Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Dark Tower

NYTT TEMA
Cabal
CabalInnlegg: 11977
05.05.17 11:35

Da har traileren på en annen av årets Stephen King - happenings kommet (IT og ny bok):

https://www.youtube.com/watch?v=GjwfqXTebIY

Ser jo "ålreit" ut. Er jo fan av Stephen King, så forventer vel aldri noe spes av filmatiseringer. I bøkenes ånd, er det jo litt artig at de tar en litt annen tilnærming til verden. Roland jo ikke være hvit og stygg, faktisk.

jonas
jonasInnlegg: 27576
05.05.17 15:36

Denne bokserien er vel litt annerledes enn hva King bruker skrive. Jeg leste første bok, fikk aldri helt taket på det. Traileren ser ok ut, tipper det blir å se filmen og eventuelt la den overtale meg til å lese bøkene.

Cabal
05.05.17 22:50
jonas: Denne bokserien er vel litt annerledes enn hva King bruker skrive. Jeg leste første bok, fikk aldri helt taket på det. Traileren ser ok ut, tipper det blir å se filmen og eventuelt la den overtale meg til å lese bøkene.

Det er så mange bøker i serien, at man nesten kan si at det er dette King bruker å skrive :)

Litt annerledes tema enn "vanlig", men karakteroppbyggingen synes jeg man kjenner igjen. 

Bok 2 og 3 er seriens beste synes jeg, 4 likte jeg minst.

Du må gjerne la filmen bestemme om du skal lese bøkene, selv om jeg synes det høres fjollete ut :) Vanligvis gir filmene meg en mye mindre opplevelse enn bøkene, og i maaaange tilfeller er filmatiseringer av Kings bøker rett og slett skrot, selv om historien er veldig god.

jonas
06.05.17 09:19
Cabal: Det er så mange bøker i serien, at man nesten kan si at det er dette King bruker å skrive

I følge wikipedia har King gitt ut 56 bøker hvorav 8 er i Dark Tower-serien. Så min påstand er mest korrekt.

Jeg greide bare ikke helt bli klok på hvilken verden handlingen foregikk i. Miljø og slikt. Synes den første boka var utydelig sånn. Og da tenker jeg at filmen gir et ryddigere bilde, og da blir det lettere å lese bøkene etterpå.

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20091
06.05.17 10:32
jonas: I følge wikipedia har King gitt ut 56 bøker hvorav 8 er i Dark Tower-serien. Så min påstand er mest korrekt.

King har skrevet plenty av ikke horror bøker, som f.eks. The Green Mile, 11/26/63, Under the Dome, Rita Hayworth and Shawshank Redemption osv osv. 

Cabal
06.05.17 10:35
jonas: I følge wikipedia har King gitt ut 56 bøker hvorav 8 er i Dark Tower-serien. Så min påstand er mest korrekt. Jeg greide bare ikke helt bli klok på hvilken verden handlingen foregikk i. Miljø og slikt. Synes den første boka var utydelig sånn. Og da tenker jeg at filmen gir et ryddigere bilde, og da blir det lettere å lese bøkene etterpå.

Joda, det var bare en flåsete bemerkning fra min side for å vise hvor mange det var. 

Filmen har nok ikke så veeeldig mye med bøkene å gjøre, de har laget en helt egen historie for film (etter som jeg skjønner). Greia med bøkene er at det er helt greit. 

MoreTEN
06.05.17 10:41
Cabal: Ser jo "ålreit" ut.

For min del ser det helt jævlig ut. Masse CGI, slow mo og meningsløs action. Det er verdt å merke seg at selv om dette er basert på Kings bøker, så er dette mer en videreføring av historien, som plukker opp litt av tråden der serien slutter.

jonas
06.05.17 11:01
MoreTEN: King har skrevet plenty av ikke horror bøker, som f.eks. The Green Mile, 11/26/63, Under the Dome, Rita Hayworth and Shawshank Redemption osv osv.

Ja, men han har ikke skrevet så mange post-apokalyptiske serie-romaner. Unntatt disse 8 da.

Cabal
06.05.17 12:42
jonas: Ja, men han har ikke skrevet så mange post-apokalyptiske serie-romaner. Unntatt disse 8 da.

For ikke å glemme en av hans bedre, The Stand....

MoreTEN
07.05.17 10:11
jonas: Ja, men han har ikke skrevet så mange post-apokalyptiske serie-romaner. Unntatt disse 8 da.

Uenig.

Cabal nevner jo The Stand. Ellers kan man jo nevne The Long Walk, Running Man & Cell. Du finner jo også elementer av det i Under the Dome, og i flere noveller som f.eks. The Langoliers.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 15867
27.08.17 09:44

Jeg så filmen igår(spoilers)

Filmen er bra, selv om den avviker veldig fra bøkene og tar mange friheter. Det som kanskje overrasker meg mest er at de laget en, og ikke spesielt lang film når bøkene har potensiale til minst tre kassasuksesser.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1852
27.08.17 21:13
Nødutgang: Jeg så filmen igår(spoilers)

Forstår ikke helt hva som var spoilers der? :p

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 15867
28.08.17 09:21
GimleSag: Forstår ikke helt hva som var spoilers der?

Jeg tenkte kanskje at ikke alle visste hvilke bøker filmen var fra og sånn. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg