BuryMeInSmokeInnlegg: 1249
I hele mitt liv som musikkelsker, har jeg vært genuint opptatt av Metal og undersjangrene. Jeg har hele tiden følt at Metal er den perfekte sjangeren, så jeg har ikke trengt å høre på annen type musikk. Jeg har gått igjennom alle undersjangrene, og må innrømme at jeg har gått litt lei, ihvertfall for en periode.
Jeg har aldri likt kommersiell musikk og har alltid mobbet venner for at de hører på slik musikk. Men i går kom jeg plutselig over en sang jeg likte veldig godt, sangen åpnet synet mitt helt og hele musikkhorisonten min er i ferd med å forandres. Nå føler jeg at jeg er åpen for hva som helst av kommersmusikk, bare det ikke er for bråkete!
Det jeg da lurer på er: Kan noen gi meg noen retninger innen kommers musikk å lete? Eller kan dere gi noen konkrete eksempler?
Låta jeg virkelig ble fascinert over var denne låta av Dub FX.
(Innlegget ble redigert 21.04.12 14:39)
turner: Hehe, du er ikke gamle karen så du har mye å høre på, hør litt på dette bandet fra 74, kommers så det holder men fett, lykke til:)
Hehe, er ikke det nei... nettopp fyllt 18!
Men jeg har hørt på musikk nesten hele dagen i 12 år, siden jeg hørte Iron Maiden fra første gang. Det har alltid vært metall, så for meg er det veldig stort å finne ut at annen musikk også er minst like interessant!
Tusen takk for forslaget, skal høre igjennom. Hører veldig gjerne på 70-talls musikk! :)
(Innlegget ble redigert 21.04.12 15:06)
tinytimInnlegg: 8959
BuryMeInSmoke: Jeg har aldri likt kommersiell musikk
Og så skriver du fire innlegg under at du hører på Iron Maiden:-)
Hvis ikke de er kommersielle så må jeg ha misforstått begrepet totalt...
Prøv The Black Keys, et av få nyere band som klarer å selge bøttevis med plater og være bra på en gang.
(Innlegget ble redigert 21.04.12 15:22)
tinytim: Og så skriver du fire innlegg under at du hører på Iron Maiden:-)
Hvis ikke de er kommersielle så må jeg ha misforstått begrepet totalt...
Var litt dårlig formulert ja... men jeg snakker altså om artister som er en del av pop-kulturen, og det kan være hipt å høre på!
Iron Maiden er absolutt kommers ja, de har jo en fanskare i hele verden... men jeg tenker selvsagt på kul populær-musikk, som eksempelet i startsinnlegget!
(Innlegget ble redigert 21.04.12 15:29)
tinytim: Prøv The Black Keys, et av få nyere band som klarer å selge bøttevis med plater og være bra på en gang.
Midt i blinken, tusen tusen takk. Hører på den sangen mens jeg spiller Fifa faktisk!
Hørte på flere sanger av det bandet og kommer over "Lonely Boy", har leitet etter navnet på den sangen i en måned. Igjen tusen takk! :D
(Innlegget ble redigert 21.04.12 15:35)
SarcophagiInnlegg: 174
BuryMeInSmoke: I hele mitt liv som musikkelsker
(Innlegget ble redigert 22.04.12 11:08)
SkraevadottirInnlegg: 13315
tinytim: Prøv The Black Keys, et av få nyere band som klarer å selge bøttevis med plater og være bra på en gang.
Som Ibsen en gang sa: vel...
De selger vel ikke så eksepsjonelt mye, og eksepsjonelt bra er de da heller ikke (men helt ok) :-) Syns det er rart at det nevnes så mye "alternativt" her, forresten, når det blir laget masse bra hyperkommers musikk også.
Selena Gomez & The Scene - Bang Bang Bang
Mark Ronson - Bang Bang Bang
Samme låt? Neida!
Ellers vil jeg trekke fram Lily Allen som en av de absolutt beste popartistene i dette årtusenet. Hele plata It's Not Me, It's You anbefaler jeg på det varmeste. Masse smart og fin pop, og ikke minst variert og gjennomført.
(Innlegget ble redigert 23.04.12 01:39)
bortelagetInnlegg: 973
BuryMeInSmoke: Det jeg da lurer på er: Kan noen gi meg noen retninger innen kommers musikk å lete? Eller kan dere gi noen konkrete eksempler?
Låta jeg virkelig ble fascinert over var denne låta av Dub FX.
Storveis. Hadde ikke hørt Dub FX før, så jeg spilte gjennom «Everythinks a Ripple» og likte det jeg hørte. Fikk litt Mass.Att, Jamie Cullum, Gorillaz og theThe vibber av det..
Det er egentlig lite dub og rap jeg har likt, men dette gikk an for det var lekent uten å bikke over.
Et annet kommersielt vidunder fra down under er Gotye’s Somebody that I used to know. Han er første Australske artist som topper US Billboard siden INXS gjorde det i forrige årtusen.
Ellers:
Teddybears - Rocket Scientist ..tre punk-svensker som skiftet ham og ble ledende party-svensker.
Veto - Buildt To Fail ..deppe-dansker.
Gusgus - Over ..islendinger som er askefast in the 90’, her fra 2011.
.. og til sist, så langt unna metal man kan komme på en time:
Kim Sozzi - Feel Your Love ..happy go lucky dance fra usa.
(Innlegget ble redigert 23.04.12 06:08)