At Kylo Ren har hatt tanker om å drepa Snoke og utfører dette enkelt utan at Snoke såg det koma er ikkje anna enn dårleg historieforteljing

Var det ikke Palpatine også som lurte sin egen Dark Lord eller læer også? :) Som vi så han nevnte i REvenge of the Sith til Anakin om denne historien om Darth Plaguise the wise. 

Kylo Ren har tydeligvis store egenskaper ifm manipulasjon - vi vet ikke alltid hvor vi har han og han overrasket sikkert mange ved å drepe sin egen lærer - leder.  Darth Vader tok også ut Palpatine tilslutt så det er faktisk en tråd som går igjennom. 

Kylo overrasker meg hvor god forståelse og kunnskap han har ifm den mørke siden og hvor manipulativ han er. En ekstremt sterk egenskap. Han har drept sin far og sin lærer/mentor/leder. Det er imponerende. 

Interessant intervju med Rian og Mark Hamill i Filmpolitiet. Rian var klar på at dette er ikke det samme som gamle trilogien ifm hvordan jediene er og noe som egentlig Mark var uenig om ifm jediene. Han virket mer optimistisk i sine yngre dager,mens som eldre så er han mer pessimistisk. Men det skyldes jo også det som skjedde med eleven Ben Solo/Kylo REn. 

(Innlegget ble redigert 14.12.17 18:22)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg