Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmen om Freddie Mercury nærmer seg!

NYTT TEMA
kingrock
kingrockInnlegg: 471
08.11.16 08:09

http://www.rollingstone.com/movies/news/mr-robot-star-rami-malek-cast-in-freddie-mercury-biopic-w448763

Da ser det endelig ut til at den beryktede (og tidvis litt omdiskuterte) filmen om Freddie Mercury er klar for produksjon. Det startet for noen år tilbake med Tom Cooper (regissør av Les Miserables) og Sacha Baron Cohen som Mercury-himself. Det var lenge dette som var planen, men Sacha trakk seg etter uoverenstemmelser med øvrige bandmedlemmer. Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at dette var Brian May, som i senere intervjuer har omtalt Sacha som en drittsekk (?)

Deretter var det tenkt at Ben Wishhaw skulle spille Mercury, men også dette kokte bort i kålen. 

Nå er det altså bekreftet fra mange kilder at det er Mr.Robot - Rami Malek som skal spille Freddie Mercury og Bryan Singer (X-men) skal regissere. Det virker sannsynlig at dette er gjengen som skal ta over roret, da Bryan Singer selv postet et bilde av Queen på sin Twitter og skrev at han gledet seg til å begynne med filmen. 

Jeg tror dette kan bli veldig spennende. Personlig håper jeg ikke at de forsøker å "lære" Rami Malek til å synge som Freddie - at de heller bruker dubb over syngingen med tanke på hvor unik stemmen til Freddie egentlig var. Dessuten blir det interessant å se hvordan Rami tolker faktene, bevegelsene og utstrålingen til Mercury i alle dialoger. En annen ting som har vært diskutert er hvorvidt filmen skal ende med Live Aid fremføringen - toppe det med kanskje den beste liveopptredenen noensinne eller om man skal ta med seg tiden omkring Freddies død. Dette er nå uvisst, og jeg tror at det er bedt om et nytt utkast til manus. 

"Is this the real life - is this just fantasy?"

kingrock
08.11.16 18:10

Litt usikker på om dette hører mest hjemme i filmtråden eller musikktråden, dog. 

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 6262
10.11.16 16:32
kingrock: Nå er det altså bekreftet fra mange kilder at det er Mr.Robot - Rami Malek som skal spille Freddie Mercury

Her må det mye sminke til...

kingrock
10.11.16 18:04

Hehe, ja helt likt blir det jo aldri, men vanvittig hva mimikk og god studie av opphavet kan jo store likheter. Bare ta Joaquin Phoenix gjorde med Cash. 

jonarne
jonarneInnlegg: 17454
10.11.16 20:22
kingrock: Da ser det endelig ut til at den beryktede (og tidvis litt omdiskuterte) filmen om Freddie Mercury er klar for produksjon

Jeg har en Queen side på nett, og der omtalte jeg en kommende Queen film allerede i 2007. Den gang med Johnny Depp som Freddie Mercury. Så det har vært en føljetong. Får håpe at det blir noe ut av prosjektet.

http://www.musikalske.net/queen/queen.htm

kingrock
11.11.16 09:17
jonarne: Den gang med Johnny Depp som Freddie Mercury

Okey, det visste jeg ikke. En del av meg er ekstremt takknemlig for at rollen ikke er tiltenkt Johnny Depp. Hadde ikke passet inn dessverre.

progman2
progman2Innlegg: 6239
11.11.16 16:25

Om 10 år er det fremdeles diskusjon om hvem det blir.

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4011
14.11.16 11:32
kingrock: Bare ta Joaquin Phoenix gjorde med Cash.

Nå legger du lista ekstremt høyt. Phoenix er verdens beste skuespiller, noe i nærheten av hans tolkning av Cash er for mye å håpe på.

kingrock
15.11.16 11:10
Roshambo: Nå legger du lista ekstremt høyt. Phoenix er verdens beste skuespiller, noe i nærheten av hans tolkning av Cash er for mye å håpe på.

Forsåvidt sant, men lista burde vel ligge ganske høyt. Mercury var en meget eksentrisk person, og mange karaktertrekk som en skuespiller virkelige må finne frem det beste i seg selv for å kunne portrettere. 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14622
15.11.16 11:14
kingrock: Forsåvidt sant, men lista burde vel ligge ganske høyt. Mercury var en meget eksentrisk person, og mange karaktertrekk som en skuespiller virkelige må finne frem det beste i seg selv for å kunne portrettere.

Enig. 

Hvis man først får æren av å spille Freddy Mercury må man gå all in i rollen. 

0gg0
0gg0Innlegg: 24007
15.11.16 21:04
Elguaje: Freddy

FreddIE gad damnit.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14622
16.11.16 00:47

Legger meg langflat. 

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11141
14.01.17 08:31
progman2: Om 10 år er det fremdeles diskusjon om hvem det blir.

I går snakket de om filmen på "Entertainment Tonight". Rami Malek ble intervjuet om filmen og de sa at innspillingen starter "tidlig i år". Så for første gang ser det faktisk ut til at dette skal materialiere seg.

LINK TIL REPORTASJE

kingrock
16.01.17 11:58

Ahh, Rami Malek avslører at han skal selv synge i filmen. Det håper jeg da virkelig ikke. Stemmen til Freddie Mercury var så karakteristisk at den ikke lar seg kopiere veldig enkelt. Føler at jeg ikke kommer til å klare å forholde meg til filmen dersom stemmen er veldig annerledes, eller irriterende påtatt. Det er helt greit i dialog og dersom det er enkle sangscener fra studio eller lignende, men kommer det scener i filmen som tar for seg liveopptredener, må det dubbes og legges på stemmen til Mercury. 

Fritz_
16.01.17 16:21
kingrock: Ahh, Rami Malek avslører at han skal selv synge i filmen. Det håper jeg da virkelig ikke. Stemmen til Freddie Mercury var så karakteristisk at den ikke lar seg kopiere veldig enkelt. Føler at jeg ikke kommer til å klare å forholde meg til filmen dersom stemmen er veldig annerledes, eller irriterende påtatt. Det er helt greit i dialog og dersom det er enkle sangscener fra studio eller lignende, men kommer det scener i filmen som tar for seg liveopptredener, må det dubbes og legges på stemmen til Mercury.

Han legger vekt på at han kun skal synge litt. Det forteller meg at dette kun dreier seg mer om tilfeldige sangscener der han øver og lignende. Faktisk ser jeg at Malek har litt naturlig likhet i munnpartiet og lignende, så tror dette kan bli bra. Men det er selvsagt umulig å bedømme da vi vet svært lite om manus, øvrige skuespillere osv. Håper vi får vite mer snart! 

Fritz_
14.04.17 17:59

Filmen skal visst nok komme i 2018. Det er nesten så det er for godt til å være sant. 

Brian May says Queen biopic is set for 2018 release
kingrock
23.04.17 22:56
Fritz_: Brian May says Queen biopic is set for 2018 release

2018 er ikke veldig langt unna (i filmperspektiv). Rart at det ikke har kommet ute noe bilder eller lignende, der man kan få sett hvordan Malek gjør seg som Mercury. 

Hadde vært fantastisk med en teaser av noe slag.

kingrock
24.04.17 07:24

Noen som vet hvem som skal spille de andre Queen medlemmene?

kingrock
24.04.17 19:52

Leste faktisk et sted nå at filmen har forventet premiere 25. des 2018. 

Fritz_
24.04.17 22:22
kingrock: Leste faktisk et sted nå at filmen har forventet premiere 25. des 2018.

Jeg har også lest lignende ting, men jeg er skeptisk. På imdb.com står det ingenting om at andre skuespillere enn Rami Malek er bekrefreftet. Jeg tror ikke at de har begynt å filme heller. Nei, her vil jeg ha en offisiell uttalelse før eg føler meg sikker. Om det stemmer at Freddie skal dø midt i filmen har de virkelig dumma seg ut. 

kingrock
25.04.17 09:48
Fritz_: Om det stemmer at Freddie skal dø midt i filmen har de virkelig dumma seg ut.

Tror det var original ideen, og det som var bakgrunnen for konflikten med Sascha og bandet. Bandet ønsket litt film om tiden etter Mercury, mens Sascha og produsentene ville bare ha fokus på livet til Mercury. 

Hva de har landet på nå, er vel uvisst. 

kingrock
11.05.17 07:28

Er fryktelig spent på hvor mye han kommer til å synge i filmen. At han har en del trekk i ansiktet som ligner på Mercury er selvsagt en bonus. Kan jo bli veldig bra - har er absolutt en habil skuespiller. 

Betryggende at May og Taylor har godkjent ham selvsagt.

Fritz_
28.06.17 21:28
kingrock: Er fryktelig spent på hvor mye han kommer til å synge i filmen. At han har en del trekk i ansiktet som ligner på Mercury er selvsagt en bonus. Kan jo bli veldig bra - har er absolutt en habil skuespiller.  Betryggende at May og Taylor har godkjent ham selvsagt.

I dag har Bryan Singer lagt ut et bilde. Han står foran en modell av "Live Aid scena". I bakgrunnen ser man fullt av bilder som kan minne om storyboards. Det står i alle fall tekst over bildene. Skulle gjerne visst hva som stod på dem. :)

LINK

0gg0
0gg0Innlegg: 24007
01.07.17 23:00
kingrock: Er fryktelig spent på hvor mye han kommer til å synge i filmen.

Samme her, og på hele filmen. Legger opp til at det skal bli den filmen jeg har vært mest spent på noen gang. Kan jo være skummelt.

Fritz_
02.07.17 09:55
0gg0: Samme her, og på hele filmen. Legger opp til at det skal bli den filmen jeg har vært mest spent på noen gang. Kan jo være skummelt.

Rapportene sier at Ben Hardy skal spille Roger Taylor: LINK

Akkurat som deg er nok denne filmen den jeg har vært spent på noen gang. Selvsagt er sjansen stor for at forventningene ikke blir innfridd. Men potensielt kan det bli helt fantastisk! 

Fritz_
14.07.17 17:48

Da er det endelig offisielt. Bare limer inn det som står på Queenonline.com: 

BOHEMIAN RHAPSODY – Now heading for the Big Screen

Yes folks, it IS finally happening.  You’ve been hearing rumours about Bohemian Rhapsody The Film for some time, but now QOL is about to become your most direct source of official information.  This will be the place to come to stay ahead of all the very latest news and updates as the film gets underway – and hopefully we’ll have some regular insider information to share with you too. 

So starting right now, here's what we can confirm at this stage.

Award winning director Bryan Singer is the man who will be bringing the Queen and Freddie story alive. If you’ve ever seen Singer’s X-Men films, or the groundbreaking movie The Usual Suspects, you’ll know this is a director with extraordinary imagination and style. A perfect choice to recreate the fabulous Queen years which brought us such unforgettable moments as Live Aid, which we can reveal will be faithfully recreated for a key sequence the film. More on that very soon.

Rami Malek has signed up to take on the challenging rôle of Freddie Mercury.  Who could imagine a more perfect fit than this brilliant actor ? At this stage you probably know him best for TV’s Mr Robot.  Roger and Brian told QOL: “Rami has great presence and he’s utterly dedicated to the project. He’s completely  living and breathing Freddie already, which is wonderful.”

Roger and Brian of course are serving as the film’s executive music producers.

After months of speculation, QOL can also confirm that the film is now ‘as-close-as-that’ to start of shooting.  Pre-production begins next week in the UK to prepare for start of principal photography in around London as soon as mid-September. 

You are probably wondering, who will play Roger, Brian and John???  That, friends, is news for another day, and just one good reason for you to make QOL and Queen Facebook your regular stops to check in for the very latest updates, and who, knows, maybe even one or two exclusives.

Come back soon. You don’t know what you might be missing. Hint: Fancy being in the film?

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 3593
14.07.17 17:51
Fritz_: Rami Malek

Kult valg.

Fritz_
14.07.17 17:52
GreySerpent: Kult valg.

Er han bra? Har ikke sett så my av han. Men vet at han spilte en hacker i Mr Robot eller noe. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg