Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noel Gallagher

NYTT TEMA
Epicsinger
EpicsingerInnlegg: 1084
24.03.11 13:39

Det er vel på tide at den eldre Gallagher også får sin egen tråd, siden Beady Eye har fått en. Så da erklærer jeg Noel Gallagher-tråden for åpen :)

Første nyhet: Noel ser ut til å være igang med soloalbumet sitt i Los Angeles, med Dave Sardy bak spakene

Kilde: 

Epicsinger
24.03.11 14:11

Edit: Det med Dave Sardy er en antagelse som baserer seg på at det skjer i Los Angeles mm.

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 21316
24.03.11 15:28
Epicsinger: med Dave Sardy bak spakene

Hadde håpet i det lengste at dette ikke skulle skje.

MagicPie
MagicPieInnlegg: 27856
24.03.11 15:30

Tror vi kan vente en god stund ennå, på noe nytt fra den kanten.

SimoneInzaghi
24.03.11 15:32
MagicPie: Tror vi kan vente en god stund ennå, på noe nytt fra den kanten.

Vanskelig å si. Jeg mistenker at vi ikke får noen konkrete nyheter før rett før albumet er ute.

MuckyF
MuckyFInnlegg: 317
24.03.11 17:34

Ting er med andre ord på gang, gledelig! Ser EKSTREMT frem til å høre noe fra den kanten, har MEGET høye forventninger etter blant annet If I Had a Gun og Everybody Is On the Run klippene! Tror han kommer til å levere tiårets plate.

Ang Dave Sardy så har jeg ingen motforestilling, syntes han gjorde en bra jobb med DOYS.

(Innlegget ble redigert 24.03.11 17:41)

S7evin
S7evinInnlegg: 1247
24.03.11 19:02

Jeg er svært optimistisk og tipper et soloalbum like før jul ;)

HoldPusten
HoldPustenInnlegg: 3470
24.03.11 19:06
MuckyF: Ting er med andre ord på gang, gledelig! Ser EKSTREMT frem til å høre noe fra den kanten, har MEGET høye forventninger etter blant annet If I Had a Gun og Everybody Is On the Run klippene! Tror han kommer til å levere tiårets plate. Ang Dave Sardy så har jeg ingen motforestilling, syntes han gjorde en bra jobb med DOYS.

Det synes jeg også, men jeg har et lite håp om et gjensyn med gitarveggen og da er ikke oddsen særlig god med Sardy bak spakene.

MuckyF
MuckyFInnlegg: 317
24.03.11 19:09

Savner gitarveggene jeg og, TSOTL viser jo at også Sardy kan. Samtidig ser jeg for meg mer nedstrippede saker når Noel går solo... men for all del - kommer det en gitarvegg er jeg den første til å slenge meg i den!

gallaghersen
gallaghersenInnlegg: 1717
24.03.11 19:27

Neiognei Epicsinger. Vet du ikke at det er MagicPie som har enerett på oppretting av Oasis-relaterte tråder her på vgd? Nå har du virkelig tråkket i salaten, hehe.

Gi meg mer av dette:

HoldPusten
HoldPustenInnlegg: 3470
24.03.11 20:07
gallaghersen: Gi meg mer av dette:

... ubesundlet av gromsete lydbilder.

Epicsinger
24.03.11 20:36
gallaghersen: Neiognei Epicsinger. Vet du ikke at det er MagicPie som har enerett på oppretting av Oasis-relaterte tråder her på vgd? Nå har du virkelig tråkket i salaten, hehe.

Førstemann til mølla :D! Tar ingen intiativ så må jeg gjøre det ;)

Epicsinger
24.03.11 20:47
Bruker: Ang Dave Sardy så har jeg ingen motforestilling, syntes han gjorde en bra jobb med DOYS.

Ser ut til at min andre post med edit i tråden her har gått dere hus forbi: Det er ikke bekreftet at det er Dave Sardy. Det som stod i artikkelen var at det ble spilt inn i Los Angeles, og han som twitret om det beskrev det som "absolutely mental"  og at han kunne høre Noel "blasting his new tunes from the studio next door. Stedet for innspilling og beskrivelser som tyder på et høylytt og skikkelig rock, var gode argument for artikkelforfatteren på live4ever.uk.com's teori om at det kunne være Dave Sardy som stod bak spakene.

Jeg likte godt jobben han gjorde med DOYS jeg, men når det skal være sagt: under innspillingen av albumet ønsket Noel å skru opp volumet på koret, da særlig på "The Turning". Sardy nektet. Hvis det er noe jeg skulle ønsket å gjøre med denne låten, så hadde det vært å skru opp lyden på koret, som er alt for lavt. De forsvinner egentlig litt. Det kommer jeg aldri til å tilgi Sardy for. Se for dere hvordan låten hadde blitt hvis Noel fikk lov til å sette opp lyden på koret! Det hadde ikke blitt bare en gitarvegg. Det hadde blitt en korvegg også. "Commooooooooooooooooooon" "Commooooooooooooooooooon". Min påstand er at låten kunne blitt en av Oasis beste noensinne, hvis Noel hadde fått viljen sin.

(Innlegget ble redigert 24.03.11 20:53)

akaRa
akaRaInnlegg: 21200
24.03.11 22:14

Kongen er tilbake!

Epicsinger
25.03.11 08:48
akaRa: Kongen er tilbake!

The Chief has returned

TheBracket
TheBracketInnlegg: 25559
25.03.11 09:13
Epicsinger: Jeg likte godt jobben han gjorde med DOYS jeg

Men han gjorde virkelig sitt ytterste for å ødelegge DBTT. Den plata er blant de verst produserte jeg har faktisk. Høres ut som den er spilt inn i Noels garasje med en kasettspiller. La oss slippe denne tørre, diskante gitarlyden igjen. DOYS var dog et skritt i riktig retning produksjonsmessig.

Epicsinger
25.03.11 09:29
TheBracket: Men han gjorde virkelig sitt ytterste for å ødelegge DBTT. Den plata er blant de verst produserte jeg har faktisk. Høres ut som den er spilt inn i Noels garasje med en kasettspiller. La oss slippe denne tørre, diskante gitarlyden igjen. DOYS var dog et skritt i riktig retning produksjonsmessig.

Som sagt, det er ikke bekreftet at det er Dave Sardy, det var en antagelse gjort av han som skrev artikkelen på live4ever.

TheBracket
25.03.11 11:32
Epicsinger: Som sagt, det er ikke bekreftet at det er Dave Sardy, det var en antagelse gjort av han som skrev artikkelen på live4ever.

Om Gud noen gang skal bevise sin eksistens gjennom å stoppe menneskelig dumskap, er dette øyeblikket.

Hold Sardy langt unna spakene!

MagicPie
25.03.11 15:46

DBTT låter helt fint i mine ører, det samme med DOYS. Ser overhodet ingen problemer ved om Sardy nok en gang skulle trekke i spakene.

SimoneInzaghi
25.03.11 15:49

DBTT syns jeg er en ålreit produsert plate, DOYS er jeg mindre begeistret for.

Men jeg håper egentlig at Noel "lærer" litt av valget Liam & co gjorde ved å velge Steve Lillywhite. DGSS er jo nær sagt perfekt produsert.

Kenneth_
Kenneth_Innlegg: 1132
25.03.11 22:22

Denne tråden skulle blitt kaldt Noel Gallagher - tråden eller noe sånt, Epicsinger. Ihvertfall sånn at den ligna litt på Oasis og Beady Eye tråden : )

Uansett, er det noen som tror at denne lille godbiten vil dukke opp på Noel's album??

; )

Mens vi er inne på en litt uformel tone:

Ikke akkurat noen Live Forever denne her, men Gud bedre som man blir i godt humør av den : ) En perfekt liten morsom trall om ferie, og ikke minst lengselen etter og ta seg ferie (Av alle ting i en Oasis sang!!). Dessverre havner den nok litt i glemmeboka av og til, da den ikke finnes på noen offisiell Oasis utgivelse annet en vinylen til Morning Glory. Men definitivt godt og høre på nå i starten av våren : ) 

Epicsinger
26.03.11 00:43
Kenneth_: Denne tråden skulle blitt kaldt Noel Gallagher - tråden eller noe sånt, Epicsinger. Ihvertfall sånn at den ligna litt på Oasis og Beady Eye tråden : )

Vet det. Tenkte på å kalle den "Noel Gallagher (artisttråd)", men det så liksom ikke så bra ut, særlig med den dobble t-en på artisttråd. Går det an å endre navnet på tråden nå? Eller må man opprette ny tråd? Dette er det den første tråden jeg har opprettet, så....

Angående den nye demoen så må jeg si at den ligna svært på Noel's kasettinnspilte solo-sanger fra før Oasis-tiden.

SimoneInzaghi
26.03.11 01:07
Epicsinger: Går det an å endre navnet på tråden nå? Eller må man opprette ny tråd? Dette er det den første tråden jeg har opprettet, så....

Jeg sliter litt med å beskrive hvor uviktig dette er... :)

MagicPie
26.03.11 07:50

Hva er greia med denne tråden? Vi som kjenner den trenger ingen nærmere beskrivelse for hva den skal brukes til, samme hva den heter.

Epicsinger
26.03.11 10:10
Bruker: Jeg sliter litt med å beskrive hvor uviktig dette er... :)

Ikke se på meg, det var Kenneth_ som mente den trengte et annet navn :P

(Innlegget ble redigert 26.03.11 10:10)

Kenneth_
Kenneth_Innlegg: 1132
26.03.11 11:58

Selvfølgelig er det bare flisespikkeri fra min side, men jeg mener den hadde hengt bedre ihop med de andre trådene, ettersom de har bandtråd bak seg.

@ Epicsinger: Ser problemet med at det står artisttråd bak seg nå. Mulig det er riktig, men ser ikke helt riktig ut ihvertfall.

Uansett til alle:

Move along, move along.

Epicsinger
02.04.11 13:55

Noel bekreftet nylig i et møte med en amerikansk dame som driver som fotograf/blogger at han spiller inn et album i Los Angeles. Dama var overlykkelig over å møte ham, men var ikke helt oasis/gallagherkyndig. Noel spøkte med henne (noe han av og til gjør med helt alvorlig ansikt, noe som kan være forvirrende) om at på fritiden i Los Angeles så likte han jazz og kunst eller noe sånt. Hun trodde åpenbart på det. Hun presterte også å uttrykke sin begeistring over Wonderwall, som hun sa til han at var en av hennes favorittsanger noensinne. Når hun spurte han om Liam, så kalte han Liam en idiot, men avfeide at han var perfekt selv (det må være første gang :P ?)

Kilde

TheBracket
02.04.11 14:22

Håper denne kommer på plata:

Epicsinger
05.04.11 11:45

Noel skal visstnok gifte seg til sommeren, så jeg får vel gratulerere! I artikkelen (som riktignok er fra the sun, så vi får ta det med en klype salt) står det også følgende:

"Noel is just about to finish mastering his debut solo album in Los Angeles. 

I hear he bumped into Mark Wahlberg in Toys R Us in Hollywood the other day.

That's something that doesn't happen very often when he's getting the milk in Waitrose in north London."

Teddy_Picker
Teddy_PickerInnlegg: 115
05.04.11 11:59

Miles Kane har uttalt flere ganger at han har vært i studio med Noel og bidratt til hans kommende soloalbum , Noel har igjen bidratt  på "My fantasy", som er en av låtene på Kane sitt kommende soloalbum.

Sjekk ut den meget populære Miles Kane tråden på vgd: http://vgd.no/musikk-tv-og-film/musikk/tema/1641363/tittel/miles-kane

(Innlegget ble redigert 05.04.11 12:03)

Klikk for å gå tilbake til toppen