Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp! Hvem er Norges beste barnerettsadvokat?

NYTT TEMA
Verendaleppa
VerendaleppaInnlegg: 7
07.09.12 00:15

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg er en mann i slutten i 30 årene som har opplevd mitt livs mareritt. Min kone flyttet og tok med våre felles barn uten at jeg var orientert om det. Hun nektet meg å treffe barna i nesten 2 mnd. Til tross for at jeg og min advokat prøvde å få barna hjem klarte hun å holde barna borte fra meg i lang tid. Vi er nå inne i en rettslig prosess, men mor trenerer saken da hun er i gang med å etablere seg og barna i en annen by. Kort fortalt; Jeg tror min advokat gjør en for dårlig jobb og jeg vurderer å bytte. Håper at det er noen som kan gi meg navnet på en dyktig akvokat som kan vise til gode resultater i barnefordelingsaker.

På forhånd takk!

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55856
10.09.12 20:24
Verendaleppa: Håper noen kan hjelpe meg.

Ikke uten at du forteller hvorfor kona di tok barna med seg og flyttet, og har klart å holde ungene vekk fra deg i to måneder?

Vet du i hvilken by de bor, og kan du fortelle hvorfor du ikke kan oppsøke din eks og ta det derfra?

Kanskje du også kan fortelle hva det er som gjør at du mener den advokaten du har gjør en dårlig jobb.

Skulle også gjerne visst hva slags resultat du ønsker at advokaten skal oppnå og hvorfor.

tikk
tikkInnlegg: 26779
10.09.12 20:49
Verendaleppa: Håper at det er noen som kan gi meg navnet på en dyktig akvokat som kan vise til gode resultater i barnefordelingsaker.

Som mann er du dømt til å tape.

Andre1999
Andre1999Innlegg: 2758
11.09.12 01:13
GARDSDATTRA: Ikke uten at du forteller hvorfor kona di tok barna med seg og flyttet, og har klart å holde ungene vekk fra deg i to måneder?

Sannsynligvis fordi hun er en drittsekk.

GARDSDATTRA
11.09.12 01:40
Andre1999: Sannsynligvis fordi hun er en drittsekk.

Eller han er det.

PowerShot
PowerShotInnlegg: 31
13.09.12 14:48

Gardsdattra, godt ikke alle er like fordomsfulle som deg. Mannen spurte om et oppriktig spørsmål. Om han eller hun er drittsekk er ikke din sak. Ut ifra svarene dine, så må jeg si din oppførsel ikke taler særlig for deg.

Her er noen advokater.

http://barnerettsbloggen.com/tag/norges-beste-advokat-i-barnefordelingssaker/

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/10/268589.html

GARDSDATTRA
13.09.12 14:51
PowerShot: Gardsdattra, godt ikke alle er like fordomsfulle som deg. Mannen spurte om et oppriktig spørsmål. Om han eller hun er drittsekk er ikke din sak. Ut ifra svarene dine, så må jeg si din oppførsel ikke taler særlig for deg.

Dette er ett debattforum, ikke ett opplysningskontor. Forhold deg til det du.

Ei liste over advokater som tar familierett og barnefordeling er bare ett tastetrykk unna.

Jeg ville bare fiske etter om det var djevelens advokat han trengte, ettersom vanskene med å få viljen sin var så store.

(Innlegget ble redigert 13.09.12 14:53)

Andre1999
13.09.12 22:16
GARDSDATTRA: Eller han er det.

Han har presentert sin historie i åpningsinnlegget. Basert på det er mor drittsekken.

Hun kan presentere hennes historie i retten. Utrolig mange mødrene ser på blokkering av samvær mellom far og barn som naturlig. De ønsker ikke å ha noe med barnefar å gjøre, så hvorfor skal "mine barn som jeg eier" ha noe med ham å gjøre? Tenker de.

Far vinner som regel "vanlig omsorg" i retten når mor prosederer samværsnekt. En god dom vil også dømme mor til å dekke fars kostnader.

joplina
joplinaInnlegg: 59976
13.09.12 23:33
GARDSDATTRA: Dette er ett debattforum, ikke ett opplysningskontor. Forhold deg til det du.

I følge VGDs "bli med på VGD"-reklame :

"Derfor bør du bli medlem.

Be om hjelp og tips

Flere forum på VGDebatt er der for å hjelpe andre. VGDs tusenvis av brukere har enorme kunnskaper innenfor visse felt. Har du for eksempel datatrøbbel, spørre brukerne på Data- og Internettforumet. Skal du ut å reise, er det garantert en av brukerne som har vært på samme sted, og som kan gi deg gode tips. Det samme gjelder hvis du skal kjøpe deg en ny tv, dvd-spiller eller nytt kamera. Andre som har gjort den erfaringen du er på utkikk etter, finnes her på VGD. Bare prøv!

BLI MEDLEM

Del kunnskap og erfaringer med andre

Ser du på deg selv som en hjelpsom person? Får du et kick av å hjelpe andre til å løse sine problemer? Vel, det er bare menneskelig. Noen ganger trenger vi hjelp, og andre ganger er vi i en posisjon til å yte hjelp, og da hjelper vi som oftest, hvis noen vil ta i mot våre råd. På VGDebatt ønsker vi slike som deg, som ønsker å bidra til at andre får en enklere hverdag. Her tror vi på karma. Det vil si, hvis du gjør noe godt for andre, vil det før eller senere være noen som gjør det samme for deg. Hvis du kan være til hjelp, hvorfor ikke være det? "

Verendaleppa
VerendaleppaInnlegg: 7
14.09.12 00:20

Til GARDSDATTRA: Mor klarte å holde meg unna barna i 2 mnd da hun anmeldte meg for alvorlige ting som gjorde at hun fikk medhold inntill saken var etterforsket. Saken er nå etterforsket, avsluttet og henlagt. Mor har oppnådd det hun ønsket. Barna er begynt på skole i et nytt miljø og det vil ta mange mnd før saken kommer opp i tingretten. M.a.o. vil nok et miljøskifte for barna tale i mot at barna flytter hjem igjen. Dette er fasiten på hvordan mødre kan nekte barna kontakt med sine fedre. Jeg vet at jeg ikke er alene om å bli utsatt for dette. Jeg vet også at jeg kommer til å kjøre denne saken så langt det er mulig, selv om mor har prøvd å få meg til å gi opp. Mine barn fortjener at jeg kjemper for dem!!!

Tusen takk til dere som har kommet med konstuktive svar. Jeg og mange, mange andre trenger all hjelp vi kan få.

GARDSDATTRA
14.09.12 00:30
Verendaleppa: Til GARDSDATTRA: Mor klarte å holde meg unna barna i 2 mnd da hun anmeldte meg for alvorlige ting

Det var det jeg trodde ja, takk for at du innrømte såpass.

GARDSDATTRA
14.09.12 00:32
Verendaleppa: Dette er fasiten på hvordan mødre kan nekte barna kontakt med sine fedre.

De fleste fedre har god kontakt med sine barn.

GARDSDATTRA
14.09.12 00:33
Verendaleppa: Jeg og mange, mange andre trenger all hjelp vi kan få.

Du kommer aldri til å få hjelp fra meg, jeg lover.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
14.09.12 09:06
GARDSDATTRA: Det var det jeg trodde ja, takk for at du innrømte såpass.

Du er så utrolig fordomsfull mot det motsatte kjønn.. trist å se iblant.
Står også at saken ble henlagt.. noe du glatt ignorer.

Så istede for å vær litt åpen når vi ikke vet noen fasit.. dømmer du mannen med engang... når det kan like godt være mor som er drittsekken her å befarer med løgner.

Bunn å grunn så er det utrolig dårlig gjort å stikke av med barna slik.

GARDSDATTRA
14.09.12 12:07
Arnebelinda: Du er så utrolig fordomsfull mot det motsatte kjønn.. trist å se iblant.Står også at saken ble henlagt.. noe du glatt ignorer.

Det må du gjerne mene, men i enkelte saker finnes det bare ikke nok bevis som er holdbare i retten.

Men da hun tydeligvis likevel har blitt trodd av andre instanser, og at mannens advokat ikke oppnådde det mannen ville, og at mannen derfor er på leting etter det vi kaller "djevelens advokat", så ringer det noen bjeller.

Fikk en lei følelse av at det ikke er barnas beste som styrer denne mannen.

(Innlegget ble redigert 14.09.12 12:08)

GARDSDATTRA
14.09.12 12:09
Arnebelinda: Bunn å grunn så er det utrolig dårlig gjort å stikke av med barna slik.

I noen triste tilfeller er det det eneste riktige å gjøre.

Arnebelinda
14.09.12 12:31
GARDSDATTRA: Det må du gjerne mene, men i enkelte saker finnes det bare ikke nok bevis som er holdbare i retten. Men da hun tydeligvis likevel har blitt trodd av andre instanser, og at mannens advokat ikke oppnådde det mannen ville, og at mannen derfor er på leting etter det vi kaller "djevelens advokat", så ringer det noen bjeller. Fikk en lei følelse av at det ikke er barnas beste som styrer denne mannen.

Noe igjen du bare antar... fordi du dømmer utifra kjønn.
Vi vet ikke om det ikke var nokk bevis eller om hun rett å slett "stjelt" barna.. eller om det er noe i midten.
Fortsatt har hun ingen rett til å gjøre det hun har gjordt.

Det at advokatet fortsatt ikke enda har klart å få hjem barna har kun med det rettslige å gjøre. Ting tar altfor lang tid igjen systemet.
Tilogmed om mannen vinner igjenom systemet er det vansklig å få tilbake barna.

Arnebelinda
14.09.12 12:32
GARDSDATTRA: I noen triste tilfeller er det det eneste riktige å gjøre.

Noe du ikke har peeeeeiling på i tilfelle her.

GARDSDATTRA
14.09.12 12:41
Arnebelinda: Noe du ikke har peeeeeiling på i tilfelle her.

Det er nå uansett det som har skjedd. I tillegg til at mannen ble anmeldt for noe vi kan ane hva er, og som tilhører den type saker som i tur og orden blir henlagt grunnet bevisets stilling.

Vi vet også fra pressen at det er ikke alle slike saker som handler om hevngjerrige damer.

Men det var sikkert ikke slik du ville stemple henne heller, var det vel?

Arnebelinda
14.09.12 12:56
GARDSDATTRA: Det er nå uansett det som har skjedd. I tillegg til at mannen ble anmeldt for noe vi kan ane hva er, og som tilhører den type saker som i tur og orden blir henlagt grunnet bevisets stilling. Vi vet også fra pressen at det er ikke alle slike saker som handler om hevngjerrige damer. Men det var sikkert ikke slik du ville stemple henne heller, var det vel?

Jeg aner ikke hva det er.
Og er ikke villig til å ta siden hans eller hennes... Jeg er ikke så opptatt av kjønn slik som du er.

Det er opp til advokater å systemet.. og han her søker hjelp.
Så blir det nokk funnet ut av til slutt hvordan ting blir.
Bare synd at det blir gjort slikt mens saken pågår.

Jeg har ingen hensikt i å stemple noen av dem imotsetning til deg.
Samme hvordan han fyren her er.. så synes jeg det er feil å stikke av.
Er han så grusom at hun måtte ty til å stikke av så skal hun vell vinne saken lett.

GARDSDATTRA
14.09.12 13:11
Arnebelinda: Jeg aner ikke hva det er. Og er ikke villig til å ta siden hans eller hennes... Jeg er ikke så opptatt av kjønn slik som du er.

Jeg har ikke tatt side, og er heller ikke opptatt av kjønn. Hvordan du klarte å komme på den tanken må du nesten forklare.

Men jeg har lest innleggene til ts, og savner der noe vesentlig, nemlig ett snev av kjærlighet, omtanke og bekymring for barna.

Du kan ikke tenke deg at det kommer av at han ikke har noen grunn for å være bekymret for barna fordi de har det godt? Dersom det er riktig må hun være en god mor og da også ett godt menneske. Det ene følges av det andre her.

Han kunne vært opptatt av barna selv om de har det bra også, det ville vært normalt i det minste.

Men nei, det finnes ingenting i innleggene hans som tyder på at han lengter etter barna, eller at han tenker på dem.

Nei her var det ikke annet enn klaging over hans krenkelse, hans rettigheter, hans krav på, hente barna hjem som om de var ett møblement. Så iskaldt at det grøss i kroppen når jeg leste det.

Slikt kalles ikke omsorg og når han da forteller at han ble anmeldt så begynner det å lukte litt.

Sigrid13
Sigrid13Innlegg: 39
14.09.12 13:16

Lykke til å stå på :-)

Arnebelinda
14.09.12 13:21
GARDSDATTRA: Jeg har ikke tatt side, og er heller ikke opptatt av kjønn. Hvordan du klarte å komme på den tanken må du nesten forklare. Men jeg har lest innleggene til ts, og savner der noe vesentlig, nemlig ett snev av kjærlighet, omtanke og bekymring for barna. Du kan ikke tenke deg at det kommer av at han ikke har noen grunn for å være bekymret for barna fordi de har det godt? Dersom det er riktig må hun være en god mor og da også ett godt menneske. Det ene følges av det andre her. Han kunne vært opptatt av barna selv om de har det bra også, det ville vært normalt i det minste. Men nei, det finnes ingenting i innleggene hans som tyder på at han lengter etter barna, eller at han tenker på dem. Nei her var det ikke annet enn klaging over hans krenkelse, hans rettigheter, hans krav på, hente barna hjem som om de var ett møblement. Så iskaldt at det grøss i kroppen når jeg leste det. Slikt kalles ikke omsorg og når han da forteller at han ble anmeldt så begynner det å lukte litt.

Da tolker du så å si alt helt motsetning til meg.

Når enn mann sier han opplever sitt livsmareritt... så trenger jeg ikke mere te-skje inn i munnen min at han savner barna sine og bryr seg om dem.
Så deg om det.
Er vell kanskje ikke ett livsmareritt om han ikke hadd brydd seg om barna.
Selvom han evt kan være en drittsekk eller ikke.. eller konemishandler eller whatever om damen bafarer kun med løgner for å få stikke av... så kan han elske barna sine.

Og at du sier at du ikke har tatt en side er jo bare tull.
Når du sier ting som takk for innrømmelsen og du får aldri hjelp av meg så er det opplagt i mine ører at du allerede har dømt han.

(Innlegget ble redigert 14.09.12 13:23)

GARDSDATTRA
14.09.12 14:18
Arnebelinda: Når enn mann sier han opplever sitt livsmareritt... så trenger jeg ikke mere te-skje inn i munnen min at han savner barna sine og bryr seg om dem.

Marerittet kan bestå av en krenkelse fordi eiendelene hans har forsvunnet.

Det er ikke å bry seg om.

Eller ts kan være en klønete skribent.

Ellers flyter vgd over av stolte fedre som kjærlighetsfyllt forteller om sine barn, enten barna er små, store eller voksne. Likandes folk alle sammen.

Jeg ser en forskjell.

Og dette er mitt siste innlegg på denne tråden.

(Innlegget ble redigert 14.09.12 14:20)

Arnebelinda
14.09.12 14:21
GARDSDATTRA: Marerittet kan bestå av en krenkelse fordi eiendelene hans har forsvunnet.

Kan ja... kan.
Og kanskje ikke.
Du vet ingenting om kjærligheten hans til barna.

"jeg ser forskjellen"
Må være flott å være synsk og en bedreviter.

Da avslutter jeg med deg.
Ble for dumt.

Lykke til hva enn utfalle måtte bli

Andre1999
15.09.12 13:12
GARDSDATTRA: Det er nå uansett det som har skjedd. I tillegg til at mannen ble anmeldt for noe vi kan ane hva er, og som tilhører den type saker som i tur og orden blir henlagt grunnet bevisets stilling.

Intet straffbart forhold er det vanlige når det er sannsynlig at kvinnen lyver, eller dersom hun også har "vært delaktig".

Anmeldelse er vel mer eller mindre obligatorisk når mor ønsker samværsnekt.

ShirazRafiq
ShirazRafiqInnlegg: 1
13.11.17 13:08

Det er ikke tvil om at det finnes dyktige advokater der ute. Om du holder til i Oslo anbefaler jeg deg Advokat Oslo.no AS som er veldig gode på nettopp saker som omhandler barnefordeling og den slags.

Ønsker deg masse lykke til! Og husk, vi menn har også gode rettigheter.

puma1
puma1Innlegg: 18753
13.11.17 13:19
ShirazRafiq: Ønsker deg masse lykke til!

Ehh.....Trådstarter har ikke vært på VGD de siste 5 årene. 

Klikk for å gå tilbake til toppen