Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-772-92-CESARIA EVORA- Sodade

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 18964
17.01.17 13:54

772)CESÀRIA EVORA – Sodade – 1992

Var forrige låt utradisjonell og ukjent, så må man definitivt også si det om dette her. Dette må da vel være ei dame?? Google hjelper her Og joda, her finner vi ei dame, født 1941 og oppvokst på Kapp Verde-øyene utenfor Afrikas vestkyst. Damen døde også 70 år gammel i 2011.

Men musikken da? Ajaj, låta starter tibakelent og vakkert med flott plukking på akustiske gitarer og en rund percussionbasert-rytme i bakgrunnen. Går en runde før damens litt melankolske og småhese stemme faller inn. Lett slentrende låt hvor vi nærmest kan føle den lett svingende rytmen i kroppen. Nå er ikke dette musikken jeg ville satt på gang etter gang, men behagelig er det.

KARAKTER: 7 (av 10)
Neste som omtales: 773)BLACK CROWES - Remedy - 1992

TRYKK HER - HØR OG SE CESARIA

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 20708
17.01.17 17:52

Oi, den neste er en godbit!

(Innlegget ble redigert 17.01.17 17:52)

The_Kwames
The_KwamesInnlegg: 2487
17.01.17 19:59

Du Cressida ta ett dypdykk i African soundz,vil berike deg mye

Lagos - Nigeria på 70-tallet

eller Ghana på samme tid

https://www.youtube.com/watch?v=blR2ioR803o

https://www.youtube.com/watch?v=19SLUVaOfCs

som Ebo Taylor,du må dypdykke deg i Afrikansk musikk,musikk historien kan ikke skrives uten Afrika som kontinent

Sofonda

The_Kwames
17.01.17 20:03

Det er til å gråte over hvor mye musikk fra Afrika som er mistet på veien,att for meg er det til å gråte over

Jeg er glad jeg har handlet endel snacks som vil bli stående til evig tid,mye musikk spesielt fra 60-70 tallet,og det er synd vi er så lite opplyst om kontinentet Afrika,der mye av opphavet kommer ifra,iallefall når det gjelder folk og rhytm

Sofonda

The_Kwames
17.01.17 20:10

og joda Ebo lever ennu født i 1936,og av en god kollega som også digger Ebo,næmlig sjefen sjøl Sigbjørn Nedland

Ebo LIVE

Ebo Taylor Ghanaian Musician LIVE

Sofonda

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg