Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sci-Fi året 2017

NYTT TEMA
Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3501
28.12.16 16:17

Jeg gleder meg til 2017 da vi får en rekke store Sci-Fi filmer. 

Jeg gleder meg mest til;

1. Valerian and the City of A thousand Planets

2. Star Wars VIII

3. Alien: Covenant 

4. Guardians of the Galaxy II

Kanskje nr. 1 ikke har fått så mye publisitet som de neste to, men jeg kjenner historien og tror dette kan bli en gledelig overraskelse. 

Kanskje det er noen store filmer jeg har glemt. Men jeg tror det blir et godt år! Hva tror dere? Hvilke Sci-Fi filmer gleder andre seg mest til? 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14642
28.12.16 17:11

Blade Runner 2049 ser jeg virkelig frem imot. Riktignok 10 måneder til den kommer, men en ny film med Denis Villeneuve er verdt å vente på. 

Ellers blir det Star Wars VIII.

Resten er ganske care for min del. 

Kulumuli
28.12.16 17:25
Elguaje: Blade Runner 2049

Jo, jeg visste det var noe jeg glemte. sikkert topp tre hos meg. 

Teaseren ga ikke bort mye. Men jeg tror ikke dette bare er en 'Cash-In' pga franchisen, så dette er spennende. 

Sarella
SarellaInnlegg: 8925
28.12.16 20:20
Kulumuli: Jeg gleder meg mest til; 1. Valerian and the City of A thousand Planets

Ser fram imot "Valerian and the City of A thousand Planets" jeg også, spesielt siden det er fransk producer.

"Alien: Covenant" er jeg skeptisk til etter at Ridley Scott kom med møkkafilmen "Prometheus", håper han finner tilbake til sitt gamle 1979-jeg denne gangen.

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4011
29.12.16 00:22
Kulumuli: Hvilke Sci-Fi filmer gleder andre seg mest til?

Star Wars og Guardians er vel strengt tatt ikke sci-fi, men fantasy.

Alien: Covenant ser jo lovende ut, håper bare den gir svar på spørsmålene man satt igjen med etter Prometheus. Ellers blir garantert den nye Blade Runner en av årets beste filmer, om ikke den aller beste. Villeneuve feiler ikke.

Kulumuli
29.12.16 03:03
Sarella: Ser fram imot "Valerian and the City of A thousand Planets" jeg også, spesielt siden det er fransk producer.

Det er jo en film mange har ventet på i flere tiår. Det var den Luc Besson ville lage først, men teknologien var ikke der. 

Kulumuli
29.12.16 03:04
Roshambo: Star Wars og Guardians er vel strengt tatt ikke sci-fi, men fantasy.

Kanskje. Hva er forskjellen?

The_Kwames
The_KwamesInnlegg: 2221
29.12.16 09:15

Kommer ikke "Ghost In The Shell" eller noe sånt også dette året?

https://www.youtube.com/watch?v=G4VmJcZR0Yg

Kwame

Roshambo
29.12.16 15:50
Kulumuli: Kanskje. Hva er forskjellen?

Fantasy har elementer av overnaturlige ting, som The Force i Star Wars.

tooommm
tooommmInnlegg: 23332
29.12.16 16:19
Kulumuli: Kanskje det er noen store filmer jeg har glemt. Men jeg tror det blir et godt år! Hva tror dere? Hvilke Sci-Fi filmer gleder andre seg mest til?

Tror også 2017 blir et godt år for sci fi genren, som både Star Wars og Guardians absolutt hører til. Å påstå noe annet er bullshit. Selv ser jeg mest fram til Alien Covenant. Traileren lover veldig bra, og jeg er blant mindretallet som faktisk likte Prometheus.

Ellers ser jeg fram til neste Star Wars, Guardians II, Valerian filmen, Dark Tower og nye Blade Runner.

Roshambo
29.12.16 16:43
tooommm: Å påstå noe annet er bullshit

Haha, absolutt ikke. Star Wars har aldri vært, og vil aldri være, sci-fi.

tooommm
tooommmInnlegg: 23332
29.12.16 16:50
Roshambo: Haha, absolutt ikke. Star Wars har aldri vært, og vil aldri være, sci-fi.
Roshambo
29.12.16 16:55
tooommm: Sånn, da var den diskusjonen over!

Ja, wikipedia er jo som kjent fasiten.

IMDb sier "Action, Adventure, Fantasy".

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6885
29.12.16 18:18
Roshambo: IMDb sier "Action, Adventure, Fantasy".

Når ble imdb fasiten? Star wars er sci fi mener nå jeg.

Sarella
29.12.16 18:22
LANGEMANN-1968: Star wars er sci fi mener nå jeg.

Egentlig ikke, spacewestern er mer riktig, de har jo kun byttet ut revolverne med lasersverd og hestene med romskip, ellers klin likt. :)

fazz
fazzInnlegg: 17975
29.12.16 18:26

Science fiction (often shortened to sci-fi or scifi) is a genre of speculative fiction, typically dealing with imaginative concepts such as futuristic science and technology, space travel, time travel, faster than light travel, parallel universes, and extraterrestrial life.

Så kan man jo lure på hvor mange av disse punktene Star Wars faller under.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6885
29.12.16 18:27
Sarella: Egentlig ikke, spacewestern er mer riktig, de har jo kun byttet ut revolverne med lasersverd og hestene med romskip, ellers klin likt. :)

Spiller jo egentlig ikke noen rolle hva man klassifiserer den som, men ja..vi går for spacewestern!

Roshambo
29.12.16 19:06
LANGEMANN-1968: Når ble imdb fasiten? Star wars er sci fi mener nå jeg.

Ingen fasit det heller, men der har du altså en filmside (den største til og med) som ikke definerer den som sci-fi. Da er altså ikke diskusjonen over.

Roshambo
29.12.16 19:09
fazz: Så kan man jo lure på hvor mange av disse punktene Star Wars faller under.

Poenget er ikke hvilke punkter de faller under, for det gjør de jo åpenbart, men hvor de fraviker fra definisjonen på sci-fi. The Force har ingen plass i en sci-fi-film.

Kumite
KumiteInnlegg: 5031
03.01.17 13:00

Guardians er scifi pga hovedkarakteren er vel fra jorden? mens Star Wars er space opera?

Sarella
01.03.17 18:48

Ny Alien Covenant trailer

Ser ut som litt gammel god alien-skrekk-stemning i denne.
Advarsel: Som vanlig avslører traileren halve filmen, en stygg uting.

Kulumuli
02.03.17 17:41
Sarella: Ser ut som litt gammel god alien-skrekk-stemning i denne.
Advarsel: Som vanlig avslører traileren halve filmen, en stygg uting.

Kanskje litt mye spoilere. 

Men jeg håper filmen overrasker. Traileren viser ikke så mye nytt i denne føljetongen. Jeg håper vi får vite mer om dette universet, ikke bare skyting av og flukt fra monstre. 

Roshambo
02.03.17 17:48
Kulumuli: Jeg håper vi får vite mer om dette universet, ikke bare skyting av og flukt fra monstre.

Det ser ikke sånn ut ifra traileren i hvertfall. Er redd den relatvit dårlige mottakelsen Prometheus fikk har gjort at de har gått tilbake til en mer Alien-aktig film, og bare dropper alle de interessante tingene Prometheus tok opp, men som vi ikke fikk svar på. For min del kunne de godt droppet monstrene helt, og bare utforsket universet mer.

spårt
spårtInnlegg: 2309
08.05.17 23:30

Blade Runner 2049 med ny trailer.

Skal Roger Deakins endelig vinne en Oscar? Ser rimelig heftig ut, rent visuelt.

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 431
08.05.17 23:59

Jeg har vært utrolig skeptisk til en ny Blade Runner film, men dette begynner jo faktisk å se bra ut? Tror jeg må på kino gitt.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1861
09.05.17 00:59
spårt: Blade Runner 2049 med ny trailer. Skal Roger Deakins endelig vinne en Oscar? Ser rimelig heftig ut, rent visuelt.

Ser faktisk helt rått ut. 

spårt
spårtInnlegg: 2309
09.05.17 01:04
Titaanzink: Jeg har vært utrolig skeptisk til en ny Blade Runner film, men dette begynner jo faktisk å se bra ut? Tror jeg må på kino gitt.

En Blade Runner-sequel er i utgangspunktet helt uinteressant for min del, spesielt siden jeg aldri har vært en stor fan av originalen, men umulig ikke å bli gira når man ser hvem som er involvert. Denis Villeneuve, Ryan Gosling, Roger Deakins... Tror dette blir fryktelig bra.

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4000
09.05.17 01:09
Titaanzink: Jeg har vært utrolig skeptisk til en ny Blade Runner film, men dette begynner jo faktisk å se bra ut? Tror jeg må på kino gitt.

Det høres ut som om Vangelis har reddet ihvertfall én CS-80!

(Innlegget ble redigert 09.05.17 01:11)

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16851
09.05.17 22:48
spårt: Blade Runner 2049 med ny trailer. Skal Roger Deakins endelig vinne en Oscar? Ser rimelig heftig ut, rent visuelt.

Det gledes! Den første filmen er en av mine favoritter, så denne skal selvfølgelig sees. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg