Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

DumDum Møkkamann

NYTT TEMA
parrotkiller
parrotkillerInnlegg: 747
04.02.12 04:42

Bare for å understreke (sånn at jeg ikke får øl i håret) det er ikke MOKKAMANN.

For mange herrens år siden så var det en  plate som het Sus, og der var sangen Møkkamann. Etter min mening en ganske kjedelig sang, helt til de ga ut en annen versjon av sangen... og her er problemet: Hvor kan jeg få tak i v2 av møkkamann? Den ble gitt ut på minst 1 samle-cd. Plata gikk ut på noe med at folk ikke visste sitt eget beste... det var ihvertfall en genial versjon av møkkamann, og jeg bare må finne den igjen :)

Og.. hold dere unna mokkamenn og dumdum-hatere! 

jeangabin
jeangabinInnlegg: 3037
04.02.12 04:49
parrotkiller: Bare for å understreke (sånn at jeg ikke får øl i håret) det er ikke MOKKAMANN. For mange herrens år siden så var det en  plate som het Sus, og der var sangen Møkkamann. Etter min mening en ganske kjedelig sang, helt til de ga ut en annen versjon av sangen... og her er problemet: Hvor kan jeg få tak i v2 av møkkamann? Den ble gitt ut på minst 1 samle-cd. Plata gikk ut på noe med at folk ikke visste sitt eget beste... det var ihvertfall en genial versjon av møkkamann, og jeg bare må finne den igjen :) Og.. hold dere unna mokkamenn og dumdum-hatere!

Spør du etter en sang av dumdum boys som heter Møkkamann, det samme som Plumbo sangen? 

Og du vil ha versjon 2 fra en samle cd. Kan du ikke kjøpe samle cd'en eller se om den ligger på PB eller Spotify?

parrotkiller
04.02.12 04:52
jeangabin: Spør du etter en sang av dumdum boys som heter Møkkamann, det samme som Plumbo sangen? 
Og du vil ha versjon 2 fra en samle cd. Kan du ikke kjøpe samle cd'en eller se om den ligger på PB eller Spotify?

Det er vel bare navnet som er det samme.

Plumbo-gutta har vel rappet det også :P

Versjon 2 var bare gitt ut på en samle-cd, og jeg klarer ikke å finne den igjen på noen dumdum-utgivelser. Etter min mening var det den ultimate møkkamann-utgivelsen, og den største begivenheten etter splitter pine og slave!

Det er et stort savn :P 

hollow3s
hollow3sInnlegg: 427
04.02.12 07:16

Møkkamann (Møkkamix) på spotify (eller på samleskiva Schlägers bonus cd)

parrotkiller
04.02.12 17:37
hollow3s: Møkkamann (Møkkamix) på spotify

Der var den ja :)

Takker! 

Shadowfax_2
Shadowfax_2Innlegg: 1428
05.02.12 11:58

Sus var forøvrig et kjempealbum, min favoritt av DumdumBoys - I tillegg til nevnte låt inneholder albumet bl.a. Skyfri, Dødtid, 10 000 mil, Ingen her og Øre til øre...og den ganske døve Bade naken ;)

parrotkiller
25.02.12 00:57
Shadowfax_2: Sus var forøvrig et kjempealbum, min favoritt av DumdumBoys - I tillegg til nevnte låt inneholder albumet bl.a. Skyfri, Dødtid, 10 000 mil, Ingen her og Øre til øre...og den ganske døve Bade naken ;)

Hei, glemte helt denne tråden her. Er enig i at det er mange geniale låter på denne plata, men bedre enn Splitter Pine?? I think not... Og selv en som meg, som er veldig anti-remix, syns at ny versjon av Møkkamann var bedre enn originalen, som fikk plass på den skiva her. Need I say more? :P

Shadowfax_2
Shadowfax_2Innlegg: 1428
28.02.12 11:21

Synes ikke splitter pine albumet er spesielt bra, Sus er mye bedre! Transit, Psstereo og Ludium også - Gullperioden det!

Siste innlegg