Patti Smith er bare helt rååå:)
Jeg har ikke noe stort behov for å ha "alle" platene til grupper/artister jeg liker, men av henne har jeg 4 plater... og har akkuratt bestilt denne DVD "Dream of life" og har nok ikke kjøpt siste cd"en heller for å si det sånn!
Kjøpte for 2-3 år siden Horses og Gone again. To veldig forskjellige album. Horses er en veldig energisk og fengende plate, og en plate jeg likte med en gang. Gone again er et mer melankolsk og vemodig(er melankolsk og vemodig egentlig det samme?). Dette albumet har jeg brukt litt mer tid på å like, men gud så bra det er.
For noen uker siden kjøpte jeg Easter og Twelve... De er jo så bra!! Har hørt mye på endel av sangene fra Easter, så dette albumet "kjente" jeg godt. Men Twelve var ukjent, faktisk flere av sangene jeg aldri har hørt før. Et veldig solid album, dette også.
Oppdaga litt seint at hun faktisk var både i Molde og i Bergen i fjor sommer. Det måtte ha vært en opplevelse!!
Ett lite knippe av mine favoritter... faktisk veldig vanskelig , da må man jo utelukke noen, og det er noe med helheten i albuma, Som gjør de så bra. Men prøver.. Gloria, redondo beach, free money, land,(Horses), till victory, because the night, rock n roll nigger, 25th floor(Easter) Gone Again, Beneath the southern Cross, Summer Cannibals, dead to the wold, My Madrial.
De beste på Twelve albumen er etter min mening Helpless, Gimme Shelter, Within you whitout you, White rabbit, The boy in the bubble, Soul kitchen.
Digger den dama:)