Det finns mang ein diskusjon om kven som er favoritt ditt og datt, spesielt omhandlar diskusjonene gitaristar, trommeslagarar og andre born av Helvete; sjeldan ser eg ein diskusjon om kven som er folkets favoritt på fela, eller fiolin som det heitar i det kunstferdige borgarskapet. Fela er framleis eit instrument som setjast i hop av meistarar innafor felemakarfaget, og ofte er fela eit kunstverk i seg sjølv - i motsetnad til industrialieseringa og samlebåndets store son, sjølve inkarnasjonen av framandgjeringa av musikken, belgjespelet. Berre i Noreg finns det eit hopetal verdsklasse felespelarar, og heilt sikkert ein god del flinke fiolinistar òg, utøvarar frå både klassene dyktige på sitt og udyktige i den andre si klasse. Fela er heldigvis eit så utbreidd instrument at ein kan trakte utanfor Noregs grenser, grøss og gru! etter sin favoritt; du kan ta turen over Atlanteren og følgje musikktradisjonane til utvandrarane våre; du kan henge deg på lasset til sigøynarane og oppleve de fyrige tradisjonane som held med dei; du kan vandre frå konsertsal til konsertsal i de europeiske hugustadene og oppleve teknisk brillianse og nytolkning av eldgamle verk. Fela er Guds gåve til musikktradisjonanes mangesidigheit.
Det kan vera eit vonlaust føretak å velgje berre ein. Vel eg den allsidige skotten som kunne spela tradisjonelt materiale på sin eigne ville, såre, humoristiske måte, Johnny Cunningham; vel eg Hans W. Brimi, meistaren til å uttrykke kjenslelivet til dei som lev mellom Noregs fjell gjennom musikken som kom til han frå underverda vår; vel eg tradisjonskonservatoren frå Shetland, Aly Bain, som er så dyktig til å spele at han like så godt er vorte adla for det?
Eller skal eg velgja ein annan? Kva med Noregs folkelege musikktradisjons store faneberar, Myllarguten? Eller han som gav oss runddansen og bygdavalsen og spelte omtrent like hardt som han drakk, Fant-Karl? Eller Gudbrandsdalens store son, som både kunne spele og drekke fanten sjølv under krakken, Fel-Jakup?
Eg er framleis rådvill. Ein ting er eg i alle fall ganske så sikker på. Det er at dei store virtuosane i kunstmusikken skal få fred frå meg.