Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-976-07-FEIST-My moon my man

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 18791
12.09.17 16:16

976)FEIST – My moon my man – 2007

Her er vi nok en gang på ukjente trakter. Never ever heard of, er en slitt frase. Men ikke desto mer spanandes. Let's groove!!

Låta har en tung, litt dyster intro med stampende trommer og enkle følgende pianotoner på det helt mørke registeret. Heldigvis faller den kvinnelige vokalistens stemme inn som en behagelig «motpol» til dety dystre. Her stampes det framover mens damen med sin litt hviskende røst messer ut teksten på en litt jazzaktig måte. Og det tar av på refrenget med himmelsk herlig harmonivokal, klirrende kjappe pianochorder og herlige orkestrale lydeffekter. Joda, detta er spesielt, men pokker så bra!!

KARAKTER: 10(av 10)
Neste som omtales: 977)JUSTICE - Dance - 2007

TRYKK HER - HØR FEIST

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 19700
12.09.17 22:34

Veldig kul låt, ja. Pianospillet og vokalen passer fint sammen, og så har låta en litt sånn quirky mystikk over seg. Det liker jeg godt. Jeg gir en 9er.

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1553
12.09.17 22:56

Denne låten liker jeg godt. Hørte også mye på albumet "The Reminder" fra samme år. Jeg liker stemmen uhyre godt. Hun er ganske rå live også!

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 427
13.09.17 23:37

Jeg er ikke sånn voldsom Feist fan men denne svinger det bra av. Kanskje hennes beste låt? Gir den en 9er jeg også.

Klikk for å gå tilbake til toppen