Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

How the universe works

NYTT TEMA
hensmichr
hensmichrInnlegg: 378
11.06.15 01:01

Dette høres kanskje teit ut. Men det er alvorlig ment.

Jeg sovner av astronomi. Er bare interressert I astronomi på hobbybasis. Jeg vet omtrent forskjellen på en type 1a og 1b supernova. Og jeg kan ramse opp endel av Saturns og Jupiters måner.

Men det geniale her er at jeg faktisk ikke klarer å holde meg våken når jeg begynner å tenke på disse tingene. NRK sender et Astronomi-program om dagen som jeg har snusket til meg fra nettet. (Kvervlar... Urk.) Foretrekker engelsk fremfor nynorsk.

Avslutter hver dag med en episode av "how the universe works" på nettbrett. Sovner med en gang! Er bare å begynne på nytt når jeg ferdig med sesong 3. Har ikke fått med meg mye siden jeg stadig sovner.

Dette innlegget virker sikkert litt flåsete, men jeg tuller ikke når jeg påstår at jeg sovner. Det virker faktisk som om hjernen foretrekker fotball og digre pupper...

(Innlegget ble redigert 11.06.15 01:11)

hensmichr
11.06.15 01:16

Når jeg leser gjennom dette tøyset så lurer jeg på hva jeg forsøker å formidle. Tenker jeg formulerer et spørsål her, jeg.

Hva er`e som skjer oppi hue når jeg bråvåkner av fotball og sovner umiddelbart av nøytronstjerner?

(Innlegget ble redigert 11.06.15 01:17)

zetta
zettaInnlegg: 6012
11.06.15 01:38

Man må nok jobbe litt med seg selv når det gjelder seriøse ting. Men så føles det bedre etterpå!

For meg så hjelper det med en kopp kaffe eller noe og sette meg godt til rette med noe interessant. Så kan man gi seg belønning med litt fotball etter en stund. Pupper derimot tror jeg ikke virker bra for konsentrasjonen.

Busus
BususInnlegg: 568
12.06.15 02:10

hensmichr: Det høres ut som du har det litt som meg, bare at jeg foretrekker å lese fremfor å se det på TV når det skal brukes som sovemedisin.

Jeg tror det har gjøre med at vi får en slags indre ro av å lese/høre om universet og dets virkemåte. Det er passelig spennende, men der er ikke noe som opprører oss og gjør at vi får negative tanker som holder oss våkne. Det får oss til å glemme hverdagslige problemer og vi får en slags balanse i sinnet.

(Innlegget ble redigert 12.06.15 02:12)

hensmichr
12.06.15 23:10
Busus: men der er ikke noe som opprører oss og gjør at vi får negative tanker som holder oss våkne. Det får oss til å glemme hverdagslige problemer og vi får en slags balanse i sinnet

Yup. Det er vel omtrent slik :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg