Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Valerian and the City of a Thousand Planets

NYTT TEMA
Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3499
12.10.16 23:56

Valerian and the City of a Thousand Planets

Jeg har tenkt at før eller siden er det naturlig at man filmatiserer denne legendariske tegneserien. Det er godt mulig at denne serien også inspirerte Star Wars i sin tid. 

Som jeg har hørt Luc Besson tidligere si er at det var vanskelig før 'Avatar' å filmatisere denne tegneserien fordi den må bli veldig tung på special effects. 

Premieren er i Juli 2017, så det er lenge til. Men man har gjort ferdig flere scener allerede ser det ut til. 

Jeg har ikke hørt det bekreftet før nå, men handlingen er mest influert av albumet 'Skyggenes Ambassadør'. Jeg har lenge trodd dette da handlingen dreier seg rundt den massive romstasjonen 'Alpha' som er sammensatt av moduler fra hver intelligent rase i universet. 

Bilder fra filmsettet sier meg dog at handlingen ihvertfall er noe annerledes enn 'Skyggenes Ambassadør'. En annen ting er at filmen ser mer action- orientert ut. Tegneserien har lite action i seg, men har mye interessante vinklinger om et univers med mange forskjellige intelligente raser. 

Jeg gleder meg til denne filmen. Og, hvis den blir en suksess, har et så rikt univers at det lett kan bli flere filmer. 

(Innlegget ble redigert 12.10.16 23:57)

Cabal
CabalInnlegg: 11977
16.10.16 21:40
Kulumuli: Jeg har tenkt at før eller siden er det naturlig at man filmatiserer denne legendariske tegneserien.

Har ikke lest tegneserien, men dette høres spennende ut.

Besson har lagd 4 filmer jeg setter svært høyt og sett mange ganger: Le grand bleu, Nikita, Leon og The fifth element.

Den siste jeg så av ham var Lucy, og den var bare dårlig. 

Denne nye sci-fi'en virker veldig interessant, ja.

Kulumuli
19.10.16 07:50
Cabal: Har ikke lest tegneserien, men dette høres spennende ut.

Det er et veldig interessant univers. Mye god samfunnskritikk og mye dypere enn f.eks star wars og star trek universet. 

Så jeg håper ikke Luc Besson går for en fordumming for å tilfredsstille action fans. 

Kulumuli
Kulumuli
10.11.16 18:03

Som ventet så virker det som om filmen er veldig inspirert av 'Skyggenes Ambassadør' tegneseriealbumet. 

Jeg tror dette kan bli veldig bra. Lite action i forhold til mange andre trailere. Men tegneserien i seg selv er heller ikke særlig action- orientert. Men historien, som jeg ikke skal røpe her, er veldig god. 

Cabal
10.11.16 18:36
Kulumuli: Første trailer er ute!

Hmm. Kjenner jeg får litt sånn Jupiter-Ascending-trailer-vibber her. 

Kulumuli
10.11.16 18:57
Cabal: Hmm. Kjenner jeg får litt sånn Jupiter-Ascending-trailer-vibber her.

Historien er veldig annerledes enn Jupiter Ascending. Og mye bedre synes jeg. Forvent en del uventede ting! :)

Ser ut som om de er tro mot tegneserien bortsett fra et par ting. Tegneserien er fra 1975, før Star Wars. Man tror at George Lucas har latt seg inspirere av denne tegneserien. Men den er veldig ulik Star Wars. Universet i Valerian er nok mer komplekst enn Star Wars universet på mange måter. 

Kulumuli
10.11.16 19:05

Jeg trodde først at Clive Owen var den tredje mest sentrale karakteren, men når jeg ser på lista tror jeg det heller er Rutger Hauer som har den rollen. Sistnevnte ligner nok mer på den personen fra tegneserien. 

Jeg tror også jeg vet hvilke roller Ethan Hawke og Rihanna har. 

Cast IMDB. 

Jøss. Herbie Hancock er også med! 

(Innlegget ble redigert 10.11.16 19:06)

Kulumuli
10.11.16 19:16

Jeg leste et sted på IMDB forum nå at kanskje Babylon 5 og Mass Effect kan være inspirert av denne tegneserien. Kanskje litt vil jeg tro. Men du vil nok ikke se at den ser ut som noen kopi av noe annet når du ser den. 

Cabal
29.03.17 19:12

Ny trailer ute. Jeg tror jeg gleder meg nå ;)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1852
29.03.17 23:16

Prøver å unngå trailere av denne typen, men smugtittet litt. Hadde ikke vært så interessert uten Luc, men nå kommer jeg garantert til å følge med :)

Kulumuli
08.04.17 22:01
GimleSag: Prøver å unngå trailere av denne typen, men smugtittet litt. Hadde ikke vært så interessert uten Luc, men nå kommer jeg garantert til å følge med :)

Jeg har store håp for denne filmen. Noen vil nok si at den er litt feministisk. Men så var original serien. Valerian er nok mer en A4 helt, men Laureline er det moralske kompass i serien. 

Laureline (på norsk Linda) er faktisk fra middelalderen, og ble bragt til fremtiden av Valerian (på norsk Valentin). Valerian var først den eneste helten, men leserne ville ha med Laureline. 

Så det er rart at filme heter 'Valerian' når den største helten er Laureline. Kanskje det var for å korte ned tittelen? 

Sarella
SarellaInnlegg: 8891
14.07.17 11:49
Kulumuli: Jeg har store håp for denne filmen.

De første anmeldelsene er ute og filmen blir stort sett slaktet, mest pga de to hovedrollefigurene som totalt mangler kjemi. Kommer altså til å floppe denne.

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12573
14.07.17 20:55
Sarella: De første anmeldelsene er ute og filmen blir stort sett slaktet, mest pga de to hovedrollefigurene som totalt mangler kjemi. Kommer altså til å floppe denne.

Dette er nok først og framst ein kino-film. Me må hugse på at Avatar aldri hadde ei veldig sterk historie. Det var ikkje skodespelarprestasjonane som løfta fram den filmen - det var teknologien, 3D og kva dei fekk til visuelt. Ut frå kva eg har sett er nok dette neste steg på den lista. Så har denne filmen gjerne svakheiter, men eg trur det kan vere verdt å sjå på kino nettopp for opplevinga i 3D. Eg håpar iallfall det.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14608
15.07.17 11:16

Så traileren på kino i går. Ser visuelt meget bra ut, men filmen i seg selv ser elendig ut. 

Mumm-Ra
Mumm-RaInnlegg: 719
19.07.17 18:37

Får bare håpe at den blir en suksess så vi får oppfølgere. Hva anmeldere måtte mene er meg likegyldig. Det eneste beklagelige er at de kan påvirke en film i negativ retning.

Når en film som Avatar kan bli en enorm suksess, er det forunderlig hvordan bedre filmer kan floppe.

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62426
25.07.17 21:16

--- DOA i USA i hvert fall,med bare $17 mill denne helgen. 

Reviewing “Valerian” in The New York Times, A. O. Scott said watching the film was akin to “crushing a DVD of ‘The Phantom Menace’ into a fine powder, tossing in some Adderall and Ecstasy and a pinch of cayenne pepper and snorting the resulting mixture while wearing a virtual reality helmet in a Las Vegas karaoke bar.”

Mumm-Ra
Mumm-RaInnlegg: 719
06.08.17 19:40

Har sett filmen nå, selv om første del ble ødelagt av noen drittunger bak meg som tygde baconcrisp eller lignende så høyt at det kunne høres over hele salen. Maken til infernalsk bråk i forbindelse med spising av snacks på kino har jeg aldri noensinne vært ute for.

Hva kritikere måtte si om filmen interesserer meg som nevnt lite. Hvor godt en film gjør det i åpningshelgen kommer som regel an på hypen og forventningene rundt filmen i forkant i form av reklame og trailere. En film kan ikke floppe fordi ingen liker den dersom ingen har sett den enda.

At ingen lar seg fascinere av dette universet forundrer meg. En film trenger ikke være en ekstraordinær opplevelse. Så lenge den er god nok til å være underholdende er det godt nok for meg. Jeg kjedet meg ikke, og det er alt som teller. Det plager meg dersom den ikke gjør det godt nok på kino, da det betyr at vi trolig ikke får oppfølgere, som jeg gjerne skulle sett.

Noen bruker filmen som et eksempel til etterfølgelse hva toleranse for mangfold angår. Det synes jeg er tull. Så lenge vi snakker om ulike arter som ikke kan formere seg med mennesker, mennesker og andre arter har sine egne leveområder uten at de blir fortrengt av andre, og artene det er snakk om synes å komme fra monokulturer selv, kan det ikke sammenlignes med forhold på kloden vår i den virkelige verden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg