Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å bli fadder...

NYTT TEMA
SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 613
06.09.16 18:19

Jeg ble visst spurt om å bli fadder til noen tvillingbrødre som tilhører en god venn, og takket ja til det.. Dåpen er i nær fremtid. Men hva er egentlig vanlig å gjøre i slike situasjoner? Gi gave? Hva da i så fall? Holde tale?? Setter pris på tilbakemeldinger!

HYYYL
HYYYLInnlegg: 39227
06.09.16 21:43
SlimWhitman: Jeg ble visst spurt om å bli fadder til noen tvillingbrødre som tilhører en god venn, og takket ja til det.. Dåpen er i nær fremtid. Men hva er egentlig vanlig å gjøre i slike situasjoner? Gi gave? Hva da i så fall? Holde tale?? Setter pris på tilbakemeldinger!

Selvsagt må man gi en gave til barnet/barna.
Tror ikke det er vanlig at faddere holder tale, i hvertfall ikke i de dåpene jeg har deltatt i, du kan jo bare spøre foreldrene hva de ønsker.

SlimWhitman
08.09.16 18:00
HYYYL: Selvsagt må man gi en gave til barnet/barna.

Kult. Hva er det som egentlig er vanlig å gi til disse små trollene da?

Neith
NeithInnlegg: 18457
09.09.16 00:16
SlimWhitman: Hva er det som egentlig er vanlig å gi til disse små trollene da?
SlimWhitman
09.09.16 15:07
Neith: Tips

Takk!

Jeg vurderer også å gi dem hver sin flaske med en fin årgangsvin som de kan drikke når de fyller 18, eventuelt beholde eller selge videre, da den sikkert kommer til å være verdt en god del penger når den tid kommer.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 28335
09.09.16 15:09
SlimWhitman: Takk!

Sett inn penger på en konto for dem (hvis foreldra har opprettet en slik). Garantert noe de vil sette uendelig mye mer pris på når de blir voksne enn porselen!

Neith
09.09.16 23:26
KongOlav2: Garantert noe de vil sette uendelig mye mer pris på når de blir voksne enn porselen!

Ikke nødvendigvis. Min oldemor fikk en flott dåpsgave, som har gått i arv i 5 generasjoner (som dåpsgave). Så finner man noe litt spesielt, er vel det adskillig mer verdt enn penger. 

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 53333
09.09.16 23:36
SlimWhitman: Kult. Hva er det som egentlig er vanlig å gi til disse små trollene da?

Hos gullsmeden finner du holdere til dåpsattestene. Fine faddergaver.

Stenia
SteniaInnlegg: 1968
10.09.16 00:31
SlimWhitman: Gi gave?

Du bør gi gave. Det trenger ikke være noe dyrt eller tradisjonelt. Siden du ikke er nær slekt så går det fint å kjøpe noen søte babytøfler på H&M. Annet babytøy eller små bamser.

(Innlegget ble redigert 10.09.16 00:32)

Neith
11.09.16 00:57
Stenia: Siden du ikke er nær slekt så går det fint å kjøpe noen søte babytøfler på H&M. Annet babytøy eller små bamser.

En fadder gir gjerne noe ekstra fint. 

Stenia
SteniaInnlegg: 1968
11.09.16 01:10
Neith: En fadder gir gjerne noe ekstra fint.

Ja, det er jo det jeg sier. Man plukker ikke noe fra et bruktmarkedet. Det bør vær nytt. Noen har kanskje lyst å gi en bibel (ekstra fint), som gjerne kan være brukt. Eventuelt tusket til seg fra et hotell. Eller noe...

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 33863
12.09.16 22:47
KongOlav2: Sett inn penger på en konto for dem (hvis foreldra har opprettet en slik). Garantert noe de vil sette uendelig mye mer pris på når de blir voksne enn porselen!

Ikke nødvendigvis nei.

Eksempel: Satt inn penger til dåpsbarna i New York i 1912:
De spinker og sparer og gleder seg, og blir 18 i 1930, og ohoi!!! så har krakket visket vekk pengene! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg