Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Siden vi har en tråd om indie og en tråd om hardrock og metal her på forumet tenkte jeg vi kunne ha en om synthpop og new wave også. jeg begymmer med denne, "True Faith" med New Order:
chuncho2: Mine New Wave-favoritter (her kommer jeg til å bidra med mye tror jeg også)
Thompson Twins - King For a Day
Artig at du trakk frem den låta der. Egentlig, så er jo det albumet mye kjedeligere og A4 enn de to foregående albumet, men det er bare noe med den låta der :) Det er kanskje småkommersiell pop, men det er bra småkommersiell pop.
I og med at jeg den siste uka eller så har latt meg begeistre av den riktige så fjonge boksen In Your Room, får nesten mitt første bidrag i tråden bli Yazoo.
Haha, Devo er helt sykt. De har mye musikk som er direkte vondt å høre på, men samtidig en del bra og morsomt. "Whip it" faller jo så absolutt inn under det siste, stilig låt og video.
Elektrostat: Utrolig at ingen har nevnt Sique Sique Sputnik i denne tråden.
Jeg skulle akkurat til å legge dem ut i dag men av div. årsaker fikk jeg ikke gjort det. Har sett nyere bilder av gutta og de kjører jo samme stil. Cyberpunk og greier...de var morsomme. Falunt It hadde jeg på kassett men den er nå borte.
Ser ingen grunn for at denne fin-fine tråden med kvalitetsmusikk skal svinne hen og dø.
Dog blir den med embedded støff veldig treg om man velger å vise alle innlegg i én smekk. Så jeg ruller tilbake til fortiden og nøyer meg med god, gammel link.
UVox: Dog blir den med embedded støff veldig treg om man velger å vise alle innlegg i én smekk. Så jeg ruller tilbake til fortiden og nøyer meg med god, gammel link.
Hvis jeg skjønner deg riktig, så blir blir sidene jævlig trege når YTvideoene ligger fremme. Går for den gode gamle linken jeg også på Peter Gabriel's Games Without Frontiers, som burde passe bra i denne tråden.
Ironisk nok, så var jo synthpopbandene med unntak av Gary Numan stort sett ganske godt plantet på venstresiden. Finner det ironisk at jappene digget sosialistiske synthpopband mens langhårete sosialister digger veldig borgerlige artister som Frank Zappa, The Kinks og Iggy Pop :)