Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

100 filmer på en måned

NYTT TEMA
LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7415
17.05.17 18:44
Eksberten: 79: Norske byggeklosser

Hvordan går det her da?

Eksberten
EksbertenInnlegg: 21326
17.05.17 23:17
LANGEMANN-1968: Hvordan går det her da?

Blitt bare 5 filmer siden sist, så det sier seg selv at 100 filmer ikke går denne gangen, men satser på å gå ned med flagget til topps.

Eksberten
17.05.17 23:19
LANGEMANN-1968: Noen som er med på noe gøy i Juni? Det er på max 30 filmer, så da er det jo en sjanse for at flere vil være med.

Det burde være mer overkommelig. Men du bør nok åpne ny tråd, slik at alle oppdager planen.

LANGEMANN-1968
17.05.17 23:43
Eksberten: Blitt bare 5 filmer siden sist, så det sier seg selv at 100 filmer ikke går denne gangen, men satser på å gå ned med flagget til topps.

Ja sånn kan det gå, men vi kjører vel en ny til neste år i en eller annen variant. Du skulle startet samtidig med oss, det er lettere når man gjør det sammen.

LANGEMANN-1968
17.05.17 23:46
Eksberten: Det burde være mer overkommelig. Men du bør nok åpne ny tråd, slik at alle oppdager planen.

Skal gjøre det en av de nærmeste dagene så får vi se om det er noen interesse for det.

Eksberten
19.05.17 13:02

Ble tre filmer til onsdag 16.

80: South Park - Større lengre og usensurert (1999)

Kyle, Stan, Kenny og Cartman sniker seg inn på kino for å se på de kanadierne Terrance & Phillip. Filmen har fått voksen aldersgrense, siden den inneholder svært stygt språkbruk. Alle voksne forlater fort kinosalen, mens den blir kjempepopulær blant barna i byen, som ser filmen mange ganger. Barna blir raskt påvirket og etterligner det stygge språket til kanadierne. Da Kenny dør etter å ha prøvd å sette fyr på en fis, tar mødrene ansvar og legger skylden på Canada. Dette fører etter hvert til at USA går i full krig mot Canada. 8/10

81: Cast away (2000)

Chuck Noland (Tom Hanks) jobber som ansvarlig i FedEx. Under en flyreise, oppstår det problemer og en time etter at dem er kommet utenfor radaren styrter flyet og Noland er eneste overlevende. Noland må klare seg alene på en liten øde øy i Stillehavet i over 4 år. 8/10

82: Natt til 17. (2014)

Film fra det multikulturelle miljøet i Oslo. Sam og Amir er bestekompiser. Men det blir problemer når vakre Thea kommer i mellom dem. Natt til 17.mai inviterer Thea til festlig lag oss henne, da foreldrene som stoler på henne er dratt på hyttetur. 6/10

Eksberten
23.05.17 10:25

17.mai.

83: Runner Runner (2013)

Richie Furst spiller bort pengene på nettgambling, da han blir slått av en juksemaker. Furst reiser da til Costa Rica for å konfrontere Ivan Block som eier selskapet Furst tapte pengene sine på. Furst blir etter hvert kompanjong med Block, men finner etter hvert ut at Block driver et langt skitnere spill, enn først antatt. 4/10

84: Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant (2013)

Allan Karlsson er kommet på gamlehjemmet, men rett før 100-årsdagen skal feires klatrer han ut av vinduet. Han har lite penger på seg og han kommer ikke langt med buss for disse pengene. Rett før bussen skal gå kommer det inn en fyr som ber han passe på kofferten (som senere viser seg å være full av penger) mens han er inne på do. Bussen kommer før koffertmannen er ferdig på do og Allan tar med seg kofferten på bussen. Vel framme på sitt stoppested treffer han på en annen gammel kall som gir han husvære. Dette blir starten på masse galskap i banditters kamp om å få tak i kofferten og Allans og hans etter hvert mangfoldige gjeng, som ønsker å beholde pengene. Vi får en masse tilbakeblikk på den sprengeglade Allans rikholdige liv. 8/10

85: Mr. Beans Holliday (2007)

Mr. Bean vinner en reise til Cannes og et videokamera. I Paris treffer han på en russer (som viser seg å være filmregissør som skal på filmfestivalen i Cannes) som han engasjerer til å filme Bean ved toget. Bean kommer seg akkurat på toget, men det gjør ikke russeren. Inne på toget setter Bean seg sammen med russerens unge sønn. Da sønnen går av på neste stasjon gjør også Bean dette. Dette er starten på en ellevill reise til Cannes. 7/10

Eksberten
23.05.17 10:48

Torsdag 18.mai:

86: O`Brother where art you (2000)

Filmen er fra trettitallet i USA. Tre arbeidsfanger som er lenket til hverandre flykter for å berge en skatt, som skal være gravd ned på et sted, som snart skal demmes over for å lage vannkraftverk. Dermed starter flukten for de sangglade fangene. 9/10

87: Birkebeinerne (2015)

Når Birkebeinerkongen Håkon Sverresson dør, starter kampen om å berge livet til hans lille sønn, som Baglerne er ute etter å ta slik at dem kan få kongemakten. De to beste skiløperne til Birkebeinere legger ut på en hard og strabasiøs tur over fjellet, med kongssønnen som dyrebar bagasje, med Baglerne i hælene.
Jeg ble litt skuffet over filmen, som mest bare er voldelig og viker veldig mye fra historien fra det tidlige tolvhundretallet. 6/10

(Innlegget ble redigert 23.05.17 10:48)

Eksberten
23.05.17 11:11

Fredag:

88: The last stand (2013)

Sherrif Ray Owens (Arnold Schwarzenegger) har flyttet ut på landet etter mange tøffe år i LAPD. Så kommer en farlig narkotikabaron, som er på flukt til Mexiko. Owens og hans folk bestemmer for å stoppe kjeltringen 7/10

89: Just the way you are (2015)

Romantisk komedie med et ektepar som sliter med forholdet. Han er arkitekt og hun jobber som "Kirsten giftekniv". Ganske klassisk greie, med lykkelig slutt. 5/10

Dette betyr at jeg ikke greide utfordringen med å nå 100 filmer på en måned, men kommer allikevel til å fullføre å se 100 filmer, som kan være en fin oppvarming til 30 filmer fra 30 land i juni :-)

Eksberten
23.05.17 11:15

Lørdag:

Joe Kidd (1972)

Westernfilm med Clint Eastwood som Joe Kidd. Meksikanske opprørere krever å få landeiendommene sine tilbake. Skarpskytteren Joe Kidd bytter etter hvert side og støtter meksikanerne 6/10

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 1880
23.05.17 17:38

Syns mesteparten av Norris' filmer er mediokre , Delta Force er dog et unntak imo.

LANGEMANN-1968
23.05.17 17:47
Eksberten: Dette betyr at jeg ikke greide utfordringen med å nå 100 filmer på en måned, men kommer allikevel til å fullføre å se 100 filmer, som kan være en fin oppvarming til 30 filmer fra 30 land i juni :-)

Uansett bra jobba! Var så vidt jeg greide det selv. Finfint at du blir med på reisen! Håper de to andre som har deltatt i denne tråden også blir med.

Eksberten
23.05.17 19:52
LANGEMANN-1968: Finfint at du blir med på reisen! Håper de to andre som har deltatt i denne tråden også blir med.

Hvor streng er definisjonen på nasjonalitet her? Holder det at en skuespiller, eller en annen sentral aktør er "utenlandsk"?
Blir det for strengt, kommer jeg til å trekke meg?

LANGEMANN-1968
23.05.17 19:55
Eksberten: Hvor streng er definisjonen på nasjonalitet her? Holder det at en skuespiller, eller en annen sentral aktør er "utenlandsk"?
Blir det for strengt, kommer jeg til å trekke meg?

Det går på land og ikke skuespillere. Du er ikke nødt til å ta alle 30 land, du velger selv hvor mange og hvilke land du vil, men målet må jo være å klare alle 30.

LANGEMANN-1968
24.05.17 12:23
PaulBearers_urne: Syns mesteparten av Norris' filmer er mediokre , Delta Force er dog et unntak imo.

Har egentlig ikke sett så mange filmer med han, men lone wolf McQuade var jo ikke så helt gal synes jeg.

aJx
aJxInnlegg: 186
31.12.17 16:32

Siden det ikke er mulig å sende private meldinger: Langemann og Frank.N.Steen, jeg har smelt sammen et pdf-dokument med alle 300 (vel, 296) filmomtalene, som et lite minne om dette galskapsprosjektet vårt som for min del var et av høydepunktene i 2017.

Må advare om at det kan ha blitt foretatt noe redigering (forkorting) i enkelte av omtalene. Må også nevne at jeg måtte trikse litt for å få vekk en TV-serie som Frank opprinnelig hadde med. Og endelig må jeg beklage at Eksberten ble ekskludert på grunn av (mine muligens litt for) strenge rammer.

Uansett, om dere skulle være interessert i en kopi så er fila tilgjengelig her: http://www.mediafire.com/file/ck42ktt9ynhmpin/100i1rapport.pdf

LANGEMANN-1968
31.12.17 17:24
aJx: Siden det ikke er mulig å sende private meldinger: Langemann og Frank.N.Steen, jeg har smelt sammen et pdf-dokument med alle 300 (vel, 296) filmomtalene, som et lite minne om dette galskapsprosjektet vårt som for min del var et av høydepunktene i 2017. Må advare om at det kan ha blitt foretatt noe redigering (forkorting) i enkelte av omtalene. Må også nevne at jeg måtte trikse litt for å få vekk en TV-serie som Frank opprinnelig hadde med. Og endelig må jeg beklage at Eksberten ble ekskludert på grunn av (mine muligens litt for) strenge rammer. Uansett, om dere skulle være interessert i en kopi så er fila tilgjengelig her: http://www.mediafire.com/file/ck42ktt9ynhmpin/100i1rapport.pdf

WOW! Nydelig stykke arbeid dette her! Tror faktisk dette var min favoritt tråd i år. Det var kjempegøy, men veldig slitsomt..

Har tenkt å legge ut på ei lang fimatisk reise engang neste år, Kanskje noe vi kan gjøre her på VGD? Eller noen som har forslag til et eller annet vi kan gjøre sammen?

Uansett godt nytt  (film) år til allesammen og velfortjent tommel til ajx.

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 2872
04.01.18 01:55
aJx: Siden det ikke er mulig å sende private meldinger: Langemann og Frank.N.Steen, jeg har smelt sammen et pdf-dokument med alle 300 (vel, 296) filmomtalene, som et lite minne om dette galskapsprosjektet vårt som for min del var et av høydepunktene i 2017. Må advare om at det kan ha blitt foretatt noe redigering (forkorting) i enkelte av omtalene. Må også nevne at jeg måtte trikse litt for å få vekk en TV-serie som Frank opprinnelig hadde med. Og endelig må jeg beklage at Eksberten ble ekskludert på grunn av (mine muligens litt for) strenge rammer. Uansett, om dere skulle være interessert i en kopi så er fila tilgjengelig her: http://www.mediafire.com/file/ck42ktt9ynhmpin/100i1rapport.pdf

Jeg har lest ganske mye omfattende arbeid på vgd gjennom årene, men dette tar nok kaka. 

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 836
04.01.18 14:34

Ser frem til å lese dette aJx, dessverre så vil ikke pcen min samarbeide og laste ned filen du har linket til, så må nok utsette lesingen til jeg finner ut hva som er problemet.

Godt nytt år forresten og håper at filmfolket har hatt en bra jul/nyttår.

Er absolutt med på en ny runde, (lett å si nå, jeg vet) men hadde vært moro å gyve løs på en utfordring igjen å se hvor man lander og hvilke overraskelser som ligger på lur.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 16003
04.01.18 15:45
aJx: Uansett, om dere skulle være interessert i en kopi så er fila tilgjengelig her: http://www.mediafire.com/file/ck42ktt9ynhmpin/100i1rapport.pdf

Wow!

Strålende arbeid!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg