Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beatles-tråd

NYTT TEMA
tinytim
tinytimInnlegg: 8961
21.03.12 13:24
chuncho2: Noen av disse har til og med uttrykt tilfredsstillelse over å ha "jaget ut" indiefolka fra forumet

Det som skjedde var vel egentlig heller det at de kjedet dem ihjel. Det kom vel til et punkt der en del ikke helt så poenget i å gjenta den samme diskusjonen for n'te gang. Så hva de er så fornøyd med skjønner jeg egentlig ikke.

chuncho2
chuncho2Innlegg: 30292
21.03.12 13:28
Johnny-come-lately3: de to første blottet for verdi

I hvert fall i likhet med minst et par av dine her:)

chuncho2
21.03.12 13:30
Johnny-come-lately3: Det er bra at du er klar over at du selv er en av disse og gir uttrykk for det her. Det viser i det miste en viss selvinnsikt.

Har jeg prøvd å jage eller mobbe deg eller andre pga musikksmaken?

johwi68
johwi68Innlegg: 12785
chuncho2: Noen av disse har til og med uttrykt tilfredsstillelse over å ha "jaget ut" indiefolka fra forumet...

Og har gjort vgd nitrist..

Det var ganske festlig her en periode, men for tiden er det så kjedelig her at jeg ikke gidder å engasjere meg. Uenighet uten ufine meldinger er kjekt for å få et debattklima som er interessant. Når "frontene" nå har forsvunnet har vgd - musikk blitt like interessant som det er å sitte her alene og krangle med meg selv. 

Akkurat det kunne blitt artig om jeg sluttet å ta medisinen min, men da hadde jeg neppe fått med meg at det var artig..:-)

johwi68
tinytim: Det som skjedde var vel egentlig heller det at de kjedet dem ihjel. Det kom vel til et punkt der en del ikke helt så poenget i å gjenta den samme diskusjonen for n'te gang. Så hva de er så fornøyd med skjønner jeg egentlig ikke.

You said it..:-)

Johnny-come-lately3
Johnny-come-lately3Innlegg: 21767
21.03.12 13:33
chuncho2: I hvert fall i likhet med minst et par av dine her:)

Nei.

Mine har alltid en eller annen for for kvalitet, det er jo jeg (Han) som har skrevet dem. Artig å få servert slik et premieeksempel på indiehersketeknikk som over her, forresten. Hvis noen er uenige er dette et 'utbrudd'.

Å vise følelser er jo det tydeligste tegnet på at de ikke klarer å beholde sin indieroniske distanse og nettopp derfor en sydende, sarkastisk put down. Eller reagerer du alltid slik på innlegg som inneholder mere enn en setning?

Du vant en Journeyskive med Steve Augeri på vokal.

P.S. Hoho.

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:35
chuncho2: Har jeg prøvd å jage eller mobbe deg eller andre pga musikksmaken?

Paranoid much? Og ville jeg brydd meg, uansett? Føler du deg mobbet og at jeg prøver å bli kvitt deg?

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:36
johwi68: Det var ganske festlig her en periode, men for tiden er det så kjedelig her at jeg ikke gidder å engasjere meg

For lite indie?

chuncho2
21.03.12 13:37
Johnny-come-lately3: Paranoid much? Og ville jeg brydd meg, uansett? Føler du deg mobbet og at jeg prøver å bli kvitt deg?

Nei, jeg spør deg om du føler deg mobbet.

johwi68
21.03.12 13:37
Johnny-come-lately3: For lite indie?

For lite interessant.. Bare en masse svada.

taknina
takninaInnlegg: 25431
21.03.12 13:38

Et debattforum fordrer jo uansett at det er meningsbrytninger . Om alle er enig så blir det jo smått med debatt.Dette være seg politikk , sport eller musikk .

chuncho2
21.03.12 13:38
Johnny-come-lately3: Mine har alltid en eller annen for for kvalitet

Ja, det finnes både god, middels og dårlig kvalitet...

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:39
chuncho2: Nei, jeg spør deg om du føler deg mobbet.

Besvart med spørsmål 2.

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:40
johwi68: Bare en masse svada.

Skeptisk. Mye bra, mye middels og mye dårlig. Det vanlige.

Brukerne, derimot...

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:40
chuncho2: Ja, det finnes både god, middels og dårlig kvalitet...

Som sagt, en setning holder tydeligvis for enkelte...

johwi68
21.03.12 13:44
Johnny-come-lately3: Skeptisk. Mye bra, mye middels og mye dårlig. Det vanlige. Brukerne, derimot...

Stort sett ingenting bra, noe middels og veldig mye dårlig, spør du meg. Og en hel haug med opphenting av gamle tråder.

Selv er det kun cressidas tråder jeg sjekker innom for tiden, og det selv om han har kommet til 90-tallet nå. Afghan Whigs kan blir interessant, og muligens skapes en debatt av det.

Det er ikke det "vanlige" nivået her inne lenger, noe som lett forklares med det andre du nevner her. Brukerne.

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:50
johwi68: Stort sett ingenting bra, noe middels og veldig mye dårlig, spør du meg.

Takk, det var pent sagt. Jeg får senke nivået ytterligere da.

Men hvis du kun leser cressidas tråder er det kanskje vanskelig å vite hva som står i de andre? Ellers regner jeg med at den tråden dør kjapt, de er tross alt et marginalt band som du og jeg utgjør omtrent halvparten av fanskaren til her.

Brukerne mangler på resten av forumet også, virker det som. Men jeg savner virkelig ikke de verste indiesurpeisene så mye, utover kanskje diskusjonen de førte med seg. Jeg savner derimot folk som han som chuncho sladrer på, delpaca, rnzl (og i mindre grad mzl), samt at det virkjer som om chatting, spamming og krangling ikke var så dumt likevel.

Johnny-come-lately3
21.03.12 13:52

...og selvsagt mener jeg ikke at det er like bra som før.

chuncho2
21.03.12 14:03
Johnny-come-lately3: Jeg savner derimot folk som han som chuncho sladrer på

Sladrer og sladrer...refererer til er kanskje det riktige. Har har fortalt åpent til en av disse hva jeg mener om ham. Og vedkommende kan føle seg fri til å komme tilbake og ta igjen på det sedvanlige viset...du vet; "kriminelle chilenere", "branntragedie i chilensk fengsel", "islamofili", "mora mi", "degos", osv, osv. Det hadde sikkert tilført forumet mye bra kvalitet igjen...

(Innlegget ble redigert 21.03.12 14:03)

Johnny-come-lately3
21.03.12 14:06
chuncho2: Sladrer og sladrer...refererer til er kanskje det riktige

Nå ja, jeg siterte det du selv sa en gang før med bruken av ordet 'sladre'.

Fyren er kunnskapsrik på musikkfronten. Vanskelig å ta fra ham akkurat det. Og nei, jeg setter ikke pris på denslags prat.

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 24199
21.03.12 14:10
taknina: Når en er så heldig å få bli kjent med orakelet fra Grorud, da vet man at man har fått den beste musikkutdannelsen :)

Definitivt. Det er et av de vennskap jeg har satt mest pris på i mitt snart 50-årige liv. Dessverre ble han tatt fra oss så altfor tidlig.

chuncho2
21.03.12 14:11
Johnny-come-lately3: Fyren er kunnskapsrik på musikkfronten

Det er jo du også. Gjett da hvem jeg hadde savnet av dere to.

taknina
takninaInnlegg: 25431
21.03.12 14:12
johwi68: Og har gjort vgd nitrist..

Her er det jo rene Mensa tilstander i forhold til politikkforumet  eksempelvis , der alt er som en tenniskamp uten opptegnet bane , bare ett nett som ballen blir slått over 24 timer i døgnet, året rundt.

Johnny-come-lately3
21.03.12 14:13
chuncho2: Det er jo du også. Gjett da hvem jeg hadde savnet av dere to.

Uten å virke for kjepphøy: meg?

Johnny-come-lately3
21.03.12 14:18
DenSisteBohem: Dessverre ble han tatt fra oss så altfor tidlig.

Snakka aldri med Willy sjøl, men jeg ble alltid glad av å se ham i byen. Han var bare en slik fyr. Har lest alt jeg har kommet over av hans skrevne ord og husker godt bandene hans Willy B. Review og Crawdaddy Simone.

johwi68
21.03.12 15:55
Johnny-come-lately3: Men hvis du kun leser cressidas tråder er det kanskje vanskelig å vite hva som står i de andre? Ellers regner jeg med at den tråden dør kjapt, de er tross alt et marginalt band som du og jeg utgjør omtrent halvparten av fanskaren til her.

Det er noen tråder som leses, og andre som åpnes kun for å konstatere at innholdet er som forventet..

Jeg mener dessuten at jeg ikke trenger å åpne en Kent-tråd, Quizzz-rundene eller den tråd om Oasis eller brødrene Gallagharsensens. Flott at trådene er der for dem som liker sorten, men altså ikke for meg.

At det dukker opp en og annen som er interessant for meg gjør det jo, men dette var altså mye bedre før. Alt var jo mye bedre før, ikke minst musikken, så det er lite revolusjonerende i akkurat det.

Nå gjelder jo dette kun for meg, men jeg innbiller meg at det er en del andre som tenker på samme viset. Ihvertfall savner jeg gode innlegg og engasjement fra onkelmorten, triboh, den einsame, myskjin, ranselen, quinn, tinytim, eastwick, morzin, delpaca og mange, mange flere. De som savnes vet hvem de er, men leser og deltar lite her, så det kan være det samme.

Chatting og YT-linker er greit nok, og en blandings av det meste er perfekt for meg. Nå er det få gode tips, enda færre gode anmeldelser, og nesten ingen ballespark med snert i. Det skjer nesten ikke at det dukker opp en tråd som jeg tenker "denne kan være interessant" når jeg sveiper innom vgd.

Og Afghan Whigs-tråden dør sikkert i løpet av to timer, men da blir det muligens to brukbare timer. Det er da noe..:-)

johwi68
21.03.12 15:56
taknina: Her er det jo rene Mensa tilstander i forhold til politikkforumet  eksempelvis , der alt er som en tenniskamp uten opptegnet bane , bare ett nett som ballen blir slått over 24 timer i døgnet, året rundt.

Det er sant, men å sammenligne vgd-musikk med et hjernedødt og tilbakestående forum har lite for seg. Jeg tror ikke det er samlet et større antall fjotter noe sted her i landet enn det som er tilfellet på politikk- og innvandringssidene.

Johnny-come-lately3
21.03.12 16:41
johwi68: brødrene Gallagharsensens

Hehe...

chuncho2
21.03.12 16:53
Johnny-come-lately3: Uten å virke for kjepphøy: meg?

Sjansen er for det er større enn i det andre tilfellet, ja. Jeg fikk liksom ikke tid til å savne deg da du forlot forumet sist.

Johnny-come-lately3
21.03.12 17:03
chuncho2: Jeg fikk liksom ikke tid til å savne deg da du forlot forumet sist.

Kan fort bli en uvane, denslags.

Han andre har ikke vært her på en stund, noe som også tyder på at det er over og ut for forumet.

(Innlegget ble redigert 21.03.12 17:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg