Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eurovision Song Contest 2013

NYTT TEMA
Nicht_Anatolien
Nicht_AnatolienInnlegg: 6011
17.05.13 16:14

Merkelig hvis du bruker statistikk som grunnlag, ja så det er virkelig merkelig:)

TheBaseline
TheBaselineInnlegg: 803
17.05.13 22:43
Coach: Fint for NRKs økonomi at de sendte han Saade-klonen i stedet, da (f. ø. et eksempel på at fjorårs-ripoff vel sjeldent slår an så veldig).  ;-)

Saade-kopi? herregud er det mulig. De låtene liknet ikke i det hele tatt, Sverige ble bare piss sure på Norge fordi vi også hadde en kjekk fyr med en catchy sang. Dessverre tror jeg Sverige og sure svensker ødela mye for oss, de spredde en løgn om at han var en kopi.. lol. Eh.. for det første kan han ikke noe for hvordan han ser ut, for det andre er det søren meg ikke bare han som har et upbeat dansenummer. Er dette de eneste argumentene de kan komme med så har de virkelig en svak sak altså.

Jeg synes faktisk Tooji sin låt var bra. Jeg mener back up sangerne ødela utrolig mye for han. Han sang ikke perfekt, men helt ok i finalen. Det var danserne, som IKKE kunne synge, og overdøvet han i refrenget, som ødela mye. Vi kunne jo nesten ikke høre han synge! 

Men nok om det.. jeg synes Margaret gjore en meget dårlig jobb i semifinalen. Hun sang falskt minst tre steder, og hun hadde lite blikkontakt med kamera, den utstrålingen hun hadde under den norske finalen var borte i semien. Men hun var helt klart preget av mye nerver, hun sang jo bedre i den norske finalen.. så forhåpentligvis kommer dette seg. Men kameraføringen må bli bedre, flere nærbilder og sånn.. men det er ikke hennes feil, og det er også en ting som er lett å fikse til finalen, så forhåpentligvis ordner det seg. Låten er det imidlertid verre å gjøre noe med.. den er veldig sær, smal, kald, mekanisk, lite fengende.. ja, rett og slett dårlig. Tviler på at den får en god plassering, til tross for oddsen. Jeg tror vi må være veldig fornøyde hvis den kommer på topp 10. Jeg tror ikke den har mulighet til å vinne, til det er den for sær og spesiell. Den har ikke like mye mainstream appeal som bidraget fra Danmark. Then again.. dette er vel det svakeste ESC året på noen tiår, så kanskje hun kan gjøre det bra allikevel. Resten av konkurransen i år er ikke så mye å skryte av. 

aegi2
aegi2Innlegg: 27885
17.05.13 23:00

Alt fra DAG 1 så har Danmark vært store favoritter hos bookmakerne.....

Er det noen som har info om hvor ofte dem har bommet på slike store favoritter ?

JEG Prøver , men finner ikke den danske låta som vinner i det hele tatt.

Syns den minner meg om vinnerlåta til ukraina for noen år siden 

aegi2
aegi2Innlegg: 27885
17.05.13 23:30

Tyrkia skal visst ikke sende finalen pga kysset til finland er det rykter om........

Coach
CoachInnlegg: 71006
17.05.13 23:42
TheBaseline: Saade-kopi? herregud er det mulig. De låtene liknet ikke i det hele tatt, Sverige ble bare piss sure på Norge fordi vi også hadde en kjekk fyr med en catchy sang. Dessverre tror jeg Sverige og sure svensker ødela mye for oss, de spredde en løgn om at han var en kopi.. lol. Eh.. for det første kan han ikke noe for hvordan han ser ut, for det andre er det søren meg ikke bare han som har et upbeat dansenummer. Er dette de eneste argumentene de kan komme med så har de virkelig en svak sak altså.
Jeg synes faktisk Tooji sin låt var bra. Jeg mener back up sangerne ødela utrolig mye for han. Han sang ikke perfekt, men helt ok i finalen. Det var danserne, som IKKE kunne synge, og overdøvet han i refrenget, som ødela mye. Vi kunne jo nesten ikke høre han synge!

Du blir lett engasjert (i mye forskjellig), det skal du ha.  ;-)

Jeg for min del er sånn ca. like engasjert i MGP og ESC som jeg er i hva fetteren til mora til exen til Petter Northug spiste til frokost i går... 

(Innlegget ble redigert 17.05.13 23:44)

nothingelse
nothingelseInnlegg: 789
17.05.13 23:53

At Romania kom videre til finalen viser jo bare hvor idiotisk GP kan være. .-)

Ellers så må jeg ta hatten av for SVTs produksjon i Malmø. Kjemprebra. Utrolig proff sending, med fantastiske sceneshow, lyssetting, grafikk, animasjon, .. det hele. Flott programleder også,.. stødig som et fjell. Beste produksjon av GP so far.

Håper fortsatt at Ukraina vinner, beste låt. Den danske låten orker jeg ikke å høre ferdig en gang, ... skjønner ikke hvorfor den har alle odds.

kjempekanin
kjempekaninInnlegg: 19278
18.05.13 00:48

Min ønskede toppliste:

1. Norge
2. (San Marino som ikke gikk til finalen)
2. Italia
3. Aserbadsjan
4. Moldova
5. Ukraina
6. Danmark (evt lengre ned på listen)

Russland og Hviterussland, regner jeg med sanker mange poeng fra Øst-Europa.

Håper at det samme gjelder for Nederland, Belgia og Irland som er blant de bedre bidragene. Og for Sveriges bidrag, som jeg synes er slitsom, men er tross alt langt bedre enn mange av de andre bidragene.

Vahlley
VahlleyInnlegg: 65446
18.05.13 00:49
asmodan: alle tidligere sovjet nasjoner gikk videre i år!!!!!

Unntatt én.

ynnory
ynnoryInnlegg: 40016
18.05.13 00:52

Nederland hadde en heller svak låt! Men håper du har rett! At vi vinner..

malacay3
malacay3Innlegg: 11198
18.05.13 00:56
aegi2: Alt fra DAG 1 så har Danmark vært store favoritter hos bookmakerne..... Er det noen som har info om hvor ofte dem har bommet på slike store favoritter ? JEG Prøver , men finner ikke den danske låta som vinner i det hele tatt. Syns den minner meg om vinnerlåta til ukraina for noen år siden

Tror desverre Danmark vinner ganske klart. Ikke spesielt nyskapende låt, men den appelerer til mange.

Malacay

Gåra
GåraInnlegg: 15747
18.05.13 00:58

Tror faktisk Danmark kan slå rekorden til Rybak. Låten er såpass sterk. 

kjempekanin
kjempekaninInnlegg: 19278
18.05.13 01:06

Danmarks låt er oppskrytt, etter min mening. Er ikke den MGP-låten som jeg går og nynner på, for å si det på den måten.

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1406
18.05.13 01:36

Estland og Israel sine låter har vokst skikkelig på meg, liker dem veldig godt nå. Kanskje fordi jeg ikke skjønner ett skvatt av teksten?

MauritzHansen
MauritzHansenInnlegg: 6438
18.05.13 10:25

Norge kommer på 6 plass.

lusekoftan
lusekoftanInnlegg: 40037
18.05.13 10:26
kjempekanin: Min ønskede toppliste:

Min ønskede toppliste:

1. Island

Reykjavik here we come !!

shingomurata
shingomurataInnlegg: 269
18.05.13 11:12

Som vanlig er det meste er forferdelig her, men Island, Danmark, Russland og Moldova stikker seg positivt ut. Får satse på at noen av dem stikker av med seieren.

Norge sin er en litt tam versjon av en Depeche Mode-låt. Tror kanskje den kan nå høyt da jeg tviler på om Eurovisionpublikumet har hørt alt for mye på det bandet og kan komme til å tro låta er original og nyskapende.

(Innlegget ble redigert 18.05.13 11:12)

Spinsind
SpinsindInnlegg: 10055
18.05.13 11:14
shingomurata: Norge sin er en litt tam versjon av en Depeche Mode-låt

AAAAH, endelig. Har vridd meg rundt i huuuueee mitt etter noe å henge den låta på.

Hva fader minner den om???

Jaaa, takk, der satt den.

Du traff rett på spikern:o)

shingomurata
shingomurataInnlegg: 269
18.05.13 11:25

Særlig låta Its No Good. Søk den opp på youtube.

(Innlegget ble redigert 18.05.13 11:26)

Spinsind
18.05.13 11:26

Joda:o)

Ja, skal sjekke den:o))

(Innlegget ble redigert 18.05.13 11:27)

ElPajero
ElPajeroInnlegg: 646
18.05.13 12:20

Et stalltips: I år blir det en stor overraskelse. Danmark kommer nok ikke til å vinne. Sangen har ikke nok særpreg og er for traust til å gå hjem i Europa.

Tror faktisk Malta kan komme veldig høyt. Sangen skiller seg ut, vokalisten er søt og kjekk og er lett å like. Kanskje det endelig er Maltas år?

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 51829
18.05.13 13:31
ElPajero: Kanskje det endelig er Maltas år?

Nei, jeg ser det ikke for meg.

Spinsind
18.05.13 13:50
lusekoftan: Min ønskede toppliste: 1. Island Reykjavik here we come !!

Toppliste (flertall) krever da litt flere?

Islendingen er dritsøt, men synes ikke han er noe vinneremne.

Finland har show, en catchy låt og litt xtra, kanskje de kan vinne.

Norge har også muligheten, men tror innerst inne at det blir Russland som vinner i år. 

Russland kontroll på endel stemmer, og faktisk ei som evner engelsk uttale i år. Og sangen er fin nok den:o)

ElPajero
ElPajeroInnlegg: 646
18.05.13 13:56
LaCangura: Nei, jeg ser det ikke for meg.

Jeg husker 2001 da Hellas var så enorm favoritt at du knapt fikk penger igjen på oddsen (tror det var nede i 1,40). Så gikk Estland fram og vant, husker at de lå rundt 100 i odds før konkurransen og at Jostein Pedersen sa før de skulle synge at de "bør ha som mål å unngå sisteplassen". Der tok han feil, gitt.

Har en lignende følelse når det gjelder Malta. Tror de har veldig gode muligheter.

Vahlley
18.05.13 14:26
ElPajero: Så gikk Estland fram og vant, husker at de lå rundt 100 i odds før konkurransen

Den påstanden vil jeg sterkt betvile.

Men i likhet med deg har jeg ingen dokumentasjon å legge ved, så da får det inntil videre bli påstand mot påstand.

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 51829
18.05.13 14:51
Spinsind: og faktisk ei som evner engelsk uttale i år.

Hehe, det har valdri væt et kriterium for å vinne. I hvertfall ikke for Russland. Bilan var ræva på uttale ;)

Spinsind
18.05.13 14:55
LaCangura: Hehe, det har valdri væt et kriterium for å vinne. I hvertfall ikke for Russland. Bilan var ræva på uttale ;)

Ja, og han var kvalm som en slimål uu

men moro for en gangs skyld a å skjønne hva de synger om?:o)

Og ikke er det publikumsfriende bestemødre med heller som piper om noe dans. Nei, tror Russland kan bli sterke i år.

Vahlley
18.05.13 15:07
ElPajero: Har en lignende følelse når det gjelder Malta. Tror de har veldig gode muligheter.

Forøvrig er jeg enig med deg. Jeg tror Malta får en hyggelig plassering i år. Ikke på grunn av låta, den er middelmådig, men på grunn av Gianlucas smittende smilefjes.

Langorm
LangormInnlegg: 5170
18.05.13 15:34
nothingelse: Jeg håper Ukraina vinner i år. Beste låt, synes jeg ;-)

Kan jeg få komme mot deg i en stormande virvelvind? Men i år har jeg ingen favoritt. Kan vi to klemma og kissa? Du er syngedame, vel? :-))

(Innlegget ble redigert 18.05.13 15:44)

Aschim
AschimInnlegg: 890
18.05.13 15:45

Norge havner blant de ti beste. 

Spinsind
18.05.13 15:47
Aschim: Norge havner blant de ti beste.

Pen gutt på bildet:o)

En Mgp deltager?

Og enig, jeg tipper Norge på 6 plass!