Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-822-95-NICK CAVE & KYLIE-Where the wild

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 18526
15.03.17 17:01

822)NICK CAVE & KYLIE MINOGUE – Where the wild roses grow – 1995

Detta er vel en låt alle har hørt før. Spilt så mye på radioen de siste 20 årene. Så er det gode spørsmålet: er låta «spilt ihjel»?? Nei, mener jeg. Det er en sånm kvalitets-låt som det re vanskelig å bli lei. Nå læp ikke jeg avsted å kjøpte den, verken på singel eller abum da den kom, men har kost meg mang en gang når den har dukket opp på radioten.

Utrolig vakker intro med strykere, og så bare gynger Kylie, bass og lette vispetrommer inn, og det er bare å lene seg tilbake og la seg henføre. Vekslingen mellom Kylies myje stemme og Cave's mørke mystiske røst er perfekt. Og strykerne bare bygger opp og pakker rundt hele tiden. Joda joda joda, den holder mål ennå!

KARAKTER: 10 (av 10)
Neste som omtales: 823)FAITHLESS - Insomnia - 1995

TRYKK HER - SE OG HØR NICK & KYLIE

cressida1
cressida1Innlegg: 18526
15.03.17 17:10

Jusses, kom denne 2 ganger?? Da bruke rvi denne å kommentere på..........

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 338
21.03.17 04:06

Jeg er stor Nick Cave fan men akkurat denne kan jeg styre meg for. I det hele tatt er jeg ikke så utrolig begeistret for Murder Ballads albumet. Jeg kjøpte det i sin tid med store forventninger men ble litt skuffet da det kom. Heller ikke i ettertid har det blitt spilt så altfor mye her i huset.

Nick Cave har begått noen helt fantastiske ballader, jeg kan nevne The Ship Song og Straight to You som eksempler, men på slutten av 90-tallet og utover på 2000-tallet kom det en del album med veldig mange ballader. Det ble kanskje litt for mye for meg, spesielt når ikke kvaliteten er helt der oppe. Jeg vegrer meg for å kalle noe av det han gjør for direkte kjedelig men det er nesten så jeg må begynne å vurdere det. Relativt sett altså.

Tror jeg lander på en 7/10. Fin låt for all del men jeg føler ikke noen trang til å høre den igjen.

Klikk for å gå tilbake til toppen