Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Phoenix Lights

NYTT TEMA
Happy_9
Happy_9Innlegg: 33
16.04.07 16:55
Hva syns dere om dette som skjedde i 1997?

Spennende sak dette. Og nå har jo han som var guvenør i Phoenix på den tiden stått frem og fortalt at han så nøyaktig det samme som hundrevis av andre. Selv om han på den tiden ikke ville inrømme noenting. (antagelig etter press fra høyere hold)

http://www.youtube.com/watch?v=gg6cGCAB2Ck

happy_9
onlyterje
onlyterjeInnlegg: 3906
17.04.07 00:07
Jepp og det blir jo stadig flere og flere som står frem.
Skulle likt og vist om det norske miletæret holder saker og ting tilbake.

only

Jeg har bestemt meg for at jeg tror de forteller sanheten til det motsatte er bevist og da må bevisene være så tydelig at de kan overbevise selv en maur.
gssk
gsskInnlegg: 754
18.04.07 22:06
Merkelig at ingen av astronomene har noen forklaring på disse lysene. Eller kanskje ikke. ;-)
Larry
LarryInnlegg: 8029
19.04.07 16:45
Hvorfor ikke ta et søk først, før du lager en tråd på feil forum?
Det tok meg ca 30 sekund å finne en rasjonell forklaring på lysene, og den er at lysene er "flares" fra et A-10 Warthog, og at lysene ikke er rett over Phoeix, men et godt stykke unna.

Men rasjonelle, fornuftige forklaringer er kanskje ikke spennende nok? :)
gssk
19.04.07 21:26
Hei Larry

Feil forum er det muligens.

Flares var det imidlertid ikke.

There has been extensive analysis of videos submitted by witnesses that clearly show that the true unknowns don't budge at all. Mike Tanner, a witness and key investigator, viewed a series of light formations and at one point used a spotter scope to zoom in on one of the orbs. The orb faded in and out over twenty minutes without ever moving as it stayed fixed within the scope. Another military witness claims that he observed similar orbs from his home near Luke AFB. The orbs stayed fixed in one position for over twenty minutes. He says they definitely were not flares and he works with flares on a daily basis!
gssk
19.04.07 21:31
Many of the witnesses who came forward included active military personnel who work with flares on a daily basis. They were very adamant that what they saw were definitely not flares! You don't have to be an expert on flares to tell what they look like. The burning magnesium from the flares illuminates the rising smoke above. They flicker and move about as they fall to the ground. The military staged a flare demo in 2000 hoping to convince everyone that what they actually saw were flares. The demonstration totally backfired as it gave witnesses an opportunity to make a fair comparison and conclude that there was no similarity at all to what they saw.
gssk
19.04.07 21:32
On March 13th 1997, an extraordinary event occurred across the state of Arizona that has become the subject of great debate in the UFO community. Hundreds, and perhaps thousands of witnesses from all walks of life reported seeing a large V-shaped craft, over a mile across with unusual lights, travel slowly and silently by at a very low altitude. Some witnesses who reported being directly underneath it as it passed, said it drifted right over the housetops, so close it seemed "they could almost touch it." Witness accounts suggest that at least one unknown craft and possibly others passed directly over Phoenix and penetrated through Sky Harbor airspace, before drifting off to the south towards Tucson. At least one air traffic controller, who now refuses to be identified, admitted in a televised news interview that he saw the lights from the tower using binoculars, but did not see anything on radar.
Larry
LarryInnlegg: 8029
20.04.07 18:16
Er nok bare flares. At UFO-entusiaster som vanlig kommer med kreative motargumenter, er bare å forvente.

http://www.youtube.com/watch?v=i8BWwd1ciKk
Happy_9
Happy_9Innlegg: 33
20.04.07 22:35
Det var virkelig ikke meningen å poste denne her.

Beklager til dere som føler dere støtt. :o)

(Ps: Det var ikke military flares)

happy_9
NewAnfield
NewAnfieldInnlegg: 1222
22.04.07 19:14
Tror nok dette var noe annet ja ...... men hva er ikke godt å si.

exzero75
exzero75Innlegg: 1298
02.10.07 22:28
Ok, feil forum..Men:

Dette var desverre ikke noe fakler...men noe ukjent fenomen

Se dette detaljerte foredraget om et av de mest kredible vitnene: http://video.google.com/videoplay?docid=1174884800899564254&q=Lynne+D.+Kitei&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
jenova
jenovaInnlegg: 959
03.10.07 00:22
Det er merkelig hvordan mange mennesker nekter å godta eller ofte i det hele tatt overveie alle rasjonelle forklaringer. Nei dette er selvsagt noe mystisk og spennende.

Jeg har sett flares på lang avstand under øvelser før. De kan henge veldig lenge på samme sted når vindforholdene tillater det. At røyken over flaren blir lyst opp ser man ikke på lang avstand. Husk at disse flarene er høyt oppe, og det er ikke lett å bedømme hvor fort de faller over en fjern horisont.

Hvis man faktisk ønsker å vite hva disse Phoenix Light er kan man søke rundt på nettet. Da finner man raskt mange mennesker som så dette som med en gang skjønnte at dette var flares. En person var på vei i retning av lysene og så røyken over flarene da han kom nærmere.

At det kommer "eksperter" ut i media å sier at slik og slik er det må man ta med en klype salt. Se alle de såkalte videoekspertene som stadig beviser hvordan mange ufo videoer ikke kan være falske.

Men for all del. Mange mener jo fortsatt at den legendariske bigfoot videoen er ekte selv om de som lagde den har kommet frem og i detalj vist hvorfor og hvordan de gjorde det.

Det samme med Nessie og det mest berømte "beviset" i den saken.
Eller kornsirklene. Finnes ikke noe mystisk med dem.

Angående Lynne D. Kitei. På denne milelange cv'n hennes....hva der er det som gjør henne til ekspert på flares og hvordan de ser ut på flere mils avstand?

En gang jeg var høyt oppi fjellet så jeg en merkelig sak på himmelen. Forholdsvis kraftige lysglimt som for nordover nattehimmelen. Dette var selvfølgelig ikke noe fly.
Det er sikker mange andre som har sett de glimtene som den dag i dag mener det må være noe mystisk.
Jeg for min del tok til å lete på nettet. Siden jeg hadde notert tid og retning på objektet fant jeg etter litt jobbing ut at dette var en satellitt med en spesiell type panel som kunne se slik ut under visse forhold. Jeg fant til og med ut hvem satellitt det var.
Så hvis viljen er der finnes svarene.

jenova
03.10.07 00:28
"There were two events that night and people often confuse them.

1. Between 8 and 9 PM, a formation of 5 lights passed through Arizona. Some people saw individual lights and others saw a faint triangle/V with the lights attached.

2. At 10PM, lights were seen to the south of Phoenix. These are definitely the flares and have been conclusively shown to be. Only UFO proponents that don't think critically believe they are UFOs.

The 8-9PM appears to have been simply a formation of aircraft as you can see from my webpage on the subject. Recently, Mitch Stanley (who saw the formation of lights in his telescope and saw them as aircraft) was approached by the Phoenix paper:"

http://www.azcentral.com/arizonarepublic/local/articles/0312ruelas0312.html?&wired
exzero75
04.10.07 13:47
Ok, det er jo merkelig at:

8-9 pm fenomenet verken viste seg på radar ( stealt), eller lagde lyd ( antigravity).
I tillegg sier vitner at denne trekanten var massiv ( ink guvernøren av phoenix, )

Og den beveget seg altfor sakte til å være fly....

Det som skjedd klokken 10.00 var beveget seg i samme høyde over lang tid... Og hadde en merkelig flightpath. Den var tilogmed innom Tucon.

Om dere gidder se link: http://www.youtube.com/watch?v=GLUAhVkGmj0

Denne forklare hvorfor det ikke var flares: http://www.youtube.com/watch?v=lMW2La93O-Y

Ikke vær naive å tro alt som millitære sier...

jenova
04.10.07 18:44
Du skjønner det at mange mennesker klarer å tenke selv og trenger ikke militære til å fortelle seg ting. Mange av oss er også så opplyste at vi ikke tror på store massive trekanter med antigrav over Phoenix.

Swap gjerne en tur innom den virkelige verden å se hvordan vi andre har det.
exzero75
05.10.07 00:15
Stakkars, må være et slag i ansiktet å rase sammen "den virkelige verdnen din"!

Jeg tar når som helst en disusjon om beviser på denne saken! Men du har tydeligvis ikke gjort reasearchen din, kun tviholder på den sikre innsevrede verden du lever! Faen så arrogant... Tulling!

Virkelig verden??? Du har ikke peiling på hva den er desverre...

Be safe, slapp av i bobla di!
exzero75
05.10.07 00:17
Og opplyst, var det det du sa?
Ikke at det er din skyld, men nok en gang, desverre er du ikke det...
orbixx
orbixxInnlegg: 3580
05.10.07 01:04
gssk skrev:
Merkelig at ingen av astronomene har noen forklaring på disse lysene. Eller kanskje ikke. ;-)
------
Så enig.

-Og det er også merkelig at ingen astro-fysikere tror på ufo'er.
De rister oppgitt på hodet av folk som ønsker å tro at lysfenomener er bevis for utenomjordisk liv...

De er vel idioter uten kunnskaper om universet.
Akk ja...
jenova
05.10.07 09:51
Du exzero, det er du som tror på store massive trekanter med entigrav og stealth, ikke jeg.
At det finnes noe slikt et helt annet sted i universet kan ingen vite, men at det var det som befant seg over USA den kvelden, det er en totalt annen sak.

Ha et lykkelig og spennende liv!
exzero75
05.10.07 11:33
Takk det samme Jenova - Forsett å lukk øynene dine, så går alt så fint ser du...

I'm a lover not a fighter
indicis
indicisInnlegg: 149
05.10.07 21:51
Orbixx skrev:

Så enig.

-Og det er også merkelig at ingen astro-fysikere tror på ufo'er...
..De er vel idioter uten kunnskaper om universet.
Akk ja...
------------------------------

Litt drøyt å kalle astrofysikere for idioter, og uten kunnskap om universet. Det er vel nettopp universet og dets fenomener osv de studerer.
orbixx
orbixxInnlegg: 3580
06.10.07 20:09
orbixx skrev:Så enig.

-Og det er også merkelig at ingen astro-fysikere tror på ufo'er.
De rister oppgitt på hodet av folk som ønsker å tro at lysfenomener er bevis for utenomjordisk liv...

De er vel idioter uten kunnskaper om universet.
Akk ja...
-------------
Dette er hva jeg skrev.
Så kutt ut sitat-fusket !
indicis
indicisInnlegg: 149
06.10.07 23:25
Vet ikke om det var sitatjuks, jeg la jo inn sånne prikker mellom setningene for å markere at noe manglet og "redigert" av meg. Beklager misforståelsen, altså.
gthang80
gthang80Innlegg: 1620
12.10.07 12:11
Larry skrev:
Hvorfor ikke ta et søk først, før du lager en tråd på feil forum?
Det tok meg ca 30 sekund å finne en rasjonell forklaring på lysene, og den er at lysene er "flares" fra et A-10 Warthog, og at lysene ikke er rett over Phoeix, men et godt stykke unna.

Men rasjonelle, fornuftige forklaringer er kanskje ikke spennende nok? :)
--------------------------------------------------

Du, seriøst det er en bullshit teori. Selvsagt klarer alle å finne den, men det er mye mer troverdig hva mange hundre personer sier. samme hva.

Det er mye sånt som vi ikke vet så mye om. Kan jo hende at det ikke er ufo's,men da er det brutalt mye teknologi vi blir stengt ute fra.
Perseus
PerseusInnlegg: 10801
28.09.15 08:23

National Geographic har laget en 50 min lang dokumentar om disse hendelsene. Fikk sett hele videoen nettopp, spennende. Fra 13:25

https://www.youtube.com/watch?v=YxYBVs3tTkk

(Innlegget ble redigert 28.09.15 08:24)

vatutin
vatutinInnlegg: 4343
27.10.15 10:17
Happy_9: Hva syns dere om dette som skjedde i 1997?

99% av all utenomjordisk kontakt og interstellare kidnappinger skjer på nordamerikansk jord.

Statistisk sett er det meget betenkelig at dette skjer på et kontinent som dekker kun 17,6 % av jordens totale landareal. 

Tror dette har sammenheng med at amerikanerne er et hysterisk, lettlurt og svært kunnskapsløst folk. De har minimale kunnskaper om resten av verden og kanskje ingen kunnskaper om astronomi, kosmos og himmelfenomener generelt. Noe amerikansk presse, TV-selskapene, politikerne og andre sensasjonsmakere utnytter fullt ut. 

(Innlegget ble redigert 27.10.15 10:17)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg