Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det sært å gå på kino alene?

NYTT TEMA
fluxsoda
fluxsodaInnlegg: 7927
05.11.03 20:18
De fleste pleier jo å gå på kino sammen med noen , men i dag klarte jeg ikke å få med noen på matrix filmen, er det rart, unaturlig, eller sært om du vil, å gå på den alene i stedet for å vente noen dager på å få med noen andre?

Håper på svar :=)
mvh
the only drinkable soda in fluxsodaworld:
FluxSoda
DanKage
DanKageInnlegg: 2484
05.11.03 20:21
Når jeg tenker på det så er det vel det ja... litt merkelig at det er blitt sånn i grunnen.

HITTA BJÖRNUNGERNA
Ceur
CeurInnlegg: 16610
05.11.03 20:23
Nei, det er ikke det. Det å gå på kino alene er noe jeg skal få gjort i nærmeste framtid. Altså til neste år en gang.
Earthling
EarthlingInnlegg: 1520
05.11.03 20:27
Får mer ut av en film ved og se den alene, istedenfor og "dille" med medbrakt!!!

"The path is clear, im like the arrow that springs from the bow"
werewolf
werewolfInnlegg: 233
05.11.03 20:27
ja det er sært/rart. særinger bør holde seg til leievideo

werewolf - hunting in darkness
MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20223
05.11.03 20:29
En type film som Matrix ser jeg helst ilage andre, altså gå ilage venner. Mens filmer jeg håper kommer til å bli en stor filmatisk opplevelse, og smale filmer, det ser jeg helst alene.

Ashe2001
Ashe2001Innlegg: 2143
05.11.03 20:52
Nå bor jeg 10 meter fra kinoen her i Haugesund, så det har på en måte blitt normalt å gå på kino når jeg kjeder meg alene, og når ingen andre gidder eller jobber...

Ser kun fordeler med å gå alene, noen sier at det skal være sosialt og blablabla. Andre tilfeller er det når en er på kinodate ( Da tar en den filmen som er drepende kjedelig, og satser på litt klining på bakerste rad.) Det verste jeg vet er når kameraten/venninnen maser om hva som skjer midt i filmen. Det slipper du når du er alene..

Ser ikke på dette som rart/sært, fordi film er ikke sosialt i det hele tatt..Hater folk som snakker i en film jeg liker..

Assumption is the mother of all fuck ups !!!
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=ashe2001
Tomu
TomuInnlegg: 2471
05.11.03 22:18
Hehe, akkurat det samme mener jeg :)
Har bare en kompis som jeg liker å se film med, de andre kompisene mine har irriterende vaner, slik som å kommentere ting i filmen, eller driver å spør meg om jeg skjønnte den saken osv.
Og siden "god kompisen" min har flyttet nå, så er det bedre å se film alene......
omp9
omp9Innlegg: 10004
05.11.03 23:39
Det er selvfølgelig ikke sært eller unaturlig å gå på kino alene.
Selv har jeg aldri gjort det, men har vurdert det flere ganger, men antageligvis "tør" jeg ikke..!
fluxsoda
05.11.03 23:41
det gikk veldig bra å se den alene, eneste som var minus var at jeg la ekstra godt merke til all støyen rundt meg, særlig i rolige perioder i filmen. Salen var full av folk som snakket, rapet, fniset, raslet i chipsposer, mobiltelefoner i bruk etc. Men da det var bånn gass så merket jeg ikke noe til det, heldigvis.
MVBasten
MVBastenInnlegg: 2029
06.11.03 00:26
Når du er på kino, så bør du sitte og se den selv, uten å snakke med andre imens. Om du går sammen med venner er greit nok det, men eventuell diskusjon om filmen får komme etterpå, så man ikke ødelegger både for seg selv og andre ved å snakke i salen.

Jeg mener at å se en film er en opplevelse du må ha alene, men å diskutere/snakke om en film er noe du kan dele med andre. Derfor mener jeg at det egentlig er bedre å se en film alene.
666joh
666johInnlegg: 7749
06.11.03 00:28
Redselen for å gå på kino alene forsvant når jeg fikk frikort.
notlob
notlobInnlegg: 34169
06.11.03 00:41
Kan ikke i det hele tatt skjønne at noe slikt skulle være sært. Det skjer da vel ofte at man ser en film alene hjemme. Man skal vel uansett ikke skravle i vei med de som man måtte ha med i et følge. Å gå på kino er vel for faen ingen jævla syforening.
Mellon
MellonInnlegg: 3889
06.11.03 00:46
Nei, det er ikke sært. Om noen skulle kikke rart på deg kan du bare ra frem blokka og pennen. Du er jo anmelder for svarte. Anmeldere ser da for faen ikke film med sosiale iq bremser!

--
Mellon
Duden
DudenInnlegg: 1148
06.11.03 10:28
Ser ikke hvorfor dette skulle være sært i det hele tatt.
Når filmen vises så er det jo egentlig urelevant om man er sammen med noen eller ikke. Det er nå ikke sånn at man skal holde noen lange dype diskusjoner og samtaler under filmen.

The Dude

"...it's like technology against...horse!"
Selma1977
Selma1977Innlegg: 532
06.11.03 10:41
Vet at mange av vennene mine syns det er litt sært men hvis jeg vil se en film ingen andre vil se så bryr jeg meg ikke om hva andre syns. Kino er moro å som andre har sagt..under filmen skal man uansett være STILLE :)
phb
phbInnlegg: 8501
06.11.03 12:01
Det var da et merkelig spørsmål! Hva ellers lurer du på? Om det er sært å gå på biblioteket alene?!
MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20223
06.11.03 12:05
Norsk publikum er har generelt dårlige manerer, og mangler totalt en kinokultur.

Det verste jeg vet, er når folk skal kommentere filmen mens filmen ennå pågår, og såklart folk som ikke klarer å skru av mobilen. Hva er det egegntlig? Hvorfor i f... går man på kino, vist man ikke kan skru av mobilen? Har faktisk opplevd at folk innleder samtaler, mens filmen ruller på lerretet. Heldigvis eksploderte en som satt rett foran ham, som hoppet opp og kjeftet ham huden full. Etter det ble det tyst.

Den mest pinelige episoden med en kompis, var da den siste Indyfilmen rullet på landets kinoer. Vi hadde omsider fått den på en lokal kino, og jeg og to kompisbrødre skulle se den. Midtveis, når Indy & faren har flyktet fra nazistene og befinner seg i et kryss. Så roper den ene av brødrene ut:"SE NU! SE NU! NU SNUR SKILTET PÅ SÆ!", og det veldig høyt. Hele salen vender seg mot oss, og skiltet snur aldri på seg.
Ribba
RibbaInnlegg: 34620
06.11.03 12:08
""""fluxsoda skrev:
De fleste pleier jo å gå på kino sammen med noen , men i dag klarte jeg ikke å få med noen på matrix filmen, er det rart, unaturlig, eller sært om du vil, å gå på den alene i stedet for å vente noen dager på å få med noen andre? """"

Nei, det er ingenting galt med det. Om man har lyst å se en film, og ingen har tid eller ikke har lyst til å se filmen, så bør man jo kunne se den uten å få "dårlig samvitighet" for det.

Men jeg er enig at det føles litt rart, men det skyldes vel i all hovedsak at man alltid fær med noen og at man dermed ikke er vant til å fære alene. Men slikt er det jo i mange andre tilfeller også. Er man vant til å gjøre det på en måte, så blir det jo nesten automatisk rart å gjøre det på en annen måte.

halo
haloInnlegg: 1109
06.11.03 12:29
Om man ikke tørr gå alene på kino er man et usikkert og svakt menneske!
Hva andre synest har ingenting å si. Om noen synst det er rart så er det de selv som sitter med problemet!

Jeg gikk på kino alene en gang! Bare for å vise for meg selv at det har ingenting å si.... sa faktisk til kjæresten min at jeg ville gå alene (joda sikkert litt snodig)
Jeg går ca.1 gang i uken og har gått en gang alene...

Jeg er sikker på at mange flere hadde gått på kino om de hadde fått noen til å gå med de hver gang de egentlig ville... I stede sitter de "sikre og kule med mange venner" i stedet hjemme fordi det er flaut å gå alene! Det er da du er teit usikker...

fluxsoda
06.11.03 13:57
phb skrev:
Det var da et merkelig spørsmål! Hva ellers lurer du på? Om det er sært å gå på biblioteket alene?!

Haha. Nei det lurer jeg ikke på. Jeg gikk jo på filmen, og det hadde jeg jo gjort uansett hva folk hadde ment, jeg var bare litt nyskjerrig. Folk flest pleier jo å gå på kino sammen med andre, selv om man ikke snakker med vennene sine under filmen (i går var det en fjortis gjeng som snakket, fniste, snakket i telefon etc under filmen - irriterende!!) Men sorry hvis du ble provosert av spørsmålet...

Er det mulig å få en Vegetar Cheesburger takk, uten ost.
TuIla
TuIlaInnlegg: 1782
06.11.03 22:36
Vanligvis går jeg vel på kino ca. 2 (kanskje 3) ganger i året, og da som regel sammen med ei venninne (evnt. søstra mi). Jeg hadde ikke hatt noe i mot å gå alene, for den saks skyld, men det er bare litt kjekkere å gå sammen med noen, for da har du noen å diskutere filmen med etterpå, sant.
Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 2967
16.03.15 15:34

Beklager at jeg drar opp denne tråden igjen. Vet at denne er over et tiår gammelt, men jeg gjorde research for å se om en lignende innlegg var blitt startet.

Ja, det kan bli betegnet som litt sært, men likevel er det ingen udåd heller. Vet om folk som liker å gå på kino alene, selv om det er også en blitt en norm at det har blitt en sosial ting.

Men for all del, folk som liker å gå på kino alene skal så absolutt få lov til det. Husker første gang jeg gikk alene, synes jeg det var kjedelig. Men etterhvert synes jeg det har vært gøyere å gå alene.

jonas
jonasInnlegg: 28528
16.03.15 18:12
Mister_Morisette: Ja, det kan bli betegnet som litt sært, men likevel er det ingen udåd heller.

Jeg går ofte på kino alene. Det kommer i hovedsak av at ingen i min omgangskrets er interessert i å bli med på filmer jeg har lyst å se. Så da har jeg oftest valget mellom å gå alene eller å ikke få sett filmen på kino. Da vinner solokinoen glatt.

Og mange av dagens store blockbustere går i 3d. Da sitter man jo med 3d-brille og det blir enda mindre aktuelt å ha noe slags kontakt med sidemannen underveis. Så da er det enda mindre bøyg for å gå alene.

Det kjipeste med å gå alene er å henge alene utfor kinosalen mens alle andre kinogjengere står i mindre grupper og prater. Jeg velger ofte ankomme kinoen tettest mulig opp til filmen.

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 2967
16.03.15 21:43
jonas: Jeg går ofte på kino alene. Det kommer i hovedsak av at ingen i min omgangskrets er interessert i å bli med på filmer jeg har lyst å se. Så da har jeg oftest valget mellom å gå alene eller å ikke få sett filmen på kino.

OK. Nå håper jeg at du ikke ble fornærmet over det jeg skrev, det var ikke min hensikt å støte kinogjengere som går alene.

hfiego
hfiegoInnlegg: 4680
16.03.15 23:39
jonas: Jeg velger ofte ankomme kinoen tettest mulig opp til filmen.

Det gjør jeg også, men med venner da... hehe. Hva er poenget med 10 minutt reklame? Blir så forbanna at! :P

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1035
17.03.15 20:39

Synes heller ikke det er sært å gå på kino alene.
KANSKJE bittelite sært å gå alene om kvelden vs på dagtid :)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 11507
17.03.15 23:49

Synes ikke det er noe sært, men det er heller aldri noe som har falt meg naturlig å gjøre. Kino har alltid vært en delvis sosial opplevelse for meg. Jeg gikk faktisk og så 12 Years A Slave (ikke tilfeldig at det var denne som ble anbefalt) alene, da som forhenværende jomfru på dette området. Lillebroren min hadde gjort det samme og anbefalte det. Lot faktisk være å dra med noen kamerater, de synes jeg var litt merkelig som gjorde det valget. 

Men det var absolutt en fin opplevelse, og noe som er verdt å gjøre for å utfordre den uskrevne regelen om at å dra på kino er noe man alltid gjør sammen med andre.

(Innlegget ble redigert 17.03.15 23:50)

Bml-93
Bml-93Innlegg: 442
18.03.15 03:44

Jeg så, blant annet, Nymphomaniac alene på kino, og det var egentlig helt greit.

Forøvrig så synes jeg det ofte er fint å dra på kino alene. Kommer i en fredelig sinnsstemning da.

TordLangseter
TordLangseterInnlegg: 461
18.03.15 12:32
LSP-4445: KANSKJE bittelite sært å gå alene om kvelden vs på dagtid :)

Hvorfor har tiden på døgnet noe å si?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg