Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Tilfeldige Tanker pt. fordi det trengs

[ Trådet ] NYTT TEMA
KillerKåre
KillerKåreInnlegg: 2956
04.01.07 16:06
Okei, jeg blir bare oppgitt av å komme inn her å se alle de ubrukelige trådene som bare ligger å slenger rundt til ingen nytte.

Så derfor oppretter jeg denne tråden.

Her er det lov til å skrive så mye piss du vil AKA tilfeldige tanker.
I stedenfor å lage et topic som dette:
-----------------
"50 Cent"
...er dritkul az!dype tekster azz! GGGGGGG-UUUNIIIITTTT!!!! lol:P
-------------
Skriv det heller her!
Fortell hva du har gjort i dag, noe lattis som har skjedd, hva du tenker på i skrivende stund..hva enn det måtte være. La oss få dette stedet_litt_mer seriøst.

Dessuten, alle vet jo at Tilfeldige Tanker er et must på ethvert forum så jeg håper dette blir en hit også her:)

Jeg kan starte med å fortelle at nå er jeg endelig ferdig på jobb for i dag! Ikveld skal jeg i bursdag og gæffle taco, jeg gleder meg!

Så dere løs people!
KillerKåre
KillerKåreInnlegg: 2956
04.01.07 16:07
Hævette..skriveleif i overskriften
Bizzle
BizzleInnlegg: 302
05.01.07 12:44
Mulig jeg er helt på bærtur,men er det ikke sånne ting som er poppis å prate om på backstage?
malaikaen
malaikaenInnlegg: 17125
05.01.07 14:59
Du er heeeelt på bærtur!

Jeg vil gjerne dele en hemmelighet med alle her inne, når jeg først er her.
Jeg liker Akon(, så lenge han ikke lager smurfestemme!) Sist jeg sa dette til noen ble jeg gjort til latter. KAN DU SKJØNNE!
-Massimo
-MassimoInnlegg: 289
05.01.07 15:02
Har også en hemmelighet. Jeg har faktisk begynt å like Lloyd Banks:-O Utrolig, men sant.
malaikaen
05.01.07 16:13
Ser ut som den lille fjompen av en fan har fått det som han vil.
young_gunna
young_gunnaInnlegg: 214
05.01.07 17:40
hvorfor kan du ikke holde deg til h-h.no der det tydligvis er et 'must'

er jo ikke noe bedre enn 50 cent topicsa =/
hvar
hvarInnlegg: 3934
06.01.07 16:21
Akon vokser paa meg. Men han b0r spille kortene sine riktig i minst ett aar til f0r Lonely-opplegget gaar i glemmeboken. Det innebaerer f.eks ingen flere samarbeid med en falmende Slim Shady.
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 4642
06.01.07 16:22
Syns det var en god tanke Killa, men tror ikke det kommer til å funke her inne. Flertallet her inne vil diskutere, eller rett og slett skrive, om favoritt artistene sine og den slags. Hvis vi skulle hatt en "Tilfeldige Tanker" tråd her, så ville den vært den eneste mange her hadde posta i.

Men det greine om å skrive om hva du har gjort i dag hører hjemme på Backstage, men alt som har med hip hop og dette forumet å gjøre kunne vi ha hatt her...
Cunninlynguits
CunninlynguitsInnlegg: 244
08.01.07 02:12
Jeg kan ikke fordra Akon! Bare sånn at dere veit det =D

"I'm here to bring terror to the bling-era"
Andrej_
Andrej_Innlegg: 28
08.01.07 10:45
hahaha
GhettoGutt
GhettoGuttInnlegg: 388
08.01.07 15:36
Slike søpletopics hører hjemme på søpleforum som hip-hop.no.
Swingpjatt
04.03.07 19:30
Rock har på seg Helly Hansen jakke på "Nocturnal" coveret, morro.
Dufsen
DufsenInnlegg: 10333
04.03.07 21:34
Den mest spilte rap-sangen (på pcen, hører aller mest på mp3-spilleren) er Nice & Smooth med "Sometimes I Rhyme Slow"

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
ackryte
ackryteInnlegg: 2198
04.03.07 22:51
Helly Hansen er også å spotte i videone til Xzibit - "Paparazzi" og remixen til Luniz - "I Got Five On It". Og Q-Tip nevner også merket på Mobb Deeps "Drink Away the Pain".
Swingpjatt
04.03.07 23:14
Xzibit har på seg samma jakka på coveret til "At the Speed of life" også.
LoveJones
LoveJonesInnlegg: 3864
04.03.07 23:22
Bruker han samme jakka to ganger? That's ghetto.
Tooth
ToothInnlegg: 1171
05.03.07 13:35

...Helly Hansen var jo stort på mid-90 tallet- Rokka det sjøl...det var så hiphop du fikk det...

Tooth aka skurk
Swingpjatt
08.03.07 23:22
2die4
2die4Innlegg: 4080
08.03.07 23:30
Rokka du både Helly Hansen boots og lue? Jeg rokka begge deler.
LoveJones
09.03.07 00:02
"Hadde aldri trodd at jeg skulle se disse to henge sammen."

Haha, nei, det der var litt spesielt... Hva faen gjør P Kwiddely i et sånt rom? Det ser ut som en kjeller hvor en eller annen tenåring bor i. Jeg trodde Diddy hadde regler for sånt.
Swingpjatt
11.03.07 22:42
LoveJones skrev:
Haha, nei, det der var litt spesielt... Hva faen gjør P Kwiddely i et sånt rom? Det ser ut som en kjeller hvor en eller annen tenåring bor i. Jeg trodde Diddy hadde regler for sånt.

Fra El-P sin blog

"THE NEW RAWKUS RECORDS. SAME ASSHOLES THEY ALWAYS WERE.

so the other day me and my band took a picture with puffy. he had been in our rehearsal spot in brooklyn the entire week and we thought it would be something we would regret if we had missed the chance to get a flic with dude. this is for many reasons. there are the obvious points of irony (el-p and puffy in the same room together!?!?!?! but how? why?), as well as the fact that he is simply one of the most famous people in the world. so we went in to the hall and asked him if he would take a picture with us. he was on a conference call but told us as soon as he was done he would come in to our room and take a flic. yeah right, we thought. so 15 minutes pass and we had all but forgotten about it. we were in the middle of rehearsing TPC when the door swings open and puff walks in. i had a full band there so we just kept going with the song. diddy chilled in the corner dancing (i shit you not) and waving his hands in the air. when we finished he came over and we took a flic. he shook everyones hand, smiled, was gratious, asked for a cd then bounced. a true gentelman (at least to us). we couldnt wait to get home and put the picture up on our respective myspace pages. i have met a lot of people but there was something so hilarious and wonderful about this picture. maybe it was that we were all genuinely having a great time. the smiles you see are not sarcastic or smarmy, they are real smiles from a group of guys having a blast. and of course... el-p and puffy????? so up on myspace it went. out to all our friends it went. a proud and hilarious, unexpected moment of very differet musical worlds converging. one of the those rare funny/fun/cool moments that come out of no where and is completely unexpected but great.

in steps WWW.RAWKUS.COM.

these twisted, corrupted shit eaters who stole money from everyone they worked with, fired their staff a few days before christmas, signed amazing artists and never put their records out, blocked artists they had under contract from signing to other labels even after they had driven their label in to the ground and werent even functioning, sycophanttically attempted to attach themselves to anyone in the mainstream they possibly could, etc. etc. etc...

well here they are again. the "new" rawkus. launching again for any sad sap of an artist who wants to wake up one day and realize they are getting screwed, for any staff member who wants an honest pay only to eventually realize they are disposable. the "new" rawkus. the ones who are literally dispersing questionairs in europe to fans asking what type of music they should be releasing. the "new" rawkus. so these motherfuckers take the picture that was taken with my camera and post it up on their site with a news piece entitled something to the effect of: "company flows el-p and puffy?" that's it. as though the picture is some sort of statement about me. as though the picture is proof of me "selling out". then they have one of their staff members go around to various message boards like OKAYPLAYER and the post about it in any and every post about my new album. oh yeah? you like the el-p record? check out this picture of him and puffy! oh word? you think el is a dope producer? check out this picture of him and puffy!

the "new" rawkus, eh? great start, fellas. jump start your new era with a half assed smear campaign against the guy that literally delivered you the first album that jumpstarted your entire label. a guy you stole dough from, dissrepected, etc.

this is the kind of spirit that coarses through the clotted, stinking lifeblood of that label, and this is why i believe in my heart of hearts that the label is as corrupted and doomed as it ever was. there is no picture of me that exists that can wipe away the guilt of the way these guys operated and clearly continue to operate. there is no moment or image that can take away the fact that while you were whoring yourselves and destroying everyone that worked with you and believed in you i was doing what i thought was right, and still do.

how insulting. how pathetic. how mean spirited and how completely useless and missguided. get off my dick.

i would sooner spend an eternity hanging with puffy than involve myself with the douche bags behind rawkus, be it the old one or the "new" one. as far as im concerned you can keep that picture up there forever. please do. that one moment was more entertaining and fun and genuine than the enitre sum of our business relationship."
Swingpjatt
17.03.07 18:40
Intervju med RZA. Snakker om Roland-MV 8800. Nevner også noe om at han kanskje skal ha en beat på Detox.
http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=848&skip=true&page=video&file=mv_8800_rza_interview.flv
LoveJones
19.03.07 17:40
What's the deal with Timbaland?

Når jeg ser han på skjermen, så får jeg assosiasjoner til en litt malplassert, godslig pappabjørn. Han er kroneksemplet på en produsent som gjør lurest i å holde seg bak miksebordet. Selv om han ikke er like irriterende som Jazze Pha, så har han ingenting å gjøre i en musikkvideo, ikke kan han verken rappe eller synge heller. Selv Magoo er bedre, hvor ble det av ham, egentlig?

Vil også legge til at jeg ikke en gang produksjonene hans imponerer meg noe særlig, og Justin Timberlake gjør meg fortsatt kvalm uansett hvor mye pop-kred han får av folk om dagen.
ackryte
19.03.07 20:58
What's the deal with LoveJones, sutrer mer enn Andy Rooney.

Magoo er skal være med på en sang på Timbo-albumet. Hva er så ille med Timberlake da? Er ikke noe jeg sitter å hører på sånn til daglig, men er jeg ute på byen er jeg mer enn happy hvis jeg hører noen Timbaland-rytmer.

Synes du han kan være med i videoer hvis han blir kvitt Frankfurter-pølsene i nakken?

20.03.07 01:17
Jeg har prøvd å se etter pølsene når jeg har spotta (dobbeltbetydning) han på skjermen, men har ikke lagt merke til dem.

Ok, på byen kan Timbo-duoen fungere, men det er det.
Swingpjatt
21.03.07 18:40
Ser fram til albumet med denne nye supergruppa.

http://img405.imageshack.us/img405/7438/ninjarappershc4.jpg
Swingpjatt
24.03.07 16:21
Kane driter seg ut og mister mikrofonen
http://www.youtube.com/watch?v=FJAr3snB38A

....
mrmasun
mrmasunInnlegg: 3714
24.03.07 16:27
Swingpjatt skrev:
Ser fram til albumet med denne nye supergruppa.

Hvor er den fjerde aka. Chamillionaire?
Swingpjatt
24.03.07 17:35
De fleste Nas Mixtapene som er der ute:
http://changetolink.com/dPatA

Alt er dessverre lastet opp på rapidshare, så det blir mye venting hvis du skal laste ned alle.
Swingpjatt
28.03.07 20:02
Syk, syk line up. Synd at det aldri vil være noe i nærheten så bra her til lands.
http://i3.tinypic.com/3ztm42w.gif
LoveJones
06.04.07 17:12
ackryte
06.04.07 17:38
http://i13.tinypic.com/2m5c5dg.jpg

Jeg har paint skillz for daze.
06.04.07 17:54
ackryte skrev:
*link*
Jeg har paint skillz for daze.

---
HAHAHA fy faen den var jævlig nice :D

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
LoveJones
06.04.07 18:21
Thumbs up.
Swingpjatt
06.04.07 18:30
Den nye Royce mixtapen er SERIØS!!! Halvveis gjennom nå og alle spora er konge hittil.
Yawn
YawnInnlegg: 350
06.04.07 19:28
Swingpjatt skrev:
Kane driter seg ut og mister mikrofonen

Det der er planlagt, det er en del av showet. Morsomt uansett..
26.04.07 22:19
Fra intervju med Raekwon på thaFormula.com

"thaFormula.com - Lastly, is “Cuban Linx II” gonna be just you, RZA and Dre?

Raekwon - No not at all. Its multi-talented producers. Put it like this, I got J Dilla on it man. I got Dilla on it man. J Dilla is a powerful dude that’s like a RZA, like a Dre. Its like these are dudes that we sat down and studied and said “yo, we want a piece of that,” that slight touch of that. I mean its holy water and its gonna be crazy. You know what’s so crazy too? There is a beat out there flying around that I got the whole Clan on. It's a J Dilla beat, but I guess J Dilla, he must have been shopping the beat before I snatched it. The beat is out there though. I m seeing people playing and listening to it and I’m laughing because they don’t even know that I put the whole Clan on that beat and the shit sounds crazy. So it’s like right now it’s about who can fit that shoe and that shit is called “House of Flying Daggers.” But that's just a piece of what we got. All I want people to know is that I will not give you this “Cuban Linx II” album until I feel everything is right with me and my business, me introducing it to you all the way it needs to be introduced. I’m not giving it out like that, so whenever it comes, that’s when you will get it."

Lurer på hvilken beat det er....
GANgZTA_M
GANgZTA_MInnlegg: 781
27.04.07 17:56
Jeg liker å se på baken til jentene som valser/ruller forbi
Swingpjatt
02.05.07 22:10
Ser fram til Saigon albumet igjen, er noen heftig beats her.
http://www.youtube.com/watch?v=2AQDG-Il39E&eurl
Tooth
03.05.07 10:46

...hva skjer med DJ Soulshock - dude is wack!
Swingpjatt
08.05.07 19:25
Murs in the Studio with Snoop Dogg and Terrace Martin
http://youtube.com/watch?v=u5qeY_b0NeY

Hmmmm, høres ut som en fet sang.
LoveJones
10.05.07 20:15
http://kingsize.no/kingsize/index.php?action=read&id=5518&sc=2

Noen som har kjøpt seg noe vintage i det siste? Ellers er jeg glad for at pensko er ut, dro på meg det klumpete paret mitt til konfirmasjon i helga og er glad for at det kun skjer et par ganger i året. Ukomfy!
mrmasun
15.05.07 03:08
LoveJones skrev:
What's the deal with Timbaland?

Man lærer mye rart av å bare surfe randomly rundt på nettet. Som her for en tid tilbake da jeg var inne på en oversikt over Timbos produksjoner oppover igjennom tidene. Plutselig ser jeg at han har produsert - en video og låt som har ikke har fanget oppmerksomheten min, og tekst som ikke tiltaler meg - Lloyd Banks - I'm So Fly.

Jeg hadde aldri virkelig hørt låta før, bare lagt merke bunter av Benjamins som ble kastet rundt, Lamborghinis, osv. Og selvfølgelig den litt små-harry tittelen..

Hørte låta, jaggu, ganske god jobb av Timbo der også.
mrmasun
15.05.07 03:58
Nei, jeg mente ikke at han hadde produsert både video og låt. Timbo skal få holde seg til det han er nesten best i verden i.
mrmasun
16.05.07 01:44
Jeg kan være den første (og eneste?) til å innrømme det, "/... Comes Around" delen av Justin T.-låta er noe flott.
ackryte
16.05.07 12:41
Alle her liker vel Timberlake-plata?
LoveJones
16.05.07 13:48
NEI, har jeg sagt!!! Da synes jeg Nelly Fuertado er mye bedre, av Timbalands protésjer... Det funker. Jeg får trøbbel med fordøyelsen hver gang jeg ser eller hører Justin Timberlake. Skulle gjerne sett at det ikke var sånn, men jeg kan ikke gjøre noe med det.
ackryte
16.05.07 19:58
Jeg tror du bør høre på Futuresex/Lovesounds igjen, mens du spiser litt fiber. Er ganske mange fine låter der, og ypperlig festmusikk. Er kanskje enig i at Furtado-skiva er bedre, den har jo favorittene "Do It", "Say It Right" og "All Good Things".
mrmasun
17.05.07 03:00
Enig med deg spællrekti. De siste par dagene har Comes Around Interlude snurret på tung rotering. Og Chop Me Up ft. Three 6 Mafia er en aldri så liten genistrek, selv om man rir på sørstatsbølgen som pokker.
ackryte
17.05.07 11:42
Timbaland er jo fra sørstatene da...
Swingpjatt
19.05.07 00:04
Vant t-skjorte på nrs i dag. Woho!
Swingpjatt
19.05.07 14:31
that's not, that's not, that's not cool
http://videos.onsmash.com/v/D8FMBTRPCPLXk8lU

Hahaha
LoveJones
19.05.07 18:26
Hehe, morsomt det der, ja... Ikke spesielt slagkraftig, da.

Synes Beanie Sigel er en framifrå rapper, men kan ikke si jeg synes han fremsto på sitt mest intelligente her.

Horisonten [3218] 18.01.04 01:52
"Er ikke dette Hip-Hop/Mote forumet da?

Jeg tror det er neppe noen andre forum hvor mote blir diskutert så ofte som her."
malaikaen
19.05.07 21:01
Jeg lurer på om Keyshia Cole har kommet ut med et album, jeg. Liker stemmen hennes..
llTHELADll
llTHELADllInnlegg: 7781
19.05.07 21:40
word azz :P...lol....brb
ackryte
22.05.07 16:31
Rå t-skjorte: http://www.ihmdj.com/collection/mens/product_shots/cb4_02.jpg

Regner med at noen tar referansen. Kul hyllest.
LoveJones
22.05.07 18:00
Word. Har faktisk på meg min J. Dilla-skjorte nå. Men det er ikke denne.

Fashion Jones. No homo.
malaikaen
22.05.07 21:53
Forbidden Fruit er jo faktisk ingen dum sang.. Til tross for at det er El Axel som står bak. (grøss og gru)

Devin har en perfekt nattasang-stemme.
LoveJones
23.05.07 13:14
Blir litt skeptisk til Beanie Sigel om dagen... Først motedissingen av Kanye og Pharrell, og nå dette, sakset fra stress.no:

"På en av låtene på det nye albumet lar han Philly-duoen Dre & Vidal sample den dvaske popsangeren James Blunts låt "No Bravery".

Beans forteller Scratch at han også har laget det han beskriver som en slags rockelåt, som foreløpig har den rocka tittelen "Rock Out With Your Cock Out", produsert av de hvite Philly-gutta Harry & Alex. (Den 33 år gamle rapperen sier til bladet at han prøvde å få duoen til å komme opp med et nytt produsentnavn.) Den ambisiøse planen til Beanie er å få med Eminem og Kid Rock på låten..."

Dette høres jo helt forferdelig ut. Alt sammen, egentlig. Den siste skiva hans var jo gull, men mistenksom til dette. Og hva mener han med at produsentduoen burde få nytt navn - låttittelen er jo minst like ille.
Swingpjatt
30.05.07 17:52
LoveJones skrev:
Blir litt skeptisk til Beanie Sigel om dagen...

http://www.youtube.com/watch?v=-gcpR8yZdn8

....
mrmasun
31.05.07 00:47
Dæven Mack. Fyr deg en og ro deg ned! Eller vent...
LoveJones
31.05.07 13:12
Hehe ;-)

Men var temmelig gay, det der... Ventet i anspenthet på når han skulle kysse Peedi Crack (som forresten bør komme med album snart)
mrmasun
31.05.07 13:18
Jobber ikke Peedi Peedi med The Roots nå? Snakker om hamskifte for bestekompisene Free og Peedi. G-Unit kontra The Roots.
ackryte
31.05.07 13:23
Peedi er vel på def jam nå. Han kom med noen artige uttalelser her for litt siden:

In a recent interview, State Property member Peedi Crack took shots at Yung Joc, Jibbs and New York mixtape standout, Papoose.

During the Q&A, the Philly bred rapper also addressed Jim Jones' rapping ability and business saavy while also applauding the South's dominance of the industry.

"They are working it and they doing it independently. Them ni**as don't wait on the label to do nothing. Them ni**as been through it all. Do you know how hard it's been for down South to get into the game? That's why I ain't mad at them. They deserve this time, they deserve the shine, let them air it out."

"I always liked Trick Daddy and ni**as like that. I like South ni**as. I ain't gon' say down South is corny, just the mainstream ni**as," he continued, "the ones that try to make them radio joints. Like f**king Yung Joc, he's wack as sh*t! Jibbs, that ni**a wack. Jibbs is horrible"

One of Peedi's associates would interrupt his rant saying Jibbs "is only sixteen" but the Philly rapper would still cling to his opinion.

"So what? He's wack!" stressed Peedi. "He could be nine, that ni**a wack. You know who else is corny for the record? Papoose is horrible, I don't give a f**k what anybody talk about. Papoose is trash."

"Pap, you garbage," Peedi added, pointing to the camera. "Ain't no disrespect to you dog but it's business. Shout out to Kay Slay, I know he's your old head. I f**k with Kay Slay. They be beefing this ni**a like he's that ni**a. That ni**a is horrible, my son rap better than you."

"My son's five years old , he'll murk you" he continued. "I don't know why Jadakiss did a song with that ni**a , Kiss you trippin'"

Surprisingly, Peedi who dissed Jim Jones and Julez Santana late last year, supported the Dipset Capo's business skills despite criticizing his lyrical ability.

"Jim can't rap but he's one helluva business man," said Peedi. "Jim used to rap better back in the day. I heard some old s**t back when Jim was with Cam'ron and Cam was fat as s**t. Jim was murking that s**t . Now he don't be murking that s**t, he be making some whatever s**t. He making that cake so I ain't mad at him. Helluva business man, straight up".

According to Peedi, his debut album will be dropping this summer via Rocafella/Def Jam.
Swingpjatt
31.05.07 20:20
Veit ikke helt hva jeg syns om Peedi egenlig. Liker noen vers jeg har hørt av han, men frykter at et helt album kan bli litt mye med den stilen hans. For vel bare vente å se...
LoveJones
01.06.07 15:22
Må vel innrømme at jeg har tenkt det samme - er usikker på om han er en albumartist og om han fungerer på et helt soloalbum...

Men han er absolutt en favoritt, så jeg venter i spenning.
Swingpjatt
10.06.07 16:16
Tips til alle andre nedlastingshorer der ute:

http://www.youtube.com/watch?v=sRv953XZX6Y
ackryte
12.06.07 17:39
Glem making it rain. Make it burn:
http://www.youtube.com/watch?v=ybXc-2iEOTw
Swingpjatt
13.06.07 21:09
LoveJones
13.06.07 21:15
Fine greier... El-Platen har fått for lite spilletid her i gården.

Over til noe helt annet - hva synes om coveret til Common-albumet? Er det meningen at det skal se ut som han har vestens styggeste parykk?

http://www.complex.com/blogs/?p=4420
Swingpjatt
13.06.07 21:26
Det covert var litt for http://img233.imageshack.us/img233/6781/gayfy3.jpg for min smak. "Parykken" og det smilet er ikke en god look.
ackryte
13.06.07 21:52
Return of the jedi.
Swingpjatt
13.06.07 21:54
Noen nye intervjuer med Saigon

http://www.hiphopdx.com/index/features/id.790/title.saigon-by-any-means-necessary-pt-1

http://www.hiphopdx.com/index/features/id.791/title.saigon-by-any-means-necessary-pt-2

http://www.hiphopgame.com/index2.php3?page=saigon0607

Kjedelig at han er i en så dårlig situasjon med Atlantic. Håper virkelig "The greatest story never told" blir gitt ut, i år...
LoveJones
14.06.07 15:18
Hahaha, "it's finally here, the cd - oh yeah, it's got a dvd too". Minner meg om episoden i Curb Your Enthusiasm der Krazy-Eyez Killa viser Larry David huset sitt og skryter av de mest selvfølgelige ting. Glimrende parodi på alle rapperne som skryter av greiene sine, både på MTV Cribs og ellers... Fant faktisk et klipp av akkurat den episoden på youtube, heia internetten:

http://www.youtube.com/watch?v=dKMKGdKAXus
GANgZTA_M
GANgZTA_MInnlegg: 781
14.06.07 15:40
haha, made out of som eh..floor shit
Swingpjatt
16.06.07 01:59
Noen kule Wu-Tang demos. Synd det er så crapy lydkvalitet.

Your on
http://www.zshare.net/audio/226278877515e2/

I gets down for my crown
http://www.zshare.net/audio/22627405080c2d/
Swingpjatt
27.06.07 12:36
Sean Price og Black Milk in the studio
http://revision3.com/xlr8rtv/milk

For de som ikke har fått det med seg, så kan jeg informere om at Black Milk, Sean Price og Guilty Simpson jobber sammen på et album. Og ordet er at Black Milk og Pharoahe Monch også skal lage skive sammen.
Tooth
27.06.07 15:06
Swingpjatt skrev:
Sean Price og Black Milk in the studio
http://revision3.com/xlr8rtv/milk

For de som ikke har fått det med seg, så kan jeg informere om at Black Milk, Sean Price og Guilty Simpson jobber sammen på et album. Og ordet er at Black Milk og Pharoahe Monch også skal lage skive sammen.

...hmmm - noe å holde øya opp for...
Swingpjatt
28.06.07 14:10
Tooth skrev:
...hmmm - noe å holde øya opp for...

Absolutt.

Litt info om Termanologys album (fra Statik Selektah sin blog)

"Wednesday night i hit Headquarterz with Termanology and him and Premo made a classic. Yes, i said it... Classic. look for "So Amazing" dropping as soon as next week and believe me, it will be heavy on the radio, internet, and on the mixtapes... I've been A&Ring Term's album and its gonna be timeless. So far we got production from Premo, Alchemist, Pete Rock, Large Professor, Buckwild, Nottz, Showbiz, and there will be a few other legends on there. Bun B has also been showing a lot of interest lately, so hell probably be on it too on a Premo beat!!"

Kjenner jeg blir varm om hip-hophjerte mitt når jeg leser slike producer line-ups.
mrmasun
28.06.07 15:01
Herregud, Termanology.

Kjenner det snart er på tide å dra opp Term-tråden jeg starta for en good stund siden.

Men classic, Watch How It Go Down var/er jo Primo-produsert, ikke langt fra classic det heller.

Sier som jeg alltid har sagt, bare å passe opp for denne karen.
ackryte
28.06.07 20:26
Dang, det var en ålreit liste med produsenter. Ser ut som de prøver å ta en illmatic med produsenter jo.
Yawn
YawnInnlegg: 350
28.06.07 23:58
http://i14.tinypic.com/4zm2o3a.gif
29.06.07 00:34
ackryte skrev:
Dang, det var en ålreit liste med produsenter. Ser ut som de prøver å ta en illmatic med produsenter jo.
-----
Ga ikke så mye mening?;P

Men ser ut til å bli bra shit, må sjekkes ut.

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
mrmasun
29.06.07 00:36
Nas - Illmatic? Hvor produsent-line-upen ikke var helt ulik.
Dufsen
29.06.07 00:38
Ok, hørtes ut som om du mente "En Illmatic, men med produsenter istedetfor gjester"

Og Illmatic hadde jo ikke veldig mange kjente gjester akkurat.

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
Swingpjatt
29.06.07 12:23
Outkast's Andre 3000 To Release Solo Soundtrack To Cartoon Network Show

Not sure if all of you have been glued to your sets watching Andre Benjamin's new Class of 3000 series on Cartoon Network, but regardless, a soundtrack for the show is soon to be released. Coming July 3rd on LaFace, the soundtrack will feature 14 all new solo tracks from Andre, however each song is taken from, and based upon, the cartoon series. So, don't expect to chalk this up as a new solo album from Outkast's Andre, but instead more of a concept record. Er, the tracklist kind of speaks for itself....

01 Class of 3000 Theme
02 Life Without Music
03 Throwdown
04 Oh Peanut
05 We Want Your Soul
06 Banana Zoo
07 A Richer Shade of Blue
08 Fight the Blob
09 UFO Ninja
10 Kim Kam Jam
11 Luna Love
12 The Crayon Song
13 My Mentor
14 Cool Kitty

Regardless, Dre has always known how to make wierd shit sound funky, so this might actually work - word to "Spottieottiedopalicious". - Pizzo

- fra hiphopsite.

Hmmmm...
Dufsen
01.07.07 03:13
http://www.youtube.com/watch?v=NQoB4rHn9_w

Sjekk, mad skills.

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
mrmasun
08.07.07 05:31
mrmasun
08.07.07 05:32
"Devine" ft. J Hood
http://www.zshare.net/audio/2607835ee11b02/
"Kiss Your Ass Goodbye" ft. Fabolous, Beanie Sigel & T.I.
http://www.zshare.net/audio/2607873ab4d511/

Så en fra The Lox
"Recognize"
http://www.zshare.net/audio/2607958fa87ac5/

Jnormann skrev:
Du må jo være helt loco i hodet ditt, du som virkelig gidder å henge deg opp i slike små detaljer.
Swingpjatt
12.07.07 15:09
http://www.youtube.com/watch?v=XzbHry41fgo

haha, kult konsept, og sangen var ikke så ille heller.
mrmasun
12.07.07 18:47
Nevnte det i "New hawt ish", men noen her som har hørt om Hip Hop Kemp? En noe oppsiktsverdig line-up.

http://www.hiphopkemp.de/content/blogsection/2/36/

Jnormann skrev:
Du må jo være helt loco i hodet ditt, du som virkelig gidder å henge deg opp i slike små detaljer.
Swingpjatt
13.07.07 16:41
http://kingsize.no/kingsize/index.php?action=read&id=5883&sc=2

Hørte på disse på jobb i dag, veldig koselig saker.
Zizou_10
Zizou_10Innlegg: 1931
18.07.07 12:22
Disturbing Tha Peace vs G-Unit

http://www.youtube.com/watch?v=3gpTUl864dk&watch_response

DTP stikker av med seieren i en basketkamp, hvorpå Buck spekulerer i kampfiksing :-)
Swingpjatt
18.07.07 15:25
Fy faen så dårlig den nye Murs sangen er. greit at han skal prøve å sikte til litt andre folk nå som han er på en major, men dette var i meste laget.

Så fram til noe nytt fra Murs.....
Swingpjatt
19.07.07 21:59
Prince Ali & Incise - I Miss 1994

01. Prince Ali & Incise - Incistroduction
02. Prince Ali & Incise - Grew Up ft. Louieville Sluggah
03. Prince Ali & Incise - Respect ft. Thieven Stealburg (Prod. Moo)
04. Prince Ali & Incise - Movements ft. Kev Brown
05. Prince Ali & Incise - Rap Author ft. Craig G (Remix)
06. Prince Ali & Incise - Rap Author ft. Craig G
07. Prince Ali & Incise - Incisimission
08. Prince Ali & Incise - On Our Way
09. Prince Ali & Incise - Jazzy Incision
10. Prince Ali & Incise - Bloaw
11. Prince Ali & Incise - Drift ft. Theiven & Blue
12. Prince Ali & Incise - Dear Slave (Prod. Akademics)
13. Prince Ali & Incise - Outro

http://www.mumbleshiphop.com/recordpool/recordpoolartists.php?rid=7

Absolutt verdt nedlastingen.
Swingpjatt
26.07.07 15:35
Kanye West- "Can't Tell Me Nothing" (Alternate Video)
http://www.kanyewest.com/?content=video_cant_tell_alt
mrmasun
28.07.07 15:41
http://www.myspace.com/perarnez

Skjeeera!

Lasse Stefanz feat. Snoop Dogg on fiyaaah !
Swingpjatt
29.07.07 03:29
Den beste Wu-Tang sangen noensinne? Ja, jeg tror det.

http://youtube.com/watch?v=kHXLDSPXJCs
Swingpjatt
15.08.07 19:13
"Currently in the making is a documentary about the life of Lamont "Big L" Coleman, carrying the title 'The Big L Story – Street Struck'. We had the opportunity to catch up with Jewlz the director, one of the persons working on the DVD at the moment.

As far as we know now, the DVD will contain interviews with several people known in the music industry, though no names have been announced to us yet except for one (please proceed). On top of that we will finally see previously unseen footage of Big L talking, rhyming and on stage performing.

The most anticipated footage right now is unseen footage of 2 of hip-hop's most notorious and super lyrical rappers to have ever blessed the microphone, Big L and deceased rapper Christopher "Big Punisher" Rios, rhyming together, something the world has never seen before! On top of that they have recorded an interview with Big Punisher's widow, Liza Rios, who talks about her husband as well as Big L.

As of now we know she talked about Big Punisher's plans to take Big L on tour with him. Big Pun eventually forgot to pick up Big L, and right around that time he was shot and killed as we all know, leaving Punisher with an unbearable feeling of guilt.

People involved in the making of this project are Jewlz the director together with 2056 Media, Lamont's oldest brother, Donald "Big Don" Phinanzee and Pooch, a close friend of Lamont's. There Is no specific date for the release of the dvd yet, although it is supposed to be released sometime in 2008"

http://biglonline.com/main/news.php

Kan bli bra.
Swingpjatt
30.08.07 22:30
Viste ikke at det var video til denne sangen.

Lupe fiasco - failure
http://www.youtube.com/watch?v=L4fPzD6F9eI
mrmasun
06.09.07 23:44
moddom
moddomInnlegg: 4108
07.09.07 00:23
Helvetes fet, den BET-cipheren med Lupe, Papoose og Styles P. Kommer over den en gang i blant, og trives like godt hver gang.

http://www.youtube.com/watch?v=8gsKSFzMtiE

Joda, den er sikkert postet før.
mrmasun
07.09.07 08:14
Knut Lystad (KLM) og Marianne Mørk - "Hipp Hopp"
http://www.zshare.net/audio/3518400f5454a3/

En virkelig uoppdaget perle i norsk hiphop-historie. Dette må da være fra en sketsj? Altså det må finnes bilder av Lystad og Mørk i full hiphop-utfolding?
Swingpjatt
08.09.07 23:17
Swingpjatt
08.09.07 23:31
mrmasun
10.09.07 08:38
SELLOUT!

Tror jeg likte denne gjennomførte saken litt bedre enn Reebok-reklamen med Allen Iverson og Jadakiss.

http://www.youtube.com/watch?v=ZCt-BrTl9J8
ackryte
10.09.07 20:37
Morsom reklamespot Viasat4 viser for sitt politiprogram med bilder fra politijakter o.l. Mens voice over-mannen snakker om hva hverdagshelter går gjennom spilles "Sound of da Police" i bakgrunnen. Har de ikke fått med seg at han sier "whoop whoop, that's the sound of the beast"?
Swingpjatt
10.09.07 21:13
Fra Ski sin myspace blogg.

"quote:August 16, 2007 - Thursday

some info my upcoming album, "half man, half amazing"

ok, since some of yall have been asking, here's the official word... im almost finished with my new album. i think yall are gonna like this one... its half instrumental and half compilation, with a couple of surprises in the mix... we're calling it "half man, half amazing," and im releasing it on my own label, redefinition records in late october. (and before you ask, i dont have any songs with jay on my album)

i did songs with royce the 5'9, ras kass, skyzoo, riz, termanology, buff1, of course camp lo, j-live/breeze and more... we're also gonna have a special appearance from another one of your favorite producers... more info on that to follow.

also- i just added a few new songs to the player - this new 50 cent freestyle over one of my old beats- the pacewon "i delcare war" beat to be specific. i also added an unreleased song i did with 50 back in his columbia days that never made it out the gate...

lemme know what yall think!

ski beatz"

Kan bli koselig dette. Spiller fotsatt "Ticket for 2" ukentlig.
mrmasun
13.09.07 09:30
Virker spennende.

Glad for at Term er i det gode NY-selskap.
mrmasun
13.09.07 09:31
Ploger gjennom Chaundon - Ambitions As A Writer mixtape nå.

9th Wonder MÅ få seg nye skarptrommer!
mrmasun
13.09.07 18:52
Haha, så lærte man seg no nytt i dag også.

DJ Muggs kommer til Trondheim, og man måtte google/wikipedia litt.

Mannen heter Lawrence Muggerud. Hadde ingen anelse om at mannen var en brøkdel norsk.
Swingpjatt
16.09.07 01:58
Haha, for et herlig sampel.

Young Roscoe - Ghetto Anthem
http://www.zshare.net/audio/3671453df5fc04/
Dufsen
18.09.07 21:27
damn, planla å gjøre en lignende beat selv, men den der var jo straight hot:P

mrmasun
19.09.07 00:03
Ca. hvor gammel er den låta? Synns å huske at jeg hørte den for latterlig mange år sia..
Swingpjatt
19.09.07 00:21
Den er leftover fra "Young Roscoe Philaphornia" som kom ut i 2003.
Swingpjatt
19.09.07 16:51
Snacks til alle beatmakerene her inne:

The 23 John Henry Bonham Drum Outtakes
http://www.saladrecords.com/bonhamfiles.htm

Dave Grohl's raw drum tracks for Queens of the Stone Age
http://fuelfriends.blogspot.com/200...for-queens.html

Chop that shit up!
mrmasun
21.09.07 13:44
Hva man ikke lærer når man farer randomly rundt på nettet.

Broren til Mark "Marky Mark" Wahlberg, Donnie Wahlberg, han som var med i New Kids On The Bloc, var faktisk Lt. Lipton i den nå geni-erklærte mini-serien Band of Brothers.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4f/Donnie_wahlberg_clipton.jpg
Swingpjatt
25.09.07 23:15
holdKjeft
holdKjeftInnlegg: 2907
25.09.07 23:24
ok..hva skjer i mitt "hip hop"-liv? Jeg har lastet ned Mobb Deep - Infamous Archives. Det er en dobbeltplate med mange obskure låter.

Spesielt kule låter er:
Everyday Gun Play,
First Day of Spring,
Untitled,
In The Long Run,
Backwards,

ellers venter jeg på 8 Diagrams
MobbDeep_7
MobbDeep_7Innlegg: 776
25.09.07 23:48
ja det er en bra plat av mobb deep.
Swingpjatt
26.09.07 00:02
Det er en del kule sanger på den plata, men er noen som ikke er så kule også, liker mest disc 1. Synd at det er så dårlig kvalitet på mange av de kule sangene også.

Siden vi snakker om Mobb Deep og "obskure" låter. Oppdaget akkurat denne, hadde ikke hørt den før. Dope shit.

Xzibit ft. Mobb Deep - Eyes may shine (remix)
http://www.zshare.net/audio/3848232f7a53ec/

Trist å tenke på hvor mye disse tre har tapt seg...
Swingpjatt
26.09.07 22:11
"Producer Hi-Tek, renowned for his work with underground and mainstream artists alike, is preparing to release his third solo LP, Hi-Teknology, Vol. 3: The Chip, this November through Babygrande Records. According to Billboard.com, Tek is looking to reach the 106th & Park and TRL crowds with the new project, while simultaneously staying true to his underground base. Speaking about the sound on the new album, the Cincinnati native described the production style as “poppy” and “upbeat and a little corny but still hot.” The Chip will feature guest appearances from Talib Kweli, Gorilla Zoe, Snoop Dogg, singer Estelle and MC Riz. Tek also revealed that he and Kweli are planning a follow up to their 2002 collaborative album Reflection Eternal: Train of Thought."

Hmmm. Tar alt dette med en klype salt, men tror at et nytt Reflection album kan bli bra.
mrmasun
06.10.07 09:05
Alltid kos med sånne prosjekter.

Folk trenger å sjekke ut nye J-Live EP'en Reveal The Secret.

01 04:56 The Incredible (Jazzy Jeff)
02 04:42 Once Upon A Mic (Oddisee)
03 04:21 Practice (Magnificent Mix) (Jazzy Jeff)
04 03:43 Feel Like Spittin' (Mr. Walt)
05 04:32 Red Light Green Light (DJ Spinna)
06 04:25 Practice (Spaghetti Bender Mix) (Marco Polo, Co-prod. J-Live)
mrmasun
06.10.07 10:22
Acura on chrome, passing me dome
Next minute shit I'm finished, she'll be flaggin it home
But I always keep a straggler that's known
To bone & run through a lap faster than Marion Jones

- JR Writer

k9zf9z
Swingpjatt
16.10.07 21:08
"Nas and AZ was supposed to be on 'Bring It On,' they kept not showing up," Dash recalled. "That's when we wanted to put out the Firm. They didn't show up. We was meeting and they was saying, 'Yeah,' but they wasn't showing up. We would be waiting and we would be getting offended. So we brought Sauce [Money] and [Big] Jaz on the song."
http://www.mtv.com/news/articles/1571980/20071015/jay_z.jhtml

Tenk å fet den sangen hadde vært. Jay, Nas, AZ og Premo. Damn....
Dufsen
17.10.07 15:36
Hvorfor er japanske utgivelser alltid stappfulle av bonus-greier? Urettferdig

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
ackryte
17.10.07 17:58
Japanske utgivelser inneholder bonusting som et insentiv for at japanere skal kjøpe de japanske utgivelsene i stedet for billige importvarer.
Dufsen
17.10.07 18:02
hmm, smart, men fortsatt urettferdig.

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
Swingpjatt
22.11.07 09:32
"The homie Busta Rhymes called me the other day following up on an idea I gave him months and months ago. So long ago that I actually forgot about it. He called me with four very specific words: “Check your inbox, son!” When I opened it, I found song after song of unreleased craziness from Busta and the late, legendary J Dilla. So after a week of figuring out our strategy, it’s done. Mick Boogie + Busta + Dilla = Dillagence. The album of the year…and it’s not even an album!

Available exclusively HERE on Tuesday November 27, 2007.

Those who email me at mickboogie@mickboogie.com with DILLAGENCE in the title will get it the night before. So holla at me!"

http://www.mickboogie.com/news/?p=23

hot damn
JustBlaze
JustBlazeInnlegg: 84
22.11.07 17:53
andre som blir sinte fordi ekle birdman snakker i mange av sangene til wayne?

jeg blir.
mrmasun
22.11.07 22:21
Jeg blir litt kvalm av at han nærmer seg 40, og går for samme stemmebruk som Weezy.

How High på TVNorge 01:10 i kveld forresten..
Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 35297
23.11.07 01:27
mrmasun skrev:

Takk for tipset. Grei underholdning mens man fortsetter å vente på en kur for insomnia.
JustBlaze
JustBlazeInnlegg: 84
23.11.07 10:41
Noob_Saibot skrev:
mrmasun skrev:

Takk for tipset. Grei underholdning mens man fortsetter å vente på en kur for insomnia.

weed.
mrmasun
24.11.07 20:13
Swingpjatt
24.11.07 20:18
^
Beste norske rapsang som er laget. Armbevegelsene hans er også off da hook.
mrmasun
24.11.07 20:28
Enig, armbevegelsene er jo et kapittel for seg selv. Kuleste er vel at det er samme klippet brukt tre ganger.
Swingpjatt
24.11.07 20:49
Jepp. De innså vel at de ikke kunne få til kulere og hippere moves enn det klippet, så da brukte de det like godt tre ganger.
Swingpjatt
07.12.07 00:39
Swingpjatt
07.01.08 15:54
Noob_Saibot
08.01.08 17:02
Hvorfor hater folk på "Drunk And Hot Girls" fra "Graduation"?? Etter de to store singlene er jo det pinadø den lekreste låta på hele albumet!
Noob_Saibot
08.01.08 17:09
Og hvorfor er "Hip Hop Is Dead" sensurert på Nas' plate med samme navn, når plata har Parental Advisory-merket på coveret?
mrmasun
17.01.08 01:15
Rock of Heltah Skeltah Arrested For Alleged Attempted Murder

Today, representatives close to Duck Down Records revealed to HipHopDX that yesterday, Rock also known as Da Rockness Monsta was arrested yesterday for allegedly being involved in an attempted murder. Details at this time are sketchy regarding the situation.

As one half of Heltah Skeltah, the baritone-voiced Rock also has been involved on several Boot Camp Clik albums. After signing with Interscope Records through DJ Lethal's Lethal Dose Records short-lived imprint, resulting in a shelved Planet Rock solo, the emcee returned to Duck Down, where he's appeared alongside partner Sean Price over the last two releases, as well as Boot Camp Clik albums.

Later this year, the first Heltah Skeltah album in 10 years since 1998's Magnum Force was planned to be released. HipHopDX will keep you updated.

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.6235/title.rock-of-heltah-skeltah-arrested-for-alleged-attempted-murder

Også dette som skulle bli et godt år for Duck Down! Begynte jo rimelig bra..
Swingpjatt
17.01.08 11:48
^
Kjipe nyheter, så veldig fram til det nye Heltah Skeltah albumet. For krysse fingrene, og håpe på at det ordner seg for Rock.
mrmasun
17.01.08 12:44
Jepp, og sologreiene til Rock. Mye som settes på spill her..

Så til some other stuff.. Denne hadde jeg ikke sett før.
DJ Premier, Pete Rock og 9th Wonder intervjues om hverandre på Hot97. Koselige greier.
http://www.youtube.com/watch?v=iaeprTp532Q
ackryte
17.01.08 13:02
Ordner seg? Hvis han virkelig har prøvd å drepe noen fortjener han jo å sitte inne ganske lenge.
ackryte
17.01.08 13:05
Det klippet har jeg sett før. Måtte le når de spør Pete og Primo hvilken egenskap 9th har som de skulle ønske de hadde. De var nok bare høflige når de valgte å svare på det.
Swingpjatt
17.01.08 13:21
ackryte skrev:
Ordner seg? Hvis han virkelig har prøvd å drepe noen fortjener han jo å sitte inne ganske lenge.

"was arrested yesterday for [allegedly] being involved in an attempted murder. [Details at this time are sketchy regarding the situation]."

Pluss at jeg ikke har sett disse nyhetene noe annet sted. Jeg skrev ingenting om at han ikke fortjener å sitte i fengsel hvis han var skyldig, men det kan ingen av oss avgjøre til denne tid, derfor lar jeg tvilen komme ham til gode.
Tooth
17.01.08 15:45

...ahh - døve nyheter. Venta på den skiva jeg og -satser på at de har recorda nok låter iallefall....
mrmasun
22.01.08 13:26
Si meg, hvem tror dere ønsket at dette skulle skje, B or T?

Bertine Zetlitz - "For Fun" ft. Vinnie (Tommy Tee Remix)
http://www.zshare.net/audio/67693837deded2/

Finner mye rart på gamle pcer. Tenker Texas - "Say What You Want" ft. Method Man, bare at Vinnie er langt fra Mef. Tommy og RZA? Hmmm..
mrmasun
22.01.08 14:26
http://youtube.com/watch?v=1lzdmWihSHk
Texas - "Say What You Want" ft. Method Man (Live)
ackryte
22.01.08 17:20
Nå var første gang jeg har hørt Edvard Grieg på en rap-plate. På prompeskiten til Kwest tha Madd Lad, "A Day In The Life Of My Asspipe". "Morgensteming" (det er vel det den heter?) og prompelyder om hverandre.
LoveJones
22.01.08 17:42
Promping og menn som kler seg ut som damer går aldri av moten.
Swingpjatt
29.01.08 20:05
God grunn til å slutte å sægge med buksa
http://www.youtube.com/watch?v=IF4FWvwiJhc
mrmasun
07.02.08 18:36
Haha..

Så til noen gode nyheter:

http://allhiphop.com/stories/news/archive/2008/02/07/19252581.aspx

M.O.P. forlater G-Unit. Er vel bare til det beste. Håper de finner nytt hjem så fort så mulig, så vi får nytt album fra gutta.
Swingpjatt
07.02.08 20:22
Får håpe premo gir de noen bangers.
Swingpjatt
12.02.08 23:27
"I just finished up Al Green's album, I produced his album. Also finishing up the new Roots album, once Common does his verse on Wednesday the album we'll be all done."
http://laist.com/2008/02/10/laist_interview_106.php

Yes!
LoveJones
13.02.08 12:41
Blir spennende... The Roots er lik kvalitet.
ackryte
13.02.08 19:51
Kan bli veldig spennende det Al Green albumet. Det har jo tatt lang tid fordi ?est & Al måtte vente på at de fantastiske Dap Kings skulle bli ferdige med å turnere rundt med frøken Winehouse.
Swingpjatt
13.02.08 21:08
Ser også fram til det Green/Quest-albumet,. Den sangen som dukket opp for noen uker siden med de to, var jo veldig hyggelig. Men jeg ser mer fram til det nye Roots albumet.
mrmasun
21.02.08 01:13
Gode tider dette.

Ifølge Common selv kommer hans neste album, "The Believer", i november.

Og Q-Tip og Common (http://img295.imageshack.us/img295/8672/qtipcommonui2.jpg) jobber enda mot "The Standard".

"I feel a lot more free with my music now that I’m doing films and stuff, because I don’t put as much pressure on the music. It ain’t my only source of income and way to make a living.”
- Sier en engasjert og inspirert Rashid til MTV.

http://www.mtv.com/news/articles/1581844/20080219/common.jhtml?

Common er i farta om dagen. Bør han la Kanye gjøre like stor jobb på "The Believer" som på de to forrige, eller kanskje gå videre?
mrmasun
23.02.08 15:18
The Three Stooges skal relanseres i 2008:

http://img165.imageshack.us/img165/5632/1234567mh0.jpg
LoveJones
25.02.08 02:16
Haha... Latterlig lei gjeng!

Når det gjelder Tip og Com, så gjerne Kanye-produksjoner for meg... Blir sikkert litt mer action over det når Q-Tip er med uansett, for dem som synes Common begynner å bli litt kjedelig.
Swingpjatt
25.02.08 03:45
Hvis Common fortstetter med den kjærlighetsstilen han hadde på de fleste sangene på ”Finding Neverland”, så tror jeg "The Believer" blir meget uinteressant for min del. Men hvis vi får høre en mer sulten Common (som på "The Game") og med mer interessante temaer så blir det jo helt sikkert bra. Har for så vidt ikke noe imot mere Kanye produksjon, men det hadde vært kult å hørt Com over noen andre sine beats også.

"The Standard" kan jo også bli bra, men det begynner ve lå bli lenge siden vi har hørt Q-Tip på et helt album. Det kan jo både være negativt og posetivt. Kanskje han er full av ideer og kjører fult ut, eller kanskje han strever med å lage nok vers/sanger og ender opp med noen half-ass vers/sanger. Jeg tror nok ikke jeg blir gira om det albumet før jeg hører en sang derfra som treffer.
Xebeche
XebecheInnlegg: 104
25.02.08 05:53
Søkte litt rundt etter Eminem-intervjuer på Youtube, og etter å ha sett en del av dem slo det meg at han kommuniserer ganske mye saktere og nølende nå enn da han først slo gjennom. Vet ikke om det skyldes dop/depresjon/stresset som kjendisstatusen medfører eller hva, men håper vi får se han like kjapp i replikken igjen som i dette radiointervjuet (uten bilde) som er gjort rett før/samtidig som han slo gjennom med Slim Shady LP:

Del 1 - http://www.youtube.com/watch?v=K9q0L2eTYgM

Del 2 - http://www.youtube.com/watch?v=_v7mLe0ACp0

Del 3 - http://www.youtube.com/watch?v=8yflLRHfNkI

Han får en del tøffe, nesten litt fiendtlige/frekke spørsmål, intervjueren betviler at han er "ekte" osv, men Em består testen uten problemer og svarer kjapt og intelligent.

Så ser jeg intervju (med bilde) med Em, 50 cent samt noen andre fra crewet deres, fra 2006, angående Re-Up albumet. For de som måtte gidde å se på, så hører man at kommunikasjonsferdighetene ikke er som før, replikkene kommer mye saktere enn i radiointervjuet. Poster lenkene til dem (2006 intervjuet) i neste innlegg pga max 3 lenker.
Xebeche
26.02.08 23:56
Etter å ha sjekket ut D12's album Devils Night og D12 World, må jeg si det er to album jeg har fått mer og mer sansen for. Synes de er sterkt undervurdert som det "wacke crewet til Eminem" som bare får gi ut plate pga Em. Skal kjøpe det neste albumet dems, med eller uten Em, men håper han produserer en del av låtene.
Xebeche
29.02.08 01:21
Dave Chapelle (fra Killing Them Softly)

http://www.youtube.com/watch?v=fLrz4garaT4

Søk litt på Youtube, showet kan sees i sin helhet fordelt på 8-9 klipp.
Xebeche
29.02.08 06:39
Aries Spears imiterer LL Cool J, Snoop, DMX og Jay Z....

http://www.youtube.com/watch?v=5-e1oBnmEd8
mrmasun
07.03.08 10:37
Aries Spears er flink, men han trenger å komme opp med ett par nye stemmer, gjort de samme i 8 år nå.

Kom egentlig inn hit bare for dette:
http://img209.imageshack.us/img209/9298/bunpreemocs8.jpg

Kult bilde, sammenlagt alder på minst 100 - men er det det der som kalles vinyl-fingre?
mrmasun
07.03.08 21:17
Enda et bilde i dag, Lil' Wayne i kondomreklame:
http://img292.imageshack.us/img292/9732/waynestrappedadis0.jpg

Kommentar overflødig.....
maIaikaen
maIaikaenInnlegg: 2087
07.03.08 21:31
Haha, lurer på om han kaster et par gratis prøver fra scenen den 14.
Noob_Saibot
11.04.08 16:01
I kveldens "Miami Ink" på Discovery får vi se Lloyd Banks skaffe seg en tatovering i anledning albumet "Rotten Apple". Ikke bare er "Miami Ink" et herlig program i seg selv, nå blir det altså toppet med et besøk av Lloyd Banks. Sendetiden er 23:00 - 00:00 i kveld.

Don't miss it!
LaDuden
LaDudenInnlegg: 2171
12.04.08 10:04
Vill heller se på Red & Meth for å si det sånn :P

Noob_Saibot
12.04.08 17:21
Hvor?
Tooth
12.04.08 22:01

...ikveld på SentrumScene for 500 flis...xpencive but most likely funny.

..
Swingpjatt
18.04.08 17:48
?uestlove (+mange andre) in the Studio w/ Al Green
http://www.youtube.com/watch?v=_TyvtHJVJBI

Albumet ska komme 27/5

Andre ting å se fram til

DJ Muggs + Planet Asia
http://youtube.com/watch?v=0FR-2iKMKzc

Alchemist + Oh No
http://youtube.com/watch?v=-EI6fMv9fp8
ackryte
20.04.08 21:37
Hva slags folk er det som blir ansatt for å skrive for stress og kingsize? Det ser ut som det er skrevet av 15-åringer. Se den idiotiske bruken av "boost" på forsiden av stress for eksempel. Og noen vet tydeligvis ikke hva rødstrømper er:
http://stress.no/magazine.aspx?Nid=12932&cat=9
LoveJones
21.04.08 10:20
Er enig i at Kingsize kanskje ikke holder høyest standard, men Stress synes jeg er helt okei. De tar ikke seg selv og språket sitt så høytidelig, i motsetning til altfor mange som er interessert i eller driver med hip-hop. "Bildeboost" var muligens litt teit, men det er liksom ikke så alvorlig ment. Samme gjelder også bruken av ordet "rødstrømper", litt overraska over at du ikke tok den helt.

Hvis man har lest på stress.no en stund, så vet man at de er litt frigjort i forhold til språket, lager nye ord og uttrykk, direkte oversettelser fra amerikansk hip-hop, osv... Synes egentlig bare det er artig.
Tooth
21.04.08 11:00

..co-signer det meste av det der LoveJones. Stress kan tolereres(tiltross for at de har et stort fokus på klær og drit fremfor musikk...jada jeg vet de driver "BUTTIK")
Kingsize derimot er langt ute i mørket. Språket er flat og døllt, temaene i hovedsak rein skjær grisemøkk.

.
ackryte
21.04.08 16:58
Hva er det jeg misforstår med rødstrømper her da? Det betyr vel fortsatt feminister eller kvinnesaksforkjempere. Kan kanskje være menn, men det er som regel kvinner man snakker om.

"Gatas Parlament kommenterer EP-en Counter Strike

De gamle er eldst. Medlemmene i feministiske aktivitetsgrupper viser hvor skapet skal stå."

LoveJones
21.04.08 17:19
Du misforstår ingenting, du bare forstår ikke humoren. Sier ikke at dette er stand-up-materiale, men de kaller Gatas "rødstrømper" fordi de er revolusjonære, politisk engasjerte, osv... Det skal værra litt morro.
ackryte
21.04.08 19:25
Jeg tror de som skrev tror rødstrømpe = kommunist. Raddis hadde vært å foretrekke. Moro med en r.

Faen så kjip jeg var i dag.
LoveJones
21.04.08 21:58
Ikke noe problem. Er egentlig litt av en kjiping sjøl, hadde bare en heldig dag i dag.
Swingpjatt
03.05.08 18:47
J_Dilla-Pay_Jay_(Unreleased_MCA_Album)-2008

01. J. Dilla - Diamonds (Prod. Nottz)
02. J. Dilla - We F'ed Up (Feat. Frank-N-Dank) (Prod. Kanye West)
03. J. Dilla - Fuck The Police (Prod. J Dilla)
04. J. Dilla - Remember (Feat. Bilal) (Prod. Pete Rock)
05. J. Dilla - Fight Club (Feat. Nottz & Boogieman) (Prod. Waajeed)
06. J. Dilla - Creepin' On You (Producer unknown)
07. J. Dilla - Trucks (Producer unknown)
08. J. Dilla - No One Knows (Prod. Supa Dave West)
09. J. Dilla - Drive Me Wild (Prod. ?uestlove & Kareem Riggins)
10. J. Dilla - Unknown Track (Prod. Bink Dawg)
11. J. Dilla - Remember Remix (Feat. Bilal) (Producer unknown)

YES! Laster ned nå!
LoveJones
04.05.08 00:54
Ay caramba og fet konfekt. Gleder meg til å høre det der, hørte den Kanye-låta på hiphopgame.com tidligere i dag, der het den riktignok "Pay Jay".
Swingpjatt
05.05.08 23:13
Sønnen til Brother Ali > alle battle rapperne på hip-hop.no

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1586807&vid=230638
Noob_Saibot
07.07.08 20:02
Jeg gikk til anskaffelse av boka "Hip Hop Amerika" av Nelson George i dag.

Noen som har lest den?
-makaveli-
-makaveli-Innlegg: 2221
07.07.08 21:02
Noob_Saibot skrev:
Jeg gikk til anskaffelse av boka "Hip Hop Amerika" av Nelson George i dag.

Noen som har lest den?

Ja. Det er en god bok, men ti år gammel. Derfor mangler den jo en smule materiale.
Noob_Saibot
22.07.08 20:08
Hip hop-program på selveste National Geographic Channel i kveld.

"Tirsdag 22. juli
Kl. 00:30

Fra virkeligheten: City of God

Dokumentarserie. Musiker Mos Def reiser til Brasil og møter rap-artisten MV Bill. De diskuterer effekten hip hop-musikk har på ungdom og opptrer sammen i Rio".

Dette programmer går nok for sent for meg nå som jeg har blitt morgenfugl, men er det noen andre her som skal få det med seg?
LoveJones
23.07.08 03:33
Æsj, dumt jeg så det der litt for sent. Kanskje det går i reprise en gang?
Swingpjatt
23.07.08 11:54
"Madlib’s WLIB AM: King of the Wigflip coming 9/30 on BBE’s Beat Generation series

Stones Throw July 22, 2008

Madlib's long-anticipated addition to BBE's Beat Generation series will be released on Rapster/BBE this September 30th. Fitting comfortably into a series whose previous contributors include the late J Dilla, DJ Jazzy Jeff, and Pete Rock, Madlib will deliver one of his most straight forward neck snapping hip-hop albums to date.

WLIB AM: King of the Wigflip CD/2LP

1. The New Resident - Beat Konducta
2. Blow The Horns On 'Em - Guilty Simpson
3. The Plan Pt. 1 - Georgia Anne Muldrow
4. Tension - Beat Konducta
5. Gamble On Ya Boy - Defari
6. The Ox (805) - MED feat. Poke
7. All Virtue - Beat Konducta
8. Blinfold Test #10 (He Don't Play) - J.Rocc
9. The Thang-Thang - Price Po
10. Heat - Madlib
11. Smoke Break - Beat Konducta
12. The Plan (Reprise) - Beat Konducta
13. Life - Karriem Riggins
14. Parklight - Beat Konducta
15. Yo Yo Affair Pt. 1 & 2 - Frezna
16. I Want It Back - The Professionals (Oh No & Madlib)
17. Disco Dance - Beat Konducta
18. What It Do - Liberation
19. Take That Money - Roc ‘C’ feat. Oh No
20. Drinks Up! - Frank N Dank
21. The Way That I Live - Stacy Epps
22. Ratrace - Murs
23. Go! - Guilty Simpson
24. Stop - Beat Konducta"

YES!
LoveJones
23.07.08 12:18
Har trua.
Swingpjatt
23.07.08 15:46
Mer Madlib Madness:

Madvillain - Madvillainy 2: The Madlib Remix
"Some might say its sacrilege to revisit a classic album like Madvillainy. You know, like George Lucas messing around with Star Wars and digitally inserting Jabba The Hut rapping with Han Solo. But Madlib’s never been one to respect convention - and he made this one for headphone listening while on a ten-hour plane ride to Tokyo. But this reworking (we hate to say remix) was so good that, after we sat with it for a while, we decided that we had to make it available.

Yeah, we’re waiting for the new Madvillain too. Every once in a while we hear from DOOM, and he tells us he’s getting closer. Madlib still sends him beat CDs. DOOM always remembers our birthdays. But, we don’t have the sequel, and we know every nuance of Madvillainy. So we’ve been bumping this album while we’re patiently waiting. And it’s been good. Like visiting with a friend who you haven’t seen in years and remembering why you were friends to begin with."
https://www.stonesthrow.com/store/album/madvillain/madvillainy-2-the-madlib-remix

Smakebit.
http://www.stonesthrow.com/jukebox/madvillain-boulder-holder.mp3

+ Madvillain-box
https://www.stonesthrow.com/news/madvillain-box
Noob_Saibot
23.07.08 18:57
LoveJones skrev:
Æsj, dumt jeg så det der litt for sent. Kanskje det går i reprise en gang?

Finner ikke noe.. Men sier ifra om jeg ser det poppe opp igjen.
KariHimmeleng
KariHimmelengInnlegg: 29
25.07.08 10:50
To tanker slo meg i dag.

1. Fy søren så ræva "Under overflaten som Marit Larsen" er.

"jeg vikke vite det, men jeg vil vite det, så både si det og ikke si det HEEEEEEEEY"

2. Jeg lurer på om ryktene om MF Doom egentlig er sanne, eller om det bare er masse klikka fans som er misfornøyde med konserten(e). Dette skal jeg komme til buns i da jeg kjeder meg på jobben, sett det ene klippet og det var jo PLAYBACK delux
Noob_Saibot
25.07.08 22:11
Etter å ha hørt gjennom "Idlewild" av OutKast for noen dager siden kjøpte jeg filmen med samme navn i går. Skal bli spennende å se om Dré og Big Boi har skills også på filmsettet.
Dufsen
26.07.08 02:42
Si ifra om den er bra da? Har lenge hatt planer om å se den selv, men har liksom ikke fått gjort noe mer med det.

Noob_Saibot
26.07.08 03:00
Den er sjef, men jeg kommer nok ikke til å se den med det første.
Dufsen
26.07.08 03:02
Skjønner, skjønner.

Noe nytt i hiphopverdenen i det siste? Har falt av siden det er sommer og alt
Swingpjatt
26.07.08 03:23
KariHimmeleng skrev:
2. Jeg lurer på om ryktene om MF Doom egentlig er sanne, eller om det bare er masse klikka fans som er misfornøyde med konserten(e). Dette skal jeg komme til buns i da jeg kjeder meg på jobben, sett det ene klippet og det var jo PLAYBACK delux

Jeg er ganske sikker på at det har blitt konstatert at Doom faktisk har sendt ut en "imposter" som har latet som at han var Doom på enkelte konserter. Han har også gjort det på noen photoshoots og intervjuer til magasiner/internettsider (tror jeg).
Noob_Saibot
26.07.08 13:24
Dufsen skrev:
Noe nytt i hiphopverdenen i det siste? Har falt av siden det er sommer og alt

Tja, det nye albumet til Nas? Jeg har aldri vært den som er først til å sjekke det siste.
Noob_Saibot
26.07.08 19:24
Nå har jeg virkelig slått på stortromma. Ikke før jeg har rukket å legge "Idlewild"-DVDen i samlinga kjøpte jeg "ATL" med T.I. og Big Boi i dag.
ackryte
26.07.08 19:54
Noob_Saibot skrev:
"Nå har jeg virkelig slått på stortromma. Ikke før jeg har rukket å legge "Idlewild"-DVDen i samlinga kjøpte jeg "ATL" med T.I. og Big Boi i dag."

Knallfilm det, gled deg.

Eller ikke. De fleste rappere burde holde seg til musikk.
Noob_Saibot
26.07.08 20:21
DMX er i hvert fall rimelig bra på settet. Uten at han er med i hverken "Idlewild" eller "ATL".
Dufsen
27.07.08 02:25
Er det ute? "The album previously known as Nigger", hva ble den ferdige tittelen?
Noob_Saibot
27.07.08 02:52
Det er ute, ja, og det fikk ingen tittel.
Dufsen
27.07.08 03:07
Ingen? Hmm, såpass.
Swingpjatt
19.08.08 13:12
To nye album å se fram til. Scarface skal vist droppe albumet "Emeritus" 30 september. Det andre albumet er Jake One sitt "White Van Music" som skal komme 7 Oktober, hvor tracklisten ser veldig spennende ut.

Jake One - White Van Music
01. I’m Coming f. Black Milk & Nottz
02. Gangsta Boy f. MOP
03. The Truth f. Freeway & Brother Ali
04. Turn it Down
05. God Like f. D Black
06. Bless the Child f. Little Brother
07. Oh Really f. POS & Slug
08. Hi
09. Trap Door f. MF Doom
10. Dead Wrong f. Young Buck
11. Kissin the Curb f. Bishop & Busta
12. How We Ride f. Freeway
13. White Van f. Alchemist, Evidence & Prodigy
14. Big Homie Style f. J Pinder, GMK & Spaceman
15. Scared f. Blueprint
16. Great Sound
17. Get Er Done f. MF Doom
18. Feeling My Shit f. Casual
19. Soil Raps f. Keak da Sneak
20. Glow f. Elzhi & Royce da 5′9
21. RIP
22. Home f. Vitamin D, C Note, Maneak B and Ish
Swingpjatt
30.08.08 19:19
Swingpjatt skrev:
03. The Truth f. Freeway & Brother Ali

Denne var i hvert fall r-å. 30 september ser VELDIG lovende ut nå:

Heltah Skeltah - D.I.R.T.
Madlib - WLIB AM: King of the Wigflip on BBE
Termanology - Politics As Usual
Jake One - White Van Music
Scarface - Emeritus
Blue Sky, Black Death & Jean Grae - The Evil Jeanius

good times
Noob_Saibot
01.09.08 02:59
Kan noen fortelle meg hvem dette er?:

http://bildr.no/view/247859
DinkinFlicka
DinkinFlickaInnlegg: 614
01.09.08 03:03
To negre?
Tooth
01.09.08 15:17
Noob_Saibot skrev:
Kan noen fortelle meg hvem dette er?:

http://bildr.no/view/247859

...Jim Jones og Julez Santana.

.
Noob_Saibot
01.09.08 22:48
Syntes det var noe Dipset over han til høyre, ja. Takker.
Noob_Saibot
02.09.08 04:09
Jeg må få ut en tilfeldig tanke:

Fytti helvete så bra "D'Evils" av Jay-Z er. For et par uker siden hørte jeg gjennom "Reasonable Doubt" for aller første gang, og siden har jeg overspilt "D'Evils". Winampen min kollapser snart. Herregud så effektivt Prodigy- og spesielt Snoop-samplet er.
Tooth
02.09.08 08:52

...go`låt det ja...men jeg tror at "Can I Live?" er blitt min favoritt fra den skiva med åra...

.
Swingpjatt
06.09.08 11:16
Devin the Dude and Asher Roth in the studio with producers Sean C and LV
http://videos.onsmash.com/v/K1FBKv7MDxswN2Ym

Høres fet ut.

For de som sover, og ikke har fått det med seg:
http://nahright.com/news/wp-content/uploads/2008/09/devin-lg1.jpg
Tooth
06.09.08 15:49

..høres helt klart bra ut - The Dude passer fett på den typen beats.. (helt mongo med de "forklarende" avbruddene..."nå ser du at han hører på låta lizzzzom"..hahaha)

...
Tooth
06.09.08 16:16

..fukk-a-link
Noob_Saibot
07.09.08 07:33
Folkens, finn fram "Southernplayalisticadillacmuzik"-albumet deres og svar meg på følgende:

På det ene bildet i albumheftet har Big Boi og Dré en person ved sin side. Hvem er det?
FredPerry
FredPerryInnlegg: 24725
09.09.08 15:44
Mitt første bidrag i denne tråden blir å nevne at jeg har fått veldig sansen for Exit 13 albumet til LL Cool J.

http://www.youtube.com/watch?v=63mrrgghBLc
Noob_Saibot
09.09.08 17:45
Swingpjatt skrev:
Ny Doom-musikk, endelig....

Jeg har kun Danger Doom-albumet å bedømme ut fra, men drister meg likevel til å spørre: Finnes det en mer underholdende MC å høre på? Herregud så mye crazy ass shit han sier. Gleder meg som en knøttliten unge til å sjekke ut MF Doom-albumene.
Swingpjatt
09.09.08 18:12
Hehe, det er få som spytter mer "crazy ass shit" enn han.(Kool Keith er kanskje en av de?...) Vet ikke om du har fått det med deg eller ikke, men Doom går under mange navn, og du burde absolutt sjekke ut Viktor Vaughn-, King Geedorah-(shit, det er lenge siden jeg har hørt på dette albumet, tror jeg setter det på nå) og MadVillain-albumene, i tillegg til de to "MF Doom"-albumene han har. Og kanskje seinere de to albumene til gruppa han var medlem av på 90-tallet, KMD. Du har mye å se fram til.

(PS: Styr unna "Venomous Villain", det er ikke så bra.)
Noob_Saibot
09.09.08 18:29
Leste at han har et persongalleri som grensen mot det schizofrene, ja. Noterer meg det du skriver.
gooodBye
gooodByeInnlegg: 1689
10.09.08 16:34
Det irriterer meg noe jævlig å ikke finne ut av.. Hvilken sang spilles på Hard Liquor (Interlude) av The Game?
Dufsen
10.09.08 19:14
Tro det eller ei, men den heter Hard Liquor, og er av The Game.
LaRitournelle
LaRitournelleInnlegg: 727
10.09.08 22:34
heia persia!

http://www.myspace.com/persianyc
Persia fra White Rapper Show har noen fine sanger. Den første "Get It Right" er ok, og den siste "Without You" er mer enn ok den er bra. Det er de to eneste som ikke kan lastes ned.

Så ikke finalen men om JB hadde vunnet så hadde jeg kastet opp (http://www.myspace.com/persianyc her har han til og med lagt inn at han er en entity oook, og se på bilde!)
LaRitournelle
10.09.08 22:36
Denne ekle linken skulle egentlig være i parantese: http://www.last.fm/music/John+Brown
ackryte
10.09.08 22:38
Halleluja holla back
LaRitournelle
10.09.08 22:54
KING OF DA BURBS BABY
Swingpjatt
10.09.08 23:01
http://i26.tinypic.com/2l4y2a.jpg

Årets hotteste mixtape. Fo sho.
LaRitournelle
10.09.08 23:18
Se på det ansiktet der, man kan se at han rett og slett ikke vet hva han gjør eller hva 1+2 er. jb: "la oss gjenopplive ghetton" brand nubian "hvofor det?" jb: "koko"

http://www.youtube.com/watch?v=uV93gu_lDPc&feature=related
Persia - So That Bitch
mArbledud
mArbledudInnlegg: 283
11.09.08 19:38
hehe, John Brown ja, ville at han skulle vinne over shamrock i The white rapper show, men de likte vist sørstatsmusikk best blant countryfanatistene.

-

Lurer på om jeg kommer til å like LL Cool J's nye album, han sa han skulle "bring it back" til gamle dagene, han hadde til og med Chuck D med på en sang, Restecpa!
gooodBye
15.09.08 21:18
Dufsen skrev:
Tro det eller ei, men den heter Hard Liquor, og er av The Game.

Haha.. Stemmer visst det! Thanks
gooodBye
16.09.08 01:32
På siste albumet til Immortal Technique står det oppført tre bonussanger, Apocalypse (Remix), Watchout (Remix) og Rebel Arms. De to siste har jeg funnet henholdsvis på slutten av Hollywood Driveby og Crimes Of The Heart. Men hvor faen er Apocalypse!? Er det jeg som er døv eller? På sangen skal jo AKIR og Pharoahe Monch være også. Jeg har hørt albumet noen ganger og har aldri hørt dem. Har de gjort en tabbe her eller er det bare jeg som ikke har fått med meg sangen?
LoveJones
16.09.08 13:03
Fitty Fent er imponert over skyte-skillsa til Bobby De Niro. Lol:

http://www.imdb.com/news/ns0000002/#ni0567088

Kjipt at den nye Pacino/De Niro-filmen har fått så lunken kritikk, virker ikke som man kan skylde på 50 heller.
Swingpjatt
19.09.08 23:25
John Brown - "Sarah Palin (I Wanna Lay Pipe)"
http://www.youtube.com/watch?v=vj8Xw5kCbIo

hahahahaha
Swingpjatt
22.09.08 20:18
Common intervju
http://vimeo.com/1784234

Snakker om litt av hvert (nye albumet, filmroller osv)
Swingpjatt
26.09.08 22:20
Dette har vært en crazy uke for oss nedlastningshorer. Jeg føler meg skitten.
Noob_Saibot
26.09.08 22:21
Hva har du nasket til deg?
Swingpjatt
26.09.08 22:37
Noob_Saibot skrev:
Hva har du nasket til deg?

Heltah_Skeltah-D.I.R.T
Termanology-Politics_As_Usual
Blu_And_Mainframe_Are-Johnson_And_Jonson
Crooked I Presents The Block Obama
Dela-Changes_Of_Atmosphere
Dr._Dooom_(aka_Kool_Keith)-Dr._Dooom_2
Hell_Razah-Ultra_Sounds_Of_A_Renaissance_Child
Killah_Priest_And_Chief_KamachiBeautiful_Minds
Royce_Da_59-The_Bar_Exam [No DJ]
Murs-Murs_For_President
Big Kuntry - My Turn To Eat
Z-Ro-Crack
+
Robin_Thicke-Something_Else
James_Morrison-Songs_For_You_Truth_For_Me

................og jeg har sikkert glemt noe.
Swingpjatt
26.09.08 22:43
Swingpjatt skrev:
................og jeg har sikkert glemt noe.

Madlib_The_Beat_Konducta-WLIB_AM_King_Of_The_Wigflip
Tooth
26.09.08 22:53

...noen som husker denne?..hahaha - hadde den på tape og digga den...my main man Mel!

http://video.google.com/videoplay?docid=4145224555859622481&ei=CUvdSOCLNoauiAL8pbyaCw&q=mel+brooks+to+be+or+not+to+be&vt=lf

.
Tooth
26.09.08 22:57

...hvordan er D.I.R.T? ...har forhåpninger til de gutta..?

.
Swingpjatt
26.09.08 23:08
Tooth skrev:

...hvordan er D.I.R.T? ...har forhåpninger til de gutta..?

Det er veldig bra, eneste albumet som levde opp til forventningene mine. Det er det albumet jeg har hørt mest på av de nevnte, og det eneste jeg er sikker på at fortjener pengene mine. Det er noen av beatsa som er litt kjedelige (den eneste beaten jeg virkelig ikke liker, er produsert av en nordmann....) Men Rock og Ruck er i storform gjennom hele albumet, og det er mange fete beats her også.

Everything Is Heltah Skeltah
http://www.youtube.com/watch?v=qyY8Fnyp1EQ

Ruck N Roll
http://www.youtube.com/watch?v=Z2RtJW_XXIg
Swingpjatt
26.09.08 23:18
Eller, det er vel egentlig bare en beat jeg ikke liker på albumet, nemlig "Twinz" (produsert av Soul Theory). Tenkte på Term-albumet når jeg skrev det andre greine der....
Noob_Saibot
26.09.08 23:34
Swingpjatt skrev:
...

Vanligvis ville jeg gitt deg en smekk på fingrene, men what the hell. Siden mitt forrige innlegg har jeg hørt gjennom "ATLiens" for første gang på lenge, og nå er jeg i en fin sinnsstemning.

Du nevner Crooked I. Det slår meg at jeg har falt av lasset når det kommer til ham. Eller, jeg var vel egentlig aldri på lasset, selv om jeg var en av få som frontet ham her før. Jeg har ikke mange låter av ham, men de jeg har tyder på ekstraordinære ferdigheter. Når skal han gi ut et album slik at vi dødelige kan sjekke ham ut ytterligere?
Swingpjatt
26.09.08 23:50
Den sangen han hadde med Akon på hooket for litt siden skulle vel være en singel fra albumet hans....tror jeg. Men jeg har ikke fått med meg noe annen informasjon om et offisielt album fra den kanten.
Tooth
27.09.08 00:04

...hey - dette hørtes bra ut - skal coppes.

.
Noob_Saibot
01.10.08 18:26
Fortsatt på Crooked I-sporet, Swingpjatt: Har du hørt "Renegade '04"?
Swingpjatt
02.10.08 17:04
Nope.
Noob_Saibot
02.10.08 17:21
Jeg bare måååååå dele den...:

Crooked I - "Renegade '04": http://www.sendspace.com/file/ta3fvt

Rent rim-messig er vel dette det beste jeg har hørt av Crooked I etter "Uh Oh".

I tillegg må man jo bare digge en låt som trekker fram historiske storheter som Sokrates og Picasso.
LoveJones
08.10.08 20:49
Sticky Fingaz i filmen på TV3 i kveld - "Doing Hard Time". Har ikke sett den og virker ræva, men var det ikke en blodfan av rapperen her inne? Tenker kanskje på han andre vestkystkaren som er i fengsel, Murda Killa eller Killer Rapper eller hva han heter igjen... Står helt stille... Husker i alle fall at noen her inne digga han mistenkelig mye.

Steven Bauer fra Scarface er også med i filmen.
mArbledud
09.10.08 01:02
hehe.... er vel en del vestkystrappere i fengsel, og mange av dem ble vel merket av politiet nettop fordi de hadde killer som nick, eller kansje ikke.

så forøvrig at DMX skal spille i samme film som Vinnie Jones, ikke verst.
http://www.imdb.com/title/tt1206881/
med vampyrer selvfølgelig...
LoveJones
09.10.08 02:41
Blir nok anotha classic det, da. Like greit at DMX holder seg borte fra mikken. Håper han hisser på seg Vinnie The Poohsekatt og får seg en på nesetippen.

Men fra det ene til det andre: back in the days da det var litt mer tight her på forumet, så ble det diskutert ting litt utover hip-hop og folk var litt oppdaterte på hverandre. Kunne vært gøy å høre hva folk studerer og jobber med og slikt, da, HÆ? HÆ? Dette må jo være tråden for det. Er selvfølgelig selv interessert i dette bare fordi jeg nettopp er ferdig med en semesteroppgave og veldig stolt av det. Studerer filmvitenskap, har også en bachelor i sosiologi. Mer enn det får dere ikke vite! ASL?
Tooth
09.10.08 14:54

...gud bedre jeg hørte akkurat på nok en "låt"(liveopptak) fra" 808 and Heart..." skiva til Ye og det var g r u s o m t...wtf skjer med den synginga? Jaja - dette selger sikkert i bøtter og spann til 14 år gamle hormonklumper.

.http://www.kingsize.no/News.aspx?ArtNo=6725

.
Swingpjatt
09.10.08 21:58
22/Mann/Norge

Akkurat nå så strever jeg meg gjennom bachelorgrad i gass og energi, y-vei (har fagbrev i kjemi og prosess). Og ellers så liker jeg solnedganger og å gå tur i skogen.

Klem, Swingpjatt.
ackryte
09.10.08 22:20
Filmvitenskap på dragvoll, lolololol.

Neida, er ikke sånn som rakker ned på folka oppå der selv om jeg går siving. Egentlig kommer det fram ofte når jeg diskuterer med kompiser på linja at jeg burde gått på dragvoll, virker som jeg har interesse for andre ting en den gjennomsnittlige gløshaug-student.
Noob_Saibot
09.10.08 22:48
21, mann, Trondheim.

Går for tiden butikkurs hos KI Kompetanse i Ranheimsveien (10 minutter gåtur fra KBS). Det er mange crazy folk i klassen, så det skal bli trist å slutte der om en uke. Skal da ut i 6 uker praksis. Hvor ferden tar veien når jeg er ferdig med det aner jeg ikke.
LoveJones
09.10.08 23:22
Hah, flere Trondheims-affiliates, altså. KBS og greier, liksom! Morro :-)

Har riktignok ikke bodd her så lenge enda, men har skjønt at skillet mellom Dragvoll og Gløshaugen faktisk ikke bare er en myte. Har forståelse for hvorfor Dragvoll blir sett på som en avslappet hippie-koloni, men personlig føler jeg at jeg har havnet på helt rett sted. Gøy at to av de som frekventerer forumet oftest tar så naturvitenskapelige fag :-)

Ses på nye Supa, da, vel? Tør ikke gå på det hip-hop/reggae/junkie-relaterte stedet nede ved Strandveien der, i hvert fall.
Noob_Saibot
09.10.08 23:29
Gløshaugen? Supa..? Strandveien...? Tror du er mer bevandret i byen enn meg;) Men Dragvoll vet jeg hvor er! Stod faktisk der og ventet på bussen for et par dager siden.

Jeg flyttet til Trondheim i april. Da var jeg lei av Finnmark. Har ikke sett meg tilbake, for å si det sånn. Stortrives!

Vi får vel begynne å vanke på Montana, som jeg leste om i Kingsize. "Trondheims nye hip hop-konsept", eller noe sånt. Three 6 Mafia og Dipset har jo vært innom allerede.
ackryte
09.10.08 23:31
LoveJones skrev:
"Ses på nye Supa, da, vel? Tør ikke gå på det hip-hop/reggae/junkie-relaterte stedet nede ved Strandveien der, i hvert fall."

Supa og Blæst er stedene med best musikk fo' sho. Har ikke vært på Supa etter at de flyttet da. Er det Ramp du snakker om i Strandveien? Har aldri vært der, men tror det er ålreit. Tror det var der Sick Jacken og Muggs spilte i fjor. Labber som regel bare til Svartlamon når jeg skal handle plater på Nidaros bok og vinyl, men virker som han har stengt eller noe. Var der senest i går. Prøver meg igjen på lørdag kanskje.
ackryte
09.10.08 23:34
Vet du ikke hva Gløshaugen er etter flere måneder i byen? Det er jo der selve universitetet ligger, med hovedbygningen og hele pakka. Supa er klubben i kjelleren på BrukBar som ligger rett ved Trondheim Torg.
Noob_Saibot
09.10.08 23:35
Gløshaugen er en bydel, altså?
ackryte
09.10.08 23:38
Gløshaugen er begrenset til området som omfatter alle universitetsbygningene oppå "haugen" så vidt jeg vet.
Noob_Saibot
09.10.08 23:40
All right. Jeg lærer stadig.
LoveJones
10.10.08 00:00
Ja, imponerende å ikke vite hva Gløshaugen er etter et halvt år :-)
Ganske så stort område, gikk meg vill der opptil flere ganger når jeg var på vei hjem i starten. Nå bor jeg et helt annet sted, så slipper det problemet.

Montana har jeg ikke fått vært på enda, har ikke helt skjønt hvor det er. Men var jo på Dipset på Samfundet. Klar for å sjekke det ut. Mulig det er Ramp jeg snakker om, har hørt rykter om at andre etasje er forbeholdt lite gjestfrie stamkunder og sett narkomane sitte på trappa. Har sett at Ramp er omtalt i Dagbladet Fredag på lista der, så ville overraske meg litt, men har jo som sagt aldri vært der.
Dufsen
10.10.08 02:16
Selv er jeg ung og uskyldig, 16/m/Hamar her. Ung rapentusiast med store ambisjoner og 1 år på vgs bak seg, studiespesialisering. Driver på andreåret nå, samfunnslinja.
Jeg kjenner ingen (!) med en reell interesse i hiphop IRL, og det er litt skuffende. Kjenner masse indiekids, masse mainstreamkids og et par Lil Wayne-folk, men ingen som har hørt om Illmatic for å ta et opplagt eksempel.

Jobben min er blant de mest gangsta-aktige jobbene man finner - jeg skurer gulv. Eller, jeg er renholdsansvarlig, som inkluderer innkjøp osv, fullt hygieneansvar på jobben, men men.

Tooth
10.10.08 09:56

...har vel sikkert sagt noe om dette før, men iallefall; 33 år gammel, med 6 år på Blindern benytter jeg nå utdannelsen til sitt ytterste potensiale i baderomsbransjen..hahaha. Bor i Oslo...

.
mArbledud
10.10.08 12:29
Hørte just den Kanye sangen, og for noe makkverk.... Det verste blir vel at folk kommer til å hyle ut etter den bare fordi den er "nyskapende" og "kreativ" , get the fuck outa here.

21/m/krsand, studerer på UIA.

var i trondheim i fjor på dragvollen, forskjellen med gløshaugen og dragvollen er at damene på gløs har briller og har datahud mens dragvoll babesa går i miniskjørt.
LoveJones
10.10.08 14:42
Tooth skrev:
"...har vel sikkert sagt noe om dette før, men iallefall; 33 år gammel, med 6 år på Blindern benytter jeg nå utdannelsen til sitt ytterste potensiale i baderomsbransjen..hahaha. Bor i Oslo..."

Blitt 33 nå, ja, old timer. Var litt spent på det der :-)
LoveJones
10.10.08 14:44
mArbledud skrev:
"Hørte just den Kanye sangen, og for noe makkverk.... Det verste blir vel at folk kommer til å hyle ut etter den bare fordi den er "nyskapende" og "kreativ" , get the fuck outa here."

Haha, "noen" har nok allerede gjort akkurat det, gitt ;-)

"var i trondheim i fjor på dragvollen, forskjellen med gløshaugen og dragvollen er at damene på gløs har briller og har datahud mens dragvoll babesa går i miniskjørt."

Hahaha!
Tooth
10.10.08 15:24

...jada - "time waits for no one" som Rolling Stones så glimrende sa det - jeg og Crayz er vel blant den eldre garden her...Trondheim er en fin by by the way - har vært der flere ganger, blant annet en funny helgetur betalt av siviltjenesten en gang i 96-97...Overnatta hos noen rå pønkere på Svartlamoen og fikk den lure ideen om å droppe sovekupè hjem til Oslo og istede bruke kronene i mellomlegget på øl på en av Trondheims vannhull...fyllesoving Tronheim-Oslo natt til mandag anbefales herved ikke...hahahaha..host*--

.
Swingpjatt
10.10.08 16:00
Common_Sense-Unamerican_Caravan-1991_The_Demo-(Bootleg)-2008
1. First Days Of New School 2:09
2. Take It Easy (Demo Version) 4:13
3. 2 The Temple 5:17
4. Who Stole The Clippers 3:08
5. The Caravan Train 4:45
6. Divide & Conquer 4:26
7. A= For Effort 4:08
http://rapidshare.com/files/151017997/Common_Sense-Unamerican_Caravan_1991_The_Demo-_Bootleg_-2008-RAGEMP3.rar

"No I.D. took time to chime in about Common (Sense’s )Demo Tape, and also mention that he and Kanye West will be producing Common’s album coming in 2009. Although Universal Mind Control hasn’t even dropped yet, this adds much anticipation to Common’s future project as G.O.O.D. Music will be in full effect again. Kanye West & No I.D. were recently working on Jay-Z’s next and last Def Jam release, Blueprint 3,"

Håper alt det der er sant.
Tooth
13.10.08 15:17

...alltid trivlig å høre Common from the good ol`days...Synes vel egentlig at Common/Kanye coboen er blitt gjort til sitt fulle nå, men hyggelig hvis No I.D får med noen beats..

.-
mArbledud
14.10.08 15:21
satt just med min beste venn google og snakka litt, så fikk jeg øye på Milky fra You, me and Irene, men det var ikke han... det var Brother Ali, har alltid likt denne karen, men aldri forestilt meg at han var albino. Stemmen hans hører ut som en afroamerikaner, fett at Ali bryter stereotypene og er helt gal på miccen, restecp!
Tooth
21.10.08 09:55

...fint lite hiphop, men bra humor og mye sannhet; vet ikke hvor godt kjent dere er med Bill Hicks, men oppdaget at mye av hans klassiske materiale lå på YouTuben(selvfølgelig)...en av mine store favoritter innen humor. Hvis han skulle være ukjent for noen kan "It`s Only A Ride"-documentaren på 4 deler være en grei start..(kan poste en link seinere)

.
ackryte
21.10.08 10:43
Bill Hicks var en av de beste uten tvil. Sjekk ut Mitch Hedberg også, en annen briljant komiker som døde av dop. Mange morsomme klipp på youtube selvfølgelig, han hadde en helt unik stil å fremføre ting på som gjør at alt han sa ble morsomt.

"I used to do drugs.
I still do, but I used to too"
Tooth
21.10.08 21:21

....sjekka han; mye bra!

..her er lenka til dokumentaren om Bill Hicks 1. av 4 deler;

http://www.youtube.com/watch?v=Wwna3Q90vQc
Swingpjatt
27.10.08 20:46
Universal Mind Control Track List
01. Universal Mind Control
02. Punch Drunk Love (Feat. Kanye West)
03. Make My Day (Feat. Cee-Lo Green)
04. Sex 4 Sugar
05. Announcement (Feat. Pharrell Williams)
06. Gladiator
07. Changes
08. Inhale
09. What a World
10. Everywhere

Skeptiiiiiiiiiiiiiisk
Swingpjatt
29.10.08 17:42
Viste ikke at de hadde laget en oppfølger til "Deep Crates"....

Deep Crates 2 (2007)
http://img241.imageshack.us/img241/4717/bd002dvdblp3.jpg
http://www.megaupload.com/?d=5DA9S18D

dope ish

Bonus:

Deep Crates (2004)
http://img504.imageshack.us/img504/2990/bd001vidbkw5.jpg

http://www.megaupload.com/?d=WBZQZ8GX

for de som ikke har fått den med seg.
LoveJones
31.10.08 19:04
Mat har alltid vørt en viktig del av hip-hop-kulturen. Både som metafor og ellers. Fat Joe sier jo at hans hobby ved siden av musikken er mat.

Sitter her og spiser pasta, sammen med min egengjorte blanding av tunfisk og pesto, med hvitløk, jalapenis og chili, samt utvalgt krydder. Anbefales til alle!

Hva er din favorittmat? Har du en spesiell, kulinarisk oppdagelse som selv en kjernefamiliefar på femtitallet kan lage?
Swingpjatt
31.10.08 19:48
Jeg elsker poker.

Og hvorfor sov jeg på "I Phantom" i def jux-perioden min? Fett album.
LoveJones
31.10.08 20:05
Ja, det stemmer. Låten til Lif ved navn "Phantom" fra Emergency Rations-EP'n er forøvrig det beste han har gjort ever. I alle fall best El-P-beat.

Har selv begynt å høre en del på Aesop Rock igjen i det siste. God mann.

Poker < Dr. Mario
Swingpjatt
31.10.08 20:29
Lenge siden jeg har hørt på Aesop. "Cold Vein" og "Deadringer" er vel de eneste def jux-platene som har vært jevnlig innom spilleren i de siste årene.
moddom
moddomInnlegg: 4108
01.11.08 13:35
æ ordne alt dop i gata miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tooth
01.11.08 18:08

...vet ikke hvor mange her som har fått med seg denne ganske ferske 2 timer og 3 minutter lange filmen som setter de små grå i bevegelse. Zeitgeist Addendum (ikke samme som Zeitgeist) - bør sees. Bør sees. God helg - nå stikker jeg snart og hører på Dj Premier på Blå.

http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912&ei=d4IMSfO_KY-G2QKJ7_24Dg&q=zeitgeist

..
LoveJones
09.11.08 04:33