Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Tilfeldige Tanker pt. fordi det trengs

[ Trådet ] NYTT TEMA
tapetkniv
tapetknivInnlegg: 297
03.12.08 12:25

Tenkte mer på Wings of Love med Olsen brødrene..

ackryte
ackryteInnlegg: 2198
03.12.08 12:44

Har faktisk en liten auto-tune favoritt for tiden (på ordentlig):

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 4642
03.12.08 14:53

The Colbert ReportMon - Thurs 11:30pm / 10:30cOperation Humble Kanye

(Innlegget ble redigert 03.12.08 14:54)

Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 35297
03.12.08 23:33

I kveld (altså nå) koker jeg meg en kopp kakao, finner fram den store stratosen jeg kjøpte i sted, og henter "Even In Darkness" av Dungeon Family fra samlinga. Legg til at jeg låser soveromsdøra ettertrykkelig, skrur av lyset og tenner på et telys.

Kort sagt: Nå skal jeg kose meg!

Noob_Saibot
04.12.08 04:01

Da jeg googlet bilde av "Dungeon Family" kom det opp bilde av Josef Fritzl og dattera hans. Hmm...

Noob_Saibot
06.12.08 01:29

Er det noen som vet hvem som snakker på "Nathaniel" på OutKasts "Aquemini"?

Dufsen
DufsenInnlegg: 10333
06.12.08 16:32
Noob_Saibot: Er det noen som vet hvem som snakker på "Nathaniel" på OutKasts "Aquemini"?

I følge wiki er det en kar som heter "Supa Nate".

Åh, nå har jeg hatt en uke med streptokokker og influensa. De første 3 dagene var det ikke noe musikk, og torsdag og fredag kom musikken fra The Voice. Å sette på "A Roller Skatin' Jam Named Saturdays" nå..
Føler jeg blir fortere frisk.

Noob_Saibot
06.12.08 16:54

Takker, Dufsen! Jeg har alltid syntes at det høres veldig ut som C-Murder, så da kan jeg bare slå fast at denne Supa Nate og C-Murder har veldig lik stemme.

Du får ha god bedring. Styrer du fortsatt BS med jernhånd, forresten?

Noob_Saibot
07.12.08 00:54

Dealen med emo-reklamen på Kingsize for tida?

http://bildr.no/view/300331

Swingpjatt
07.12.08 01:07

Internett er da shit. Jeg har alltid trodd at Van Gogh-albumet til Ras Kass har vært umulig å få tak i, men så har det altså svevet rundt på nettet alle disse årene...

*Laster ned*

Kartografen
KartografenInnlegg: 2959
07.12.08 13:02
Noob_Saibot: I kveld (altså nå) koker jeg meg en kopp kakao, finner fram den store stratosen jeg kjøpte i sted, og henter "Even In Darkness" av Dungeon Family fra samlinga. Legg til at jeg låser soveromsdøra ettertrykkelig, skrur av lyset og tenner på et telys.

Dette hørtes utrolig sært ut, hehe.

Noob_Saibot
07.12.08 20:19
Kartografen: Dette hørtes utrolig sært ut, hehe.

Virkelig? Det er faktisk standard prosedyre for meg når jeg hører gjennom et album. Stenge ute omverden. VGD f.eks. går greit underveis da det er tilnærmet lydløst, men MSN og den slags lukkes.

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 3864
07.12.08 20:40

Linken sier vel egentlig sitt. Props til Joaquin og Ben Afflecks undervurderte lillebror.

http://www.stonesthrow.com/news/2008/11/joaquin-phoenix-dressed-like-the-dude-debuts-rap-career-at-dam-funks-funkmosphere

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2417
07.12.08 21:20
Noob_Saibot: Virkelig? Det er faktisk standard prosedyre for meg når jeg hører gjennom et album. Stenge ute omverden. VGD f.eks. går greit underveis da det er tilnærmet lydløst, men MSN og den slags lukkes.

Jeg hører nesten aldri gjennom album mens jeg sitter med PC'en.  Finner jeg en artikkel eller noe sånnt som fanger oppmerksomheten min, så ender det jo med at jeg ikke hører skikkelig etter på musikken.  Når jeg sitter med PC'en så blir det i stedet random mp3s i bakgrunnen.  Gjennomlytting av album foregår heller når jeg f.eks. rydder, vasker, lager mat, eller andre aktiviteter hvor jeg bare kan vær litt på autopilot mens jeg lytter og viber.  Men av og til er det chill å bare legge seg på sofaen/senga/go' stolen mens man setter på en plate....sistnevnte passer selvfølgelig best hvis det er snakk om musikk som ikke er av det harde og raske slaget. 

Også pleier jeg jo å høre gjennom masser av album når jeg er ute å reiser.  Å f.eks. sette seg på en buss/tog når man skal kjøre i flere timer, ta på seg høretelefonene, drite i alt mens man bare ser ut gjennom vinduet og lytter til musikken....mmmm..mange bra musikkøyeblikk der ja. 

(Innlegget ble redigert 07.12.08 21:21)

LoveJones
09.12.08 01:40

Hvil i fred, Party Arty. Alle som har vært assosiert med D.I.T.C. er legender

Noob_Saibot
09.12.08 02:53

Nattens album som skal i spilleren: "I Am..." av Nas. Har ikke hørt gjennom det før.

RapName
RapNameInnlegg: 7088
09.12.08 04:15

Vurderer et nytt Outkast album etter at ATLiens gav mersmak (etter en stund). Noen anbefalinger der Noob_Saibot?

Er det bare å gå rett på Aquemini eller er Stankonia og Southernplayalisticadillacmuzik (?) noe å vurdere som neste album ut?

Noob_Saibot
09.12.08 04:37

Jeg ville gått for "Aquemini" nå. Et album som setter seg meget raskt. Personlig var jeg overbevist allerede etter første gjennomhøring (noe jeg ikke var med "ATLiens"). Du trenger vel egentlig bare å lese Allmusic.coms vurdering for å bli overbevist:

"Even compared to their already excellent and forward-looking catalog, OutKast's sprawling third album, Aquemini, was a stroke of brilliance. The chilled-out space-funk of ATLiens had already thrown some fans for a loop, and Aquemini made it clear that its predecessor was no detour, but a stepping stone for even greater ambitions. Some of ATLiens' ethereal futurism is still present, but more often Aquemini plants its feet on the ground for a surprisingly down-home flavor. The music draws from a vastly eclectic palette of sources, and the live instrumentation is fuller-sounding than ATLiens. Most importantly, producers Organized Noize imbue their tracks with a Southern earthiness and simultaneous spirituality that come across regardless of what Dre and Big Boi are rapping about. Not that they shy away from rougher subject matter, but their perspective is grounded and responsible, intentionally avoiding hardcore clichés. Their distinctive vocal deliveries are now fully mature, with a recognizably Southern rhythmic bounce but loads more technique than their territorial peers. Those flows grace some of the richest and most inventive hip-hop tracks of the decade. The airy lead single "Rosa Parks" juxtaposes front-porch acoustic guitar with DJ scratches and a stomping harmonica break that could have come from nowhere but the South. Unexpected touches like that are all over the record: the live orchestra on "Return of the 'G'"; the electronic, George Clinton-guested "Synthesizer"; the reggae horns and dub-style echo of "SpottieOttieDopaliscious"; the hard-rocking wah-wah guitar of "Chonkyfire"; and on and on. What's most impressive is the way everything comes together to justify the full-CD running time, something few hip-hop epics of this scope ever accomplish. After a few listens, not even the meditative jams on the second half of the album feel all that excessive. Aquemini fulfills all its ambitions, covering more than enough territory to qualify it as a virtuosic masterpiece, and a landmark hip-hop album of the late '90s."

Rating: 5.0/5.0.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kbfyxqtjldte

Jeg vil vel egentlig bare si at dette ikke er noe å vurdere engang; gå rett på sak;)

Noob_Saibot
09.12.08 04:47

Jeg må forresten legge til at "I Am..." var langt bedre enn jeg hadde våget å håpe på. Dette skulle jo være et av Nas' svakere album. I så fall vil jeg si: Om dette er et av Nas' svakeste album har han et høyt lavestenivå.

Swingpjatt
09.12.08 11:11

LOLZ. Veldig rart, men samtiig veldig morsomt og bra gjennomført.

RapName
RapNameInnlegg: 7088
09.12.08 13:29

Knallbra Noob_Saibot, takk skal du ha.

Så fort det havner noen overflødige kroner i lomme skal Aquemini bestilles. Har du forresten noen andre tips? Etter flere år på forumet har jeg funnet ut at mye av det du anbefaler eller viser frem er veldig bra.

tapetkniv
tapetknivInnlegg: 297
09.12.08 13:32

Ja, jeg vil og ha massse tips, siden jeg må skrive ønskeliste. Helst noe ala glemte Rap-a-lot godbiter, ukjent vestkystfunk etc

LoveJones
09.12.08 15:02

"Never worry 'bout what your friends say - they're just pelicans"

Haha... Gøy video. Strictly for the geeks.

Swingpjatt
09.12.08 15:59

Mange morsomme linjer. "What up feathered bobo, don't i recognize you? national geographic cova...92". Er vel noen andre wu-referanser der også.

(Innlegget ble redigert 09.12.08 16:01)

Dufsen
DufsenInnlegg: 10333
09.12.08 19:10
Noob_Saibot: Jeg må forresten legge til at "I Am..." var langt bedre enn jeg hadde våget å håpe på. Dette skulle jo være et av Nas' svakere album. I så fall vil jeg si: Om dette er et av Nas' svakeste album har han et høyt lavestenivå.

Syns I Am... er et ikke så alt for ille album i Nas-sammenheng. Her har du en god remix av albumet!

Noob_Saibot
09.12.08 23:35
RapName: Så fort det havner noen overflødige kroner i lomme skal Aquemini bestilles. Har du forresten noen andre tips? Etter flere år på forumet har jeg funnet ut at mye av det du anbefaler eller viser frem er veldig bra.

Da vil jeg anbefale "Regulate... G Funk Era" av Warren G som kom i det gode året 1994. Det var favorittalbumet mitt fram til "ATLiens" tok over. Det begynner med tidenes beste rap-låt (etter min mening), "Regulate"; første gang jeg hørte gjennom albumet syntes jeg det var alt også. Men etter en lang dvale tok jeg det fram fra samlingen igjen, og da innså jeg at jeg hadde gått glipp av en hel del den første gangen jeg hørte gjennom det. Låter som "This D.J.", "So Many Ways" og "Super Soul Sis" brenner seg inn i sjelen din og blir der. Det er et kort album; varigheten er på bare litt over en halvtime. Men det er en halvtime som er fantastisk behagelig, og bedre enn det meste annet du har hørt.

Jeg kan også tipse deg om at begge albumene er tilgjengelig billig hos CDon.com: 59 kr. for "Regulate... G Funk Era" og 79 kr. for "Aquemini".

Noob_Saibot
09.12.08 23:47

Dagbladet har kåret årets beste plater:

http://www.dagbladet.no/2008/12/09/kultur/arets_beste/musikk/3983793/

7. plass til Lil Wayne, 8. plass til Q-Tip.

gooodBye
gooodByeInnlegg: 1689
10.12.08 03:32
tapetkniv: Ja, jeg vil og ha massse tips, siden jeg må skrive ønskeliste. Helst noe ala glemte Rap-a-lot godbiter, ukjent vestkystfunk etc

En av de mest funky hiphopgruppene som alle burde sjekke ut er The Coup. Dette er er kvalitet på alle områder. Vestkyst også. Bay Area nærmere bestemt. Sjekk ut om du ikke allerede har gjort det! En av mine yndlingsgrupper.

Noob_Saibot
10.12.08 03:36

Du er produktiv i natt, gooodBye. Godt å se at det er flere enn meg på Hip Hop-gruppa som lider av insomnia.

gooodBye
gooodByeInnlegg: 1689
10.12.08 03:40
Noob_Saibot: 7. plass til Lil Wayne,

Herregud, når skal folk skjønne at dette er søppel? Jeg finner ikke noe ved musikken hans som gir meg noe..

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg