Astral |
17.06.09 22:53
AstralInnlegg: 47028
14. september kommer det nye albumet til Muse :) Gleder meg veldig, og det ser ut til at jeg skal se dem igjen på O2 Arena i London fredag den 13. november! Hurra! Det blir min sjuende konsert med Muse. Vurderte å se dem i Oslo Spektrum, men tar ikke sjansen på at et søndagstrøtt og dølt Oslopublikum og en rævva arena skal ødelegge konserten slik 2007-konserten i Spektrum ble. Da er det bedre å kombinere juleshopping med konsertherjing sammen med fredagsgira briter.
Hva tror dere gutta har kokt sammen denne gangen? Tror ikke det har kommet noe som helst av smakebiter/previews enda, men det kommer nok snart. :) Jeg venter spent.
hoyerhan |
17.06.09 23:27
hoyerhanInnlegg: 451
Må si jeg har mistet litt interessen for Muse etter de siste albumene; det blir litt for pompøst og lite utfordrende for meg.
Mener å ha hørt rykter om at det neste albumet skal være veldig "symfonisk". Det kan jo slå begge veier selvsagt, men er redd det blir håpløst pompøst for min smak.
StalinJr |
19.11.09 14:58
StalinJrInnlegg: 2861
hoyerhan: det blir litt for pompøst og lite utfordrende
hvar |
18.06.09 00:26
hvarInnlegg: 3934
Det skal definitivt lyttes til, men jeg merker at interessen min for Devon-trioen har dalt betraktelig de siste årene. Det skyldes nok både det at jeg ikke var særlig begeistret for den retningen de tok med Black Holes & Revelations, og at det etter hvert er blitt så mange andre band som jeg finner hundre ganger mer interessante enn Muse. Jeg setter fremdeles OoS (og delvis også Showbiz og Absolution) ganske høyt, men jeg merker i dag at alle disse platene var langt friskere for meg i den første halvdelen av 00-tallet enn hva de er i dag.
Med Bellamy bak roret er det nok uansett garantert for en klasselåt eller to, så det vil som sagt bli lyttet til med konsentrerte ører.
giventofly |
22.09.09 00:45
giventoflyInnlegg: 1563
Er det flere enn jeg som hører Britney Spears' Womanizer i begynnelsen på Uprising?
Hører det forsåvidt her og der senere i sangen også, men mest tydelig er det i begynnelsen fra 0:10 fram til ca. 0:40....
Astral |
22.09.09 11:05
giventofly: Er det flere enn jeg som hører Britney Spears' Womanizer i begynnelsen på Uprising?
Hehe, nei kan ikke si det. Jeg hører litt Goldfrapp - Strict Machine i begynnelsen :D
Akkurat som bassen i Plug In Baby er Air - Sexy Boy speedet opp ;D
Missvoltaa |
10.10.09 12:33
MissvoltaaInnlegg: 2591
Mye Queen her, ja. Kanskje spesielt på "United States Of Eurasia", men også "Guiding Light", særlig åpningssekvensen, skjønt mest fra den minst elskelige perioden, 80tallet.
Fine pianotrudelutter. Nei, glad over at Muse har snudd i den retningen de har. Mer spiselig i lengden, rett og slett! Dessuten varierer de innenfor sitt repertoar på en tilfredsstillende måte.
(Innlegget ble redigert 10.10.09 12:34)
Astral |
10.10.09 14:13
Missvoltaa: Mye Queen her, ja. Kanskje spesielt på "United States Of Eurasia", men også "Guiding Light", særlig åpningssekvensen, skjønt mest fra den minst elskelige perioden, 80tallet.
Fine pianotrudelutter. Nei, glad over at Muse har snudd i den retningen de har. Mer spiselig i lengden, rett og slett! Dessuten varierer de innenfor sitt repertoar på en tilfredsstillende måte.
Jeg synes det blir for mye Queen og symfoni, og for lite bråke-galskap-Muse. Men de skal ha respekt for at de gjør som de gjør. Det kan jo hende at det kommer noen fete B-sider etterhvert som singlene blir gitt ut også =)
Og live vil dette funke fett. Bare 14 dager igjen til Stockholm-konserten nå. Gleder meg spesielt til MK Ultra og Resistance, de må jo funke kongebra live. Og Uprising med riffinga på slutten er dritfet.
HypnoToad |
10.10.09 17:02
HypnoToadInnlegg: 2859
Astral: Jeg synes det blir for mye Queen og symfoni, og for lite bråke-galskap-Muse.
Vi er setter tydeligvis pris på forskjellige sider ved Muse. Jeg synes Eurasia og Exogenesis er blant de beste på skiva, mens MK Ultra og Unnatural Selection er de dårligste. Kanskje det er et tegn på at det er et bra band?
Astral |
10.10.09 22:31
HypnoToad: Vi er setter tydeligvis pris på forskjellige sider ved Muse. Jeg synes Eurasia og Exogenesis er blant de beste på skiva, mens MK Ultra og Unnatural Selection er de dårligste. Kanskje det er et tegn på at det er et bra band?
Eller at de sikter seg litt i alle retninger? Og behersker dem alle, det skal de ha for :)
Jeg må bare si at jeg hater Eurasia. Sikkert kjempekjekk på konsert, men jeg er veldig lei den allerede. Unnatural Selection liker ikke jeg heller. MK Ultra er snasen, skikkelig klikkesang.
Exogenesis er stas, mektig og vakkert! Liker del I og III best :)
WolfParade |
10.10.09 22:42
WolfParadeInnlegg: 2427
Astral: MK Ultra er snasen, skikkelig klikkesang.
Det er vel Unnatural Selection også? Digger riffet på slutten :D
Astral |
10.10.09 22:53
Riffet på slutten er bra, men sangen ellers er ganske grell synes jeg.
Minner meg litt om Megalomania i starten, går over i en slow-motion New Born og så..vet ikke. Den er ikke direkte dritdårlig, men den er ikke et høydepunkt akkurat. Muse har jo satt standarden skyhøyt med tidligere utgivelser, så det er kanskje rart om de skulle klare å toppe tidligere storheter :-o
Missvoltaa |
16.10.09 07:10
HypnoToad: mens MK Ultra og Unnatural Selection er de dårligste
Høøøhæ? De er jo drittøffe! Unnatural Selection er attpåtil proggete, og minner meg også i grunn litt om Queen.
Missvoltaa |
15.10.09 18:53
Når sant skal sies, er jeg vel litt enig . Første del av plata er best. Mine favoritter er Uprising og Undisclosed Desirees. Symfoniske Muse kan funke, men savner ei skikkelig flott ballade a la Unintended. Long time, no see.
HypnoToad |
15.10.09 19:05
Missvoltaa: Mine favoritter er Uprising og Undisclosed Desirees
Undisclosed er en skikkelig bra låt! Ellers begynner sympfonilåta å sitte skikkelig også. Selv om jeg ser på det som én låt, synes jeg den første delen er den beste med sin operaaktige stil. Litt a la Micro Cuts, på en måte.
Astral |
15.10.09 22:00
Missvoltaa: Når sant skal sies, er jeg vel litt enig . Første del av plata er best. Mine favoritter er Uprising og Undisclosed Desirees. Symfoniske Muse kan funke, men savner ei skikkelig flott ballade a la Unintended. Long time, no see.
Undisclosed Desires blir nok en hit etterhvert. Og Resistance, det ser ut som det er de som blir sluppet som singler.
Jeg AVSKYR USoE. Blir fysisk dårlig av den, og det er første gang jeg har en slik reaksjon på en Muse-låt. Stort sett alt de har gitt ut før har hatt kvaliteter som jeg liker.
Jeg tror jeg hadde en slags forhåpning om mer prog, noe à la Porcupine Tree sin "Anesthetize" med mange elementer. Pøs, pøs! En slags Stockholm Syndrome/MotP/Citizen Erased-sak.
Ei uke til konserten på Hovet nå, gleder meg veldig! Og at The Resistance vil funke live er jeg ikke i tvil om, selv om jeg nok vil skrike høyest med på gamle schlägers. Spiller de Dead Star så dør jeg.
HypnoToad |
15.10.09 22:35
Jeg synes det er en av de beste, om ikke den beste, på skiva! Jeg elsker "eura-sia, sia, sia, sia" =)
MK-Ultra |
16.10.09 10:06
MK-UltraInnlegg: 2387
HypnoToad: Jeg synes det er en av de beste, om ikke den beste, på skiva! Jeg elsker "eura-sia, sia, sia, sia" =)
Enig. Bare gror og gror for min del.
Astral |
16.10.09 15:29
HypnoToad: Jeg synes det er en av de beste, om ikke den beste, på skiva! Jeg elsker "eura-sia, sia, sia, sia" =)
Kommer til å like den live, men jeg blir dårlig av den ellers. =)
Missvoltaa |
16.10.09 07:08
Astral: Jeg AVSKYR USoE. Blir fysisk dårlig av den, og det er første gang jeg har en slik reaksjon på en Muse-låt. Stort sett alt de har gitt ut før har hatt kvaliteter som jeg liker.
Hehe, hva er så ille med den? Den er vel forholdsvis typisk Muse. Synes den er ganske kul, men blir gjerne noe i overkant teatralsk mot slutten. I grunnen har plata vokst på meg, og har nærmest blitt hekta på Undisclosed.
Lurer på om jeg ikke er så glad i stryker-Muse likevel. Skal jeg være ærlig, skipper jeg de tre siste låtene glatt. Blir rett og slett for treigt. Skal det først symfoneres i Muse-sammenheng, må det gjøres på tilsvarende vis som med USoE.
AndreeØ |
20.05.10 17:18
Petitao |
20.05.10 17:20
AndreeØ |
20.05.10 17:33
AndreeØInnlegg: 73
Petitao: = verdens beste band
Kunne ikke vert mer enig.
AndreeØ |
20.05.10 18:03
hvilken sang av Muse mener dere er den beste??
Petitao |
20.05.10 18:11
PetitaoInnlegg: 733
AndreeØ: hvilken sang av Muse mener dere er den beste??
Mange å velge mellom :P Tett fight mellom Citizen Erased og Butterflies & Hurricanes, mens live er nok Bliss den beste sangen, får frysninger hver gang jeg hører falsettoen til Bellamy.
AndreeØ |
20.05.10 18:17
Petitao: Mange å velge mellom :P Tett fight mellom Citizen Erased og Butterflies & Hurricanes, mens live er nok Bliss den beste sangen, får frysninger hver gang jeg hører falsettoen til Bellamy.
Enig.
Citizen Erased, hurricanes, Butterflier og Bliss er utrolig bra låter. Syns Butterflies er bra live jeg da, men det er også Bliss. det er mye og velge mellom ja:-)
Astral |
20.05.10 19:34
AndreeØ: hvilken sang av Muse mener dere er den beste??
Citizen Erased tenker jeg :-) Den har noe ekstra ved seg.
New Born, KoC og Stockholm Syndrome...Hysteria og Space Dementia er runners up.
De har i det hele tatt utrolig mye bra.
AndreeØ |
20.05.10 19:56
Astral: Citizen Erased tenker jeg :-) Den har noe ekstra ved seg.
New Born, KoC og Stockholm Syndrome...Hysteria og Space Dementia er runners up.
De har i det hele tatt utrolig mye bra.
helt enig.
Citizen Erased er bra:-)
Stianerbest |
17.06.09 23:51
StianerbestInnlegg: 1661
Er meget spent på hvordan lydbildet blir; om man går tilbake til de tunge riffa fra OoS og Absolution, eller om man fortsetter på den progressive biten fra BHaR. Selv ønsker jeg egentlig en god blanding, og det blir samtidig spennende å høre dette "symfoniske monsteret" gutta har pratet om.
Går rykter om at førstesingelen fra albumet er ute i slutten av juli.
Astral |
18.06.09 15:17
Stianerbest: Er meget spent på hvordan lydbildet blir; om man går tilbake til de tunge riffa fra OoS og Absolution, eller om man fortsetter på den progressive biten fra BHaR. Selv ønsker jeg egentlig en god blanding, og det blir samtidig spennende å høre dette "symfoniske monsteret" gutta har pratet om.
Går rykter om at førstesingelen fra albumet er ute i slutten av juli.
Jeg synes de kan fortsette med et lydbilde à la Map of the Problematique. Utrolig tøff låt, spesielt live =) Uansett bra at de kommer med nytt materiale, det er jo faktisk 3 år siden BH&R kom nå.