Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er vi alene i universet?

NYTT TEMA
nøytral08
nøytral08Innlegg: 151
RomMannen
RomMannenInnlegg: 1143
22.03.09 19:21

Jeg tror vi ikke er alene i universet, eller i gallaksen for den slags skyld, men kornsirkler tror jeg er menneske lagd.

Jeg tror at myndigheter skjuler noe og at de har og har hatt kontakt med romvesner i lang tid.

Jeg tror og at romvesnene er ufarlige og er på besøk på jorden for å forske og kommunisere med oss, slik som vi ville ha gjort hadde vi besøkt en planet med intelligent liv.

nøytral08
22.03.09 19:27
RomMannen: Jeg tror vi ikke er alene i universet, eller i gallaksen for den slags skyld, men kornsirkler tror jeg er menneske lagd. Jeg tror at myndigheter skjuler noe og at de har og har hatt kontakt med romvesner i lang tid. Jeg tror og at romvesnene er ufarlige og er på besøk på jorden for å forske og kommunisere med oss, slik som vi ville ha gjort hadde vi besøkt en planet med intelligent liv.

hva slags hensikter har myndighetne for å skjule det for vanlig borger?hvorfor skal det holdes så hemmelig?

RomMannen
22.03.09 19:38
nøytral08: hva slags hensikter har myndighetne for å skjule det for vanlig borger?hvorfor skal det holdes så hemmelig?

Hva tror du skjer hvis 7 mrd mennesker får vite at det er stein harde beviser på at det finnes liv utenom jorden og at de er på jorden!?

Ett ord: KAOS

EdMcGivern
EdMcGivernInnlegg: 521
22.03.09 20:05
nøytral08: Han spurte henne om hun var klar over kornsirkler på jorder i nærheten, og fortalte videre at han var på en annen planet som var ganske lik jorden. Det var folk fra hans planet som hadde laget kornsirklene og at de var vennlige, men redd for å kontakte menneskene direkte

Kornsirkler lages enkelt med en pinne og ett tau.  Hvis du har med deg en medhjelper trenger du ikke pinnen, kun ett tau.  Om en kommer fra jorda eller en annen planet er ikke så viktig.  Pinne og tau.

Ivers_1
Ivers_1Innlegg: 367
25.03.09 10:28

Ingen går vel rundt i fullt alvor og tror at vi er alene i universet?

nøytral08
26.03.09 19:23
Ivers_1: Ingen går vel rundt i fullt alvor og tror at vi er alene i universet?

Nei det tror jeg ikke. En som har fult forståelse rundt verden vil tro samme som deg,tror jeg

Pip_6
Pip_6Innlegg: 18509
27.03.09 12:57
nøytral08: tror dere det fins liv i andre planeter enn jorden?

Ja, det tror jeg.

Men jeg Vèt; vi mennesker alltid har benektet ting vi ikke kan forstå.
Vi sanser ting som er innenfor vårt 'frekvens-spekter'. Ting under og over dette spekteret, er vi ikke utstyrt til å sanse. 'Men det betyr ikke at de ikke er der'. -Trevor James Constable

UFO - The greatest story ever denied -Dette er 'youtube playlist'. -Håper den virker.
Enjoy!

Fuglebukk
FuglebukkInnlegg: 883
28.03.09 17:42

Liv er en ting.

Flercellet dyreliv noe ganske annet. For ikke å snakke om intelligent liv, som vil trenge en usannsynlig rekke lykketreff for å kunne utvikle seg. Og mens utviklingen skjer må vi håpe på at det ikke inntreffer en kosmisk ulykke som utsletter livet.

Z_for_Zer0
Z_for_Zer0Innlegg: 171
29.03.09 12:47
Fuglebukk: Liv er en ting. Flercellet dyreliv noe ganske annet. For ikke å snakke om intelligent liv, som vil trenge en usannsynlig rekke lykketreff for å kunne utvikle seg. Og mens utviklingen skjer må vi håpe på at det ikke inntreffer en kosmisk ulykke som utsletter livet.

Og allikevel, der er du :-)

Kakebox1
Kakebox1Innlegg: 13
30.03.09 03:33

Alene i universet? neppe.  Annet intelligent liv? ingen vet, men er optimistisk og sier ja:P

Når det gjelder aliens som besøker oss, er bare tull hele greia, enkelt og greit "jeg tror det ikke får jeg får se det" Og ja når man ser en "ufo" så har man en tendens til å se det man vill se, nemlig et romskip. Er svært skeptisk til dette, tror neppe de reiser fra uffattelige avstander bare for å drive gjøn med oss, lage kornsirkler osv.

