Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Muse - The Resistance

[ Trådet ] NYTT TEMA
Astral
Astral
17.06.09 22:53

14. september kommer det nye albumet til Muse :) Gleder meg veldig, og det ser ut til at jeg skal se dem igjen på O2 Arena i London fredag den 13. november! Hurra! Det blir min sjuende konsert med Muse. Vurderte å se dem i Oslo Spektrum, men tar ikke sjansen på at et søndagstrøtt og dølt Oslopublikum og en rævva arena skal ødelegge konserten slik 2007-konserten i Spektrum ble. Da er det bedre å kombinere juleshopping med konsertherjing sammen med fredagsgira briter.

Hva tror dere gutta har kokt sammen denne gangen? Tror ikke det har kommet noe som helst av smakebiter/previews enda, men det kommer nok snart. :) Jeg venter spent.

hoyerhan
hoyerhan
17.06.09 23:27

Må si jeg har mistet litt interessen for Muse etter de siste albumene; det blir litt for pompøst og lite utfordrende for meg.

Mener å ha hørt rykter om at det neste albumet skal være veldig "symfonisk". Det kan jo slå begge veier selvsagt, men er redd det blir håpløst pompøst for min smak.

Stianerbest
Stianerbest
17.06.09 23:51

Er meget spent på hvordan lydbildet blir; om man går tilbake til de tunge riffa fra OoS og Absolution, eller om man fortsetter på den progressive biten fra BHaR. Selv ønsker jeg egentlig en god blanding, og det blir samtidig spennende å høre dette "symfoniske monsteret" gutta har pratet om.

Går rykter om at førstesingelen fra albumet er ute i slutten av juli.

Rizer
Rizer
18.06.09 00:11

gleder meg veldig! men forbasket at det er utsolgt for spektrum konserten.. det er ingen som tilfeldigvis vet om noen som selger sine? =)

hvar
hvar
18.06.09 00:26

Det skal definitivt lyttes til, men jeg merker at interessen min for Devon-trioen har dalt betraktelig de siste årene. Det skyldes nok både det at jeg ikke var særlig begeistret for den retningen de tok med Black Holes & Revelations, og at det etter hvert er blitt så mange andre band som jeg finner hundre ganger mer interessante enn Muse. Jeg setter fremdeles OoS (og delvis også Showbiz og Absolution) ganske høyt, men jeg merker i dag at alle disse platene var langt friskere for meg i den første halvdelen av 00-tallet enn hva de er i dag.

Med Bellamy bak roret er det nok uansett garantert for en klasselåt eller to, så det vil som sagt bli lyttet til med konsentrerte ører.

tommy_cowan
tommy_cowan
18.06.09 00:39

Skal ikke Muse bli litt mer "progga" på den nyeste skiva? Hørt det hvertfall....

Astral
Astral
18.06.09 15:17
Stianerbest: Er meget spent på hvordan lydbildet blir; om man går tilbake til de tunge riffa fra OoS og Absolution, eller om man fortsetter på den progressive biten fra BHaR. Selv ønsker jeg egentlig en god blanding, og det blir samtidig spennende å høre dette "symfoniske monsteret" gutta har pratet om. Går rykter om at førstesingelen fra albumet er ute i slutten av juli.

Jeg synes de kan fortsette med et lydbilde à la Map of the Problematique. Utrolig tøff låt, spesielt live =) Uansett bra at de kommer med nytt materiale, det er jo faktisk 3 år siden BH&R kom nå.

Stianerbest
Stianerbest
03.07.09 23:49

Den foreløpige tracklistinga til "The Resistance" er annonsert på Musewire på Twitter:

1. Uprising
2. Resistance
3 Undisclosed Desires
4. United States Of Eurasia (Collateral Damage)
5. Guiding Light
6. Unnatural Selection
7. MK Ultra
8. I Belong To You (Mon Coeur S'Ouvre A Ta Voix)
9. Exogenesis Pt. 1 - Overture
10. Exogenesis Pt. 2 - Cross Pollination
11. Exogenesis Pt. 3 - Redemption

Da kom det symfoniske monsteret i tre deler på slutten tenker jeg. "MK Ultra" og "Unnatural Selection" er begge typiske skrudde sangnavn fra Muse sin side, etter min mening, mens jeg er litt overrasket over "I Belong To You (Mon Coeur S'Ouvre A Ta Voix)".

Astral
Astral
04.07.09 00:34

Oisann! Spennende! Jeg gleder meg så vanvittig til dette!

Stianerbest
Stianerbest
08.07.09 18:30

Første singel blir "United States of Eurasia", en låt Dansk Radio mottar fra 20. juli. Mulig da at singelen slippes på denne dagen, men at vi får høre den tidligere, mer om det finnes her.

Astral
Astral
08.07.09 18:35

Awryte! Det blir spennende! :D

Tetragrammaton
Tetragrammaton
08.07.09 18:43
tommy_cowan: Skal ikke Muse bli litt mer "progga" på den nyeste skiva? Hørt det hvertfall....

Håpe håpe håpe!

Då hadde ihvertfall jeg fått interessen for dem igjen.

DelPaca
DelPaca
09.07.09 09:20

Lite sitat fra NME:

"Other highlights include 'United States of Eurasia', which builds into a climax of multi-tracked Queen-style vocals and the closing, three-part 'Exogenesis Symphony', which lasts over 15 minutes and is more bombastic than anything Muse have previously done."

Dette høres faktisk dritbra ut.

obergz
obergz
09.07.09 13:07

Ahhh, om Muse bruker Queen-style da kommer jeg!

Shadowfax_2
Shadowfax_2
09.07.09 13:15

Høres lovende ut av beskrivelse ihvertfall :)

Entonces
Entonces
09.07.09 13:21

Ikke annet å si enn at dette virker veldig lovende!

Stianerbest
Stianerbest
09.07.09 23:39

Den første gjennomgangen av cden, og dette virker da unektelig lovende ut (artikkelen er vel oversatt fra fransk til engelsk, så dersom noe virker ufattelig er det nok grunnet dette):

01. “Uprising” 5: 02

Matt Bellamy’s voice is more serious and academic than usual. However it is delivered in a similar vein: Conspiracy, Apocalypse … He announces a “union”, speaks of “victory” that “they do not control.” Sound is still very heavy and dense, accompanied by mounted synthesizers. The structure of the song is simple for once.

02. “Resistance” 5: 46
Entry Piano cavalcade battery. We swear that Freddie Mercury participates in choirs.

03. “Undisclosed Desires” 3: 56
The thud of metal and Depeche Mode on this plane guitar piece but without votes vocodée

04. “United States Of Eurasia (Collateral Damage) 5: 47
Sounds like Bohemian Rapsody (Queen) Lawrence of Arabia (the soundtrack of Maurice Jarre) = Chopin a long trip film classic-rock.
Matt Bellamy’s falsetto is present. The song ends on the sound of a jet (spaceship? Or a missile?)

05. “Guiding Light” 4: 13
The return of guitar solos, one of the trademarks of the fireman’s style in Muse.

06. “Unnatural Selection”
Opens with church organ before battery and powerful guitars. A song lyric and epic.

07. “MK Ultra”
Electronic sounds and riffs bodybuilder.

08. “I Belong To You” (Mon coeur s’ouvre à ta voix)
A title borrowed from the opera Samson et Dalila (see below). Surprisingly lacking in pace. Like the clarinet, which comes at the end of the song. Matt Bellamy sings some verses in french. Almost incomprehensible.

09. “Exogenesis: Symphony Part I” (Overture)
The voice of Matt Bellamy recalls that many of Tom Yorke. This symphony rise to almost the whim of a star by passionate romantic composers: Chopin, Liszt …

10. “Exogenesis: Symphony Part II” (Cross Pollination)
The group works on the visual. It is about a man defying the masses. I asked Dominic to write the name of the English artist who bosse dessus: La Bocca. Nothing on Google. In contrast: LaBoca, it seems paste.

11. “Exogenesis: Symphony Part III” (Redemption)
Inspirational Matthew Bellamy told me about the Queen of 1984, George Orwell, a big book: The Grand chessboard of American political scientist Zbigniew Brzeninski, the opera Samson et Dalila and other things.

kingrock
kingrock
10.07.09 09:11

Dette bare støtter oppunder det jeg har påstått lenge, at Muse er et moderne Queen-band. Selvsagt ikke likt på alle punkter, men i måten de lager musikk på. Oppbyggingen av låtene, variasjonene de bruker, harmoniene er så lik de første Queen-platene.

Hør på sangen: Knights of Cydonia. Sangen gir  meg en skikkelig "A night at the opera" - feeling gjenneom hele sangen. Spesielt vokal/korings delen midt i.

Muse - En moderne utgave av Queen 

operser
operser
10.07.09 09:18
kingrock: Muse - En moderne utgave av Queen 

Helt enig faktisk..

DelPaca
DelPaca
10.07.09 09:25
kingrock: Hør på sangen: Knights of Cydonia. Sangen gir  meg en skikkelig "A night at the opera" - feeling gjenneom hele sangen. Spesielt vokal/korings delen midt i.

Når du først er på BHaR, er det bare å høre på korharmoniene på Soldier's Poem. Særlig de to-tre siste akkordene.

TimeToPretend
TimeToPretend
11.07.09 20:28

Muse er ifølge Twitteren deres i Oslo akkurat nå, for å promotere The Resistance :D

Anneste
Anneste
12.07.09 12:44

Noen som vet hva de gjør i Oslo nå? Skal de ha signeringer?

Hvor lenge skal de være her?

Jeg skal til Oslo i morgen, og det hadde jo vært kult å få se de en gang før konserten i oktober :)

obergz
obergz
13.07.09 13:08

Muse: #1 favorittband (bak Queen) - gleder meg noe sinnsykt til både albumet og konserten!

Rizer
Rizer
13.07.09 16:32

Matt Bellamy er en gal liten mann. han har lagd en "treasure hunt" på den offiiselle muse siden. som folk håper skal føre til den nye singelen. men det er ganske inviklet saker, og det er morsomt å se fansen blir mer og mer frustrert.det er ganske texas på muse.mu forumet nå.. noe som er forstålig.

PROJECT EURASIA BRIEFING
Map
PROJECT EURASIA

FLASH BRIEFING DECLASSIFIED AND APPROVED FOR GENERAL RELEASE
PREVIOUS CLASSIFICATION: INDIGO ALPHA SHARD

GEOPOLITICAL EVENTS NOW NECESSITATE ACTIVATION OF THE STANDBY PLAN BRAVO NINER PREVIOUSLY KNOWN AS GRAN AJEDREZ.

MARKERS INCLUDE REALTIME ASSESSMENT OF POLITICAL AND PUBLIC SENTIMENT AT -2.57 (KNIGHT INDEX), SOCIO-ECONOMIC INDICATORS AT [REDACTED], ENERGY STABILITY INDICATORS AT [REDACTED], GLOBAL MARKET VOLATILITY MARKERS AT [REDACTED] AND SOVEREIGN STATE MILITARY EFFECTIVENESS AT [REDACTED].

FOR GRAN AJEDREZ TO BE FULLY ACTIVATED, APPROVAL HAS BEEN GRANTED FOR WIDESPREAD MOBILISATION OF INITIATED NON-CONVENTIONAL HUMINT RESOURCES.

GRAN AJEDREZ WILL BE ACTIVATED IN A PHASED PROCESS. SUCCESSFUL ACTIVATION OF EACH PHASE WILL RESULT IN THE UNLOCKING AND DECRYPTION OF AN AUDIO BRIEFING. THE FULL PROJECT EURASIA / GRAN AJEDREZ AUDIO BRIEFING WILL BE AVAILABLE FOR DOWNLOAD UPON SUCCESSFUL ACTIVATION OF ALL PHASES.

PLEASE STAND BY AND COMPLETE THE FOLLOWING FOR PRE-APPROVED HUMINT RESOURCE MOBILISATION.

som sagt. små-gal. jeg lurer på om noen klarer å knekke koden. det er også ett kart over eurasia som skal vist inneholde noen ledetråder.

(Innlegget ble redigert 13.07.09 16:35)

Entonces
Entonces
13.07.09 17:15

Takk for tipset! Har akkurat registrert meg, og fikk følgende melding:

YOU HAVE BEEN SUCCESSFULLY RECORDED AS AN ACTIVE HUMINT RESOURCE FOR PROJECT EURASIA / GRAN AJEDREZ. PLEASE STAND BY FOR ORDERS. YOU ARE ENCOURAGED TO CONTINUE RECRUITMENT EFFORTS.

Rizer
Rizer
13.07.09 17:28

yeah. har fått samme beskjeden. jeg tror at hvis det er mange nok som registerer seg, så får vi gjette på oppgaven, og hvis man klarer det så fører det til en download link til den nye singelen.

Stianerbest
Stianerbest
13.07.09 21:35

Fikk etter hvert registrert meg etter noen timer frustrasjon over å ikke komme inn på siden :P

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg, og forhåpentligvis får vi en liten smakebit på albumet om noen dager!

obergz
obergz
13.07.09 23:33

Tenker at det har noe med forbokstavene på stedene som er markert på kartet.. Japan (Tokyo), China (Hong Kong), Belgium/Germany, Ukraine/Belarus, Iraq/Saudi Arabia, France.. Noen av dere som kan plassere dem mere nøyaktig?

Alde09
Alde09
14.07.09 00:17

Danish radio station, DR, have told Muselive member, unitedfan, that they will be receiving their copy of 'United States of Eurasia' on the 20th July.

Ut i fra dette virker det ikke som om skattejakten drar ut i land tid. Men fremdeles spennende!

"something pretty special that will be starting in the next couple of days."

Her virker det som om det ikke er startet engang. Dette er langt over hodet på meg, og jeg har brukt nok timer i dag på å prøve å finne ut av det. Vi får vente å se hva Matt har på lur de neste dagene!

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg