Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Tilfeldige Tanker pt. fordi det trengs

[ Trådet ] NYTT TEMA
Ruud18
Ruud18
15.12.09 00:24

http://www.vgtv.no/?id=27623

Hahaha! Sjekk ut skap-hiphop'eren Toby Keith mot slutten av klippet da! Fyren kan jo mer av "Rapper's Delight" enn det JEG kan!

Ikke at jeg er noen målestokk, men så for meg at jeg hadde hørt den låten mildt sagt en del flere ganger enn han...

gooodBye
gooodBye
15.12.09 02:20

Toby fikk BITTELITT mer respekt fra meg nå;)

ackryte
ackryte
15.12.09 03:09
Ruud18: http://www.vgtv.no/?id=27623 Hahaha! Sjekk ut skap-hiphop'eren Toby Keith mot slutten av klippet da! Fyren kan jo mer av "Rapper's Delight" enn det JEG kan! Ikke at jeg er noen målestokk, men så for meg at jeg hadde hørt den låten mildt sagt en del flere ganger enn han...

Fyren har jo drøssevis med rhymes. Hva med dette:

"Grandpappy told my pappy, back in my day, son
A man had to answer for the wicked that he done
Take all the rope in Texas
Find a tall oak tree, round up all of them bad boys
Hang them high in the street for all the people to see that"

Yeah, lynsjing! Fuck en Toby Keith..

gooodBye
gooodBye
15.12.09 15:25

Yeah, you're right. Fuck Toby

Ruud18
Ruud18
15.12.09 15:51

Hvorfor har ingen fortalt meg at Gift of Gab har kommet med nytt soloalbum? Har jo vært sultefôret på nytt Blackalicious-materiale i flere år nå!

*bestiller øyeblikkelig*

gooodBye
gooodBye
16.12.09 04:12

Hørte nettopp på Do You Wanna Go Our Way??? fra Public Enemy sitt There's A Poison Goin' On og på slutten av sangen spilles bittelitt av samme gitar-sample som blir brukt på slutten av CunninLynguists - Never Come Down (The Brownie Song). Noen som vet hvilken sang som er samplet? Er det flere som har brukt det samplet? (hvordan skriver man forresten "sample" i bestemt form en-tall?)

gooodBye
gooodBye
16.12.09 04:14

Jeg har aldri skjønt hvorfor jeg ikke har sjekka ut Gift Of Gab, eller Blackalicious, nærmere. Det jeg har hørt har jeg likt. For en flow! Og beatsa er tight. Det får bli neste prosjekt!

Ruud18
Ruud18
16.12.09 13:56

I mine ører er Gift of Gab den ultimate rapperen å sjekke ut dersom man er ute etter å få demonstrert hvor dyktig, gjennomført og allsidig det er mulig å bli på mikken, når det gjelder pure tekniske skills. Og at han i tillegg er i stand til å lage dritbra musikk og låter, både solo og sammen med Chief Xcel i Blackalicious gjør han bare enda mer likandes.

Nyskiva havner i postkassa i løpet av de neste to dagene, håper på en kjempebra førjulspresang fra meg selv!

Noob_Saibot
Noob_Saibot
16.12.09 15:11
Ruud18: I mine ører er Gift of Gab den ultimate rapperen å sjekke ut dersom man er ute etter å få demonstrert hvor dyktig, gjennomført og allsidig det er mulig å bli på mikken, når det gjelder pure tekniske skills. Og at han i tillegg er i stand til å lage dritbra musikk og låter, både solo og sammen med Chief Xcel i Blackalicious gjør han bare enda mer likandes.

Skal se om jeg får til å løsrive meg litt fra Atlanta-rappen og få sjekket ut denne karen. Alt det du liker liker jeg, tross alt.

gooodBye
gooodBye
16.12.09 16:25

WTF. M.O.P. har kommet med nytt offisielt album? The Foundation. Er det gitt ut på G Unit eller? Er de signa der enda? Får skaffe meg det her. How about some hardcore!

Ruud18
Ruud18
16.12.09 22:07
Noob_Saibot: Skal se om jeg får til å løsrive meg litt fra Atlanta-rappen og få sjekket ut denne karen. Alt det du liker liker jeg, tross alt.

Jepp, ut fra det jeg vet du liker godt (og som jeg selv liker godt) så ser jeg ikke bort fra at Blackalicious/Gift of Gab også vil falle veldig i smak.

Anbefaler selvfølgelig å starte på begynnelsen med Blackalicious sitt debutalbum Nia, i alle fall før du går løs på Gift sine soloprosjekter. Her er den koselige singelen og musikkvideoen "Deception" fra den plata. Enjoy the story, and don't let money change ya!

Swingpjatt
Swingpjatt
16.12.09 23:09

Ny Roots, Slum Vill, Elzi, Ortiz, Obie Trice/MoSS og Strong Hold Steady/Madlib? Bra start på juleferien!

Swingpjatt
Swingpjatt
16.12.09 23:17

http://www.youtube.com/v/yMYb8sq-jDU

hahah

Colbert got skillz

Swingpjatt
Swingpjatt
16.12.09 23:45

Reflection Eternal ft. Mos Def, J. Cole and Jay Electronica
http://www.youtube.com/watch?v=Fkr-PZAknbw&feature=player_embedded

(spol frem til 1:15)

For en rå line-up, og sangen høres smoooooth ut.

TheBlueRevolution
TheBlueRevolution
18.12.09 17:45

- Fransk Hip-Hop. Noen som har hørt om dem før? Har sjekket ut albumet 73 touches og syntes det er fin musikk, og ikke minst et fint språk.

Noob_Saibot
Noob_Saibot
21.12.09 01:41

Her om natta drømte jeg at jeg møtte Killer Mike og Big Boi. Killer Mike dro "Home Of The Brave", som tilfeldigvis er favorittlåta mi fra Monster. Nedtur å våkne da, ja...

TheBlueRevolution
TheBlueRevolution
28.12.09 19:48

Har noen her hørt om Blue Sky Black Death? Jeg lastet ned albumet Late Night Cinema. Har hørt på det ustoppelig de siste dagene. Rett og slett et herlig album. Noen som har hørt det?

Swingpjatt
Swingpjatt
11.01.10 22:06

From Brother Ali's Twitter:

BrotherAliMpls

Last night in Jackson Hole WY was fun. This dude jumped on stage and started beatboxing.

"BrotherAliMpls

Me being me, I snatched the mic from him and he got off stage. At the end of the song, BK tells me that was Justin Timberlake.

BrotherAliMpls

I ran and grabbed him and he beatboxed while I freestyled for about 15 minutes. -sorry JT. Thanks for rockin with us"

Vid (veldig dårlig kvalitet)

lol!

dufsn
dufsn
14.01.10 00:10
Swingpjatt
Swingpjatt
14.01.10 22:58

Yawn, where you at? G-Side kommer til norge!

I fjor så var det nesten ingen konserter i Oslo jeg hadde lyst på, og nå er det allerede annonsert fire stk som jeg har veldig lyst å dra på. Good stuff.

eyedeaa
eyedeaa
21.01.10 19:16
dufsn
dufsn
21.01.10 22:22

Lars vaular - rett opp og ned http://larsvaular.blogspot.com/2010/01/rett-opp-ned.html

Hva syns dere? Elendig flow mener nå jeg, får litt feelingen av skoleprosjekt i niende klasse av det her. Skjønner poenget med beaten, men også den kunne vært gjort bedre. Med andre ord  - godt konsept (til tross for at det er litt forsinket, det her var vel kulere i fjor), men utførelsen var vel ikke fullt så god.

Noob_Saibot
Noob_Saibot
25.01.10 23:55

Noen her som har hørt om Krucifix Klan? Jeg kom helt tilfeldig over dem på allmusic.com, og dette må faen meg være det hardeste og mørkeste jeg noen gang har hørt. Blir rent redd av å høre på enkelte av disse smakebitene:

Krucifix Klan - Da Krucifixin

Krucifix Klan - Fuckin' Wit Dis Klan

Hvor får jeg tak i disse albumene? Man trenger jo ikke death metal når man har sånt som dette i rapsjangeren.

De skal visst være gruppa til en dude som kaller seg Evil Pimp, og smakebitene på soloalbumene hans høres kliss like ut. Tror jeg har funnet gull her.

CrazyNoise
CrazyNoise
26.01.10 00:14
Noob_Saibot: Noen her som har hørt om Krucifix Klan? Jeg kom helt tilfeldig over dem på allmusic.com, og dette må faen meg være det hardeste og mørkeste jeg noen gang har hørt. Blir rent redd av å høre på enkelte av disse smakebitene: Krucifix Klan - Da Krucifixin Krucifix Klan - Fuckin' Wit Dis Klan Hvor får jeg tak i disse albumene? Man trenger jo ikke death metal når man har sånt som dette i rapsjangeren. De skal visst være gruppa til en dude som kaller seg Evil Pimp, og smakebitene på soloalbumene hans høres kliss like ut. Tror jeg har funnet gull her.

Har ikke hørt noen låter av evil pimp og krucifix klan selv, men jeg har sett en del ads og lest litt snakk om dem. Det er nok en del av det som er som tidlig three 6 mafia ripoff. Er vel fra samme område hvis jeg ikke husker helt feil.

Albumene med evil pimp og KK er å finne både på amazon og på ebay, men en del av dem er ganske dyre.

Hvis du er på jakt etter hardt og mørkt så må du også sjekke ut Doomsday Productions, for eksempel skivene XV, Pray 4 Me og Filthy.

Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.01.10 00:28
CrazyNoise: Har ikke hørt noen låter av evil pimp og krucifix klan selv, men jeg har sett en del ads og lest litt snakk om dem. Det er nok en del av det som er som tidlig three 6 mafia ripoff. Er vel fra samme område hvis jeg ikke husker helt feil. Albumene med evil pimp og KK er å finne både på amazon og på ebay, men en del av dem er ganske dyre. Hvis du er på jakt etter hardt og mørkt så må du også sjekke ut Doomsday Productions, for eksempel skivene XV, Pray 4 Me og Filthy.

Ja, £152.39 for "Fuckin' Wit Dis Klan" kan jeg styre min begeistring for... Mens "Da Krucifixin'" kun står som "currently unavailable". Skal heller søke jevnlig på ebay og håpe at noen legger dem ut til en spiselig pris.

Jeg var egentlig ikke ute etter hardt og mørkt i det hele tatt, kom som sagt over Krucifix Klan på ren slump, men jeg hører at dette "Filthy"-albumet av Doomsday Productions (som jeg heller ikke kjenner til fra før) høres ganske likt ut. Dette går visst under navnet "horrorcore rap". Her må jeg dykke litt dypere.

Horrorcore rap talks about a lot of disturbing stuff, but fans who like it will swear by it.

(Innlegget ble redigert 26.01.10 00:30)

mArbledud
mArbledud
26.01.10 01:11

Gleder meg til Nas og Damian Marley's collab-album i april, det blir nok en god måned med en del fine album som kommer ut.

Nas og Damian Marley - As we enter

CrazyNoise
CrazyNoise
26.01.10 13:22
Noob_Saibot: Ja, £152.39 for "Fuckin' Wit Dis Klan" kan jeg styre min begeistring for... Mens "Da Krucifixin'" kun står som "currently unavailable". Skal heller søke jevnlig på ebay og håpe at noen legger dem ut til en spiselig pris. Jeg var egentlig ikke ute etter hardt og mørkt i det hele tatt, kom som sagt over Krucifix Klan på ren slump, men jeg hører at dette "Filthy"-albumet av Doomsday Productions (som jeg heller ikke kjenner til fra før) høres ganske likt ut. Dette går visst under navnet "horrorcore rap". Her må jeg dykke litt dypere. Horrorcore rap talks about a lot of disturbing stuff, but fans who like it will swear by it.

Ja, det er dyre skiver. Jeg ser han har en myspaceside hvor du kan kjøpe et av albumene hans. du kan jo prøve der.

Horrorcore er litt cheezy til tider. det er ofte drittlåter hvor det høres mest ut som unger som har sett litt for mye skrekkfilmer. hvis du vil sjekke ut litt kvalitetshorrorcore så forsøk opphavsmannen Ganksta NIP (south park psycho, Psychic thoughts og psychotic genius), Brotha lynch hung (24 deep, season of da siccness, Loaded, Lynch by inch), doomsday productions og First Degree the DE (south bond, damn that DE, Planet Zero).

Ellers så er det en hvit kar som kaller seg Mars som også gir ut horrorcore-skiver med fengende titler som some girls deserve to die, mars attacks og school house glock.

Mange mener Gravediggaz kom først opp med "horrorcore". Det er like korrekt som at rap started in the Brumunddal.

CrazyNoise
CrazyNoise
26.01.10 13:24
Noob_Saibot: spiselig pris.

And voila

dufsn
dufsn
26.01.10 23:13
CrazyNoise: Det er like korrekt som at rap started in the Brumunddal.

Prøver du å påstå noe annet, kanskje? Beatman Borger Langmoen the wicked pimp utga sin første raplåt allerede i 1921, og Alf "BIG DOGG" Prøysen var jo svært eksperimenterende med sjangrene, til tider

Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.01.10 23:41
CrazyNoise: And voila

Se der, ja... Kanskje jeg bestiller det neste gang jeg får lønn (selv om jeg er aller mest lysten på Krucifix Klan-albumene).

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg