Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Noen som har hørt dette? Leste om de i dagbladet, så jeg lastet de ned og nå er jeg hekta. En slags blanding av psych/reggea og ... ja, hva leter jeg etter egentlig? - Årets mest spennende album for min del hvertfall.
Ja virker som om disse er på alles lepper om dagen. Musikken som ligger ute er heller ikke så ille. Eller, egentlig er det ganske ille for jeg begynte straks å lengte tilbake til sommeren,
Etter ett par runder i MP3 spilleren kan jeg vel si så mye som at jeg vil tro TV on the Radio, Animal Collective og Beach Boys har stått bak mye av inspirasjonen. En fin samling band å ha som inspirasjonskilder det der skulle jeg tro.
Dette er en veldig typisk dukk-opp-fra-intet-hype, lik den vi tidligere har hatt med The Go! Team og Clap Your Hands Say Yeah. Jeg syns forsåvidt det er hyggelig musikk, men det er på grensen til noe inn i helvete pompøst til tider, og 80-tallsreferansene ødelegger mye for min del.
Persona skrev: "Dette er en veldig typisk dukk-opp-fra-intet-hype, lik den vi tidligere har hatt med The Go! Team"
Hva tenker du på nå? Jeg kjente til The Go! Team måneder før skiva kom på markedet. Memphis Industries er vel heller ikke helt ukjent med Tokyo Police Club og The Russian Futurists i stallen.
At enkelte kjente til dem før skiven kom ut er helt greit, det gjorde jeg også selv. Poenget var heller at de går fra å være en obskuritet for de få til fast inventar på et hvert vorspiel i løpet av noen få ukers hype, en vei jeg også regner med Yeasayer kommer til å ta, og det er hva jeg vil kalle en dukke-opp-fra-intet-hype; noe som blir allemannseie i løpet av en veldig kort, entusiastisk periode. Jeg legger ikke noe negativ eller positv verdi i dette, det er bare en observasjon.
Yeasayer er vel forøvrig også på samme label som Indian Jewelry og Ponytail, selv om jeg skal innrømme at We Are Free er et mindre kjent label, det er tross alt rimelig nyetablert, enn Memphis Industries.
Liker når de ligner litt på Gang Gang Dance på "Germs". Gang Gang Dance har jo kanskje også tatt et skritt i denne retningen med sin siste EP.
La du forresten merke til den Timbaland-aktige beaten på åpningssporet?
boxingheadphones skrev: "Da vil jeg si at nesten alle nye ting med en evne til å momentant fenge og gis ut på store/populære labels vil kunne kalles det samme."
Ja, dette kjennetegner stort sett en hype, helt riktig. Men det er forskjell på hypen rundt Arcade Fire sin debutskive (for de som oppdaget den da den faktisk kom ut, og ikke året etter) og hypen rundt andreskiven fra i år. Jeg har ikke problemer med at du finnes "dukke-opp-fra-intet-hype"-begrepet mitt feilaktig, jeg legger ikke skjul på at det er en overdrivelse da ingenting kan dukke opp fra intet uten videre.
"Worms" er forøvrig veldig Eugene McDaniels, tidenes beste låtskriver, hør bare på den vokalen. Yeasayer skal ha for å få denne eklektisismen sin til å funke så bra.
Det har vel vært langt unna "hypen" nevnte CYHSY og go team har hatt, hvertfall enn så lenge for VGD, !Hissig og RYM som jeg har lagt merke til.
Jeg tror ikke heller dette kommer til å slå like ann som nevnte go team og CYHSY. Men det kan vel kanskje ha noe med at dette er ikke typisk vorspiel materiale og blir derfor litt verre å nå frem med bl.a. Eller?
Men om dette kommer til å ta av og vare en stund i samme grad som Arcade Fire eller om det kommer til å forbli en døgnflue er for tidlig å si. Eneste jeg vet er at dette er en virkelig fin plate, og godt plantet innenfor topp ti av utgivelser som har kommet ut i år for min del.
arbeidsmanden skrev: "Det har vel vært langt unna "hypen" nevnte CYHSY og go team har hatt, hvertfall enn så lenge for VGD, !Hissig og RYM som jeg har lagt merke til."
Joda, men platen ble gitt ut for kun noen få dager siden da ;) I følge Groove har NME vært ute og hypet også.
Er gjennom plata nå, og tre-fire låter var veldig lovende. De ytterligere festet seg ikke umiddelbart, men dette er en plate med potensiale. Takk for tipset.
3-4 gjennomlyttinger nå: Fantastisk! Dette er helt klart en av årets plater for min del. 2080 er årets låt foreløpig. Hilsen bombastiske bob.
Jeg får også litt Beach Boys-følelse, litt Pet Sounds her, litt Heroes&Villains der. Jeg innser at jeg bør sjekke ut Animal Collective, Grizzlybear og gjengen etter å ha lest anmeldelsen på pitchfork.
Om Brian Wilson-referansene føles passende kan du kanskje sjekke ut Caribou - Andorra også. Litt samme feelingen som på for eksempel Panda Bear-skiva, men etter mitt skjønn bedre. Animal Collective er det klart du må undersøke nærmere, men jeg tror kanskje jeg ville begynt med noe annet enn sisteskiva. Feels, for eksempel. Grizzly Bear hørte jeg gjennom for første gang på evigheter i går, og det tok meg ikke akkurat med storm.