Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rammstein

NYTT TEMA
1Chicharito4
1Chicharito4Innlegg: 25
07.02.12 20:02

Heisann folkens!

Jeg har lest igjennom Musikk-forumet her, og jeg har så langt ikke klart å finne en Rammstein-tråd enda. Jeg elsker Rammstein, og mener de er det beste bandet som finnes (uansett sjanger). Jeg har så langt vært på 1 konsert med dem, jeg har autografene dems, jeg har alle albumene dems (prøver å skaffe meg alle singlene nå), og jeg følger med på alle nyheter rundt Rammstein.

Jeg er med andre ord en mildt sagt jævlig stor fan av dem. Er det noen andre her som liker/elsker Rammstein? Jeg vil veldig gjerne at dette kan være tråden der alle vi fans'a diskuterer Rammstein.

Kjør debatt!

(Innlegget ble redigert 07.02.12 20:03)

Townshend
TownshendInnlegg: 28518
07.02.12 20:03
1Chicharito4: Jeg har lest igjennom Musikk-forumet her, og jeg har så langt ikke klart å finne en Rammstein-tråd enda.
1Chicharito4
07.02.12 20:07

Da leita jeg ikke godt nok, tydeligvis. Ingen av de trådene er ''fantråder'', så da kan jo denne bli den første.

Favorittsangene deres? Min er Ohne Dich. 

Hufsa_88
Hufsa_88Innlegg: 709
07.02.12 20:14

Siden du får med deg ALT! Hva spiller de live i år? vet det er best off men hadde jo vært en grei pekepinn å få

chuncho2
chuncho2Innlegg: 27073
07.02.12 20:31

Kona er kjempefan og har alle platene. Hun skal selvsagt på konserten senere i denne måneden. Det sier seg selv at jeg også har hørt det meste, men er ikke helt begeistret. Noen låter kan jeg for så vidt like, for eks. Wo bist du.

1Chicharito4
07.02.12 21:46

Chuncho: ''Wo bist du'' liker jeg svært godt. Har du hørt Nebel og Feuer und wasser da? De to sangene er like, men minst like bra. Du er vel den første som har kommet med noe fornuftig her inne...

Jeg hadde kjempelyst å dra på konserten i Valhall, men det lar seg bare ikke gjøre. :\ 

1Chicharito4
07.02.12 21:50

Hufsa: Jeg følger med på alle nyheter jeg kommer over om dem. Hvor i inlegget mitt sa jeg at jeg får med meg alt? Uansett vil jeg tro at de spiller P*ssy, Haifisch, Weidmanns Heil, Mein Land (ny singel), Sonne, Vergiss uns nicht (ny singel), Rammlied, Wiener Blut, Ich will. Noe sånt.

chuncho2
chuncho2Innlegg: 27073
07.02.12 22:10
1Chicharito4: Har du hørt Nebel og Feuer und wasser da? De to sangene er like, men minst like bra.

Ja, den går den også. Synd ikke kona er bruker her for jeg tror hun kunne absolutt bidra med mye mer enn hva jeg kan. Hun så dem i Riga og fortalte showet var helt vanvittig.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 22:10)

Hufsa_88
07.02.12 22:30
1Chicharito4: Hufsa: Jeg følger med på alle nyheter jeg kommer over om dem. Hvor i inlegget mitt sa jeg at jeg får med meg alt? Uansett vil jeg tro at de spiller P*ssy, Haifisch, Weidmanns Heil, Mein Land (ny singel), Sonne, Vergiss uns nicht (ny singel), Rammlied, Wiener Blut, Ich will. Noe sånt.

Det var ikke noe negativ undertone der om du trodde det.
Men takk, mye fra liebe.. tipper det blir mer best of 

1Chicharito4
07.02.12 22:38

Hufsa: Jeg tolket det slik, beklager. I Februar 2010 spilte de masse fra LIFAD + Sonne, Ich Will, Benzin, og det tror jeg egentlig de fortsetter med. Det blir nok litt stress for dem å bytte litt ofte! :p

Har du vært på konsert med dem før? Personlig synes jeg det er helt vanvittig rått!  

UVox
UVoxInnlegg: 15616
07.02.12 22:38

Har ikke hengt særlig med på Rammstein de siste 7-8 år - men Sehnsucht, Mutter og Reise, Reise er tre album som fortsatt sitter godt i mitt hode. Et definitivt favorittkutt har jeg ikke, dog er Spieluhr blant de helt der oppe.

1Chicharito4
07.02.12 22:40

Chuncho: Ja, hun har helt rett. Bruken av raketter, flammekastere og flammer generelt er helt villt. Det er en av de beste opplevelsene jeg har hatt! Fikk tatt på ''Rammsteinbåten'', den svarte plastbåten de har brukt før! :D

Hufsa_88
08.02.12 14:43
1Chicharito4: Har du vært på konsert med dem før? Personlig synes jeg det er helt vanvittig rått!

Helt i orden det :) Ja har sett de en gang. 2010 i Bergen :) Var stas det! De spilte mye fra Liebe da men og en del andre ting.. så vidt eg husker så spilte de ingenting fra reise reise.. Hadde vært flott å få servert litt fra det albumet samt litt fra de to første :)

Hrafnagud
HrafnagudInnlegg: 252
08.02.12 15:22

Så lenge de spiller Feur Frei og Ich will, er jeg fornøyd. ^^ Rammstein er fantastisk og ser så frem til konserten. Så dem sist gang de var i Oslotraktene og det var en herlig konsertopplevelse.

daskedusken
daskeduskenInnlegg: 2677
08.02.12 20:54
1Chicharito4: P*ssy, Haifisch, Weidmanns Heil, Mein Land (ny singel), Sonne, Vergiss uns nicht (ny singel), Rammlied, Wiener Blut, Ich will. Noe sånt.

Setlist finner man her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Made_in_Germany_1995%E2%80%932011_(tour) 

Noe overraskende har de ikke spilt sine to nye sanger. Gjorde i hvert fall ikke det da jeg så de i O2 Arena i Berlin like før jul, men et jævla bra trøkk var det jo åkke som. Lite slår 15.000 tyskere i storform, det blir liksom noe annet enn her til lands. 

Live-showet var denne gangen enda bedre enn på de to foregående turneene, og hadde et par fiffige vrier som overrasket folk flest (vil ikke røpe det her). Så du bør virkelig glede deg før konserten i Valhall :) 

VikingF
VikingFInnlegg: 3714
20.02.12 20:47
daskedusken: Live-showet var denne gangen enda bedre enn på de to foregående turneene, og hadde et par fiffige vrier som overrasket folk flest (vil ikke røpe det her). Så du bør virkelig glede deg før konserten i Valhall :)

Det var en ren fryd å være vitne til konserten i Valhall i går! :-)

Jeg vil faktisk gå så langt som å kondolere til metal-fans som ikke var der.

bmaddog
bmaddogInnlegg: 84
20.02.12 21:13

Jeg så dem i Bergen (var det for 2 år siden tro?) Jeg er ingen blodfan, men det er uten sidestykke den feteste liveproduksjonen jeg har sett! Skulle gjerne sett dem i går.

BuryMeInSmoke
BuryMeInSmokeInnlegg: 893
20.02.12 21:50

Synes faktisk Rammstein virker veldig barnslige, for å kompansere med simpel musikk med mange snarveier velger de å fyre løs et helsikes laser og fyrverkerishow på hver eneste konsert. For min del er det ihvertfall musikken som er det viktige, og ikke det visuelle. Hvis jeg vil se noe bra visuelt, ser jeg heller på en actionfilm.

De har musikkvideoer som viser bandmedlemmene som puler damer... kjønnsdiskriminerende låter, latterlige tekster, en svær lekepikk som spruter skum utover publikum, og på toppen av det hele virker de å ta seg selv høytidelige. Det er jævlig lite morsomt og musikken er for meg kjedelig og monoton, kun energisk.

Folk kan få høre på hva de vil, for hvem er jeg til å kritisere andres musikksmak? men uansett... jeg oppfatter bandet som barnslige og useriøse, musikalsk er de under middels.

turner
turnerInnlegg: 6112
20.02.12 22:27
BuryMeInSmoke: Folk kan få høre på hva de vil, for hvem er jeg til å kritisere andres musikksmak? men uansett... jeg oppfatter bandet som barnslige og useriøse, musikalsk er de under middels.

Det var som faen, enig t Dovre faller, tømmel sendt omg...

Siste innlegg