Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dine beste fimscener?

NYTT TEMA
LANISTA84
LANISTA84Innlegg: 824
30.01.17 20:34

Vi har alle noen scener fra visse filmer som brenner seg fast i oss. Noe som overrasket oss, eller som virket så realistisk. Eller kanskje traff oss midt i hjertet. Og mange av oss kan finne oss selv i å "you tube" opp disse scenene fra tid til annen. Stort sett vil de fleste alt være lastet opp av andre filmelskere. Til ditt velbehag.

Jeg vil starte med klimakset fra Captain Phillips. Hvor Tom Hanks, igjen, gjør en utrolig figur som kapteinen fra denne sanne historien.

Min scene er "you are safe." Etter at alt er over. Og viser hvordan en sivil vil oppleve et slikt klimaks når han innser at dødstrusselen er over. (Når piratene er borte)

Men det er mer. Legg merke til hvor godt hun som spiller sykepleier spiller til tross for å være en statist, nesten.

Hun er ingen skuespiller med Petty Officer of the Navy Medical. Hun har gjort dette så mange ganger. Så hun slapp å spille. Og med en av tidenes beste skuespillere å samarbeide med, Tom Hanks, ble dette den første filmscenen.

"you are safe now" fra Captain Phillips 2013.

Jeg venter på dine filmscener :)

tooommm
tooommmInnlegg: 23333
30.01.17 20:48

En klassiker av en scene fra min favoritt film;

Alien chestburster scene

LANISTA84
30.01.17 20:50
tooommm: En klassiker av en scene fra min favoritt film;
Alien chestburster scene

En klassiker:) Det har jeg aldri glemt! Så den filmen altfor ung;) Godt valg. 

Edit. Litt overrasket at det viste seg å være en alien sympatisør med islamistbevegelsen??

(Innlegget ble redigert 30.01.17 20:56)

Kumite
KumiteInnlegg: 5074
31.01.17 00:13

Wow det er mange, kanskje scenen i Blade Runner hvor Rutger Hauer holder talen sin til Harrison Ford. Tanhauser gate.... Hele filmen er forøvrig lekker.Sean Young er så nydelig i denne filmen. 

(Innlegget ble redigert 31.01.17 00:14)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 19918
31.01.17 00:19
LANISTA84: Eller kanskje traff oss midt i hjertet.

For meg er det uten tvil sluttscenen i The last of the mohicans da Magua og resten av banden hans får sin bekomst på vei opp mot fjellet.

Sjelden har jeg sett og hørt en bedre blanding av foto og musikk. Den traff meg rett midtskips og har egentlig bare blitt der.

Kumite
KumiteInnlegg: 5074
31.01.17 00:33

Daniel day Lewis gunne ned indianere på episk vis. Fantastisk sluttsekvens. Liker hvordan musikken bygger seg opp

LANISTA84
31.01.17 05:38

Utrolig at dere skulle snakke om denne. Jeg er fortapt i den amerikanske kolonihistorien og leste boken tre ganger som liten og har sett filmen 10 ganger;)

Vi må ha med link

(1750-tallets American Wilderness, er et sted jeg gjerne skulle ha opplevd;))

(Innlegget ble redigert 31.01.17 05:47)

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 641
31.01.17 18:53
Kumite: Wow det er mange, kanskje scenen i Blade Runner hvor Rutger Hauer holder talen sin til Harrison Ford. Tanhauser gate.... Hele filmen er forøvrig lekker.Sean Young er så nydelig i denne filmen.

Er meget skeptisk (aldri vært noen stor fan av Gosling) til den kommende filmen, men kommer selvfølgelig til å gi den en sjanse. Viktigste for meg eller, det jeg er aller mest spent på, er nok musikken og atmosfæren, at den ivaretar noe av standarden som originalen satte i 1982. 

Synd hvor raskt karrieren til Sean Young gikk nedenom. En klassisk Hollywood skjønnhet som falmet hen, og er vel i dag (minus) Blade Runner trolig best kjent som Lois Einhorn i Ace Ventura (1994).

(Innlegget ble redigert 31.01.17 18:54)

The_Kwames
The_KwamesInnlegg: 2252
01.02.17 04:29

Tja!

åpninssekvensen i The Mechanic fra 72,samme med åpningssekvensen i Midnight Express i 78 og åpningen av Kubricks The Shining fra 80

men ett minne brente seg fast,da jeg var vel 18,var Cronenbergs avslutning i Scanners fra 1981...fordi som vil se sekvensen...spoiler,la være...og ikke for sarte sjeler,den dag i dag

https://www.youtube.com/watch?v=AqDmKeFc6Ns

ellers morro med Gary Oldman som en slags Nigeria Funk speak i True Romance,andre er Pesci i Good Fellas som spøk og gøy

og ikke minst De Niro foran TV'en i Taxi Driver

litt forskjellig sånn i farten

Sofonda

The_Kwames
01.02.17 04:38

Vanskelig å si,fordi det er mye man husker,men jeg tar vel utgangspunktet i ungdommen akkurat nu

The Mechanic-1972

https://www.youtube.com/watch?v=e0cR6R3SccI&list=PLZbXA4lyCtqr28JWttJwQrTN4ai9i4mgm

samme film

https://www.youtube.com/watch?v=WoDvOu6PqLk&list=PLZbXA4lyCtqr28JWttJwQrTN4ai9i4mgm&index=3

andre vil være denne

barscenen i The Shining

https://www.youtube.com/watch?v=HJVVGzEbJC0

Kwame

LANISTA84
01.02.17 17:55
The_Kwames: barscenen i The Shining

https://www.youtube.com/watch?v=HJVVGzEbJC0

Enig, den er stor. Utrolig mange scener fra den filmen jeg ikke glemmer.

LANISTA84
01.02.17 18:09

Når det gjelder krigsfilmer jeg personlig litt mer kresen. Det er mye rart, men det har gjennom årene kommet noen godt filmede dokumentarer som "Restrepo."  Filmet som det var for de som satte opp base i det ugjestmilde Kunar øst i Afghanistan. 

Når det gjelder tradisjonelle filmer, så synes jeg det var mye sterkt å se i "The Deerhunter." Og kanskje spesielt denne scenen. "Russian Roulette."

Frank.N.Steen
01.02.17 18:13

En av (altfor mange til å nevne i en og samme post) komiske men og rørende øyeblikk fra Planes, Trains & Automobiles (1987) er når det noe uheldige følget, bestående av dusjforhengselgeren Del Griffith (John Candy) og den snobbete og tradisjonelle familiemannen Neal Page (Steve Martin) ankommer det lite fasjonable motellet, El Rancho i en utbrent leiebil og med et enda mer utbrent budsjett.

Neal greier å overvinne den lettere sjokkerte motell bestyreren (Martin Ferrero) til å skaffe ham et rom, med hjelp av en fin klokke og et mindre beløp, mens Del på sin side feiler å gjenta bragden, da en billig Casio og et enda billigere pengebløp gjør at han må tilbringe resten av den kalde vinternatten i en utbrent leiebil.

Del sitter alene i sprengkulda og prater med seg selv i den utbrente bilen og Page føler samvittigheten tynger: "What did I do to get hooked up with this guy?"

Scenen er både rørende og morsom, og holdes hele tiden oppe ved hjelp av den nær magiske kjemien mellom Candy og Martin som gjør det hele til bare en av mange velspilte scener.

LANISTA84
01.02.17 18:17
Frank.N.Steen: En av (altfor mange til å nevne i en og samme post) komiske men og rørende øyeblikk fra Planes, Trains & Automobiles (1987) er når det noe uheldige følget, bestående av dusjforhengselgeren Del Griffith (John Candy) og den snobbete og tradisjonelle familiemannen Neal Page (Steve Martin) ankommer det lite fasjonable motellet, El Rancho i en utbrent leiebil og med et enda mer utbrent budsjett.
Neal greier å overvinne den lettere sjokkerte motell bestyreren (Martin Ferrero) til å skaffe ham et rom, med hjelp av en fin klokke og et mindre beløp, mens Del på sin side feiler å gjenta bragden, da en billig Casio og et enda billigere pengebløp gjør at han må tilbringe resten av den kalde vinternatten i en utbrent leiebil.
Del sitter alene i sprengkulda og prater med seg selv i den utbrente bilen og Page føler samvittigheten tynger: "What did I do to get hooked up with this guy?"
Scenen er både rørende og morsom, og holdes hele tiden oppe ved hjelp av den nær magiske kjemien mellom Candy og Martin som gjør det hele til bare en av mange velspilte scener.

Den hadde jeg helt glemt:) Må se den igjen!

Frank.N.Steen
01.02.17 18:29

Absolutt en god film verdt å se igjen og igjen, uten tvil. :)

Del Griffith er virkelig en selger av rang: "This is Czechoslovakian Ivory!"

(Innlegget ble redigert 01.02.17 18:30)

LANISTA84
01.02.17 20:08
Frank.N.Steen: Absolutt en god film verdt å se igjen og igjen, uten tvil. :)
Del Griffith er virkelig en selger av rang: "This is Czechoslovakian Ivory!"

hehe... Begge disse skuespillerne har fått meg til å le mange ganger;) 

0gg0
0gg0Innlegg: 24235
01.02.17 21:20

Fra "The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover", hvor Michael Gambon som Albert Spica viser at det finnes et snev av menneskelighet i seg.

Spesielt med tanke på hva han gjorde med den syngende gutten senere i filmen.

Men hele filmen i seg selv er en eneste stor fantastisk "scene". Fargebruk, musikk, kameraføring og ikke minst, skuespillet gjør filmen til blant de topp 5.

The_Kwames
02.02.17 10:20

absolutt morro med Pam Grier-70-tallets store dame tekke i Blaxexplotation filmene..der hun regjerte sammen med Richard Roundtree,Fred Williamson etc..ikke rart Quentin Tarantino lot henne få hovedrollen i Jackie Brown

her en liten intressant doku

Pam Grier the foxy lady

Kwame

The_Kwames
02.02.17 11:06

kanskje viktigt å nevne,selv om jeg avsporer litt,så var Pam Griers aller beste venn Minnie Ripperton,sangeren med høyest vokal,og den jeg setter høyest av all kvinnelige vokalister,for de som leser litt på musikk forumet

Minne RIP

skummel men samtidig full tenning i puberteten..jeg så vel ikke filmen før 78-79,men hun slo meg ut

Susan George og kraft filmen "Straw Dogs" ved siden av Pam,Susan var Wow!!! med 3-4 utropstegn

https://www.youtube.com/watch?v=SvGXqR32OoM

Kwame

verticalman77
verticalman77Innlegg: 765
02.02.17 18:51

Steve Martin som Freddie Benson/Ruprecht i Svindlere med stil tar kaka.

tooommm
tooommmInnlegg: 23333
02.02.17 20:46

Denne fly scenen fra Almost famous er bare helt nydelig:) litt dårlig kvalitet dog..

0gg0
0gg0Innlegg: 24235
02.02.17 20:54
verticalman77: Ruprecht
Tormund
TormundInnlegg: 16726
02.02.17 21:01

Kunne kalt denne tråden for "den store spoiler tråden".

LANISTA84
02.02.17 21:34
verticalman77: Steve Martin som Freddie Benson/Ruprecht i Svindlere med stil tar kaka.

Det er vel han her;)

Edit: Så ikke at Ogg alt hadde lagt den ut.

(Innlegget ble redigert 02.02.17 21:35)

LANISTA84
02.02.17 21:36
Tormund: Kunne kalt denne tråden for "den store spoiler tråden".

Spoilet vi the Deerhunter..?

Sarella
SarellaInnlegg: 9043
02.02.17 21:46

"I could have killed ’em all, I could kill you. In town you’re the law, out here it’s me. Don’t push it. Don’t push it or I’ll give you a war you won’t believe. Let it go. Let it go."

:)

LANISTA84
02.02.17 21:50

(Innlegget ble redigert 02.02.17 22:01)

LANISTA84
02.02.17 21:52
Sarella: "I could have killed ’em all, I could kill you. In town you’re the law, out here it’s me. Don’t push it. Don’t push it or I’ll give you a war you won’t believe. Let it go. Let it go."

John Rambo;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg