Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Ettersom jeg ikke har evnet å finne en tråd med liknende evne, så synes jeg det er greit at det også kommer en tråd for oss houseinteresserte. Her kan vi dele våre favoritter og "oppdagelser", om det skulle være ønskelig.
For å komme i gang litt; har folket noen forventninger om SHMs 23/09/11-annonsering, og hvordan tror dere konsertene vil bli?
dino10: Syns det er rimelig spenstig og kjøre på i Msg, men har tro på at det kan bli bra.
Har du tenkt deg dit (altså kjøpt billett, siden det er utsolgt) eller til Milton Keynes Bowl? Er selv litt fysen på å ta turen over til London. Vet du hva som er greia med å ha konserten fra kl 1400-2300? Virket litt spesielt synes jeg.
Farnerud_17: Har du tenkt deg dit (altså kjøpt billett, siden det er utsolgt) eller til Milton Keynes Bowl? Er selv litt fysen på å ta turen over til London. Vet du hva som er greia med å ha konserten fra kl 1400-2300? Virket litt spesielt synes jeg.
Skal se om jeg ikke for satt av dette. Vurderer Tomorrowland også, så får se.
Regner med at de har de har fra 14-23 med tanke på naboer og slikt. Men det er helt vanlig tidspunkt og ha det på utendørsfester om sommeren.
Egentlig veldig spent på hvem andre artister SHM drar med seg. Regner med at de ikke skal spille 9 timer alene. Tror dette blir litt i samme gate som Asotene til Armin van Buuren. Bare House i stede
dino10: Egentlig veldig spent på hvem andre artister SHM drar med seg. Regner med at de ikke skal spille 9 timer alene. Tror dette blir litt i samme gate som Asotene til Armin van Buuren. Bare House i stede
Tomorrowland er noe jeg også vurderer faktisk. Men det får eventuelt bli om to år. Også får det bli UMF i Miami året etter det igjen :)
Ganske sikker på at Alesso er aktuell som komanjong, ved siden av Steve Angellos bror AN21, Max Vangeli og kanskje John Dahlback. Svenskene holder, så vidt jeg har skjønt, ganske tett sammen. Alesso er jeg egentig ganske sikker på at kommer, og det ville i så fall vært enda en god karamell for meg :)
Hvis det var noen andre enn meg som hørte på, så må jeg si at gårsdagens Pete Tong var en gedigen skuffelse. Var jammen ikke mange lyspunktene der, om det i det hele tatt var noen.
Ellers vil jeg trekke fram denne fra Judge Jules, programmet som kommer etter Pete Tong på BBC Radio 1. Har aldri hørt på programmet før, men jeg syntes det var noe positivt der.
Farnerud_17: Ellers vil jeg trekke fram denne fra Judge Jules, programmet som kommer etter Pete Tong på BBC Radio 1. Har aldri hørt på programmet før, men jeg syntes det var noe positivt der.
Judge har mye bra. Lager ihvertfall et helvetes liv med settene sine.
Ellers er Alesso virkelig i skuddet om dagen. Blir supporta av den ene store etter den andre.
Farnerud_17: Hvis det var noen andre enn meg som hørte på, så må jeg si at gårsdagens Pete Tong var en gedigen skuffelse. Var jammen ikke mange lyspunktene der, om det i det hele tatt var noen.
Hørte på. Var ikke mange høydepunkter. Er stor Prydz fan og likte den nye remixen hans. Walking Alone med Dirty South smeller bra.
dino10: Ellers er Alesso virkelig i skuddet om dagen. Blir supporta av den ene store etter den andre.
Virker sånn ja. Definitivt en man å se opp for, han er født i 1991 så vidt jeg har skjønt, så han har fremtiden foran seg i alle fall. Spiller mye sammen med Ingrosso, og spilte veldig mye med svenskemafiaen på Ibiza i sommer.
Hornsalt: Hvordan føler dere om electrohouse? SHM, Deadmau5, etc
Føler at Porter Robinson blir bedre og bedre. Han tok jo Moombah-bølgen på kornet.
For øvrig synes jeg at Ingrosso og Alesso sin "calling" er elendig, hvorfor er den så populær?
Jeg synes godt om lectrohouse, i alle fall i visse former. Chuckie for eksempel, som av flere er regnet som kanskje den aller største innen electrohouse, er en jeg har veldig sansen for. Denne er for eksempel helt herlig!
Porter Robinson er veldig spennende ja, gleder meg til å se hva som kommer derfra. En annen spennende kar er Madeon, 17 år gammel og har kommet som et skudd i år.
Angående Calling får vi være enige om å være uenige. Jeg liker den i alle fall godt :)
Hornsalt: Electrohouse er jo gjerne dansegulvsmusikk men årets feteste? Langt ifra.
For å pirke litt, så er Calling mer ProgHouse :) Men om man liker den eler ikke e jo alltids en smaksak. Så flere av verdens beste DJs hadde nominert den som "Tune of the year" i DJ-Mags top 100 som ble nominert for litt siden.
Så absolutt. Fedde har hatt ett meget bra år. Han endte på en meget sterk 14 plass på DJ Mag. Uten at vi skal legge altfor stor vekt på det(Guetta som nummer 1...), men vi ser tydelig at han har bygget opp fanskaren sin etter masse flotte produskjoner i år. Min favoritt er vel denne
GregAdamsGregAdams: Jøss, var ikke klar over at det fantes en housetråd her. Trodde ikke slik at det ble snakket om så bra musikk på dette forumet.
Hvilke sanger ser dere frem til blir released?
Som stor Eric Prydz-fan ser jeg frem til Tear S**t Up! og andre IDs.
For å være helt ærlig så er det ingen jeg har sperret øynene ekstre opp for nå i det siste. Men Tear Shit Up var jo ikke så værst da. Selv om det ikke er min kopp te :)