Og jeg vise deg/alle dere en video som kommer til å sette ett støkk i dere^^

HUDF

Hær samler hubble lys fra et tomrom i universet, der det er svært få stjerner som blokkerer utsikten.

Prater om det siste bildet i videon, som blir kalt "the ultra deep field".

Bildet i seg selv har omkring 10 000 galakser, på størrelse med et lite sandkorn på strak arm sett fra jorden.

Og jeg kom fram til selv at bildet dekker 0.0000007 % av nattehimmelen, for å kartlegge hele nattehimmelen, må ca 13 millioner bilder til, men man kan ikke forvente likedan bilde på hver enkelt, fordi støv/stjerner fra vår egen melkevei blokkerer utsikten. Men at nasa fikk dette resultatet siden de bare tok 1 bilde er ganske sjokkerende. Gjennomsnitts galakser har noen hundre milliarder stjerner 1-500 ca, iallefall de som vi har observert til nå.

Men så kan man jo spørre seg, hvor er jorden i universet? i mitten?  tviler, er jo en sjanse men oddsen er slim to none. Men så va er mitten visst universet er evig?:D

Hubble har vell en viss rekkevide, og når man ser på UDF så får man vell spørre seg va som ligger dypere i den retningen forbi disse 10 000 galaksene, flere galakser?..men lyset de sender ut har ikke nådd oss enda eller fordi de blir blokkert av de nærmere galaksene? eller så "flyr" de så fort unna at lyset aldri når oss, visst expanderingen av universet finner sted. Dette blir jo litt spekulasjon da, men man skal ikke se bort i fra at vårt univers kan være 1 av mange.

Alle stjerner har vell ikke planeter, men ialelfall en god del. Og mange av de burde være i den beboelige sonen som gir vann mulighet til å være flytende. Med så mange stjerner i universet så virker det helt idiotisk å tro at liv ikke finnes der ute. Til og med i vår egen galakse!

Isfront
IsfrontInnlegg: 3070
31.03.09 02:05
RomMannen: Hva tror du skjer hvis 7 mrd mennesker får vite at det er stein harde beviser på at det finnes liv utenom jorden og at de er på jorden!? Ett ord: KAOS

Hva vil konkret skje da? Begynner alle å drepe hverandre?

Isfront
IsfrontInnlegg: 3070
31.03.09 02:11
EdMcGivern: Kornsirkler lages enkelt med en pinne og ett tau.  Hvis du har med deg en medhjelper trenger du ikke pinnen, kun ett tau.  Om en kommer fra jorda eller en annen planet er ikke så viktig.  Pinne og tau.  

Ta med deg en kompis, pinne og et tau og lag en av disse i løpet av en mørk natt!

nøytral08
31.03.09 21:19
RomMannen: Hva tror du skjer hvis 7 mrd mennesker får vite at det er stein harde beviser på at det finnes liv utenom jorden og at de er på jorden!? Ett ord: KAOS

For det første tror jeg minst halvparten av verdensborgere ikke vet noe som helst om verdensrommet,planeter også videre.Flersteparten av den andre halvparten som har noe peiling bryr seg ikke mye om verdensrommet.  De er mest opptatt av jorden.Så hva slags kaos vil oppstå av å vite at det fins liv utenfor jorden?

RomMannen
01.04.09 18:48
Isfront: Ta med deg en kompis, pinne og et tau og lag en av disse i løpet av en mørk natt!

Haha...jaXD Men hvorfor skulle "aliens" lage slike greier i kornåkre?

Jeg vil si det at hvis det finnes intelligent liv der ute vil de være på en måte lik oss. De drar til andre planet for og utforske og kanskje til og med ta kontakt med oss IKKE lage rare kornsirkler. Kanskje det er deres måte å kommunisere på, men de burde ha skjønt at det ikke fungerer for de får ikke svar så vidt jeg vet.

RomMannen
01.04.09 18:49
nøytral08: For det første tror jeg minst halvparten av verdensborgere ikke vet noe som helst om verdensrommet,planeter også videre.Flersteparten av den andre halvparten som har noe peiling bryr seg ikke mye om verdensrommet.  De er mest opptatt av jorden.Så hva slags kaos vil oppstå av å vite at det fins liv utenfor jorden?

Vet ikke...han mannen på videoen sa detXD Men hvis myndighetene skjuler noe så kan det være en annen grunn til at folk ikke får vite det.

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
11.04.09 07:39

Med internet de siste årene har folk bare blitt mer og mer opplyst om at det ikke bare fins liv utenfor jorden men at det er nærmere enn vi aner.

Det er ikke lenger noen som kan hindre noen fra å lære mer om det, alt beror på om du har et nok åpent sinn.

Debunkere fins det nok av men de som virkelig leter bryr seg ikke om de.

Så har du kritikere som vil ha mer bevis før de tror og vil da tro når de få bevis (kritikere er ikke samme som snevsynte som ikke vil tro uansett hva slags bevis de får du finner ofte disse i kategoriene debunkere)

Uansett, Med internet har en ny verden åpnet seg for oss og litt etter litt vil mestparten av den nye generasjon nå være motakelig for at utenomjordiske er her.

Men kanskje vi enda trenger et par år før ting kan skje mer åpenlyst håper i allefall snart.

Men enting kan vi være enig i om utenomjordiske er her så holder de seg på avstand(skjult) og venter/observerer

Jeg tror de er her og at de er fredelige

de har ikke tatt offentlig kontakt enda, de vil kanskje gjøre det engang.....

Hvis vi kunne skaffet oss ultrafiolette/infrarøde kameraer kunne vi lett oppdage en brøkdel av det som skjuler seg på  himmelen.

PanGu
PanGuInnlegg: 712
12.04.09 20:29
nøytral08:   tror dere det fins liv i andre planeter enn jorden?

absolutt.,

men hva er "liv" der ute egentlig??

Liv, slik vi kjenner til det..her på jorden, er som kjent avhengig av vann.

Og siden vi ikke kjenner til annet liv..enn liv på jord..det som er avhengig av vann for leve,

må nødvendigvis "liv" der ute også være det da?  kan ikke "liv" fremmed for oss tenkes og være i helt andre skapninger/former enn hva man tenker seg..leter etter.?

Karolinex
KarolinexInnlegg: 148
14.04.09 16:49

Lurer mye mer på hvor vi kommer fra... Jeg tror på det Big Bang... Å er sikker på at det er andre mennesker i universet som er helt like som oss, bare at de er kommet lengre innenfor utviklinga. Hvem kan gå rundt å tro at vi er de eneste i dette uendelige universet?

FomalhautB
FomalhautBInnlegg: 13
14.04.09 20:35
nøytral08: tror dere det fins liv i andre planeter enn jorden?

Har dere ikke følgt med i det siste? hørt om bla. Kepler teleskopet som ble sendt ut i rommet for 1 måned siden?

Vi menesker står nå faktisk på randen av å kunne få dette spørsmålet besvart iløpet av det neste tiåret igjennom direkte observasjon!

OK. hvis vi tenker "liv" som har opstått med en lignende prosesser som her på jorden, og ikke "liv" som eks. interdimensjonale lysvesner eller en eller annen far-off  form for "liv" utenfor vår vanlige forståelse.

Poenget er at ved å observere lyset fra stjernene kan vi nå ved å analysere dimmingen av lyset fra passerende planeter og den gravitasjonsmessige påvirkningen planeter påfører sin tilhørende stjerene "se" planeter i andre stjernesystemer. Vi har med disse metoder allerede observert over 320 planeter i andre systemer, såkalte Exoplaneter. Og ved å analysere lyset som passerer gjennom atmosfæren på disse planeter kan vi også "se" hva atmosfæren består av og kan da også "se"en stor rekke kjennetegn i atmosfærene som vil besvare om det ekisterer liv der.

Og ved å lage disse instrumentene mer og mer sensitive, så har vi nå, med Kepler teleskopet, muligheten til å "se" planeter helt ned i størelsen til planeten Mars (ca 30% av jordens diameter) Og kepler teleskopet skal nå undersøke 100.000 stjerner i det område rundt stjernene som vann kan eksistere i flytende form.

Og dette er kun det første lille steget...  det er en rekke andre prosjekter på vei som vil gjøre at vi iløpet av de neste 20 -40 årene vil kunne kartlegge alle planeter og deres atmosfærer rundt alle stjernene i hele galaksen vår!!!!

Vi behøver ikke reise galaksen rundt... lyset gjør det nemelig for oss.. og har gjort det siden universets begynnelse.... og gjør det potensielt mulig å t.o.m. ta et direkte fotografi av en evt. "jordens tvilling" ( ihvertfall hvis den befinner seg i vårt "nabolag")

MEN, noe av det jeg syntes er mest tankevekkende med dette, er at HVIS det finnes intelligent liv der ute som er kommet lengre teknologisk sett enn oss. DA VET DE ALLEREDE AT VI EKSISTERER! ved å bruke den samme metode ....  interresant tanke det :)

FomalhautB
FomalhautBInnlegg: 13
14.04.09 20:45
XtraGal3: Med internet de siste årene har folk bare blitt mer og mer opplyst om at det ikke bare fins liv utenfor jorden men at det er nærmere enn vi aner. Det er ikke lenger noen som kan hindre noen fra å lære mer om det, alt beror på om du har et nok åpent sinn. Debunkere fins det nok av men de som virkelig leter bryr seg ikke om de. Så har du kritikere som vil ha mer bevis før de tror og vil da tro når de få bevis (kritikere er ikke samme som snevsynte som ikke vil tro uansett hva slags bevis de får du finner ofte disse i kategoriene debunkere) Uansett, Med internet har en ny verden åpnet seg for oss og litt etter litt vil mestparten av den nye generasjon nå være motakelig for at utenomjordiske er her. Men kanskje vi enda trenger et par år før ting kan skje mer åpenlyst håper i allefall snart. Men enting kan vi være enig i om utenomjordiske er her så holder de seg på avstand(skjult) og venter/observerer Jeg tror de er her og at de er fredelige de har ikke tatt offentlig kontakt enda, de vil kanskje gjøre det engang..... Hvis vi kunne skaffet oss ultrafiolette/infrarøde kameraer kunne vi lett oppdage en brøkdel av det som skjuler seg på  himmelen.

Jeg har stor tro på at det finnes annet liv i universet, men sliter litt med å finne de bevisene som du sikter til.

CHANDRA rom- teleskopet har også observert universet i infrarødt lys i over 10 år nå, men heller ikke funnt noe konkret bevis som jeg kjenner til.

Men er alltids klar for å bli overbevist jeg om du vet noe jeg ikke vet :)

Stortåa
StortåaInnlegg: 4
03.06.09 19:34

ET ATOM ER: DØDT

ET MENNESKE ER: LEVENDE

ET MENNESKE BESTÅR AV: ATOMER (i bunn og grunn)

noe som lever består av atomer, som ikke lever. om de er blandet greit riktig så BLIRE LIV på en komplisert lang måte.tydligvis fra en komet som krasja med noe organisme?

og det er jævla mange stjerner ute i universet.. en stjerne er en sol.. det er tydligvis noen planeter rundt hver.. jævla stor sansynlighet for at det er minst 3 planeter oksygen og vann og grei varme og sollys så det kan bestå liv ja.. sikkert noen SUPERALIENS rundt omkring også, siden det har gått et par år og vi ligger etter pga dinosaurmassakre.

kosvines
kosvinesInnlegg: 1609
09.06.09 16:07

Jeg tror universet florerer av liv, også intelligent liv.

At noen av disse har besøkt vår planet, har jeg derimot ingen tro på. Selv om det virker enkelt i Star Trek, så er avstandene så store, at jeg ser på reiser til andre solsystem (eller andre galakser for den saks skyld) som lite sannsynlig.

onlyterje
onlyterjeInnlegg: 3904
09.06.09 17:36
kosvines: Jeg tror universet florerer av liv, også intelligent liv. At noen av disse har besøkt vår planet, har jeg derimot ingen tro på. Selv om det virker enkelt i Star Trek, så er avstandene så store, at jeg ser på reiser til andre solsystem (eller andre galakser for den saks skyld) som lite sannsynlig.

For at du ikke klarer og tenke deg dette betyr det ikke at det er umulig.

kosvines
kosvinesInnlegg: 1609
10.06.09 11:34

Jeg er nå ikke den eneste der. Fysikkens lover sier at "warp speed" er lite sannsynlig, om ikke umulig.

Jeg er åpen for at det kan være mulig for noen å reise "Star Trek style", men (dessverre, kan en kanskje si) så tror jeg ikke at det er mulig. Det er vel også noe de fleste eksperter på dette området er enig i. Så får vi evt. revurdere den tanken skulle det dukke opp teorier eller bevis på at dette kan gjøres.

Markus96
Markus96Innlegg: 3227
16.06.09 02:35
kosvines: Jeg er nå ikke den eneste der. Fysikkens lover sier at "warp speed" er lite sannsynlig, om ikke umulig. Jeg er åpen for at det kan være mulig for noen å reise "Star Trek style", men (dessverre, kan en kanskje si) så tror jeg ikke at det er mulig. Det er vel også noe de fleste eksperter på dette området er enig i. Så får vi evt. revurdere den tanken skulle det dukke opp teorier eller bevis på at dette kan gjøres.

Det er et opplest, vedtatt og eksperimentelt bevist faktum at ormehull er fysisk mulig å opprette. Hvorfor skulle ikke en sivilisasjon i overgangsfasen ha klart å utvikle teknologi/egenskaper for å skape disse ormehullene? Vi har eksistert i ca 200 000 år så vidt meg bekjent. Potensielt kan en rase ha utviklet seg i 13 milliarder år i dette univers. Vi er ikke engang et foster i en slik målestokk. At vi derfor begrenser virkeligheten ned til vårt patetiske nivå bekrefter vel egentlig hvor vi ligger rent intellektuelt.

JohnLocke
JohnLockeInnlegg: 43652
16.06.09 02:38

Det er ikke så veldig ofte VGD-debattanter griper fatt i hammeren og dunker spikeren, ikke bare ned i bordet, men også gjennom det, på ett slag, etter et klokkerent hodetreff. Men akkurat nå skjedde det.

Kort, kontant og konsist.

-Pat

Markus96
Markus96Innlegg: 3227
16.06.09 02:47

Hehe, ja må si jeg traff ganske klokkerent på spikerhodet der. Selvom det er utrolig at det er nødvendig å måtte forklare slikt. Sånnsett så var bordplaten relativt råtten og enkel å penetrere på et slag ;)

Brinkmann
BrinkmannInnlegg: 1414
16.06.09 23:06

Ja bra sagt, ingen tvil at det er intelligent liv der ute og at teknologien deres kan være milliarder av år gammel og at fabrikerte ormhull kan gjøre at de kan nå hit uten problem. Og som vi vet fra Star Trek er Direktiv nr 1 ingen større innblanding i andre sivilisasjoner.. ;)

Men det behøver ikke være så fjernt fra eller avansert da før eller siden må vi selv pga en døende sol eller annet finne et nytt sted å bo og da sender vi ut sonder til de nærmeste solsystemer for å starte terraforming i god tid.

Denne prosessen vil ta enorm lang tid og være for langt unna til at vi kan fjernstyre den så det må bli via roboter. For å sikre at robotene og sondene holder ut til at planeten er beboelig må de være selvforsynte og autonome, kan tenke meg litt mindre biomekanisk saker med skip drevet av antimaterie som benytter antigravitasjon til framdrift. (høres kjent ut?)

En liten hær av disse vil da gå fra planet til planet evt solsystem til solsystem og holde på med denne jobben i millioner av år til atmosfære er bygget, temperaturer regulert, måne justert før planting av flora og fauna skjer på flere potensielle steder.

Tilslutt er en planet beboelig for oss, men meldingen om dette faktum tar lang tid å nå fram før en masseforflytning av nedfrosne mennesker eller vårt arvestoff kan bli etablert, i mellomtiden vokser det fram en intelligent apetype på planeten vi skapte som lurer fælt på hva sondene med robotene de av og til skimter eller ser spor av er for noe..

Men lederapene vil 'beskytte' resten for hysteri og panikk da de er primitive og mistroiske og setter igang propaganda at dette er bare noe i apenes fantasi og tegn på paranoia og sinnsykdom. For det meste fungerer dette.

Robotene fullender tilslutt sitt program ved å pode inn det originale arvestoffet inn i den utviklede apetypen ('gud skapte oss i sitt bilde' hehe ;)) eller gir beskjed at forflytningen fra den nå forpinte Terra kan starte.

yennz
yennzInnlegg: 71
16.06.09 23:48

hvor mange stjerner kjenner mennesket til? 200 billioner? (bare de vi vet om) og noen innbiller seg at liv eksisterer på kun en av dem?  yea right!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg