Særdeles enig. En uforglemmelig aften. Det varmer mitt bergenske hjerte at vi de siste årene har fått (og får) så mye bra på Koengen.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Særdeles enig. En uforglemmelig aften. Det varmer mitt bergenske hjerte at vi de siste årene har fått (og får) så mye bra på Koengen.
Ser at Soundgarden, Mastodon, Gojira, mm skal spille med Metallica i Belgia 28. mai! Kan bare håpe at besetningen blir like bra i Oslo!
Like sikkert som at inntatt mat blir til avføring, er det at Metallica kommer til Norge.
Der hadde vi en jævla fet fyr. I hvert fall på de klippene fra tidlig 90-tall. Synge kunne han også.
Rob er kanskje en noe bedre bassist men Jason er mere "Metallica" etter min mening. Så enten bør de kvitte seg med Rob eller innføre to bassister ;-)
Omtrent alle låtene Jason var med på under jubileumsuka i SF var pur magi!!!
(Innlegget ble redigert 22.04.12 09:44)
Mastodon har Oslo på sin tourlist og Gojira har opplyst om at de spiller på Valle Hoven 23.mai ;-)
Får bare håpe de får ok lyd...for kunne nesten ikke høre de sist de varmet opp for Metallica!
Imorgen kveld braker det løs i Praha og scenen er klar.
Så blir å trekke ut på sidene om man ikke har snakepit pass på Valle Hovin 23.mai!
Spent på setlisten imorgen...spiller man TBA fra A til Å eller fordeler man låtene utover kvelden?
Johnny skal på denne.
Tipper de avslutter med Nothing Else Matters.
De avslutter aldri med en ballade...blir enten Seek eller Battery :-)
Håper de spiller fra A til Å, og deretter kjører på med noen gamle(re) låter som ekstranummer.
Blir morsomt å se Mastodon også.
Hei, du trengte ikke kjøpe billett til meg. Jeg liker deg sånn tålelig ok likevel.
De pleier å avslutte med Seek såvidt jeg har fått med meg.
Har vel gjort det ca 483094824039 ganger...
Håper isåfall det blir "Battery". Er smålei "Seek and Destroy".
Blir Seek and Destroy som avslutter uansett, get used to it.
På Ullevi i fjor sommer valgte de faktisk å avslutte med "Creeping Death". De hadde med "Seek and Destroy" også riktignok, men det var midt i konserten.
Ellers så har jeg "got used to it". :-)
Ja, husker dette showet, har det på opptakeren på TV'en :-) Det var en av få setlister i fjor som var helt annerledes enn man er vant til. Men det er mye som tyder på at de fortsetter med S&D som avslutter.
Satan for en start på premieren i Praha ikveld :
Lites
Puppetz
Bellz
Straw
TBA :
Struggle
Misery
God
Wolf
Heh...de spiller faktisk skiva fra Å til A istedet ;-)
Herlig start!!! :-)
Finnes det noen stream til denne konserten?
Tror ikke det dessverre...havner nok et par klipp på youtube etterhvert ;-)
Du kan følge setlisten her : http://www.metallica.com/tour_overview.asp
Etter Sandman avsluttet man med Fuel, One og Seek...trakk litt ned den avslutningen etter den fete starten :(
Så kult at de faktisk kjørte 20 låter (mot normalt 18). :-)
Kan vel hende at de spiller 20 sanger fordi det er åpningen av touren eller har man fått vite at man kjører samme sett-uppet hele touren?
Finfin setlist, men Metallica har vel for vane å endre litt på låtene fra konsert til konsert? Håper på Creeping Death i Oslo, og hvorfor spiller de ikke The Four Horsemen oftere? En av deres absolutt beste etter min mening. Ville Mustaine blitt for sint da?
Tenkte det samme da de spillte den i Warszawa på historiens aller første Big 4 : "here is some old stuff for you"! Jeg bare ventet på at Dave skulle komme løpende ut og bråke ;-)
Men de er jo blitt gode venner nå som vi har sett de siste årene...kuliminerte i gjesteoptrednen hans på Fillmore før jul!
Helt ok setlist. Veldig fornøyd med at de åpner med Hit The Lights. Er ingen stor fan av Shortest Straw, så hadde vært konge om de byttet ut den med Creeping Death eller RTL i Oslo. Master og FHTBT er mine absolutte favoritter, så konge at de blir spilt.
Encore er grei. One pleier å være utrolig kul live med alle effektene, og jeg liker Fuel i motsetning til mange andre. Seek and Destroy er en fantastisk låt, men syns den passer bedre tidligere i konserten. Skulle heller sett at de avsluttet med noe annet. Har de sluttet å spille Battery fordi Lars ikke henger med? Har ikke blitt spilt siden 07
Gymsalen for to år siden er en av de råeste liveversjonene jeg har hørt av Battery på lenge!
(Innlegget ble redigert 08.05.12 18:25)
Vanvittig åpning på TBA under premieren i Praha igår kveld
James ser både yngre ut og råheten i stemmen er tilbake igjen!
Satan som jeg ser frem til konserten på VH om rundt 14 dager!!!
(Innlegget ble redigert 08.05.12 18:48)