Er det ingen som bryr seg om årets store hit, Vinnie, og de låtene fra Hver Gang Vi Møtes som får venninnene deres, mødrene og tantene deres til å gå bananas fordi han er så flink og de blir i så godt humør?
Jeg har aldri vært noen fan av Vinnie eller Paperboys, så jeg har ikke det beste utgangspunktet for å uttale meg, men jeg blir uvel når jeg hører de rapifiserte svigermorfrieriene av noen coverlåter, sommerfugl, god morgen Norge og de andre. Jeg skal gi vinnie props for å ha tatt overgangen fra å rappe på engelsk til norsk veldig bra, men for min del så stopper det der.
det kan ha noe med settingen for programmet å gjøre, selvfølgelig. Det blir kleint for meg å sitte og se artister hylle hverandre, runke egoene til hverandre og grine til hverandres låtversjoner mens de spiser mat og gjør "morsomme" aktiviteter med kamera på slep. Men i bunn og grunn så synes jeg de popversjonene av allerde nevnte låter er så tannløse og popete at jeg begynner å vri meg i stolen av vemmelse, haha. Det hjelper ikke på at jeg hele tiden må høre masse folk rundt meg (som ikke liker rap) hylle vinnies versjoner, linker låtene på facebook med kommentarer som "takk vinnie", "perfekt start på dagen" etc... skal forsøke å skille musikk og det kommersielle rundt, men i bunn og grunn så synes jeg låtene er forferdelig kjipe.
Hva mener dere om disse låtene og Vinnies vei fra urokråke til angrende synder og vårens store favoritt i Norge? Det er lov å like det selv om jeg ikke er begeistret. Har også kompiser som er godt inne i rap som synes dette er skikkelig stas, så jeg er veldig åpen for at andre her på forumet synes disse låtene kan være årets beste.