Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Silverfang (Tegnefilm)

NYTT TEMA
Ralpho
RalphoInnlegg: 350
25.07.05 12:49
Jeg husker da jeg var liten, så hadde en kamerat Silverfang filmene på VHS. Var vel 4 filmer tror jeg. Handlet om en jakthund i Alaska som sammen med den unge eieren skulle bekjempe en grizzlybjørn. Tror de er laget i Japan.

Noen som vet om denne filmserien er å finne på DVD?
tornerose2
tornerose2Innlegg: 194
25.07.05 14:46
Det er den. Jeg fant den på min lokale Meny-butikk for et halvt år siden. Silver Fang 1 som inneholdt del 1 og 2, og Silver Fang 2 som inneholdt del 3 og 4.

Stemmer at de er laget i Japan. De handler om Silver Fang, som er en liten valp som vil hevne sin far som tilsynelatende ble drept av Akaka-Buto (artig navn), en enorm monsterbjørn som gjør livet surt for menneskene i området. Han drar landet rundt på leting etter hunder som vil være med på dette.

Hvor du kan få tak i denne vet jeg derimot ikke, jeg vet bare at de finnes på DVD.
Ralpho
RalphoInnlegg: 350
25.07.05 17:45
Takker :)

Så 1 og 2 er på en måte på 1 er'n og 3 og 4 er på 2 er'n på en måte? Er det sånn å forstå? Hehe
tornerose2
tornerose2Innlegg: 194
30.07.05 15:35
Ja ;o) Jeg ble litt forvirret selv.
marilemen
marilemenInnlegg: 2
07.08.05 21:54
laget visst et egen tema når jeg skulle svare på dette innlegget. På cdon.com får man kjøpt den fullstendige versjonen av silver fang.ikke for svake mager som sagt....den norske versjonen er sensurert.
obs japansk tale med svensk subtitles
SethBrundle
SethBrundleInnlegg: 1025
08.08.05 16:08
Kjøpte selv den Japanske Silver Fang aka Ginga Nagareboshi Gin Box Set for et par år tilbake, meget flott serie, masse hull i den norske serien som ble etter mange år ble forklart...

De 4 Norske volumene har en spille tid på rundt 80 min pr film, 320 min.
De inneholder kun 17 av de totalt 21 episodene av serien.

Den Japanske boksen med svensk tekst har en spilletid på 504 min, og inneholder alle 21 episoder.

Her er en link som viser hva som er klippet bort:
http://koti.mbnet.fi/mooni/7_0_rxe.html

kermit
kermitInnlegg: 1562
18.05.06 17:38
Noen som har funnet tak i disse filmene med norsk tale? Brukte å leige dem når jeg var yngre, men plutselig var de borte fra videobutikken. Finner de på både svensk og dansk, men det er jo ikke det samme når de ikke er på norsk...

|-It's not easy being green-|
SethBrundle
19.05.06 18:56
Her får du kjøpt den med Norsk tale:
http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.filmforklaring?VareID=9156

Hadde heller satt pengene mine i den japaske versjonen som er 4 timer lengere...

Silver Fang har fått en oppfølger serie som heter WEED, sjekk ut trailer her:
http://www.youtube.com/watch?search=ginga+weed&v=StOoG86ieVs

kermit
22.05.06 17:13
dvdhuset.no har kun Silver 1 og 2. Det er totalt 4 filmer, sikkert derfor den japanske er mye lengre.

Har sett den kun på norsk før, og elsket den!

2rnerose
2rneroseInnlegg: 3108
22.05.06 17:53
Silver 1 inneholder 1 og 2, Silver 2 inneholder 3 og 4. Stol på meg, jeg har nemlig Silver 2.
kermit
24.05.06 13:05
Syns du jeg bør satse på å kjøpe de to fra dvdhuset? Vil gjerne ha de på norsk i første omgang.

2rnerose
24.05.06 16:54
De to fra dvdhuset er det norsk tale på, og de inkluderer alle Silver Fang-filmene/episodene, så ja, jeg ville kjøpt de hvis jeg var deg.
SethBrundle
25.05.06 11:32
2rnerose skrev:
Silver 1 inneholder 1 og 2, Silver 2 inneholder 3 og 4. Stol på meg, jeg har nemlig Silver 2.

-2rnerose har rett her.
Her skal jeg lage en lett liste til deg:
DVD 1 inneholder VHS kasset nr 1 og 2, mens
DVD 2 inneholder VHS kasset nr 3 og 4.
Den NORSKE utgivelsen er 4 timer kortere enn den japanske, det har ingenting med at det mangler en kasset her, men enklet å greit serien har blitt skamklippet for å få lavere aldersgrense.
Jeg solgte mine dvd'er når jeg fikk vite at den japanske var å få tak på mend svensk tekst... men det er dine penger...

2rnerose
25.05.06 15:52
"men enklet å greit serien har blitt skamklippet for å få lavere aldersgrense."

- Synd og skam egentlig. Silver Fang er jo i utgangspunktet ikke noen barneserie, men det er den blitt i den norske versjonen (tenker både på all klippingen og stemmene).
kermit
27.05.06 19:29
Hvordan er den japanske utgaven med svensk tekst i forhold til den norske da? Om du ser bort i fra lengden/innholdet. Altså i form av det språklige i filmene.

Har fortsatt ikke bestemt meg.. 258,- for de fire filmene på dvdhuset eller 4 hundre og noe for den komplette utgaven på cdon? Hm.

Min bror var innom en dvd-sjappe i oslo, og der spurte han etter Silver Fang, og fikk beskjed om at denne var å vente på norsk til sommeren. Kan dette være hele den orginale utgaven?

kermit
28.02.07 00:14
Alle de komplette og usensurerte filmene med Silver Fang kan skaffes her:

http://www.homeenter.com

Både med norsk og japansk tale, og evt. norsk tekst.

Fikk de i posten i dag. Ser virkelig frem til å se disse igjen! Og ikke minst den usensurerte versjonen som er 200 minutter lengre enn den jeg så på vhs som yngre.

Noen som vet hvor man får kjøpt Ginga Denetsu Weed med norsk tekst/tale? Det er oppfølgerserien til Silver Fang som omhandler Silvers sønn. CDON har hele boksen, men som alltid kun med svensk tekst.

Med vennlig hilsen Kermit
SethBrundle
28.02.07 11:47
Eyh Kermit,

Har også tenkt på å kjøpe disse nye utgivelsene.
Etter som jeg har forstått så er det ett helt nytt lydspor med nye Norske stemmer.
Har også hørt at det er ikke akkuratt proft arbeid som er blitt gjort med de nye norske stemmene, bakgrunnslyden blir skrudd ned når de snakker og det hele virker litt jalla.
Kan du bekrefte dette?

Ellers så la jeg også merke til at de nye coverne er rævdårlige, så ut som barnearbeid.

kermit
28.02.07 12:25
SethBrundle skrev:
Eyh Kermit,

Har også tenkt på å kjøpe disse nye utgivelsene.
Etter som jeg har forstått så er det ett helt nytt lydspor med nye Norske stemmer.
Har også hørt at det er ikke akkuratt proft arbeid som er blitt gjort med de nye norske stemmene, bakgrunnslyden blir skrudd ned når de snakker og det hele virker litt jalla.
Kan du bekrefte dette?

Ellers så la jeg også merke til at de nye coverne er rævdårlige, så ut som barnearbeid.

---

Har ikke fått sett filmene ennå. Men covrene er ikke imponerende, heller ganske enkle.

Håper virkelig at de norske stemmene ikke er forandret. Likte igrunn de gamle, men de spilte vel aldri inn alle de sensurerte stemmene, så har vel noe med dette å gjøre. Skal se over filmene senere i dag, og komme med tilbakemelding. Jeg betalte bare 159,- for alle 5 filmene, mot at jeg kjøpte 2 fullpris filmer fra samme sted. Gikk for Over The Hedge og Asterix & Vikingene.

Can you tell me where my country lies?
kermit
28.02.07 13:59
Jeg kan bekrefte at den norske talen er ny, og at denne er lagt oppå den orginalen talen. Helt idiotisk. Heldigvis er den japanske talen bra, og tekstingen god.

Den opprinnelige norske versjonen var jo bra. Og hvorfor legge den oppå den orginale? Latterlig..

Can you tell me where my country lies?
peranstAR
peranstARInnlegg: 622
01.03.07 01:35
Herreguud som jeg elsker denne serien! Og 2rnerose, nå skal du ikke ta all æren for dette Silver-funnet på Meny. Var faktiskt JEG som fant den, du bare betalte for den! Må få tak i 1ern og ta en skikkelig Silver kveld når du dimmar i den nye leiligheten vår ;o)!!

-------------------------------------------------
Chandler: From now on, I have no first name.
Joey: So you're just "Bing" then?
Chandler: ..... I have no name.
peranstAR
01.03.07 01:38
Noen som vet hvor man får kjøpt Ginga Denetsu Weed med norsk tekst/tale? Det er oppfølgerserien til Silver Fang som omhandler Silvers sønn. CDON har hele boksen, men som alltid kun med svensk tekst.
.......................................................
Jeg lastet ned hele serien for en stund siden, og jeg må virkelig fråråde deg å kjøpe\laste ned. Er veldig få episoder (21 tror jeg) og den slutter altfor brått (tror ikke serien er ferdig laget enda)! Jeg ble iallefall ekstremt skuffet av det.

-------------------------------------------------
Chandler: From now on, I have no first name.
Joey: So you're just "Bing" then?
Chandler: ..... I have no name.
KondomKongen
KondomKongenInnlegg: 249
01.03.07 01:43
Det bør vel nevnes at mangaen er bedre...
peranstAR
01.03.07 01:46
Neinei, man må _lese_ mangaen! Det hele greiene i grusen for meg iallefall ;p
KondomKongen
KondomKongenInnlegg: 249
01.03.07 01:56
Ja, riktig.
SethBrundle
01.03.07 08:27
peranstAR skrev:
Jeg lastet ned hele serien for en stund siden, og jeg må virkelig fråråde deg å kjøpe\laste ned. Er veldig få episoder (21 tror jeg) og den slutter altfor brått (tror ikke serien er ferdig laget enda)! Jeg ble iallefall ekstremt skuffet av det.

-WEED Serien er på 26 episoder, her kan du skaffe den: http://asd-fansubs.com/index.php
Er enig i at denne serien er ikke spesielt god kontra orginalen, WEED virker som en kristen utgave av SILVER, isteden for å drepe i kamp så vender man det andre kinnet til. De viktigste i livet er å tilgi bla bla, sentimental dritt hele veien ut....
palnese
palneseInnlegg: 6191
22.02.12 14:35

Såååhh..

Fruen ønsker seg de originale 4 filmene på norsk. Så vidt jeg forstår er det viktige at dette ikke er de "nye" filmene, der dubbingen visstnok er forskjellig fra de første.

Noen som har noen tips om hvor jeg kan finne denne filmserien?

meepebolla
meepebollaInnlegg: 454
22.02.12 15:15

Her er alle filmene, usensurert og på norsk :)

http://cdon.no/film/silver_fang_-_boxset_%285_disc%29-764893

(Innlegget ble redigert 22.02.12 15:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg