Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Litt sent ute, men The '59 Sound er en fin plate. Til tider nesten plagsomt tett opp til Hold Steady, men så lenge Hold Steady ikke gir ut plate tre ganger i året, klager man ikke på å få noe i samme gate. Litt mer punk, kanskje enda litt mer Springsteen og låter som på sitt beste er veldig, veldig gode. Killers er heller ingen dårlig referanse. Men de minner vel kanskje mest av alt om nettopp Hold Steady. I den sammenhengen skrev Uncut noe sånt som at enkelte av linjene burde få Craig Finn til å vurdere en telefon til advokaten sin. Tittelsporet (og singelen, vel?) er et godt eksempel i så måte.
Sink Or Swim (eller var det Sink And Swim?) er heller ikke dum.
Ellers kan jo folk som liker dette, kanskje sjekke ut The Night Marchers. Ikke kjempelikt, kanskje, og noen hakk både hardere og mer bluesrock-orientert. Men siden jeg fikk platene fra Gaslight Anthem og Night Marchers i samme pakke, ser jeg noen paralleller der.
(Innlegget ble redigert 05.01.09 20:51)
Hører på Sink Or Swim nå, og det er ikke utenkelig at den er bedre enn The '59 Sound. Litt råere, litt mindre storslåtte melodier, bittelitt mer punk, og bittelitt mindre Springsteen. Fin plate, i alle fall. Gleder meg til konsert nå, selv om (eller i tillegg til at) oppvarmer Frank Turner har seilt opp som en nesten like stor attraksjon.
Hvorfor linker du alltid til musikknyheter.no, forresten?
(Innlegget ble redigert 23.01.09 18:19)
synes kanskje det er litt for springsteen.
Eller de prøver kanskje hardt å være det. Har ikke truffet meg enda. De mangler en X faktor.
"Great Expectations" er kul.
Er stort sett musikknyheter og gigwise jeg er innom for å sjekke nyheter. Er sikkert ikke den beste siden, men synes de er raskt ute med nettopp musikknyheter. Har du noen andre nettsider å anbefale?
Trodde jeg hadde svart her, men det hadde jeg visst ikke. Jeg har ikke det store forholdet til musikknyheter.no, annet enn at de anmeldelsene jeg har lest, har vært fryktelig svake. Men om de er gode på nettopp nyheter, er det jo fint. Jeg tror i grunnen min fremste kilde til å plukke opp nyheter er VGD, men det betinger jo at du og alle andre henter nyhtene fra et sted. Ellers er jeg innom Pitchfork noen ganger i løpet av uka, og synes de er bra på musikknyheter generelt, og de artistene jeg er interessert i spesielt. Plukker også opp litt på Stereogum, og naturligvis fra dagsavisene, uten at det gir de helt store åpenbaringene.
Sink Or Swin er for øvrig kul. The '59 Sound har nok litt sterkere låter, men jeg liker den litt mer punkrock-inspirerte sounden på Sink Or Swim. Må få kjøpt billetter til Køben-konserten snart.
(Innlegget ble redigert 26.01.09 21:34)
Da var billetter i boks. Og jeg tror faktisk jeg liker Sink Or Swim best. Litt råere.
Vet du om de kommer til Oslo muzzle?
Det hadde vært fett. Lucky. Helt rett tidspunkt å se et slikt band.
Nei, jeg aner ikke. Jeg mener å ha sett turnélista, og at Oslo ikke sto på den. Sjekk Myspace, der ligger det sikkert noen datoer.
Leser at The Gaslight Anthem covret Pearl Jams State Of Love And Trust under gårsdagens konsert i Bristol i går. Skulle likt å hørt den versjonen. Fantastisk låt fra Singles Soundtrack.
Var konserten i går? I såfall hvordan var den, og covret de Pearl Jams State Of Love And Trust fra Singles Soundtrack?
Nei, den er på onsdag. Jeg skal være på utkikk etter Pearl Jam-låter jeg ikke kjenner :)
Sink Or Swim er hårfint den beste skiva deres (så langt), primært fordi den har de ekspesjonelle blinkskuddene "Drive" og strummer-hyllesten "I call you woody, joe". 59 sound er muligens hakket jevnere, men jeg kjenner en ørliten skepsis i forhold til retningen bandet har tatt. Håper de dreier litt tilbake fra den kanskje litt i overkant springsteen-inspirerte retningen på den siste skiva.
Muzzle: Gled deg til konserten. Synes de var meget bra live:-)
Godt å høre. Jeg merker nemlig at interessen for materialet de har festet til plate er litt dalende. Men de later til å være et friskt live-band, så jeg tror kvelden skal bli fin.
Fin konsert. Synes de åpnet ganske forrykende, og litt som forventet, og litt som en positiv overraskelse, fungerte den mer punka og rocka live-sounden bedre enn studiomaterialet. Etterhvert ble låtene litt for like, og frontfigur Fallon (fritt etter minnet) fremsto som en rimelig teit fyr. Han var ikke ufyselig eller noe, bare umorsom og dustete. Det bør ikke ha den store innvirkningen på vurderingen av det rent musikalske, men det svekker konsertopplevelsen en smule. Noen cover-låter ble blandet inn i settet, med vekslende hell. Alt i alt en ok konsert som jeg satte pris på å få med meg, men jeg må innrømme at billettens verdi lå vel så mye i oppvarmingen som i hoved-acten. Men mer om det i Frank Turner-tråden.
Da var The Gaslight Anthem booket til Hove-festivalen.
Her kan man høre de covrer Pearl Jams State Of Love And Trust.
http://morecowbell.net/2009/02/20/the-gaslight-anthem-state-of-love-and-trust-pearl-jam-cover/
Ganske bra cover.
Takk for denne! Fantastisk låt!
Kliner til og ser de på Melkweg i Amsterdam 1. juli. Gleder meg!
Får sett de på Rock Werchter og Øya i sommer. Hadde kanskje vært fetere å sett de på Rockefeller, men bedre enn ingenting :-)
Bare å håpe at The Hold Steady også tar turen etter de avlyste konsertene (øya og rockefeller).
Hold Steady skal vel også innom Amsterdam, men ikke innen for de dagene jeg er der desverre.
Ny single:
Det gjør de nok ikke. Turnéplanen er fastlagt, og Skandinavia er droppet helt.
Skal se disse i London til sommeren
Meget bra band.
lasta ned hele albumet til Gaslight på søndag og er MEKTIG imponert! Hold Steady's nye kom vel forrige uke og er dritbra, den også :)
To sanger fra Gaslight's nye, den første litt blues inspirert og den andre mere punka/rocka: