Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stephen Kings IT (2017)

NYTT TEMA
Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1491
29.03.17 20:14

Jeg har lenge vært skeptisk til denne nyinnspillingen, men etter å ha sett den første traileren i dag, så må jeg si at jeg er positivt overasket.

Hva sier dere? Klar for et gjensyn med Pennywise? 

Cabal
CabalInnlegg: 11977
29.03.17 22:18

Ja, jeg er klar. Jeg synes ikke den forrige tv-filmen/miniserien var noe særlig. Boka er en av Kings aller beste synes jeg. Er jo Stephen King-fan, og er ikke akkurat veeeldig vant med stor kvalitet i filmatiseringer...Men dette ser da bra ut. Blir vel en del 1 og en del 2 senere dette? Så ingenting fra da de var voksne.

Kommer jo Dark Tower til sommern, og ny bok til høsten, så blir fint King-år dette :)

(Innlegget ble redigert 29.03.17 22:19)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1852
29.03.17 23:07

Så veldig bra ut. Fikk frysninger. Lurer på hvordan slutten blir tolket i denne versjonen :p

Hetfield
HetfieldInnlegg: 17684
30.03.17 23:11

Spennende tider for Stephen King-fans.

Med dagens spesial-effekter og gode tilbake meldinger fra både IT og DT kan det se ut som vi får to verdige adapsjoner (Var mange av de eldre som var fryktelig dårlige)

Hitherto
HithertoInnlegg: 900
31.03.17 19:58
Cabal: Jeg synes ikke den forrige tv-filmen/miniserien var noe særlig. Boka er en av Kings aller beste synes jeg.

Enig. Jeg syntes Tv-serien var helt grei, men noe mesterverk var den ikke.

Traileren så flott ut forresten. Noen klager over at den var for stereotyp og baserte seg for mye på "jump scares", men jeg antar man brukte noen av de mest åpenbare scenene for å huke inn riktig publikum.

Blir spennende å se om de mestrer noen de mer surrealistiske aspektene ved boka, bla. hvor diabolsk og uforklarlig Pennywise egentlig er.

Kumite
KumiteInnlegg: 5008
10.04.17 13:40

Det blir vansklig å vippe av Tim Curry fra pinnen som Pennywise. Men traileren virker interessant ut.

jonas
jonasInnlegg: 27576
10.04.17 18:18

Jeg leste forøvrig at klovneforeninger i USA var temmelig sinte på denne filmen. De trenger ikke enda mer skummel klovning lissom. 

jones-red.jr
jones-red.jrInnlegg: 1437
27.04.17 22:24
Sveinboer: Klar for et gjensyn med Pennywise?

jepp

GimleSag
27.04.17 23:13
Hitherto: Enig. Jeg syntes Tv-serien var helt grei, men noe mesterverk var den ikke. Traileren så flott ut forresten. Noen klager over at den var for stereotyp og baserte seg for mye på "jump scares", men jeg antar man brukte noen av de mest åpenbare scenene for å huke inn riktig publikum.

Personlig synes jeg første episode var fantastisk bra. Hadde en rewatch på Halloween. Andre episode faller noen hakk bak. 

Vet ikke helt hvem du mener er riktig publikum, men jump scares er temmelig lame nå. 

Sveinboer
27.07.17 21:49

Traileren som ble vist på Comic-Con er tilgjengelig for offentligheten.

Ser fortsatt meget bra ut :) Vi får høre stemmen til Pennywise her også, noe jeg var ganske spent på.

GimleSag
28.07.17 00:12

Njaa njoo, litt skeptisk nå ja. Virker som den kjører hardt på jump-scares og cgi.

GaTr
GaTrInnlegg: 3043
02.08.17 10:54
Cabal: Jeg synes ikke den forrige tv-filmen/miniserien var noe særlig

Faktisk enig.
Den ble mest komisk.

Edit: Mulig jeg leste/tenkte feil. Jeg refererte til filmen som kom på begynnelsen av 90-tallet(?)

(Innlegget ble redigert 02.08.17 10:55)

Cabal
02.08.17 11:01
GaTr: Edit: Mulig jeg leste/tenkte feil. Jeg refererte til filmen som kom på begynnelsen av 90-tallet(?)
Sveinboer
06.09.17 23:09

Anmeldelsene kommer inn på løpende bånd nå, og mesteparten er veldig positive. 

Gleder meg til fredag nå kjenner jeg :)

Rusty_Ryan
Rusty_RyanInnlegg: 11642
06.09.17 23:40

Gleder meg som en unge!

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14608
07.09.17 00:32

Blir denne historien, som miniserien, delt i to filmer?

(Innlegget ble redigert 07.09.17 00:33)

Sveinboer
07.09.17 00:51
Elguaje: Blir denne historien, som miniserien, delt i to filmer?

Det har vell ikke blitt bekreftet enda, men jeg regner med at det kommer en film til som tar for seg del 2 av boken. 

Cabal
07.09.17 07:10
Sveinboer: Det har vell ikke blitt bekreftet enda, men jeg regner med at det kommer en film til som tar for seg del 2 av boken.

Regissøren har vel sagt at de antar manuskriptet er ferdig i Januar og at de starter utpå våren og at del 2 da nok kommer i 2019.

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 2968
07.09.17 08:32

Likte filmen veldig godt. Ungene spilte veldig bra. Morsom dialog

GimleSag
07.09.17 09:22

Denne har jeg vært veldig spent på faktisk. Synes traileren virket litt i overkant tullete til tider, men håper virkelig jeg tar feil der!

Begynte på en rungende 9.3 på IMDb, før den dagen etterpå var nede på 8.5. Umulig å forholde seg til ratingen der de første ukene... Sikkert kun 10% som faktisk har sett den også.

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 942
08.09.17 02:01
GimleSag: Begynte på en rungende 9.3 på IMDb, før den dagen etterpå var nede på 8.5. Umulig å forholde seg til ratingen der de første ukene... Sikkert kun 10% som faktisk har sett den også.

Ratinger på IMDB er alltid kunstig høye i starten. Ratingen kommer antakeligvis til å synke mer fremover, men ettersom filmen har fått gode anmeldelser vil den nok stabilisere seg på en relativt fin rating til slutt. 

(Innlegget ble redigert 08.09.17 02:05)

Hitherto
HithertoInnlegg: 900
09.09.17 01:44

Dette var gode greier. Det har vært en del skrekkelige King-adaptasjoner nylig så det var godt å se noen ha såpass mye respekt for originalmaterialet. Største avviket er vel at man flyttet denne delen av handlingen til 80-tallet, noe jeg aldri hadde problemer med.

Man gjorde en fantastisk jobb med de unge skuespillerne. Dette føltes som en coming-of-age historie (i tråd med Stand By Me) hvilket jo var noe av det boka forsøkte å få fram. Jeg likte også hvordan reelle grusomheter som mobbing og foreldre-overgrep av og til framstod mer hårreisende enn den overnaturlige antagonisten.

Eneste jeg egentlig savnet var at man aldri helt klarte å visualisere den absurde naturen til Pennywise, selv om jeg forstår dette ville vært ekstremt vanskelig å få fram på film.

Gud hjelpe alle med klovnefobi som skal se denne!

(Innlegget ble redigert 09.09.17 01:46)

Bml-93
Bml-93Innlegg: 342
10.09.17 03:09

Skuffende film. Den både ser og høres skummel ut, men den føles aldri skummel. Det er rett og slett gjort for mye. Alt skal se så fryktelig skummelt ut. Jump scares og monstre. Eksemplifisert med en Pennywise som ser ut som et ordentlig filmmonster, hvilket fører til at han har mistet det som gjorde han så creepy og skremmende til å begynne med. Savner en mye større atmosfære av frykt og terror, og skulle ønske filmen tok en mer "less is more" tilnærming til filmen. Nå er den så tydelig myntet mot et publikum som liker å skvette i stolen og le sammen etterpå, at den faller inn sammen med en rekke andre skrekkfilmer vi ser hvert år.

Gode karakterer da.

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 10858
11.09.17 11:37

En av de beste skrekkfilmene jeg har sett (kan dog ikke skryte på meg å ha sett alt for mange)

Får vel en 8,5 / 10 av meg.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 2987
11.09.17 12:48
Coutinho10: En av de beste skrekkfilmene jeg har sett (kan dog ikke skryte på meg å ha sett alt for mange)

Der er jeg faktisk enig. En sjanger jeg som regel styrer unna, men denne filmen likte jeg. Veldig mange gode karakterer.

(Innlegget ble redigert 11.09.17 12:48)

Zen0n
Zen0nInnlegg: 43863
15.09.17 10:22

Jeg ble veldig skuffet over denne.

Filmen er generelt altfor lang, og det er litt for mange hyle-og-skvette-scener. Det er også i overkant mange "zombie"-scener med stygge og råtnende mennesker (som for øvrig ser falske ut).
Jeg ble heller aldri ordentlig skremt. Filmen mangler den grøssende følelsen som en skrekkfilm bør ha.

Det som skuffet meg mest var skuespillet. Bill Skarsgård lever ikke opp til Tim Curry og overspiller til tider. Verst av alle er Finn Wolfhard som spiller "Richie". Det vil si, jeg bebreider ikke han, men derimot at han er valgt til denne rollen. Han skal være gutten med alle de kule og morsomme kommentarene, men han passer ikke denne rollen overhodet; det blir altfor krampeaktig og jeg ble mange ganger så flau at jeg sank ned i kinostolen. 

Alt i alt en skuffelse, og jeg syns ikke denne filmen lever opp til 1990-versjonen (første del vel og merke).

3/10

(Innlegget ble redigert 15.09.17 10:29)

Kumite
16.09.17 01:23

Fantastisk film, liker du Stranger Things, The Monster Squad, Et, The Goonies osv med barneskuespillere i fokus, så er dette rette filmen.

8/10

Kumite
16.09.17 01:34
Zen0n: Finn Wolfhard som spiller "Richie"

Syns han naila Corey Feldman i Stand By Me ganske godt, jeg liker over the top 80 style humor. =) men det skal sies at jeg liker karakteren hans bedre i Stranger Things.

Uansett resten av barneskuespillerne i denne filmen er top notch for min del. Samholdet de har, er grunnen hvorfor denne filmen funker så bra. 

btw Bill Skarsgård er grei nok som Pennywise, men han er ingen Tim Curry akkurat.

En av de bedre remakes jeg har sett på en stund, men jeg har også forståelse for de som misliker denne. Er litt unødvendig med alle disse jump scares hele tiden, det er tegn på hvorfor denne ikke blir noe mesterverk akkurat. 

(Innlegget ble redigert 16.09.17 01:49)

borbje
borbjeInnlegg: 3091
17.09.17 22:31

Så denne på fredag, I 4dx på Ringen,  og likte den ganske bra..

Ikke beste skrekkfilm jeg har sett, men bra duganes 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14608
17.09.17 22:33

Den er ikke særlig skummel, men det er en veldig god film uansett. 

Det er som en krysning mellom Goonies og Nightmare on Elm Street. Så hvis du liker du Stranger Things og filmer som Goonies og Stand by Me kommer du til å like denne godt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg