Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmen om Freddie Mercury nærmer seg!

NYTT TEMA
kingrock
kingrockInnlegg: 498
08.11.16 18:15

Startet denne i  musikktråden, men ser nå at den kanskje hører bedre hjemme her.....

http://www.rollingstone.com/movies/news/mr-robot-star-rami-malek-cast-in-freddie-mercury-biopic-w448763

Da ser det endelig ut til at den beryktede (og tidvis litt omdiskuterte) filmen om Freddie Mercury er klar for produksjon. Det startet for noen år tilbake med Tom Cooper (regissør av Les Miserables) og Sacha Baron Cohen som Mercury-himself. Det var lenge dette som var planen, men Sacha trakk seg etter uoverenstemmelser med øvrige bandmedlemmer. Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at dette var Brian May, som i senere intervjuer har omtalt Sacha som en drittsekk (?)

Deretter var det tenkt at Ben Wishhaw skulle spille Mercury, men også dette kokte bort i kålen. 

Nå er det altså bekreftet fra mange kilder at det er Mr.Robot - Rami Malek som skal spille Freddie Mercury og Bryan Singer (X-men) skal regissere. Det virker sannsynlig at dette er gjengen som skal ta over roret, da Bryan Singer selv postet et bilde av Queen på sin Twitter og skrev at han gledet seg til å begynne med filmen. 

Jeg tror dette kan bli veldig spennende. Personlig håper jeg ikke at de forsøker å "lære" Rami Malek til å synge som Freddie - at de heller bruker dubb over syngingen med tanke på hvor unik stemmen til Freddie egentlig var. Dessuten blir det interessant å se hvordan Rami tolker faktene, bevegelsene og utstrålingen til Mercury i alle dialoger. En annen ting som har vært diskutert er hvorvidt filmen skal ende med Live Aid fremføringen - toppe det med kanskje den beste liveopptredenen noensinne eller om man skal ta med seg tiden omkring Freddies død. Dette er nå uvisst, og jeg tror at det er bedt om et nytt utkast til manus. 

"Is this the real life - is this just fantasy?"

0gg0
0gg0Innlegg: 24709
09.11.16 20:15
kingrock: Personlig håper jeg ikke at de forsøker å "lære" Rami Malek til å synge som Freddie - at de heller bruker dubb over syngingen med tanke på hvor unik stemmen til Freddie egentlig var. Dessuten blir det interessant å se hvordan Rami tolker faktene, bevegelsene og utstrålingen til Mercury i alle dialoger.

Vi får håpe på litt dubbing med tanke på sangstemme. Husker ikke hvordan de gjorde det i The Doors-filmen med Val Kilmer, men i denne filmen bør ikke Rami synge selv.

Men utfordringen blir stor når det gjelder fakter og bevegelser. Jeg vil kunne se med en gang om han bommer bitte litt.

Dettan blir spanande.

kingrock
kingrockInnlegg: 498
10.11.16 18:06

Sant, men skuespillere har jo en tendens til å være veldig gode til å observere mennesker og atferd for deretter å kopiere det inn i en figur de skal spille. Er positiv til at Malek kan få det til. 

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7042
10.11.16 18:29
0gg0: . Husker ikke hvordan de gjorde det i The Doors-filmen med Val Kilmer,

Val Kilmer sang alt selv. Jeg synes han gjorde det bra.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2021
19.11.16 10:25
LANGEMANN-1968: Val Kilmer sang alt selv. Jeg synes han gjorde det bra.

Semme som Joaquin i Walk the Line vel. Det var høy klasse i alle fall.

LANGEMANN-1968
19.11.16 11:01
GimleSag: Semme som Joaquin i Walk the Line vel. Det var høy klasse i alle fall.

Yep! Flott film. Jeg er over snittet glad i denne type film.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7769
19.11.16 11:06
LANGEMANN-1968: Val Kilmer sang alt selv. Jeg synes han gjorde det bra.

Men nå er vel Doorshypen større enn talentene . Og kanskje spessielt på frontmannen.

Men dette er vel som å banne i katedralen?

LANGEMANN-1968
19.11.16 13:50
FrannyLee: Men nå er vel Doorshypen større enn talentene . Og kanskje spessielt på frontmannen. Men dette er vel som å banne i katedralen?

Mulig. Jeg har nå vært glad i musikken siden ungdomstida og har ikke tenk å gi meg..60 tallet er det beste musikk tiåret, men nå banner jeg vel i moskeen?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7769
19.11.16 13:56
LANGEMANN-1968: Mulig. Jeg har nå vært glad i musikken siden ungdomstida og har ikke tenk å gi meg..60 tallet er det beste musikk tiåret, men nå banner jeg vel i moskeen?

Hørte på 60 og inn i søttitallet-musikken selv eg . Det meste fra Dylan til Purple og forbi . Mye dette faktisk

https://www.youtube.com/watch?v=-cmo6MRYf5g

LANGEMANN-1968
15.01.17 05:04

Noe nytt..?

diskobox
diskoboxInnlegg: 5140
15.01.17 05:15
LANGEMANN-1968: Noe nytt..?

Ehm. Før du postet dette innlegget var det nyeste innlegget på filmforumet, i tråden "Filmen om Freddie Mercury er nær". Med noe nytt. :)

LANGEMANN-1968
15.01.17 13:00
diskobox: Ehm. Før du postet dette innlegget var det nyeste innlegget på filmforumet, i tråden "Filmen om Freddie Mercury er nær". Med noe nytt. :)

Ren tilfeldighet..

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11288
20.05.17 08:23

Rami Malek snakker om rollen sin som Freddie Mercury.

Det som omhandler filmen om Queen starter på 4:38. 

Tormund
TormundInnlegg: 17038
07.09.17 06:53

Herregud Malen er lik Mercury. Optimismen og forventningene vokste i meg, helt til jeg leste at Bryan Singer skal regissere den. Faen at de har valgt slik en drittregissør til dette prosjektet. 

(Innlegget ble redigert 07.09.17 06:54)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2021
07.09.17 23:15
Tormund: Bryan Singer

Han har da ikke gjort så helveta mye gæli han? 

Tormund
08.09.17 06:28

Han har ikke gjort så mye bra heller, men en gang på 90-tallet laget han en bra film, De Mistenkte. Siden da har han blitt en liten Michael Bay-kopi. 

(Innlegget ble redigert 08.09.17 06:29)

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4033
08.09.17 16:20

Singer er da en solid regissør. The Usual Suspects, Valkyrie, Apt Pupil er alle gode/anerkjente filmer. Til og med X-Men-filmene hans har noe for seg. Tviler på at de kunne funnet noen særlig mye bedre til dette prosjektet. Homofil er han også, så de håper vel at han har en bedre forståelse av Mercury enn gjennomsnittet.

Tormund
08.09.17 16:24

De Mistenkte/The Usual Suspect er den ene skikkelig bra filmen han har laget. Som sagt, det var på 90-tallet. Valkyrie og x-men, give me a break. 

Synd de ikke fant en homofil regissør med aids, da ville det virkelig blitt en bra film.

LANGEMANN-1968
08.09.17 18:27

Singer's debutfilm public access er verdt å få med seg. Første del av filmen er virkelig bra, men den taper seg etterhvert..bedre manus og større budsjett hadde nok gjort vei i vellinga.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg