Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-977-07-JUSTICE-Dance

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 18791
13.09.17 16:22

977)JUSTICE – Dance – 2007

Tja, vi var jo borti Justice i 2006, sa sammen med Simian, som da fikk en 8'er for «We are your friends», så vi får se hva denne kan høste.

Starter med radio-søking og deretter barnestemmer som sykker pent inn låta inntil en skikkelig saftig discobass ruller inn. Og plutselig befinner vi oss, tankemesig tilbake på 70-tallet; vel nesten da. Dette her er saftig disco, men det blir litt for mye plastikk ettersom «strykerne» jo er syntetiske greier, som ikke høres helt ekte ut, i motsetning til 70-tallets disco-hit'er som hade med ekte strykere. Låta er imidlertid småmorsom pga de spede barne-/dame-stemmene. Men ikke nok til å heve låta til de stor ehøyder.

KARAKTER: 7(av 10)
Neste som omtales: 978)BON IVER - Re-Stacks - 2007

TRYKK HER - SE OG HØR JUSTICE

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 1860
14.09.17 16:56

Funky sak, og den eneste hørbare låta fra albumet. 

Enig i at det låter litt kunstig.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 19700
14.09.17 18:42

Jeg liker faktisk denne låta minst på dette albumet. Det er noen skikkelig heftige saker på Cross. Kan nevne "Genesis" og "Phantom"-låtene, for eksempel.

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 1860
14.09.17 23:33

Er du "spesiell student" som bare liker bootlegs og hater alle singler som spilles kommersielt ;-)

Cross i sin helhet ble for aggressivt og masete for meg, spesielt den beint fram jævlige Stress. Selv om Justice er for støyete og grandiost dunkete for meg har jeg funnet glede i annet fransk som Air og Sebastian Tellier, det skal sies.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 19700
15.09.17 16:56

Absolutt ikke spesiell student, nei. Var det ikke da jeg studerte, heller. Veldig glad i god, kommers musikk. Liker også Tellier og Air, samt eksempelvis Kavinsky og sånn type elektronisk musikk. :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg