Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Hehehe...noe av det først jeg kan huske å ha fått med meg når Brother Ali begynte å buzze for en del år tilbake siden, var at han er albino. Men fyren har utvilsomt mye mer typisk "svart" soul i rappingen og musikken sin generelt, enn kanskje noen annen hvit rapper jeg har hørt.
Herlig intervju btw...artig når han etterlignet Rakim.
Wørd. Og teorier om hvorvidt han egentlig er afroamerikaner eller ikke. Fuckit, en av de råeste på mikken, uansett.
Tok et søk på Looptroop og CunninLynguists i gode gamle google, og da dukket denne opp.
Looptroop Rockers f. CunninLynguists - Gotta Be A Way
http://www.divshare.com/download/6326231-8c7
Har jeg sovet, eller er dette en sang flere Cunnin/Looptroop-fans har gått glipp av?
I så tilfelle har det vært slumber-party... (wait for it...)
Var kult det her, og litt spesielt å høre gutta over noe anna enn en typisk Kno-beat. Men kan ikke forestille meg at dette her er Strange Journey-materiale.
Clipse in Studio w/ Rick Rubin
Legendary producer Rick Rubin has been working on tracks for the Clipse's long-awaited third album this month, the rap duo's camp tells EW. Rubin, who signed the Clipse to Columbia Records shortly after taking over as the label's cochairman in 2007, has completed one tune with them so far in a Malibu studio; they plan to work with him on one to two more in the coming weeks. Though Rubin began his career in the '80s working with acts like Run-D.M.C., LL Cool J, and the Beastie Boys, he's more recently focused on producing rock and pop bands like Red Hot Chili Peppers and Weezer -- along with occasional high-profile forays into hip-hop like Jay-Z's "99 Problems" in 2003. Needless to say, the thought of the bearded studio wizard crafting tracks for critical darlings the Clipse is enough to make many rap fans salivate.
The Clipse is currently aiming for a late-summer release for Til the Casket Drops, which will feature contributions from a wide range of beatsmiths. First single "Kinda Like a Big Deal," produced by DJ Khalil and featuring Kanye West, is set to drop March 9.
(Innlegget ble redigert 26.02.09 21:15)
"According to DJ Next, the CEO of Amalgam Digital, announced that they have signed Saigon. And they will be releasing 2 projects with him, including the All In A Day’s Work with Statik Selektah (which drops next week) and Warning Shots 2."
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
(Innlegget ble redigert 08.03.09 17:35)
Noen som ser på Ice-Ts rapskole på TV2 Zebra for tiden? Jeg så min første episode i går. Morsomme greier. Skal prøve å få meg med noen flere episoder framover.
Funny, hvordan jeg logga meg inn her nå med ett mål for øye - å bitche om hvordan det ikke er kult å skryte av å ha gjort ei skive på 24 timer, når man bruker flere mnd. på å få gitt det ut.
Oi, props! Fet. Skulle gjerne ha hatt noen tees snart sjøl, men får sette penga på det aller aller nødvendigste først.
Clipse-greiene hadde jeg oversett, blir spennende.
Og gøy skjor-T
Har ikke kjøpt den (enda). Så den bare postete på et annet forum.
Heltah Skeltah-konsert i Oslo på lørdag. Hmmmmm
Noen må gi Ruck en Toska-genser. Og dette frister jo selvfølgelig...
Øh.. Sjekk prisen på denne cden. Tror virkelig cdon noen kjøper den? http://cdon.no/musikk/public_enemy/revolverlution_%5bimport%5d-4133273
Etter en mind-blowing forestilling av Liverpool mot Real Madrid (4-0) topper jeg kvelden med å lage meg en kopp kakao og finne fram "Regulate... G Funk Era" av Warren G fra det gylne året 1994. Stort mer kos blir det ikke.
"Regulate"... "Super Soul Sis"... "So Many Ways"... "This D.J."... For et album!
Damn... Hører gjennom "Enter The Wu-Tang (36 Chambers)" for andre gang nå, og én ting kan jeg si: "Tearz" er fortsatt langt bedre enn alt annet på albumet. Og det sier mest om "Tearz", for resten er også bra.
Obs, dukka ikke opp noe her. Kanskje jeg bør oppdatere skiten min....
Jeg er litt nervøs for Saigon/Selktah albumet nå. Den nye singelen er ikke så hawt, og jeg håpet egentlig på at Spit ikke skulle være på plata.
Jeg synes Tearz er en av de svakeste låtene. Det sier mest om resten av albumet.
Stoup og Vinnie har skilt seg for godt, herregud jeg gleder meg til det nye albumet til Stoupe!!!!!!!!111
Co-sign.
Fra Phifes shout outs i albumheftet til "The Low End Theory":
"No respect to: those who didn't buy the first album, those who said Phife couldn't do it, Vanilla Ice (F_ck you)."
Haha, hva faen...
Har akkurat hørt gjennom "Wu-Tang Forever" av Wu-Tang Clan for første gang. Et ganske godt (men i overkant langt) album. Må si jeg er spesielt imponert over RZA. Han vet hva han holder på med bak spakene.
The Making of Illmatic (XXL, April 2009)
http://www.rappersiknow.com/2009/02/24/the-making-of-illmatic-xxl-april-2009/
Interessant lesestoff. Kommentarer fra alle som hadde noe med albumet å gjøre. MC Serch virker som en bitter person.
(Innlegget ble redigert 25.03.09 15:42)
Hvorfor finnes det en westcoast-gruppe som har tatt navnet Tha Eastsidaz? Snakk om å gå inn for å forvirre..
østsida av vestkysten.
hva skjedde med dem, forresten - de to (første?) albumene de ga ut var jo solide som bare det.
Herregud, førsteverset på Pete Rock & CL Smooth's "Take You There" - tidenes beste flow.
http://www.youtube.com/watch?v=Radc2p-3Kg8
East side of the bay, west side of the coast.