Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Words from Tooth:
"KRS-One,Rakim,Big Daddy Kane,Guru,Jeru The Damaga,Del,Kool Keith,Phife,Q-Tip,Redman,Keith Murry,Gift of Gab,Andre the Giant,Fat Joe,Ricky D,Ice Cube(tidlig),Scarface,Xzibit,RBX,Cold 187,Tame1,Pep Love,BizMarkie,Method Man,Genius,Cappadona,Eightball,MJG,CL Smooth,Grand Puba,Andre,Big Boi,Necro,Mr.Eon,Cage,Mr.Lif,El-P,Buckshot,Kokane,Too Short,Smooth da Hustler,Erick Sermon,PMD,Pass the News,Blade,Kurupt,Daz Dillinger,Masta Ace,Jay-Z...
-bare for å nevne 50 rappere som får Mystikal til å ligne en overkjørt padde........det eneste du har greid å bevise er at DU ikke er noe særlig tess når det kommer til hiphop....."
Husker du dette, Tooth? Fra skurk-tiden, riktignok... Kom over det da jeg søkte litt i arkivet på Musikk-gruppen.
Etter langt og lenge hørte jeg nettopp gjennom "Curtis" av 50 Cent for første gang... Og jeg koset meg! Jeg hadde egentlig mistet noe av interessen for ham, men dette var oppløftende greier. Det skal bli spennende å sjekke ut "Before I Self Destruct" når det kommer for å se om han for alvor er back on track. Kan vi håpe at han kommer tilbake på "Get Rich Or Die Tryin'"-nivå?
Hmmm... Synes egentlig ikke Curtis var no særlig, den var dog bedre enn The Massacre. Hvilke sanger synes du funket?
Jeg likte også denne bedre enn "The Massacre". Bortsett fra låtene jeg kjente til på forhånd ("AYO Technology", "I'll Still Kill") var det vel "Amusement Park" og "Peep Show" jeg likte beste ved første gjennomhøring.
"NEW ALBUM FROM THE LATE HIP-HOP LEGEND J DILLA COMING THIS SUMMER! Executive produced by Dilla’s mother, Ms. Yancey AKA “Madukes” on Nature Sounds June 2nd 2009!!
Jay Stay Paid is a 25 track collection of unreleased Dilla beats mixed and arranged by Pete Rock. While mostly instrumental, "J$P" also offers a few guests vocals from artists that Dilla worked with or admired including Black Thought of The Roots, MF DOOM, (Havoc of Mobb Deep), (Pharoahe Monch) , (Blu), (Pacific Division) M.O.P. , and more"
http://www.nature-sounds.net/news/id/103/
Black Thought-sangen er rå, ser veldig fram til dette.
"I Get Money"???
Swingpjatt: Hvilket album av Pete Rock & CL Smooth anbefaler du meg å starte med? Har hørt et par låter av de i det siste, og fy faen så det fenger!
Ikke at jeg er Swingpjatt men... Start med "Mecca and the Soul Brother"
Egentlig samme hvilket album du starter med. Både Mecca and the Soul Brother og The Main Ingredient er classic. Personlig så foretrekker jeg The Main Ingredient, og det er et av mine favoritt ”sommeralbum”, så hvis jeg må velge, så anbefaler jeg å starte der. Men Cunnin sitt forslag funker det også.
Nei! Idioter! Sjekk ut All Souled Out EP'en først.
Med tre solide utgivelser spiller det ingen trille hva man starter med. Riktig nok, "The Main Ingredient" høres minst utdatert ut i dag. Men da får man ikke med seg TROY og Straighten It Out. Dilemmas..
Holla, folks. Siden ingen av dere frekventerer Backstage benytter jeg også denne tråden til å fortelle at jeg fyller år i dag. 22, that is! Hvilket album som tas fram for å markere dagen kommer jeg tilbake til senere.
Må bare si Gratulerer med dagen Noob_Saibot, i denne tråden også :-)
Og igjen, Gratulerer!
Glory Days og I Need Drugs.
Det meste Necro har gitt ut de siste årene er wack, men disse to albummene er fete. Mye syk produksjon.
Takker. Siden fyren kommer til Hove så må jeg sjekke han ut litt nøyere.
No problem.
Kan du (eller noen andre) annbefale meg noe av B.o.B?
I'm Dat Nigga med T.I
Gettin High med Devin the Dude
Har egentlig ikke hørt så mye av Bobby Ray.
"St. Elsewhere" er så mye bedre enn "The Odd Couple". Gnarls Barkley må bounce back med et tredjealbum det lukter svidd av.
Tommy Tee på twitter.com her om dagen:
"Mastering The Loudmouf Choir magnificent album "Camel Toe" "
Jeg synes de er ganske jevngode, og det er av den enkle grunnen at "The Odd Couple" var fullstendig likt "St. Elsewhere" i mine ører...helt ned til den lyden av filmmaskinen (kommer ikke på riktige ordet) i begynnelsen og på slutten. Med unntak av "Who's Gonna Save My Soul?" og kanskje "A Little Better", så synes jeg riktig nok ingen låter på "Odd Couple" når helt opp til mesterverk som "Crazy", "Smiley Faces", "Just A Thought" og "The Last Time" fra førsteplata, men generelt så er det samme sounden og samme opplegget hele veien...synes dessuten "Odd Couple" føles jevnere enn forgjengeren, som jeg synes hadde ALTFOR stor avstand mellom det beste og det svakeste.
Men nå har gutta selv sagt at det ikke er helt sikkert at det blir noe tredjealbum. Men OM det skulle bli noe av så håper jeg de kjører på med noe nytt noe som skiller seg ut fra de to første platene. Personlig kunne jeg tenkt meg et album hvor de driter i "regelen" om at 90% av albumets låter skal kunn vare mellom 2 til 3 minutter. Jeg tror f.eks. noen episke 7 til 10 min. lange låter hvor de kutter alle hemninger og bare eksperimenterer som noe tullinger, kunne passet dem veldig bra. For selv om jeg synes begge skivene deres er kule, så føler jeg at komboen Danger Mouse og Cee-Lo sitter inne med et enormt potensiale som de ikke har fått ut ennå. I alle fall ikke albummessig da...når det gjelder enkeltlåter så er jo "Crazy" topp 5 beste låter fra hele dette tiåret, uansett sjanger, etter min mening.
haha; husker ingenting av den diskusjonen og jeg har sikkert hisset meg opp med bastante uttalelser av det slaget flere ganger opp igjennom de snart 10 årene jeg har surra her inne...en gang var jeg en sint ung mann med et eller annet form for misson der den"ekte" hiphopen skulle forsvares...who gives a flyin f...nå hører jeg egentlig ikke så mye på rap - iallefall ikke ny. mystical funker han.
jeg har bursdag i dag. Også lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg å velge cder på CDON? de cdene jeg har fra det tilbudet som er på linken er:
Liquid Swords,
illmatic,
Stillmatic
Jurrasic 5 - Quality Control
Mobb Deep - The Infamous
Method Man - Tical
det var alle jeg har.
Gratulerer med dagen! Disse bør du kjøpe (begrenser meg til hip-hop):
It Was Written
Muddy Waters
Reflection Eternal
H.N.I.C.
Illadelph Halflife
Atliens
Gratulerer med dagen.
Støtter forøvrig LoveJones sin liste 100%.