Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Tilfeldige Tanker pt. fordi det trengs

[ Trådet ] NYTT TEMA
LoveJones
LoveJones
27.01.09 00:46

I helvete... Snakket faktisk med noen om 2xh i dag, visste ikke om det ble noe av. Dette blir off the hook!

Men vent et øyeblikk... Kan man få en link? Eneste jeg ser at disse skal spille på Betong?

(Innlegget ble redigert 27.01.09 00:56)

LoveJones
LoveJones
27.01.09 00:48
ackryte: Gutta? Pam the Funkstress er kanskje ikke den mest feminine dama som finnes da, men..

Haha, man lærer noe nytt hver dag - var sikker på det var en mann! Må kun ha sett dårlige bilder av The Coup, for vanskelig er det jo ikke å se...

Swingpjatt
Swingpjatt
27.01.09 06:40
LoveJones: Men vent et øyeblikk... Kan man få en link?

Så det på hip-hop.no

Ruud18
Ruud18
29.01.09 12:46

Raekwon feat. Ghostface Killah - Criminology 2

Ble sluppet i går, og det påstås at den skal være på "Only Built 4 Cuban Linx II" som har fått releasedato i mars.  Kul låt, men jeg håper ikke det blir altfor mange resirkuleringer som dette på skiva.  Noe sier meg egentlig at dette bare er en "teaser", og ikke en single som blir å finne på albumet...

Swingpjatt
Swingpjatt
01.02.09 15:47

Syns ikke Criminology pt 2 var så kul. For så vidt grei ide (flippe samme sampelet), men den blekner i forhold til originalen.

Denne derimot. DENNE.

Untitled Raekwon joint feat Ghostface & Method Man (radio rip)

Får Wu-hjertet mitt til å banke.

Noob_Saibot
Noob_Saibot
03.02.09 00:50

Det ser ut til at det går i disse låtene hos meg for tiden:

http://bildr.no/view/338129

Hva tror dere? Har jeg smaken inne?

Dufs1
Dufs1
03.02.09 18:32

Jeg hadde ikke skippa mye.

Hmm, jeg må begynne å høre på Messy Marv. Tror jeg har gått glipp av en hel del.

Nils-Khalid
Nils-Khalid
03.02.09 19:37
Swingpjatt: Kane driter seg ut og mister mikrofonen
http://www.youtube.com/watch?v=FJAr3snB38A

Planlagt. Ærlig talt, så klarer jeg ikke helt å plukke opp hele siste setningen før han mister mikken, men det er noe sånt som "...comin' from the ...ood". Siste linje før han mister mikken slutter på "...ood". Så stopper musikken nesten med en gang, virker som om DJen vet at han skal stoppe. Kane får på plass mikken igjen og sier "Drop shit and still make it look good". Og så starter musikken igjen on a perfect beat.

Dette er rein boastin'. Han understreker at han er så bra at han til og med får en flause som dette til å se bra ut. Kane er konge.

"I'll make a muscle, grab the mike and hustle
while you stand dazed and amazed, I'll bust a little rhyme
with authority, superiority
and captivate the whole crowd's majority" - RAW.

Swingpjatt
Swingpjatt
03.02.09 19:52

......er klar over det. Hvis man ser klippet så er det ganske opplagt. Og som du selv sier, så er det konge. Hadde ikke vær like kult for folk som ikke har sett klippet hvis jeg skrev, "Kane later som at han mister mikrofonen, men han gjør det virkelig ikke!". Må ha vært ganske rått på selve konserten.

E-e-e-e-even if I stutter Ima still come off

(Innlegget ble redigert 03.02.09 19:53)

Yawn
Yawn
03.02.09 20:19

Lykke Li radbrekker "Hustlin`"

Fant dette på en-eller-annen hipp blogg, merker at jeg blir jævlig pinlig berørt av sånt.

http://vimeo.com/2645195

Ruud18
Ruud18
03.02.09 21:47

^^

Måtte stoppe like etter at hun begynte å synge.  Jeg har litt sansen for Lykke Li, pluss at "Hustlin" er den eneste Rick Ross låten jeg liker, så jeg tror rett og slett jeg bare lar vær å utsette meg for dette, for begge sin del.  'Konseptet' høres jo ganske grusomt ut i utgangspunktet...

CrazyNoise
CrazyNoise
04.02.09 00:02
Dufs1: Hmm, jeg må begynne å høre på Messy Marv. Tror jeg har gått glipp av en hel del.

JA, det må du! Messy Marv har en bråte med knallskiver. Få deg messy situations, disobayish, scrapas, stunnas and white tees og skiva bonnie & clyde -hvor han er sammen med marvaless. Knallmateriale!

fun fact: messy situations ble gitt ut i Europa men med en fatal skrivefeil på coveret. Messy Marv ble messy mary.

Swingpjatt
Swingpjatt
07.02.09 20:42
Swingpjatt
Swingpjatt
08.02.09 16:20

Ruud18
Ruud18
10.02.09 13:45

I dag er det 3 år siden J Dilla forlot oss.  I den forbindelsen slenger jeg opp mine to kanskje absolutte favoritter bland Dilla-produserte låter...

http://www.zshare.net/audio/55390176d6fcb74d/

http://www.zshare.net/audio/55390289f42cb364/

Hvil I Fred, James!

mrmasun
mrmasun
11.02.09 18:11
Swingpjatt: Tommel opp for Staik Selktah/Saigon-album.

Oida. Kan jo bli en liten höjdare ut av ingenting.

Saigon ser ut som han trenger en coke og en good nights sleep.

mrmasun
mrmasun
13.02.09 19:39

I'm on a muthafukkin' boat! Shawty yeah!

http://rhymesayers.com/news.php#newsId_1672

Brother Ali og Ant er tilbake til høsten: "The Truth Is Here"!

gooodBye
gooodBye
14.02.09 03:04

Yeah, blir fett! Forhåndsbestilte fra fifthelements.com. Slengte med den POS-skiva også selv om jeg aldri har hørt om han før..!

Nils-Khalid
Nils-Khalid
14.02.09 21:18

Skuffa nå...

Sjekka ut Karpe Diems låt Skavanker fordi den var "med Dr. S" og gledet meg til å høre et Dr. S-vers.

Den gang ei.

LoveJones
LoveJones
14.02.09 21:51

Kom folk seg på 2xh, da? Jeg synes det var stas.

Paris dukka jo ikke opp, men én avlysning er jaggu ikke verst. Ellers var det gøy å møte Alkaholiks opptil flere ganger utenfor i løpet av kvelden. Sigg er sosialt, deal with it.

ackryte
ackryte
15.02.09 00:10
LoveJones: Kom folk seg på 2xh, da? Jeg synes det var stas. Paris dukka jo ikke opp, men én avlysning er jaggu ikke verst. Ellers var det gøy å møte Alkaholiks opptil flere ganger utenfor i løpet av kvelden. Sigg er sosialt, deal with it.

Var der jeg. Synes det var ganske kult. Ble litt langdrygt med mye unødvendig venting mellom settene. Også kunne de godt ha startet litt før når de først sier det er tidlig konsertstart. Ble ganske sliten etter å ha stått foran og hoppet i noen timer. Synes Beatnuts var kulest, så var litt kjedelig at de åpnet. Ble ganske gira da "Do You Believe" dundret ut fra høytalerne som første sang på konserten.

Dumt at jeg la festrøyken på hylla i går da, skulle ha likt å slått av en prat med Tash, J-Ro og E-Swift.

LoveJones
LoveJones
15.02.09 14:19

Ja, jeg syntes også det var irriterende med all ventingen... Greit at hip-hop-artister alltid er trege, men som du sier - når det står NB: tidlig konsertstart, så kommer man før.

Har forøvrig skrevet en anmeldelse her: http://www.underdusken.no/

Swingpjatt
Swingpjatt
15.02.09 15:15

Var på oslokonserten. Syns det var en veldig hyggelig kveld. Det mest negative var vel at settet til Beatnuts på slutten ble litt kort. Antar at det var fordi det begynte å nærme seg stengetid på betong (?). Så sånn sett så burde dere være glad for at Beatnuts kom på først. Jeg antar at Paris avlyste på grunn av stemmen sin, den var ganske rusten på torsdag, og han trengte litt hjelp fra hypemannen og djen sin. Syns rekkefølgen på betong funket veldig bra (Jeru, Paris, Liks, Lords, Beatnuts). Rart at de forandret så mye på den i Trondheim.

(Innlegget ble redigert 15.02.09 15:15)

Swingpjatt
Swingpjatt
15.02.09 16:57

Stoupe kommer med soloplate.

Legendary Jedi Mind Tricks producer and beat brainchild Stoupe
The Enemy of Mankind preps the March 31st release of his debut
solo release: "Decalogue." For over a decade, and through 6 hit
underground albums, Stoupe has been creating sonic backdrops
for Vinnie Paz's unique brand of hardcore lyricism.

Now, Stoupe steps out on his own with "Decalogue," a modern
masterpiece. Crafted with an exacting eye towards maintaining
the balance that has made his produ! ction style instantly
recognizable the world over (and has inspired an entire sub-genre
of imitators and impersonators), Decalogue is the long-awaited
producer album from one of underground hip-hop's best. Pairing
up with the upper echelon of indie emcees from across the hip-hop
spectrum, such as Slaine (La Coka Nostra), M.O.P., Saigon,
Joell Ortiz, Outerspace, the Army of the Pharaohs fam & more,
Stoupe truly expands the scope of indie hip-hop with this album.
True fans of the underground sound stand up for this one!

http://www.babygrande.com/index.jsp

mrmasun
mrmasun
17.02.09 18:15
Swingpjatt: Stoupe kommer med soloplate.

Ende-god-damn-lig! Drømt om det mang en gang.

Og, unnskyld språket, fy faen, så grusom Lil Wayne - "Prom Queen" er.

Kulturrelativisten
Kulturrelativisten
17.02.09 18:26

Tilfeldig tanke:

Shout out til Noob_Saibot, RapName og Ruud18, som har gitt meg utrolig flotte lytteopplevelser de siste ukene. Har brukt "listetråden" og ymse andre tråder her inne flittig, og derfor fått åpenbart artister som Common, Outkast, Nas, GZA og Wu Tang generelt. Har ikke hørt noe særlig på de før, noe som er helt utrolig egentlig.

Shout out til disse debattantene fordi jeg nå har fått 4-5 nye favorittartister! Takk skal dere ha, gutter. Bra jobba :)

Ruud18
Ruud18
17.02.09 19:49
ackryte: Var der jeg. Synes det var ganske kult. Ble litt langdrygt med mye unødvendig venting mellom settene. Også kunne de godt ha startet litt før når de først sier det er tidlig konsertstart. Ble ganske sliten etter å ha stått foran og hoppet i noen timer. Synes Beatnuts var kulest, så var litt kjedelig at de åpnet. Ble ganske gira da "Do You Believe" dundret ut fra høytalerne som første sang på konserten.

Kom meg selvfølgelig av gårde og fikk med meg den første rap-konserten her i Trondheim, som jeg har vært skikkelig gira på siden jeg flytta hit.  Enig i at Beatnuts hadde det kuleste showet, og jeg hadde trodd at de skulle komme sist jeg også siden de headlinet.  Men sånn utenom at det ble litt vel mye venting som folk nevner, så ble jeg skuffa over at Alkaholiks sin del ble så voldsomt amputert på grunn av tidspress...de måtte jo plutselig bare avbryte mitt inn i "The Flute Song" for å gå rett på "Only When I'm Drunk".  Kjipt siden det var de jeg egentlig så mest frem til.  Men Jeru og Lords gjorde også fete show, så sånn sett skal man ikke klage så mye på en kveld med så mange gamle storheter, som jeg egentlig hadde liten tro på å få se live noen gang. 

Swingpjatt
Swingpjatt
17.02.09 20:12

Kult intervjue med alles favoritt-albino

Dufs1
Dufs1
17.02.09 21:00

hva faen, ser virkelig Brother Ali sånn ut? Hadde jeg aldri forestilt meg.

Swingpjatt
Swingpjatt
17.02.09 21:27

^ haha.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg