Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Logan (AKA Wolverine) - 2017

NYTT TEMA
Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10847
20.10.16 23:35

Dagen idag har vært en av de deilige merkedagene hvor det kommer ut en trailer til en film man gleder seg til. Hvilken trailer var det som kom idag? Jo, de første bildene av Logan, som også kan kalles Hugh Jackmans siste reis som den ikoniske superhelten Wolverine.

Regissør James Mangold og folkene bak filmen har valgt å gå trekke elementer fra en tegneserie som kalles Old Man Logan, der Wolverine er merkbart eldre, har svekkede krefter, og hvor verdenen han bor i er nesten tom for mutanter. For min del så tror jeg dette kan fungere utrolig bra på minst to måter: Både i form av at det ser ut som det blir en veldig frisk tolkning av superheltsjangeren, med fokus på forholdet mellom karakterer som Logan og Professor X og et nedtonet fokus på actionscener hvor superkrefter brukes og slike ting. Den andre måten jeg tenker denne storyen kan funke på er at det blir som en metafor for hvor lenge Jackman har spilt Logan, og at dette blir hans siste film i denne verdenen.

For min del (og for jævlig mange andre) så ER Jackman Wolverine, og det kommer til å felles noen tårer i kinosalen, det er helt sikkert.

Dette er noen grunner til hvorfor jeg tror dette kan bli en av de beste superheltfilmene som er laget, det pluss at den er R-rated, som betyr at det blir scener med intens vold! Nå forherliger ikke jeg vold bare for voldens skyld, men når tonen er mørk og personlige forhold står på spill så kan vold være et ekstremt effektivt filmatisk virkemiddel. Drive er den første filmen jeg tenker på som bruker dette helt mesterlig.

Ja, dette er noe av det jeg tenker rundt filmen. Noen andre som er hyped?

Her er traileren forresten. Ser så jævlig bra ut, rett og slett.

(Innlegget ble redigert 20.10.16 23:38)

Machine_Head
21.10.16 17:05

Much excitement, much hype.

Gambinoo
GambinooInnlegg: 98
21.10.16 18:44

Det er en forbannelse å bli altfor gira basert på en trailer, men jeg tror hypen jeg kjenner nå kommer til å bli berettiget i mars. Logan ser ut til å bli en helvetes fulltreffer. Jeg elsker at den ser ut til å putte karakterene og deres forhold til hverandre over bombastiske actionsekvenser og overdrevne effekter. Med mindre denne traileren lyver til oss, sånn som den første traileren til Suicide Squad fks, så tror jeg dette kan bli en av de beste superheltfilmene noensinne. Jeg synes den ser ut til å ha en fantastisk tone, et fokus på å fortelle en emosjonell, rørende historie som humaniserer Wolverine (du trenger ikke se lenger enn tittelen for å skjønne at det er det de prøver på), og actionsekvensene ser ut til å ha et større fokus på tyngde og grovhet, noe som passer universet godt. 

Men som jeg sier. Vi har bare sett en trailer, og trailere kan lyve. Jeg tror virkelig ikke det blir tilfellet med denne filmen, dog. Jeg ser for meg den beste X-Men-filmen, hvertfall. 

Machine_Head
28.10.16 13:20

Og noen lurer på hvorfor jeg foretrekker å diskutere film i "hvilken film så du sist?"-tråden. 

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4015
28.10.16 19:57

Er vel ikke så rart at det ikke er noe stort engasjement rundt denne filmen, de to forrige Wolverine-filmene var jo relativt katastrofale.

Machine_Head
29.10.16 00:06
Roshambo: Er vel ikke så rart at det ikke er noe stort engasjement rundt denne filmen, de to forrige Wolverine-filmene var jo relativt katastrofale.

Skal ikke si noe på Origins, men synes da The Wolverine hadde noen gode elementer ved seg.

Grunnen til at jeg gleder meg til Logan er uansett ikke fordi jeg digget filmene om Wolverine tidligere så fryktelig mye, men fordi jeg synes denne ser virkelig bra ut.

Jordnær, personlig, relasjoner mellom karakterene står i fokus, og en R-rating som gjør at de virkelig kan slå seg løs med actionscenene. Hugh Jackman er igrunn en fantastisk skuespiller som nå ser ut til å virkelig få godt materiale å bryne seg på, og tror Logans tone og handling passer regissør James Mangold mye bedre. Må ikke glemme at han laget f. eks Walk The Line, en strålende film.

Summa summarum: Ikke døm denne filmen basert på hva som har kommet før den. Jeg tror dette blir den beste filmen om Wolverine by a country mile, og at den kan bli en av de beste superheltfilmene totalt også. Den ser virkelig bra ut.

(Innlegget ble redigert 29.10.16 00:16)

jonas
jonasInnlegg: 27708
30.10.16 11:11
Machine_Head: Og noen lurer på hvorfor jeg foretrekker å diskutere film i "hvilken film så du sist?"-tråden.

Ja, det er litt trist at man har latt den tråden bare vokse og gro og ødelegge forumet. Menmen.

Wolverine er forøvrig fremdeles den mest oppskrytte superhelten på lerretet. Blir greit om han pensjonerer seg nå ja. Hva er poenget med å lage superheltfilmer som er livredde for å være supre?

Machine_Head
30.10.16 11:39
jonas: Ja, det er litt trist at man har latt den tråden bare vokse og gro og ødelegge forumet. Menmen.

Hahah, morsom du.

Cabal
CabalInnlegg: 12075
30.10.16 15:42
Machine_Head: Her er traileren forresten. Ser så jævlig bra ut, rett og slett.

Kan fort bli en bra film dette, men man vet aldri. Klaske på en veldig god låt på en trailer til en mindre bra film er gjort før. Men i denne første traileren ser det i alle fall ut som de har en litt annen type historie å fortelle.

Jeg har likt de aller fleste X-Men-filmene, og synes Jackman var innertier i den aller første filmen. Origins var ikke bra. 

Kommer til å se denne ila første uken om jeg får poden med på den.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14839
01.11.16 11:13

Det som ser positivt ut er at dette ikke virker som en vanlig superhelt-film.

Traileren er bra den, men man har sett bra trailere før som har blitt en dårlig film. 

(Innlegget ble redigert 01.11.16 11:13)

Tormund
TormundInnlegg: 16727
28.11.16 23:27
Elguaje: men man har sett bra trailere før som har blitt en dårlig film.

Husker jeg så traileren til Wolfman på kino. Wow. Filmen derimot.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 8826
12.12.16 19:23
jonas: Hva er poenget med å lage superheltfilmer som er livredde for å være supre?

Hva mener du egentlig her?

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35769
19.01.17 18:06

Ny trailer ute

Dette ser jo EKSTREMT lovende ut...

Machine_Head
19.01.17 19:32
Lilleborg: Ny trailer ute Dette ser jo EKSTREMT lovende ut...

Så den nå nettopp, og er helt enig med deg. Dette ser virkelig fantastisk ut! Flere skeptikere i tråden her, men er overbevist om at det er mange som må spise ordene sine når det kommer til Logan.

X-23 ser ut som et meget interessant tilskudd til dette universet, tonen ser ut til å passe utmerket til innholdet, og jeg er rett og slett helt frelst over at Logan ser ut til å inneholde masse vold, blod, banning og faenskap. Når man slenger med at Mangold også ser ut til å klare å fremheve det menneskelige aspektet ved Logan og de andre karakterene så er jeg enkelt og greit fryktelig hyped.

Gleder meg!

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1927
20.01.17 17:57
Machine_Head: Så den nå nettopp, og er helt enig med deg. Dette ser virkelig fantastisk ut! Flere skeptikere i tråden her, men er overbevist om at det er mange som må spise ordene sine når det kommer til Logan.

Forstår ikke hvordan den traileren liksom skal frelse Wolverine-serien fra det vonde? Ser jo bare ut som nok et bidrag til de sedvanlige slasher-filmene.
Håpte faktisk på en litt mer...psykologisk film her. Som gikk i dybden i hodet til Wolverine. 

Håper jeg må spise ordene mine! Men tviler.

(Innlegget ble redigert 20.01.17 17:58)

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4427
21.01.17 05:39

Trailer nummer 2 var jo faktisk helt strålende! Gleder meg mye mer enn forventet til denne.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14839
23.01.17 17:44

Jackman and his returning director, James Mangold, describe their unconventional superhero movie as a Western crossed with a road movie. “It’s a darker version of Little Miss Sunshine, with the three of us on the road,” Jackman told Empire, chuckling. “Slightly more violence!”

Høres strålende ut.

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35769
18.02.17 21:12

IGN gir filmen 9.7 av 10. Sjelden jeg ser IGN gi så høy karakter til en film, så dette gjorde ikke akkurat forventningene mine mindre.

LaGoeba
19.02.17 17:22
Lilleborg: IGN gir filmen 9.7 av 10. Sjelden jeg ser IGN gi så høy karakter til en film, så dette gjorde ikke akkurat forventningene mine mindre.

Har jo fått solide tilbakemeldinger på RT og, så dette lover vanvittig bra.

LaGoeba
19.02.17 17:46

Kan anbefale å sette av tid til å lese Old Man Logan også. Veldig god lesning.

LaGoeba
22.02.17 13:01

Vises på Colosseum tirsdag 28. Hadde lett vært der, hadde det ikke vært for at visningen starter 23:59[sic], og sånn trenden i Oslo har vært den siste tiden, så starter vel ikke selve filmen før 00:30 eller 00:45[sicx2].

Lordtema
LordtemaInnlegg: 1870
08.03.17 03:35

Helt rå film ! både latter og tårer i bøttevis ! 

Machine_Head
08.03.17 16:23
Lordtema: Helt rå film ! både latter og tårer i bøttevis !

Logan var helt utrolig, en av de beste superheltfilmene jeg har sett. En av de filmene som går utenpå sjangeren sin og blir noe mer, rett og slett fantastisk.

filmjunkie
filmjunkieInnlegg: 63
09.03.17 11:22

En helt fantastisk film. Håper det forandrer superheltsjangeren for alltid, og viser studioene at man kan vinkle disse filmene mot et mer voksent publikum. For meg var dette den beste superhelt filmen siden The Dark Knight:)

filmjunkie.blogg.no

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 4639
09.03.17 18:36
Machine_Head: For min del (og for jævlig mange andre) så ER Jackman Wolverine

Jackman er ikke i nærheten av beskrivelsen fra tegneserien. Så jeg ble skuffet over castingen. Dessuten syns jeg mimikken hans blir vel komisk til tider. 

Allikevel ser jeg frem til denne. Wolverine burde hatt 18 års grense.

Cabal
09.03.17 22:52

Logan var bra, beste film fra x-men-universet (inkl Deadpool). Greit å se hva klørne skulle brukes til :) Filmen hadde aldri fungert uten R-ratingen.

I den aller første x-men, så mente jeg at Jackman var perfekt som Wolverine. Har ikke lest old man Logan eller hva denne var basert på, men her var han enda mer perfekt.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 4639
11.03.17 14:17
Cabal: I den aller første x-men, så mente jeg at Jackman var perfekt som Wolverine.

Wolverine er under 1.60 høy i tegneserien. 

solimor
solimorInnlegg: 2769
11.03.17 15:33
Cabal: I den aller første x-men, så mente jeg at Jackman var perfekt som Wolverine. Har ikke lest old man Logan eller hva denne var basert på, men her var han enda mer perfekt.

Det skal du være glad for, filmen har ingen ting med Old man Logan å gjøre......

Er vel mer hendet fra The End men det er også å dra det langt..

Bra film, men Logan bommer de mye på... en slitten Logan er gjort 1000 ganger bedre i old man logen eller The End :(

Machine_Head
11.03.17 18:25

Må være kjipt å kunne tegneseriene så godt at man drar ned på dødsbra filmer for at de ikke holder seg 100% til source material. 

Cabal
12.03.17 08:53
Machine_Head: Må være kjipt å kunne tegneseriene så godt at man drar ned på dødsbra filmer for at de ikke holder seg 100% til source material.

Det er litt dumt, men man sammenligner jo gjerne. Jeg er selv Stephen King fan, og du kan tenke deg de enorme skuffelsene jeg har hatt siden 70-tallet i kinosalen (og movieboxen) på King-filmer :)

Uten sammenligning forøvrig, for Logan var en gjennomført produksjon. King-filmene var bæsj som noen fant ut var morsomt å filme.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg