Busby_BoyInnlegg: 5753
Nå har jeg fått skikkelig sansen for dette bandet! Spørsmålet mitt går til dere der ute som har litt innblikk i bandets musikk: Hvilke sanger synes dere er best? Her er en liste på noen av sangene jeg liker(det må dog sies at noen av disse sangene har jeg bare hørt på overfladisk, mens jeg har gjort andre ting). Den sangen jeg har markert er pdd min favoritt fra Metallica:
For whom the bell tolls
Master of puppets
Unforgiven 1
Unforgiven 2
Seek and destroy
Nothing else matters
Enter sandman
Ride the lightning
Creeping death
Welcome home (Sanitarium)
Sad but true
Turn the page
Astronomy
Wherever I may roam
Don’t tread on me
Holier than thou
My friend of misery
The God that failed
Of wolf and man
Fade to black
Through the never
(Innlegget ble redigert 11.04.11 01:57)
Bruker: Hører du bare på enkeltlåter? Metallica har så mye snacks på samtlige plater (untatt Sgt anger) at det er bare å høre plater heller enn å "finne de bra".
Skal jeg være ærlig så hørte jeg sangen "nothing else matters" for litt siden og jeg ble litt nysgjerrig på hva de sto for. Jeg ble litt overrasket(og da positivt) over at denne sangen ikke var representativt for deres musikk. Har ingen plater av dem og de er heller ikke på spotify så det bli bare enkeltsanger på youtube(så bra musikk er til og med bra her ja), noe som i seg selv er flaut, jeg veit det. Men bare kom noen forslag til plater så kommer jeg ganske sannsynelig til å kjøpe noen i nær framtid. Enig i at det ikke er noe formål i seg selv å bare finne gode enkeltsanger.
(Innlegget ble redigert 11.04.11 02:12)
madi_balboaInnlegg: 1458
Bruker: Load er sterkt undervudert, ta en lytt på den
Har aldri hørt noe særlig på Load, muligens at det r platecoveren til plata som har skremt meg vekk ifra den.
(Innlegget ble redigert 11.04.11 10:32)
Takk for all responsen folkens, setter virkelig pris på det! Nå er vel målet å kjøpe de fem første studioalbuma:
Kill 'em all
Ride the lightning
Master of puppets
... And justice for all
Black album
Mulig at jeg har forstått dere feil så bare si ifra, men jeg mener at disse fem albumene ble gitt best skussmål. Skal selvsagt høre på de andre platene også, men disse bli førstepri altså.
Har hørt på endel fra Journey, Motley Crue, Maiden, Priest, Queen(veldig mye), Guns N' Roses og Lizzy. Jeg har til og med hørt på endel fra Eminem, men da hans tidligste album. Men dette er det første bandet jeg har "forelsket" meg i hvis man kan si det på den måten, sett bort i fra Queen.
(Innlegget ble redigert 11.04.11 16:29)