Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV-høsten 2017

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 29264
16.07.17 12:18

Hva kan vi forvente oss?

Noen nye dramaserier f.eks.?

kansas00
kansas00Innlegg: 19005
17.07.17 18:17
VivaLV: Noen nye dramaserier f.eks.?

NRK Drama’s thriller Monster (7x52’) is directed by Anne Sewitsky (Happy Happy), co-creator with head-writer Hans Christian Storrøsten. Jakob Oftebro plays Joel Dreyer, an investigator from Oslo who is sent up north to Finnmark to work on a crime scene. He feels like a fish out of water in the remote community where he has to collaborate with the young local investigator Helle Gilbert (Ingvild Holthe Bygdnes), an old sheriff (Bjørn Sundquist) while dealing with the matriarch Margot van Gemert (Gørild Mauseth), head of a criminal enterprise. The show is co-produced by Rein Film, DR and SVT.  DRG handles world distribution. Airing on NRK is set for the fall 2017.

http://www.nordiskfilmogtvfond.com/news/stories/monster-rides-upon-the-storm-compete-at-series-mania

(Innlegget ble redigert 17.07.17 18:17)

VivaLV
17.07.17 19:35
kansas00: NRK Drama’s thriller Monster (7x52’) is directed by Anne Sewitsky (Happy Happy), co-creator with head-writer Hans Christian Storrøsten. Jakob Oftebro plays Joel Dreyer, an investigator from Oslo who is sent up north to Finnmark to work on a crime scene. He feels like a fish out of water in the remote community where he has to collaborate with the young local investigator Helle Gilbert (Ingvild Holthe Bygdnes), an old sheriff (Bjørn Sundquist) while dealing with the matriarch Margot van Gemert (Gørild Mauseth), head of a criminal enterprise. The show is co-produced by Rein Film, DR and SVT. DRG handles world distribution. Airing on NRK is set for the fall 2017. http://www.nordiskfilmogtvfond.com/news/stories/monster-rides-upon-the-storm-compete-at-series-mania

Veldig flinke til å promotere nye serier er de kanskje ikke siden du må finne info. på engelsk.

Litt usikker på om det er Sundquist og Mauseth man trenger anno 2017, men jeg gir de en sjanse!

kansas00
kansas00Innlegg: 19005
17.07.17 21:23
VivaLV: Veldig flinke til å promotere nye serier er de kanskje ikke siden du må finne info. på engelsk.

Mulig det har sammenheng med at nordisk filmfond (norden) også innebefatter finland og island hvor folk ikke i like så stor grad behersker eller vil bruke noen av de skandinaviske språkene. De har vel også solgt noen produksjoner til utlandet. Uansett du har rett i at dette ikke akkurat er noe godt promotert serien.

Ellers veit jeg ikke helt hva TV2 kommer med på seriefronten, men okkupert sessong 2 har jo vært filmet i vinter/vår.. Var en serie jeg aldri trodde skulle komme i flere sessonger. Leser i linken at noen har karakterisert serien som en "ny homeland", uten at jeg kan se så utrolig mye homeland i den.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:25)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42825
17.07.17 23:33
VivaLV: Veldig flinke til å promotere nye serier er de kanskje ikke siden du må finne info. på engelsk.

Tja, det har da gått flere små trailere for denne serien i over ei uke på NRK nå... ;-)

VivaLV
17.07.17 23:48
DrSchwei: Tja, det har da gått flere små trailere for denne serien i over ei uke på NRK nå... ;-)

OK. Det husker jeg faktisk nå som du sa det!

Da skal jeg ikke klage på promoteringa.

Uansett så håper jeg de klarer og få til noe bra engang lignende Broen, Broadchurch osv.

Sundqvist kan være OK han, men trur ikke han kan være det som gjør at de klarer å få til en slik ny god serie!

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 253
26.07.17 12:15
kansas00: Ellers veit jeg ikke helt hva TV2 kommer med på seriefronten, men okkupert sessong 2 har jo vært filmet i vinter/vår.. V

Skal vel gå på en Viasat-kanal ettersom de tok over dritten

Langorm
LangormInnlegg: 7466
26.07.17 16:12
VivaLV: Sundqvist kan være OK han, men trur ikke han kan være det som gjør at de klarer å få til en slik ny god serie!

Om noen skuespillere er det vel bare å si, at de har gått ut på dato? Noen "fenger" bare ikke lengre. Det blir på en måte, som ( bare litt ) sammenlignet med popsyngedamen Madonna. De er ikke unge og sexy lengre, men blir oppfordret mot betaling.  

TheBracket
TheBracketInnlegg: 37095
26.07.17 22:51

Ser fram til sesong 2 av "Stranger Things".

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg