Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken påskekrim var dette?

NYTT TEMA
EnRosaEngel
EnRosaEngelInnlegg: 3755
13.03.07 21:53
Jeg blir snart gal, for jeg kan ikke finne den på imdb, og jeg vet jo at jeg har sett serien.
Jeg vil tro den gikk på åttitallet engang, og jeg er (nesten) helt sikker på at det var Daniel Auteil som spilte hovedrollen. Serien het noe sånt som "31. mai mordet" da den gikk på NRK.

En morder er løs, og han dreper hver 31. mai. Dagen kommer, og da alle kan puste lettet ut, viser det seg at klokkene har gått en time for sent (eller noe annet) ihvertfall blir damen drept den 31. mai.
En eller annen er blind i serien, og det er omtrent alt jeg husker.

Noen som er veldig gode på krimserier her..?
dory35
dory35Innlegg: 704
14.03.07 11:47
Det høres kjent ut men kan dessverre ikke hjelpe deg med noe mer, men heter han ikke Daniel Autueil. Vet det er en skuespiller som heter det, men han er fransk da. Muligens det er en annen fyr du mener.
trondergutt
tronderguttInnlegg: 27891
14.03.07 11:58
Påskekrim på NRK var jo lenge synonymt med P.D James sine bøker om Adam Dagliesh eller hvordan det nå skrives......

Men dette gikk sikkert før NRK begynte å sende det hvert år....nei...husker ikke jeg heller og var muligens for ung til å fenges av påskekrim..iallfall om det var på starten av 80 tallet ;)
EnRosaEngel
15.03.07 20:01
Dette var ikke Dalgliesh, det er iallefall sikkert.
Fryktelig irriterende at ingen husker.
Jeg erindrer nå at damen som ble drept sist var blind, hun hadde billett på en båt eller tog, og klokka hennes var ikke stilt. Derfor trodde hun at hun var trygg, men nei.
Og den var fransk, ja.
kjersti59
kjersti59Innlegg: 439
15.03.07 21:25
Jeg husker godt denne påskekrimmen! Det må nok ha vært på slutten av 70-årene. Det var noen som kastet en flaske ut fra et fly, og drepte kjæresten til denne morderen som slo til på samme datoen hvert år og drepte, ikke nødvendigvis kona, men den vedkommende (som hadde vært med i flyet) var mest glad i.

Jeg har prøvd å gogle, men finner ikke ut mer jeg heller.
EnRosaEngel
15.03.07 22:18
Ha, jeg fant den! Den heter Rendez-vous en noir, og ble laget i 1977.
Endelig, etter evig leting fant jeg altså tittelen, men kan jeg bruke det til noe? Vi får se, kanskje den er på dvd.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg