Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Før Big Bang?

NYTT TEMA
Atreygutten
AtreyguttenInnlegg: 1003
07.08.15 21:13

Kan ting skje uten en grunn? Teorien er at det fantes ikke tid og rom før big bang. Så det var bare kaos? Kaos som ikke vi mennesker klarer å fatte og forstå?

Naresa
NaresaInnlegg: 1577
07.08.15 21:44

Eller så lever vi inni et sort hull.

Atreygutten
AtreyguttenInnlegg: 1003
07.08.15 22:18

Sort hull? Og hva skapte sorte huller? Mørk materie?

Naresa
NaresaInnlegg: 1577
08.08.15 21:37

I vårt univers så blir vel sorte hull skapt når stjerner imploderer? 

En teori er da at hver gang en stjerne imploderer så blir et nytt univers skapt som et parallelt univers. 

orbixx
orbixxInnlegg: 3581
08.08.15 23:29
Atreygutten: Kan ting skje uten en grunn? Teorien er at det fantes ikke tid og rom før big bang. Så det var bare kaos? Kaos som ikke vi mennesker klarer å fatte og forstå?

Etter det jeg vet er det umulig å vite noe om "før Big Bang".

Vi kjødelige og normale mennesker kan ikke forholde oss til en tilværelse uten dimensjoner.

Du skriver: "Så det var bare kaos."   Men det jo noe som i så fall har blitt skapt etter Big Bang.

Men stort sett er det vel et system i universets ekspansjon, og vi grubler til våre hjerner tar kvelden.

Men det er ok med litt hjernetrim- uten at vi kanskje finner svarene.

Nå er jeg ikke religiøs, men det er muligens en gud som finner det fornøyelig at vi ikke ser skogen for bare trær... :)

Livet er underlig. Og takk for det...

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5915
10.08.15 00:43
Atreygutten: Kan ting skje uten en grunn? Teorien er at det fantes ikke tid og rom før big bang. Så det var bare kaos? Kaos som ikke vi mennesker klarer å fatte og forstå?

Det er ganske vanskelig å forstå ja, men jeg tror at en dag vil vitenskapen finne svaret. Fysikk kan være ganske ulogisk for oss som ikke forstår det. Hørte engang en professor i et eller annet program si at det faktisk var mulig at noe ble skapt av ingenting i fysikken. 

Premonition
PremonitionInnlegg: 15829
12.08.15 23:21
Naresa: En teori er da at hver gang en stjerne imploderer så blir et nytt univers skapt som et parallelt univers.

En teori er ingen ting er raskere enn lyset, men fra det øyeblikket det smalt til det ble et univers så gikk vel dette raskere enn hastigheten til lyset.

protus
protusInnlegg: 5075
13.08.15 01:07
Premonition: En teori er ingen ting er raskere enn lyset, men fra det øyeblikket det smalt til det ble et univers så gikk vel dette raskere enn hastigheten til lyset.

Jeg forsto det vel slik at universets ekspansjon i startfasen, og da ned til mye mindre enn brøkdelen av et sekund, må ha vært enorm.

perchri
perchriInnlegg: 6769
26.08.15 20:52
Naresa: En teori er da at hver gang en stjerne imploderer så blir et nytt univers skapt som et parallelt univers.

..ja mulig.....men alikevel hva er "rommet" i bakgrunnen som alle disse universene oppstår i. Ingenting kan oppstå fra ingenting? kanskje det er forskjellige naturlover i de forskjellige universene mon tro? Teorier finnes sikkert,men korrekt facit tror nå jeg vi aldri vil få. Hjernen rekker ikke til.

Messier33
Messier33Innlegg: 3751
30.08.15 12:34
perchri: kanskje det er forskjellige naturlover i de forskjellige universene mon tro? Teorier finnes sikkert,men korrekt facit tror nå jeg vi aldri vil få. Hjernen rekker ikke til.

Se for deg ulike små forandringer i matematiske og fysikk lover, hvor forskjellige Univers man kan få da.

7 elektroner er ideelt i 2 skallet eller at PI = 3.31

Eller hva med at det var litt mer av antimaterie enn materie, så det Universet hadde bestått av antimaterie isteden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg