Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ABB blir filmhelt ?

NYTT TEMA
gaskenrigi
gaskenrigiInnlegg: 2732
24.02.17 19:45

Det planlegges film om terroren 22 juli, og da kan Breivik bli filmhelt.Filmen vil måtte ta med Breivik sin plan fra A til Å, og hvem skal spille Breivik .

Personlig mener jeg det er vel tidlig å lage film om 22 juli pga de etterlatte.

Uansett, noen som har forslag på hvem som passer i rollen Breivik.

(Innlegget ble redigert 24.02.17 19:56)

0gg0
0gg0Innlegg: 24235
24.02.17 19:50
gaskenrigi: og da kan Breivik bli filmhelt.

Filmhelt vil han aldri kunne bli. Mat til egoet hans vil han derimot få om det blir noe av.

gaskenrigi
24.02.17 19:53
0gg0: Filmhelt vil han aldri kunne bli. Mat til egoet hans vil han derimot få om det blir noe av.

Uansett hva man måtte mene, var utførelsen fra planlegging til utført oppdrag en suksess for ABB, ser da bort fra at mange ble drept.

Filmskaperne har nok fått dette med.

(Innlegget ble redigert 24.02.17 19:54)

0gg0
0gg0Innlegg: 24235
24.02.17 19:56
gaskenrigi: Uansett hva man måtte mene, var utførelsen fra planlegging til utført oppdrag en suksess, ser da bort fra at mange ble drept.

Joda. Drapsorgien til Ted Bundy var også en suksess i så måte. Men har aldri sett på han som noen filmhelt, til tross for en stor mengde spillefilmer om han.

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62495
24.02.17 20:01

--- Tipper Greengrass i såfall kommer til å fokusere minimalt på ABB i filmen og mest på de forskjellige historiene til de rammede. Dette blir ikke historien om ABB men om ofrene. 

gaskenrigi
24.02.17 20:15
mcdermott: --- Tipper Greengrass i såfall kommer til å fokusere minimalt på ABB i filmen og mest på de forskjellige historiene til de rammede. Dette blir ikke historien om ABB men om ofrene.

Hva med han som seilte sin egen sjø med ferga, skal han bli fremstilt som en helt. Må bli en vanskelig avgjørelse.

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62495
24.02.17 21:35

--- Nei,det tror jeg ikke blir så vanskelig. Greengrass er nok ikke blant de rasshøl som mener at noen seilte sin egen sjø den dagen. 

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4015
24.02.17 21:51
gaskenrigi: Personlig mener jeg det er vel tidlig å lage film om 22 juli pga de etterlatte.

For ikke å si umulig. Hvordan i all verden skal de få viet tid til å fortelle historien til alle ofrene? Og hvis ikke de gjør det, hvordan vil da familiene til de som ikke blir representert reagere? Det er sikkert også mange etterlatte som ikke vil se sine i en film.

Tviler på at dette blir noe av. Noe jeg ikke akkurat er skuffet over, jeg klarer meg fint uten diverse shaky cam bilder av ungdom som løper rundt på Utøya.

verticalman77
verticalman77Innlegg: 765
25.02.17 09:32
gaskenrigi: Personlig mener jeg det er vel tidlig å lage film om 22 juli pga de etterlatte.

Tidlig eller ikke, det er nesten 6 år siden, og det er lenger tid som har gått enn da samme mannen lagde United 93, litt over fire år etter 11.9.

(Innlegget ble redigert 25.02.17 09:33)

Hitherto
HithertoInnlegg: 909
25.02.17 12:00
Roshambo: jeg klarer meg fint uten diverse shaky cam bilder av ungdom som løper rundt på Utøya.

Heh, dette var det første jeg tenkte på da jeg forstod at Greengrass var regissøren. Tviler på at han ønsker å vie så mye tid til akkurat den delen.

Hvis filmen blir noe av tipper jeg at den kommer til å likne nevnte Unit 93 som hadde en slags verdinøytral live-sending følelse over seg.

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 2920
25.02.17 17:16

Er enig. Synes de kunne ha ventet noen år til. Det er seks år siden, men likevel rimelig ferskt i og for seg (for meg føles det som om det var i går).

Men hvorfor stemple Breivik som filmhelt, når hans funksjon er å være det motsatte?

FOTBALLfotball
FOTBALLfotballInnlegg: 1780
25.02.17 23:24

Vet du at de har noe i mot det da?

Folk skal alltid forhåndsbeskytte pårørende

22.juli har lenge vert et tema i andre underholdningsformer, men jeg har kun hørt om gode tilbakemeldinger fra berørte. All kritikken kommer fra de uberørte. 

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20126
26.02.17 15:33

De etterlatte, støttegruppa osv. er kontaktet og Greengrass kommer til Norge for å treffe dem. Så hva du måtte mene er jo revnende likegyldig.

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9305
28.02.17 14:23
gaskenrigi: og da kan Breivik bli filmhelt.

Filmskurk

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16016
28.02.17 15:21
gaskenrigi: Uansett, noen som har forslag på hvem som passer i rollen Breivik.

Aksel Hennie med løshår. Evt. Bjørn Sundqvist.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2504
09.05.17 23:04

Ting skjer tydeligvis fort.

Trailer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg