Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Tilfeldige Tanker pt. fordi det trengs

[ Trådet ] NYTT TEMA
Tooth
Tooth
12.04.08 22:01

...ikveld på SentrumScene for 500 flis...xpencive but most likely funny.

..
Swingpjatt
Swingpjatt
18.04.08 17:48
?uestlove (+mange andre) in the Studio w/ Al Green
http://www.youtube.com/watch?v=_TyvtHJVJBI

Albumet ska komme 27/5

Andre ting å se fram til

DJ Muggs + Planet Asia
http://youtube.com/watch?v=0FR-2iKMKzc

Alchemist + Oh No
http://youtube.com/watch?v=-EI6fMv9fp8
ackryte
ackryte
20.04.08 21:37
Hva slags folk er det som blir ansatt for å skrive for stress og kingsize? Det ser ut som det er skrevet av 15-åringer. Se den idiotiske bruken av "boost" på forsiden av stress for eksempel. Og noen vet tydeligvis ikke hva rødstrømper er:
http://stress.no/magazine.aspx?Nid=12932&cat=9
LoveJones
LoveJones
21.04.08 10:20
Er enig i at Kingsize kanskje ikke holder høyest standard, men Stress synes jeg er helt okei. De tar ikke seg selv og språket sitt så høytidelig, i motsetning til altfor mange som er interessert i eller driver med hip-hop. "Bildeboost" var muligens litt teit, men det er liksom ikke så alvorlig ment. Samme gjelder også bruken av ordet "rødstrømper", litt overraska over at du ikke tok den helt.

Hvis man har lest på stress.no en stund, så vet man at de er litt frigjort i forhold til språket, lager nye ord og uttrykk, direkte oversettelser fra amerikansk hip-hop, osv... Synes egentlig bare det er artig.
Tooth
Tooth
21.04.08 11:00

..co-signer det meste av det der LoveJones. Stress kan tolereres(tiltross for at de har et stort fokus på klær og drit fremfor musikk...jada jeg vet de driver "BUTTIK")
Kingsize derimot er langt ute i mørket. Språket er flat og døllt, temaene i hovedsak rein skjær grisemøkk.

.
ackryte
ackryte
21.04.08 16:58
Hva er det jeg misforstår med rødstrømper her da? Det betyr vel fortsatt feminister eller kvinnesaksforkjempere. Kan kanskje være menn, men det er som regel kvinner man snakker om.

"Gatas Parlament kommenterer EP-en Counter Strike

De gamle er eldst. Medlemmene i feministiske aktivitetsgrupper viser hvor skapet skal stå."

LoveJones
LoveJones
21.04.08 17:19
Du misforstår ingenting, du bare forstår ikke humoren. Sier ikke at dette er stand-up-materiale, men de kaller Gatas "rødstrømper" fordi de er revolusjonære, politisk engasjerte, osv... Det skal værra litt morro.
ackryte
ackryte
21.04.08 19:25
Jeg tror de som skrev tror rødstrømpe = kommunist. Raddis hadde vært å foretrekke. Moro med en r.

Faen så kjip jeg var i dag.
LoveJones
LoveJones
21.04.08 21:58
Ikke noe problem. Er egentlig litt av en kjiping sjøl, hadde bare en heldig dag i dag.
Swingpjatt
Swingpjatt
03.05.08 18:47
J_Dilla-Pay_Jay_(Unreleased_MCA_Album)-2008

01. J. Dilla - Diamonds (Prod. Nottz)
02. J. Dilla - We F'ed Up (Feat. Frank-N-Dank) (Prod. Kanye West)
03. J. Dilla - Fuck The Police (Prod. J Dilla)
04. J. Dilla - Remember (Feat. Bilal) (Prod. Pete Rock)
05. J. Dilla - Fight Club (Feat. Nottz & Boogieman) (Prod. Waajeed)
06. J. Dilla - Creepin' On You (Producer unknown)
07. J. Dilla - Trucks (Producer unknown)
08. J. Dilla - No One Knows (Prod. Supa Dave West)
09. J. Dilla - Drive Me Wild (Prod. ?uestlove & Kareem Riggins)
10. J. Dilla - Unknown Track (Prod. Bink Dawg)
11. J. Dilla - Remember Remix (Feat. Bilal) (Producer unknown)

YES! Laster ned nå!
LoveJones
LoveJones
04.05.08 00:54
Ay caramba og fet konfekt. Gleder meg til å høre det der, hørte den Kanye-låta på hiphopgame.com tidligere i dag, der het den riktignok "Pay Jay".
Swingpjatt
Swingpjatt
05.05.08 23:13
Sønnen til Brother Ali > alle battle rapperne på hip-hop.no

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1586807&vid=230638
Noob_Saibot
Noob_Saibot
07.07.08 20:02
Jeg gikk til anskaffelse av boka "Hip Hop Amerika" av Nelson George i dag.

Noen som har lest den?
-makaveli-
-makaveli-
07.07.08 21:02
Noob_Saibot skrev:
Jeg gikk til anskaffelse av boka "Hip Hop Amerika" av Nelson George i dag.

Noen som har lest den?

Ja. Det er en god bok, men ti år gammel. Derfor mangler den jo en smule materiale.
Noob_Saibot
Noob_Saibot
22.07.08 20:08
Hip hop-program på selveste National Geographic Channel i kveld.

"Tirsdag 22. juli
Kl. 00:30

Fra virkeligheten: City of God

Dokumentarserie. Musiker Mos Def reiser til Brasil og møter rap-artisten MV Bill. De diskuterer effekten hip hop-musikk har på ungdom og opptrer sammen i Rio".

Dette programmer går nok for sent for meg nå som jeg har blitt morgenfugl, men er det noen andre her som skal få det med seg?
LoveJones
LoveJones
23.07.08 03:33
Æsj, dumt jeg så det der litt for sent. Kanskje det går i reprise en gang?
Swingpjatt
Swingpjatt
23.07.08 11:54
"Madlib’s WLIB AM: King of the Wigflip coming 9/30 on BBE’s Beat Generation series

Stones Throw July 22, 2008

Madlib's long-anticipated addition to BBE's Beat Generation series will be released on Rapster/BBE this September 30th. Fitting comfortably into a series whose previous contributors include the late J Dilla, DJ Jazzy Jeff, and Pete Rock, Madlib will deliver one of his most straight forward neck snapping hip-hop albums to date.

WLIB AM: King of the Wigflip CD/2LP

1. The New Resident - Beat Konducta
2. Blow The Horns On 'Em - Guilty Simpson
3. The Plan Pt. 1 - Georgia Anne Muldrow
4. Tension - Beat Konducta
5. Gamble On Ya Boy - Defari
6. The Ox (805) - MED feat. Poke
7. All Virtue - Beat Konducta
8. Blinfold Test #10 (He Don't Play) - J.Rocc
9. The Thang-Thang - Price Po
10. Heat - Madlib
11. Smoke Break - Beat Konducta
12. The Plan (Reprise) - Beat Konducta
13. Life - Karriem Riggins
14. Parklight - Beat Konducta
15. Yo Yo Affair Pt. 1 & 2 - Frezna
16. I Want It Back - The Professionals (Oh No & Madlib)
17. Disco Dance - Beat Konducta
18. What It Do - Liberation
19. Take That Money - Roc ‘C’ feat. Oh No
20. Drinks Up! - Frank N Dank
21. The Way That I Live - Stacy Epps
22. Ratrace - Murs
23. Go! - Guilty Simpson
24. Stop - Beat Konducta"

YES!
LoveJones
LoveJones
23.07.08 12:18
Har trua.
Swingpjatt
Swingpjatt
23.07.08 15:46
Mer Madlib Madness:

Madvillain - Madvillainy 2: The Madlib Remix
"Some might say its sacrilege to revisit a classic album like Madvillainy. You know, like George Lucas messing around with Star Wars and digitally inserting Jabba The Hut rapping with Han Solo. But Madlib’s never been one to respect convention - and he made this one for headphone listening while on a ten-hour plane ride to Tokyo. But this reworking (we hate to say remix) was so good that, after we sat with it for a while, we decided that we had to make it available.

Yeah, we’re waiting for the new Madvillain too. Every once in a while we hear from DOOM, and he tells us he’s getting closer. Madlib still sends him beat CDs. DOOM always remembers our birthdays. But, we don’t have the sequel, and we know every nuance of Madvillainy. So we’ve been bumping this album while we’re patiently waiting. And it’s been good. Like visiting with a friend who you haven’t seen in years and remembering why you were friends to begin with."
https://www.stonesthrow.com/store/album/madvillain/madvillainy-2-the-madlib-remix

Smakebit.
http://www.stonesthrow.com/jukebox/madvillain-boulder-holder.mp3

+ Madvillain-box
https://www.stonesthrow.com/news/madvillain-box
Noob_Saibot
Noob_Saibot
23.07.08 18:57
LoveJones skrev:
Æsj, dumt jeg så det der litt for sent. Kanskje det går i reprise en gang?

Finner ikke noe.. Men sier ifra om jeg ser det poppe opp igjen.
KariHimmeleng
KariHimmeleng
25.07.08 10:50
To tanker slo meg i dag.

1. Fy søren så ræva "Under overflaten som Marit Larsen" er.

"jeg vikke vite det, men jeg vil vite det, så både si det og ikke si det HEEEEEEEEY"

2. Jeg lurer på om ryktene om MF Doom egentlig er sanne, eller om det bare er masse klikka fans som er misfornøyde med konserten(e). Dette skal jeg komme til buns i da jeg kjeder meg på jobben, sett det ene klippet og det var jo PLAYBACK delux
Noob_Saibot
Noob_Saibot
25.07.08 22:11
Etter å ha hørt gjennom "Idlewild" av OutKast for noen dager siden kjøpte jeg filmen med samme navn i går. Skal bli spennende å se om Dré og Big Boi har skills også på filmsettet.
Dufsen
Dufsen
26.07.08 02:42
Si ifra om den er bra da? Har lenge hatt planer om å se den selv, men har liksom ikke fått gjort noe mer med det.

Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.07.08 03:00
Den er sjef, men jeg kommer nok ikke til å se den med det første.
Dufsen
Dufsen
26.07.08 03:02
Skjønner, skjønner.

Noe nytt i hiphopverdenen i det siste? Har falt av siden det er sommer og alt
Swingpjatt
Swingpjatt
26.07.08 03:23
KariHimmeleng skrev:
2. Jeg lurer på om ryktene om MF Doom egentlig er sanne, eller om det bare er masse klikka fans som er misfornøyde med konserten(e). Dette skal jeg komme til buns i da jeg kjeder meg på jobben, sett det ene klippet og det var jo PLAYBACK delux

Jeg er ganske sikker på at det har blitt konstatert at Doom faktisk har sendt ut en "imposter" som har latet som at han var Doom på enkelte konserter. Han har også gjort det på noen photoshoots og intervjuer til magasiner/internettsider (tror jeg).
Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.07.08 13:24
Dufsen skrev:
Noe nytt i hiphopverdenen i det siste? Har falt av siden det er sommer og alt

Tja, det nye albumet til Nas? Jeg har aldri vært den som er først til å sjekke det siste.
Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.07.08 19:24
Nå har jeg virkelig slått på stortromma. Ikke før jeg har rukket å legge "Idlewild"-DVDen i samlinga kjøpte jeg "ATL" med T.I. og Big Boi i dag.
ackryte
ackryte
26.07.08 19:54
Noob_Saibot skrev:
"Nå har jeg virkelig slått på stortromma. Ikke før jeg har rukket å legge "Idlewild"-DVDen i samlinga kjøpte jeg "ATL" med T.I. og Big Boi i dag."

Knallfilm det, gled deg.

Eller ikke. De fleste rappere burde holde seg til musikk.
Noob_Saibot
Noob_Saibot
26.07.08 20:21
DMX er i hvert fall rimelig bra på settet. Uten at han er med i hverken "Idlewild" eller "ATL".

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg